Thursday, December 14, 2017

DARIPADA MENJADI KAWAQ POLITIK, JANGAN MALU NAMAKAN PM PILIHAN PAS..

Menoleh ke belakang...

MB sepenggal di Kedah..bercakaran sesama sendiri..tunggang terbalik urus masalah air dan kolej Isaniah..

MB sepenggal di Terengganu..berebut balairaya dengan budak tadika..

MB 11 bulan di Perak..kena rampas pintu belakang oleh umno..

MB 23 tahun di Kelantan..Membangun bersama Isle @ Membangun bersama balak dan berebut hutan dengan orang asli..
Masih kekal negeri termiskin dan terkotor..

Kehilangan ratusan ribu ahli dengan tertubuhnya AMANAH merupakan tamparan hebat hingga tersingkapnya kudis, tokak, kurap dan panau parti dan kepimpinan.

Exco di Selangor ehsan MB dari Pakatan Harapan.
Keputusan Muktamar: PAS putus hubungan dengan PKR tapi ada pula Fatwa TETAPI di tepi "tidak putus jawatan dan pangkat" di Selangor.

Persekutuan: Menawarkan diri Penasihat umno Najib, tanpa disahkan jawatan...

Kekalkan Najib itu saja pilihan PAS untuk serpihan kemakmuran derma pak arab dan budi secawan teh di London.

30 comments:

  1. PAS Eddy tak boleh pakai seduit.
    Ahlul bahlul melayu perisa arabica yg perasan pandai.

    Mengaji tak habeh.
    Kononnya dia lebeh.
    Makan Taek,semua dah boleh,
    Taubat2 la jgn dok pilih

    ReplyDelete
  2. http://keris7lok.blogspot.my/2017/12/khas-untuk-caitro-ppbm-mahathir-juga.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf, kita tak baca sampah. Cuba la letak link apa tu kat Mykecut atau Haramkah. Tapi bgtau ko siap2...kat situ sunyi,tak ada hit. Cubalah thk Sunglapli

      Delete
    2. Malas bukak link, meh aku kasi terus. Ao, jgn tuduh2, nanti terkait dgn pojaan kau tu. Sendiri bikin takpe, org lain HARAM. Gila apakah ini. Haaa...bacalah;


      ROUNDTABLE BN & CHINA COMMUNIST PARTY.

      Tekun sungguh pihak pembangkang sebar gambar-Roudtable di antara BN dan China Communist Party untuk menggambarkan UMNO menyokong komunis. Mungkin caitro pembangkang terutama dari PPBM tak tahu bahawa Malaysia dan China menjalin kerjasama sejak tahun 1974.

      Caitro PPBM kata pemimpin yang menjalin kerjasama dengan China merupakan penyokong komunis. Mungkin mereka tidak tahu Dr. Mahathir ada melawat China pada tahun 1985 dan pada 20 November 1985 Mahathir turut berucap dalam majlis The Welcoming Banquet yang dihostkan oleh Zhao Ziyang.

      Zhao Ziyang adalah Vice Chairman of the Communist Party of China dari tahun 1981 to 1982 dan General Secretary Communist Party of China dari tahun 1987 hingga 1989. Apakah pertemuan Dr. Mahathir dan pemimpin China pada tahun 1985 boleh dianggap Mahathir penyokong komunis?

      Delete
    3. Kesian saudara Usin dan sdr Suharli.

      Singkat sungguh akal keduanya sehingga tidak mampu bezakan di antara pertemuan di antara ketua kerajaan sesebuah negara dengan ketua kerajaan sesebuah negara lain dengan pertemuan di antara parti politik sesebuah negara dengan parti politik sesebuah negara lain.

      Mai nak tolong polish sikit walaupun dah berdaki sangat dengan dedak.

      Pertemuan di antara G to G tidak sama sekali boleh membawa maksud merestui ideologi yang dipakai oleh sesebuah negara.

      Ada pula pertemuan dengan sebuah entiti di dalam negara itu yang matlamatnya adalah khusus kepada ideologi tersebut tidak boleh dinafikan bahawa ia adalah satu pengiktirafan secara konstraktif ke atas ideologi entiti tersebut.

      Misalan mudah :-

      Arab Saudi adalah sebuah negara yang pemerintahnya berfahaman Wahabi. Iran pula adalah diperintah oleh orang-orang yang berfahaman Syiah.

      Maka apabila ada sesebuah negara berurusan secara rasmi dengan negara-negara ini, adakah mereka akan menjadi sekutu Wahabi mahupun Syiah? Sudah tentu tidak sebab asas hubungan adalah Goverment to Goverment (G to G). Sudah kebetulan negara itu diperintah oleh ideologi yang kita tidak dipersetujui, apa hak kita ke atas negara itu untuk mengubah urusan dalam negaranya?

      Ada pula apabila sesuatu pertubuhan dari Malaysia bersekutu dengan pertubuhan Wahabi di Saudi atau pertubuhan Syiah di Iran, maka itu tidak boleh dinafikan adalah satu tindakan bersekutu dan merestui pula ideologi itu.

      Parti komunis China di atas tindakan mereka membunuh dan mengusir Muslimin Uighur dari negara Turkistan Timur (sekarang adalah wilayah Xinjiang) adalah sebenar-benarnya kafir harbi dan UmNo kini bersekutu dengan parti ini dan kemudian memberi alasan pemimpin terdahulu telah melakukannya padahal ia adalah sama sekali berbeza (telah dicerahkan).

      Walaupun jawapan ini adalah menjawab kpd link dan komen pendedak2 sdr Suharli dan sdr Usin tetapi hakikatnya ia adalah jawapan kepada orang lain yang tidak memakan dedak tetapi barangkali telah dikelirukan oleh dua orang pendedak ini.

      P/s - kedua2nya lari bila diajak bersumpah laknat bahawa mereka tidak diberi ganjaran untuk muncul. Suharli dan Mr J yang berdegar-degar mengaku tidak dibayar kedua-duanya lari mencicit seperti tikus apabila diajak bersumpah laknat. Tidak syak lagi kedua-duanya adalah pendedak. Sekurang-kurangnya sdr Usin tidak pernah menafikannya.

      Delete
    4. Kamu yg gelap hati.... 12 kali jumpa tu G toG jer ker?... cuba baca betul2.....

      Delete
    5. Usin,
      Usahlah susah2 banggangkan dirimu lagi.Siksa kita tgk.
      Semua dah tahu, Umno tu dh jadi biro organ kiri (basuh TAEk) , Parti Komunis seliaan cadre2 MCA, dibawah naung CPC Chairman Xi.
      Puppet Bugis Emperor Jubbo Klepto T.Sotipu Al Razaqi 1MDB II,keramat hidup akan pastikan OBOR sampai hingga tertubuhnya Nanyang pada 2051.
      Sebagai tujuan mengaburkan mata umat Islam diperingkat awal, Tanah Mrlayu, akan dikenali sebagai Tissotstan Darul Keramat Hidup sehinggalah 2050.
      Bunga Durian Musang King akan menggantikan Bunga Raya sebagai bunga kebangsaan.

      Usin,Ko boleh ketak batu asas utk pembinaan tugu Abu Chin b. Peng , di tengah2 Dataran Nanyang (*dulu Dataran Nerdeka). Ko akan jadi idola tu Usin.

      Psst,Jam Tissot Replica ada jual lah kt Alibaba, Lobai dah tnya cost pukal kautim. Nak guna edar byk kt Jelantan nnt tu, Sin

      Delete
    6. Kasihan sdr Suharli, ia benar-benar tak mampu menyerap ratio atau i'llah. Biarlah saya berikan sedikit lagi pencerahan.

      Jenis perhubungan yang wujud adalah bergantung kepada hubungan di antara entiti dengan entiti dan bukan berapa kali pertemuan berlangsung.

      Kalau ketua negara bertemu ketua negara bukan saja 12 kali malah kalau bertemu 1200 kali pun itu tidak boleh dikatakan mengikitraf ideologi negara terbabit.

      Tapi kalau sebuah parti politik bertemu dalam satu rundingan meja bulat sekali saja dgn sebuah pertubuhan yang punya ideologi khusus itu sudah memadai sebagai satu bentuk pengiktirafan ke atas ideologi pertubuhan yang menjadi sekutu parti itu.

      Najib tidak perlu berulangkali bertemu Trump untuk melakukan perkara yang disebut bersegera kepada Nasrani. Memadailah ia telah bertemu sekali saja dan berwala' dgn kalam musuhmu musuhku juga untuk memenuhi kriteria bersegera kepada Nasrani.

      Bukan bilangan yang menjadi penentu tetapi jenis silah (perhubungan atau tali) yg wujud.

      Delete
    7. Bro John Doe....

      Betapa bengap & dungunya si Usin Ngok Ngek & Suharli Main Terop dgn mengkopipes buta untuk dakyah sampah mereka.

      Izinkan saya pula menerangkan kenapa Tun Mahathir pergi ke China mengadakan perbincangan2 dengan mereka.

      Seperti Tun Razak yg membuat lawatan ke negara Tembok besar China pada tahun 1974 untuk mengadakan hubungan diplomatik & perdagangan, Tun Mahathir juga mengadakan perbincangan 2 hala dgn negara China untuk meminta negara tersebut tidak lagi menyokong PKM dan meningkatkan lagi perdagangan antara dua negara. HASIL nya....

      JASA TUN MAHATHIR UNTUK KESTABILAN NEGARA:

      Termetrainya Perjanjian Damai Haadyai 1989 antara Malaysia dgn PKM. Pada Disember 1989, Perjanjian Damai antara kerajaan Malaysia dan PKM termetrai di Hotel Lee Gardens Haadyai, Thailand. Hasilnya, PKM menghentikan perjuangan diorang dan meletakkan senjata. PKM juga berikrar akan taat setia kepada Yang Di-pertuan Agong.

      Ini adalah jasa besar Tun Mahathir yg ingin menamatkan pertumpahan darah perwira-perwira kita & ancaman komunis. TAPI tidak sama sekali menjual gadai tanah & membenarkan China Komunis memonopoli perniagaan serta menjajah negara ini hingga pangkalan tentera laut kita pun diserahkan sewenang-wenangnya kpd mereka.

      Delete
  3. PAS seperti juga UmNo sudah kehilangan alasan untuk terus dibiarkan wujud oleh Allah swt selepas tamatnya mandat yang diperolehi mereka melalui PRU yang lepas.

    Hudud sudah menjadi RUU355
    Negara Islam sudah menjadi negara kebajikan
    Penentang juga sudah menjadi penasihat

    Maka apa lagi alasan untuk PAS dibiarkan wujud selepas tamatnya mandat mereka?

    In shaa Allah apabila datangnya kebenaran maka setiap yang bathil itu akan lenyap. Yang bathil ini sudah tentu ialah UmNo yang telah berpaling dan PAS yang telah terbukti kewujudannya tiada sebarang fungsi pun kepada umat.

    Sayonara PAS dan UmNo. Anda berdua akan kekal di dalam buku sejarah.

    Cuma sejarah UMNO kelak akan arfa juga bahagiannya yang putih iaitu daripada mula diasaskan sehinggalah ia mencapai kegemilangan di era Tun M.

    Apabila Tun Dol mengambil alih tampuk pemerintahan, maka zamannya bertukar menjadi zaman kemerosotan. Dan zaman kemerosotan ini pula terus bertukar menjadi zaman gelap gelita apabila Najib mengambil alih.

    In shaa Allah apabila UmNo dan PAS sama2 lenyap maka akan berlakulah perubahan daripada keadaan buruk kepada keadaan baik seperti berikut :-

    1. Dari kegelapan kepada cahaya
    2. Dari kejahatan kepada kebaikan
    3. Dari penindasan kepada pembelaan
    4. Dari pecah belah kepada ukhuwah

    In shaa Allah kebathilan dan kezhaliman itu akan musnah sama sekali.

    Pada tanggal 1 Muharram 1940H kita semua sudah pun meninggalkan zaman gelap itu.

    In shaa Allah. Aaminn ya robbal a'lamin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelakar tengok balaci tegar Munafiq No Wahid Malaysia @ MahaKUTTY cakap pasal agama!

      Delete
    2. Itu sajalah kemampuan pendedak bernama Bagio ini. Mencaci dan mengeji tanpa sama sekali mampu menyangkal.

      Delete
    3. Kejap Paul , Gn, J..apa2lah puak Caitrompah pensabotaj diskusi tajaan UMNOBN yg diupah PMO melalui Jasa.
      Menggunakan duit Rakyat utk tikam rakyat adalah perkara paling jijik.

      Tapi Kita tahu.mereka2 tahu, semua tahu, dunia pun tahu.
      Selagi mereka masuk sini, selagi tu lah terpancar kegetaran telur2 mengecut kecil mereka.
      Tetpancar terang akan keadaan nlog2 mereka yg tak asa pengunjung.
      Ternyata kuasa mengalih persepsi nalui nefia2 dangkal dan 3 suku sudah capek.
      Apa lagi Xaitrompah Komunis A9,Q7,Spam? Guba lah apa nanapun...bau TAEK ditubuh kotor mu tetap terhidu. Tidak mungkin daoat kau wangikan dgn esen bangsa ataupun perisa agama.
      Umnobnpas sudah buang bangsa,sudah songsangkan Islam.Anutan mu cara mu jelas iaitu KOMUNISMA.

      Warga Tissotstan
      Nanyang
      2050.

      Delete
    4. Bro john doe, bukan kami rakyat tidak mengetahui macai2 najib hanya mencari habuan dan upah intuk mengeluarkan tulisan sampah.

      Setiap tulisan mereka tidak mempunyai nilai, tiada sokongan fakta untuk menguatkan hujah mereka.

      Jika di ajak bersumpah, semuanya berpaling ke arah lain, mereka tiada moral, tiada intergriti, tiada rasa bersalah.

      Di dunia nikmat kemewahan hanya sementara macai, di akhirat mereka pasti di soal hasil perbuatan mereka ini.

      Bertaubatlah macai, kubur kata mari tidak semestinya atok berumur 92 tahun.

      Delete
    5. Kamupun sama jugak, bukan cerdik manapun. Apa yg kamu tahu selain lekehkan org lain? Elehhh!!! X pyh la berlagak cerdik dan bijak penuh maklumat tp sebenarnya hanya menunjukkan kedangkalan dlm mengulas isu. 12 x memulakan comolot dgn kominis xpe, tp bila org lain, huhh! harammm! Kegilaan apakah ini jondo?

      Delete
    6. Macai 4.22, knapa kamu guna pelbagai nama samaran? Adakah kamu fikir guna pelbagai nama

      1.boleh mengelirukan pembaca?
      2.konon mewakili ramai pengomen?
      3.pelbagai karakter?
      4.menyembunyikan identiti sebenar?

      Adakah kamu fikir, perbuatan kamu boleh di maafkan?

      Delete
    7. Ku ingatkan hanya Suharli yang begitu dangkal rupanya Usin pun sama dangkal juga.

      Isu 12x mahupun 1200x telah pun dijawab di atas.

      Delete
    8. Blog Usin Ngok Ngek memanjang sepi tak laku sebab itu dia menyibuk sibuk di sini.

      Delete
    9. Aduhai Usin Ngok Ngek
      Kepala untut hidung kemek...

      Tadi saya dah buktikan kebengapan kamu menuduh melulu tanpa tahu perkara sebenar kenapa Tun M pun sama pergi ke China.

      Mari berdebat dgn saya atas repekan melalut kamu.. "12 x memulakan comolot dgn kominis xpe' tuu. Sila perjelas dgn terperinci apa dia, di mana & bila....??

      Nah...

      Delete
    10. Pak Othaman,

      Kalau pak Othaman tak beritahu saya pun takkan tahu sdr usin ni rupanya blogger.

      Teringat plak kat si Husin Lempoyang yang sejak memilih menjadi pendedak blognya sudah tak laku lagi.

      Berlainan dgn blog KD sampai blogger Usin pun lebih kerap muncul di sini berbanding blognya sendiri.

      Berkenaan dgn cabaran pak Othaman ajak si Usin berdebat saya rasa takkan bersambutlah. Tak perlu 12x pun hanya sekali saja hujahannya telah dipatahkan.

      Maaflah sdr Usin, saya tidak memusuhi saudara secara peribadi bahkan kalau dilihat secara jujur saya sedang cuba 'pulihkan' sdr drpd kekeliruan.

      Walaupun saudara seorang yg beradab di dlm berhujah tetapi hujahan sdr itu memang dangkal sekali dan saya percaya dlm hati kecil sdr, sdr telah mengakuinya.

      Delete
  4. Kasi tambah asam pedas sikit, kikiki;

    Trick Mahathir untuk menarik seberapa ramai massa ke jalan raya bagi membantunya mencapai cita-cita dan impiannya sedang digunakan.
    Namun Mahathir sebenarnya sudah terlambat hampir 20 tahun kerana kemuncak daripada kesanggupan orang ramai turun ke jalan raya mendesak Perdana Menteri meletak jawatan adalah pada tahun 1998 iaitu pada zaman dia berkuasa.
    Beberapa isu yang membelenggu Mahathir khususnya melibatkan pertentangannya dengan pihak istana Selangor dan Johor, membuatkan diktator tua terpaksa mrnggunakan Anwar Ibrahim, nama yang pernah cuba dilianglahadkan pada tahun 1998.
    Pada masa yang sama Mahathir mengharapkan persamaan dia dengan Anwar Ibrahim kerana mereka sama-sama terlibat dalam skandal Forex, akan membolehkan para penyokong dan pentaksub Anwar berpihak kepadanya.
    Mahathir pada masa yang sama cuba untuk membuatkan orang ramai terlupa bahawa penyokong dan pentaksub Anwar wujud kerana kebencian yang amat keterlaluan kepadanya. Dan walaupun sekarang ini dilihat ada perubahan sikap terhadap Mahathir tetapi majoriti penyokong dan pentaksub Anwar tetap menyalahkan Mahathir kerana menggagalkan usaha Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri dan memperbaharui hubungan diplomatik antara Malaysia dengan Israel.
    Mahathir sudah jauh ketinggalan dan terlambat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4.29,

      Strategi Tun dan anwar adalah berlainan, anwar menggunakan taktik jalanan untuk cuba menang PRU sepertimana di indonesia.

      Strategi Tun pula menyebabkan rakyat bertanya, berfikir kenapa mereka (rakyat) dianiya dan dizalimi?

      Fikirkan, yg mana lebih berkesan?

      Delete
    2. Wahai Usin, Usin Ngok Ngek
      Kepala untut berhidung kemek
      Bodoh mengaju dakyah tengek
      Menampil diri bengap & jelek

      Anak2 buah DS Anwar yg masih berdendam kesumat dgn Tun Mahathir telah saya sekolahkan. Seorang darinya yg ada blog sendiri pun hilang punca bila saya postingkan dalam blognya berbunyi berikut:-

      "Sedang negara2 & institusi pengajian terkemuka luar masih menghormati ketokohan sosok insan tua ini, masih ada lagi bunyi2 sumbang dalam P HARAPAN sendiri dek kebencian peribadi. Kamu lupa Tun M dah berumur 93 tahun, adakah dia masih bernafsu besar untuk terus gila kuasa menjadi PM tanpa menimbang sejauh mana beliau boleh menongkat langit.

      Kita harus sedar, siapa antara pemimpin tertinggi P Harapan yg berwibawa & ada ketokohan untuk mentadbir negara ketika ini, menimbangkan DS Anwar Ibrahim masih menjalani hukuman penjara. Yang kamu bising2 apakah hal, apakah kamu sendiri layak…??

      So…please stop memburuk sangka jika kamu benar2 suci & ikhlas dalam perjuangan. Kita harusnya rapatkan barisan, bersatu dalam persatuan & kesatuan kita tanpa sebarang sentimen negative peribadi."

      Jadi....toksah lah kamu nak mengadu domba kami dalam Pakatan Harapan, FAHAMMMMMM.......!!

      Delete
  5. Macai2 penerima hasil harami dari kepala bapak kepada penyamun2(termasuk macai2 bersubahat yg beri komen) se malaysia....

    Komen2 kamu seperti kafir, kufur, syiah, munafik, lgbt, comango, dan sebagainya mengambarkan kamu berjuang dengan nama islam.

    Adakah benar? Jujur? Ikhlas? tulisan dan komen kamu semua macai?

    Kenapa kamu semua macai2 takut untuk bersumpah demi kebenaran?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb mereka adalah pendedak dan adat pendedak mereka berjuang demi habuan dan bukan kebenaran. Sebab itulah mereka tiada keberanian utk bersumpah walaupun pada perkara yang mereka mulakan dan yang mereka gemar ulang-ulangkan.

      Delete
  6. Mlm ni Usin mana tah..nk tunjuk terror.
    Woi , dpt bau hancingnya,semasa ko type, jgn kata dah post.
    Komen2 butir kepala TAEk Jho tul la ko Usin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha... itu ajelah modal kau. Taik kau, kau tayang kt orang. Ada akal ke? Gunalah fakta wahai anon sorok nama @ xde telo. Tak guna setakat tulis main dgn taik..

      Delete
    2. Kamu pulak mana fakta yg bernas kecuali luahan rambang & mendatar saja, wahai Usin Ngok Ngek.

      Jalan lupa jawab & balas komen saya di atas, ya........!!

      Delete
  7. Usin benyai mabok taek.
    Tah apa2 jasa ni assign sislow leaner Caitrompah lowgrade A9 nehh.
    Takkan pula mcm tu rupa unit gempur Jasa SPAm. Jaguh warung pun tak lepas boh...
    Woi!1 Zakar, hampeh geli nak nak engage....antar la yg mentally capable sikit. ..meremang tengkok hilang selera debat.

    ReplyDelete
  8. Saya amat berbangga kerana penyokong2 Tun kebanyakannya atau boleh dikatakan kesemuanya sekali terdiri dari mereka2 yang cerdek pandai dan terpelajar.Syabas diucapkan kepada saudara2 seperjuanganku semua.....jangan jemu2 ayuh kita teruskan perjuangan kita sehingga kita berjaya menendang keluar Najib dan kuncu2nya yang jahat dan zalim!!...

    ReplyDelete