Monday, December 11, 2017

1MDB - WE KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER. # TUN PULANGKAN 2 PINGAT SULTAN SELANGOR






GST meringan bebanan..dengar pengakuan netizen



.........

Ada yang salah faham, buat buat tak faham dan hilang kefahaman terhadap pertentangan rakyat ke atas umno.

Prinsipnya rakyat umum menyokong pembangunan yang memberi kebaikan kepada rakyat dan ianya bertambah baik apabila kerajaan sedar ianya di bawah pemantauan pembangkang terutama dari segi perbelanjaan dan perlaksanaan yang telus.

Jika rakyat boleh menghargai kerajaan rakyat juga perlu berterima kasih atas peranan pembangkang, majority by numbers bersama pembangkang sekarang, sebab itu lah kerajaan sekarang diasak dan kepanasan.

TUN PULANGKAN 2 PINGAT SULTAN SELANGOR ATAS PERTIMBANGAN SENDIRI


Malangnya pembangkang tidak dapat pantau semua dan inilah peluang rasuah dan penyelewengan berlaku. Teralu banyak isu jika mahu dikutip.

Ketidak percayaan kepada kerajaan umno semakin teruk apabila Najib terlibat dalam skandal 1mdb. Ianya makin jelas apabila diikuti dengan pertentangan Tun secara terbuka dan tidak ada jawapan yang memuaskan dari kerajaan.


Jila Tun, Muhyiddin, lim lit siang, mat sabu dan pembangkang memfitnah, tindakan menghasut dan saman peribadi perlu dibuat.

Persepsi rakyat kerajaan berbohong dan berbohong untuk menutup segala kecurangannya. Keadilan disekat secara terangan.

KERAJAAN YANG CURANG TIDAK BOLEH DiPILIH SEMULA DAN DIKEKALKAN, ITU PRINSIP SEJAGAT DAN KITA WAJIB TENTANG WALAU DENGAN SATU AYAT.

Isu utama skandal 1mdb berkembang kepada isu2 lain termasuk kemasukan wang ke dalam akaun peribadi Najib, duit 1mdb bocor dan berterbangan ke sana sini termasuk US - pembangkang tahu di mana, ke mana dan bila, cuma masa ditungu untuk mendedahkan lebih lanjut. Masa yang sesuai sebaik sahaja parlimen dibubar, tuunnggguuuuu.....







Isu terbaru sekarang, paku dulang paku serpih..tepuk air di dulang, meludah ke langit..BNM rugi 160B dalam urusan forex 2013-2015, siapa PM masa tu ? Sudah tentu bukan mamak teh tarik.

Ditambah dengan isu gst dan kos sara hidup yang tinggi, perbelanjaan bermewah dan belanjawan defisit, kemasukan bebas pelabur china memburukan lagi keadaan.

Apapun tidak akan ada cubaan yang boleh berjaya mengalih isu sebenar kebobrokan Najib dan partinya dalam skandal 1mdb dan isu sekelilingnya.

Kerajaan baru perlu untuk menyusun semula negara yang kucar kacir dan korup adalah isu utama, Mereka yang terlibat perlu diadili.

Itupun masih ada segelintir yang ingin mempertahankan (?) Ada sokongan membawa rebah...Pertahankan apa? Hujah kabur? Paling paling buka cerita lama? Berasap kepala Bankrap idea... Last sekali maki hamun, kepala bapak..






16 comments:

  1. Maaf, copy paste. Tapi bacalah supaya lebih faham.

    “There is currently no action against 1MDB. Only against properties thought to have been procured using money belonging to 1MDB,” said Thomas C Goldstein, Advocate Appellate, US Supreme Court said when asked about the civil forfeiture action against 1MDB.

    Tom Goldstein was answering question raised during his talk on “Criminal Litigation in the United States of America” at the UiTM Faculty of Law today.

    He said that based on the US Constitution, no one should be deprived of their assets without due process of the law, and all due processes of the law must have a hearing concluded before assets can be forfeited.

    “The DoJ, based on the complaint, is just tracing the money and think it may be linked to 1MDB. Right now, there is no suggestion of any criminal target,” he added.

    Tom Goldstein is one of the US’s most experienced Supreme Court practitioners and his representations span virtually all of the US Federal Law.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih usin..

      Usin, faham cara orang kampong..

      Majid dipilih sebagai Pengerusi sebuah Koperasi melantik dirinya sendiri sebagai Penasihat dan Bendahari..

      Atas kerjasama individu luar dan dalam, Majid telah menggelapkan sekitar 100juta dengan pelbagai cara dan ada antaranya dimasukan dalam akaun peribadinya..

      Pihak audit telah kesan tetapi Pengerusi mengunakan kuasanya untuk tidak mendedahkan laporan tersebut.

      Sebahagian wang yang disonglap telah Majid serahkan kepada anaknya dan individu yang membantunya (kita namakan Mr.Hye) di luar negara untuk membeli asset dan bisnes, hidup bermewah.

      Ahli lembaga pengarah yang sudah kena sogok tidak membuat laporan polis dan ada yang sudah menghilangkan diri bagi tujuan menghilangkan saksi.

      Dipendekan cerita.

      Individu tertentu telah mengetahui skandal tersebut dan membuat laporan dalam dan luar negeri..

      Laporan dalam negeri...masih dalam siasatan pala bana..

      Laporan luar negeri..Pihak Berkuasa telah membekukan asset tersebut kerana betpunca dari Wang Koperasi..

      Pihak koperasi tidak berani menuntut atau mengesahkan wang tersebut milik koperasi kerana bimbang TEMBELANGNYA PECAH.

      Delete
    2. Usin faham ker apa si peguam Amerika berbangsa Yahudi itu autakan?

      Kan pihak DOJ telah memberi komen balas terhadap auta peguam Yahudi itu, apa Usin nie dah ketinggalan bas ker....??

      Delete
  2. #pulangkansemulahartanegarayangdiberikepadaanakanak #bayarbalikkerugianforex31billion #harapputusnafasmasadatingtengokwayang #kecikkeciktaknakmamposdahbesarmenyusahkanorangdahtuarentapuntaknakmamposlagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini jer lar std dedak A9 powerbank pasir...

      Delete
  3. Kd..tun pulangkan darjah kebesaran takkan merubah pangdangan rakyat terhadap tun..malah sikap beraninya wajar dipuji..tun ckp psl najib bugis penyamun yg sultan terasa buat apa..hanya yg menyamun jerr terasa..kalau ada masa tontonlah filem nordin ahmad berkaitan sultan mmg indah dialog yg dilantunkan berkenaan sultan..ada atau tk mereka nii tk beri kesan pun pada rakyat.. Sorrylah..nk ckp lebih2 takut kedalam plk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf cakap lah,,sesiapa pun dan tak kira apa pangkat pun jika di jolok cash is king,,iman pun bergoyang sebab Kita Tak cerita ribu-ribu tapi juta-juta masyukk Beb.........!!!

      Delete
    2. Bukan berani.... meraih simpati namanya tu.... dia tak der gelaran pun dah tak kisah dah..... usaha terakhir untuk menampakkan kononnya sanggup hilang segala demi nak selamatkan negara (baca anak dan kroninya)... sehingga nyawa masih ada (baca sprt selagi stok masih ada)

      Delete
    3. Hapaaa?
      Secret Meeting dgn KaplaBapak Parti Chin Peng?
      Kami Perwira bangsa yg berkorban nyawa dan anggita tak akan biarkan Umno dan Pas rubtuhkan negara.
      Ko siap ko Umno ..selama ni tipu ko dah terlondeh satu per satu, setiap hari. Ko hingat setakat Tissot satu dah boleh beli maruah.

      ko siap!
      ko siap!

      Delete
    4. Pemulangan pingat adalah tindakan yg first class from the Grand Old Statesman.

      Tun Mahathir tidak menghina keturunan bugis secara keseluruhannya. Seperti juga Si Jahid Sontoloyo menghina Tun dgn memanggil beliau sebagai anak kutty. Saya percaya si Sontoloyo tidak menghina Irwan Serigar, Ali Hamsa, Nor Yakop dan lain mamakk hitam legam dalam kandang Najib. Tun Mahathir cuma berkata Najib yg sering mengakui dirinya bugis sebagai pencuri. Betul lah tu....!

      Kalau nak murka, murka lah dgn Najib, seorang pemimpin bacul yg cuba menutup kelemahan dirinya dgn mengaku sebagai seorang pahlawan bugis itu sudah cukup menghina bangsa dan keturunan bugis itu sendiri. Tetapi kenapa tidak murka kepada Najib yg secara terang-terangan menghina bangsa itu dgn kelemahan pentadbirannya yg cukup ketara, kes 1MDB dan sebagainya.. Adakah org2 keturunan bugis bangga dgn Najib yg dikenali seantero dunia sebagai pencuri, penipu, pengkhianat & dayus?

      Apakah rakyat berketurunan bugis tidak merasa malu apabila seorang pondan bugis telah mengakui bahawa beliau adalah seorang pahlawan dari keturunan mereka dan pahlawan ciplak ini mencuri wang rakyat melalui urus niaga 1mdb yg bagai berniaga kelabu asap?

      Sekarang siapa yg sebenarnya yg menhatuhkan martabat keturunan bugis yg kamu banggakan sangat itu? Siapakah yg telah melumur taik ke muka keturunan bugis? Adakah Mahathir atau Jibby the pinky...????

      Jika kamu sendiri membiarkan beliau menjadi penyamun dan menghina bangsa kamu sendiri, jadi jgn lah nak salahkan org bila ada yg menegur pahlawan pondan tersebut....!!

      Delete
    5. CATATAN SEJARAH

      Bugis memainkan peranan yang penting dalam sejarah di Tanah Melayu. Mereka terlibat secara langsung atau tidak langsung di dalam politik dan perbalahan negeri-negeri Melayu ketika itu, terutama sekali negeri Johor. Ia bermula apabila Daeng Loklok ingin memerintah Johor tetapi tidak dipersetujui oleh pemerintah negeri Johor Riau Lingga ketika itu, iaitu Raja Kechil. Ini menyebabkan Daeng Loklok atau Bendahara Husain meminta bantuan Raja-Raja Bugis untuk menumpaskan Raja Kechil. Bermula dari sinilah campur tangan Bugis di Tanah Melayu. Malah,Raja Ali, anak Daeng Chelak, Raja Lumu, dinobatkan sebagai Sultan Selangor pertama.

      Fikir-fikirkanlah.

      Delete
  4. https://id.m.wikipedia.org/wiki/Negara_komunis

    ReplyDelete
  5. https://www.pinterpandai.com/negara-komunis-yang-tersisa-di-dunia/

    ReplyDelete
  6. https://www.bharian.com.my/node/120690/amp

    ReplyDelete
  7. Suharli maskopi xnok join sama meeting dgn kominis party ker????

    ReplyDelete