Tuesday, December 12, 2017

MOTIF MELAGAKAN DAN KINI SENDIRI KEPANASAN.

Yang mengambil kesempatan dan panaskan isu Tun / Sultan Selangor  dan Zaid/Sultan Selangor adalah puak umno...

Jamal telah menerima padah akibat provokasi yang berlebihan.

Isu ini sangat kecil jika dibiarkan ditangani secara bijaksana oleh pihak yang terlibat sahaja.

Di luar jangkaan sekali lagi puak umno kepanasan apabila Tun dan Dr Siti Hasmah memulangkan semula Darjah Kebesaran yang mereka terima dari Sultan Selangor.

Terkini povokasi seterusnya mereka membuat jangkaan Tun akan pulangkan pingat dan darjah kebesaran dari Sultan Johor ?!

Situasi provokasi ini mengundang kepada satu kuantiti yang besar dari netizen untuk menyatakan pandangan mereka dan antaranya ada yang keterlaluan dari segi bahasa.

Keterlaluan bukan sahaja kepada Sultan Selangor tetapi juga kepada Tun.

Adalah wajar PDRM dan Kemenerian Komunikasi memantau dan mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap penghinaan yang telah dilontarkan tanpa pilih bulu bukan sahaja kepada Sultan Selangor tetapi juga kepada Mantan PM @ Negarawan.






20 comments:

  1. Yg hina dn biadap kpd Sultan dn Raja Raja Melayu adalah Puak PH yg didominasi oleh DAP.

    Siapa Mantan PM tu klau nk dibandingkn dgn Sultan dn Raja Raja Melayu?

    Mantan PM atau Top Dog Pakatan yg dihina tu? Tolong jelaskn..

    Pengkomen2 diblog ni yg betul betul menghina Mantan PM Pak Lah dn PM sekarang DSN boleh pulak? Apsal tak suruh dn gesa PDRM ambil tindakan???

    Atau setidak tidaknya nasihatilah agar PM dihormati.. Tetapi KD la yg terlebih batu apinya.. Pastu nk double standard?? Hina TUN tak boleh tp hina Pak Lah dn Najib dimesti bolehkan.. Camtu?

    Lg satu.. Ingat.. Antara TUN dn Sultan@Raja Raja Melayu adalah ibarat langit dn bumi. Jgn samakn.. TUN juga adalah Rakyat kpd Raja Raja Melayu.. Fahamkn tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3.30,

      Adakah raja tanpa rakyat?

      Sarawak, sabah, penang, malacca ada raja kah. Penang dan melaka tersepit. Sabah sarawak tak.

      Do not play with royal sentiments. But I m not surprised. Tuhan lagi macai malaya berani persenda

      Delete
    2. Sudah ada yang hina Sultan dikenakan tindakan.

      Sudah ada yang hina najib dikenakan tindakan.

      Kenapa pula yang hina Tun dan paklah tidak boleh dikenakan tindakan?

      Delete
    3. Setuju bertingkat berganda dengan anon 3:39.

      Dia tu "panasshhh"

      Delete
    4. Memang itu kelaku buruk Kejora Kufur sejak zaman berzaman... tak lepas peluang bila ada ruangan maupun kesempatan walau sekecil lubang jarum. Paling gemar dia melaga-lagakan orang.

      Memang Tun Mahathir tidak sepadan nak dibandingkan dgn duli2 Sultan sebab.....

      Nama Tun Mahathir masyhur seantero dunia dan akan disebut-sebut sepanjang zaman.

      Tun Mahathir tanpa berhenti berfikir & berusaha ttg hal ehwal negara walau dah pencen berusia 93 tahun.

      Tun Mahathir meletak negara (tanah Melayu/Malaysia) menonjol semula dalam peta dunia setelah tenggelam beratus-ratus tahun sejak kejatuhan Empayar Kesultanan Melaka pada 1511.

      Tun Mahathir merubah landskap fisikal negara dari negeri mundur dgn serba kekurangan dalam infrastruktur ke negara pesat membangun dgn permodenan taraf World Class.

      Tun Mahathir menjana ekonomi negara dgn membangun pesat
      industri pembuatan melalui pelaburan syarikat2 gergasi asing, terutama dari Jepun. Dalam pada itu, sektor pertanian & perladangan tetap menjadi pengeluaran utama negara dgn teknologi modern.

      Tun Mahathir mencelikkan masyarakat umum dari buta huruf & buta komputer dgn pembinaaan beratus-ratus sekolah & puluhan universiti serta Multimedia Super Corridor Cyberjaya.

      Ingat & masukkan ke kepala hotak kamu yg bengap itu, Kejora,.....!!



      Delete
    5. Sebenarnya yg jadi "batu api" dan "kaki spin cerita aka fitnah" adalah umno Najib yg memang terkenal dengan samseng jalanan. Sekarang ni menjadi2 samsengnya kerana sentiasa "dilindungi".

      Nabi (saw) dan asyhah (ra) pon difitnah oleh puak musyrikin. Apatah lagi kita manusia biasa.

      Semoga kita semua dilindungiNya.

      Delete
    6. Pergh... kaki spin dan penjilat seyyyyy......

      Delete
    7. Siapakah Nama Raja Indonesia??

      Delete
  2. kau tu yang sepuluh kali bodoh 3.39 pm

    ReplyDelete
  3. Yang berani persenda tuhan ialah puak-puak liberal dan plural yang mendominasi pakatan.Anda adalah orang yang bersekongkol dengan nya.Jangan tuding tangan pada orang lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg persenda hukum tuhan adalah mereka yg defend penyamun, agamawan yg jadi bisu, pekak dan buta.

      Saya muslim tapi saya tak hormati muslim yg jual agama demi dedak

      Delete
    2. Perghhhhh..... barani seyyyyyy.... nabi tak ajar macam ni...... cakap macam baguih....

      Delete
  4. Perbezaan hanya berdasarkan taqwa.

    ReplyDelete
  5. KD..nampak sangat mainan media2 kawalan UMNOBn nak melaga2kan Sultan dgn Tun M..yang beriya2 bawak citer ni..gi ngadap SUltan wawancara segala paper the Star MCA punya dan Utusan Meloya..nmpk sgt niat jahat mereka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh bodohlah morang ni..... yang buat kerja bodoh pulang pingat tu korang punya top dog.... now nak pulang akibat dari perangai burok hati busok korang tu ke umno apasal.... sudahlah korang ... macam tak biasa perangai korang neh.... taik dah kat mulut tapi nak kata geli kalau terpijak..... puiiiiik....

      Delete
  6. Tun adalah musuh UMNO No 1 dan memang agenda pihak lawan dan sekutunya untuk menjatuhkan beliau dalam apa cara sekalipun termasuklah "foul play". Mereka (pihak lawan) telah ebberapa kali kecewan dan tewas sekiranya berperang dengan Tun secara gentlemen i.e. Debat, Wawancara. Diskusi kerana Tun terlalu jauh kehebatan jika dibandingkan dengan semua bala tentera pimpinan masa kini. Kalau diukur secara matrix, Tun dah sampai garisan penamat, mereka baru digarisan mula. Jadi tak ada cara lain, hanyalah taktik kotor "melaga-lagakan" Tun dengan Raja-raja. Tapi Tun seorang pemimpin yang berjuang dengan ikhlas demi Negara, Bangsa, Agama dan memulihkan maruah negara yang jatuh kelubang Najis (Kotor dan Busuk). Pemulangan pingat oleh Tun dan isteri, adalah manifestasi Tun ikhlas dan bukan Darjah kebesaran, Gelaran yang dikejarkan, tapi Maruah Diri, Maruah Negara, Maruah Bangsa yang menjadi agenda hidupnya. Kalau kita tak sanggup menjadi seperti Tun sekurangnya kita diam aje. Jangan jadi seperti lagu Pan Pandir, ANGGUK-ANGGUK GELENGX, ADA MULUT DIAM ADA TELINGA PEKAK, ADA MATA BUTA. SIAN BANI MANANG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musuh umno najib no1 adalah TunM

      Musuh negara no1 adalah Bijan

      Delete
    2. 6.49
      spin..jgn tak spin..asalkan MO1 syg..MO1 punya salah, tun m yang kena ye..tunggu le PH menang supaya semua salah laku MO1 dan hamba abdi dia akan diketahui oleh semua rakyat malaysia (termasuk hamba abdi MO1 dalam umngok)..PH bukan nak kasi rosak negara pun..nak baiki segala kerosakan yang MO1 dah buat en ooooiiiii...

      EX umno JERAI

      Delete
  7. Media UMNOBN sudah mendapat indoktrinasi cara2 memgawal putaran minda Melayu Slow Learners.
    Sifu2 Politburo Translasi CPC telah datang menurunkan ilmu pada Cadre2 Parti Komunis Melayu diHitel Istana baru2 ini.
    UMNO dibawah kawalan MCA yg bernaung dibawah Chairman Xi,adalah peluang terbaik utk bawa balik Komdrad Abu Chin b. Peng.
    Demi Tukul (Jamal) dan Sabit !!
    Hidup Komunisma bergari Tissot ,dibawah payung
    Raja Jubbo Klepeto Razako II !!!

    ReplyDelete