Sunday, December 24, 2017

KINI MCA SUDAH ADA TELOR UNTUK BERDEPAN DAP



Najib puashati persediaan MCA untuk PRU... umno yakin mereka tidak mampu menang besar kerusi Melayu kali ini.
Harapan bergantung kepada komponen dapat menyumbangkan lebihan kerusi untuk BN kekal membentuk kerajaan.








8 comments:

  1. bang kd, kesian sy tgk blog abg ni. mcm x de modal & idea sgt. bykkan membaca buku2 yg berilmiah. bru la gaya penulisan tip top.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4:05, Cadangan yang bagus..

      Ada beberapa pengomen di sini yang mempunyai tulisan yang bagus dan berilmiah cuma malangnya pecacai tak pandai menghargai.

      Fakta dibalasnya maki hamun.

      Ada juga beberapa blog yang terlebih fakta, terlebih angka, mual nak termuntah.

      Ada juga beberapa blog yang suci murni dewa kayangan memuji sang lanun..tapi tak berani buka gelanggang.

      Sesuai dengan tema, ini bukan blog ilmiah juga bukan juga intelek, santai baca, santai tulis..tiada paksaan untuk percaya..lebih kpd catatan peribadi..lebih baik biarkan ruang komen kosong.....

      Selebihnya blog ini memberi ruang kpd diskusi kedua pihak supaya penulis juga dapat ilmu dan manafaat..

      Akhir kalam, carilah blog yang selaras dengan pemikiran anda, terima kasih.

      Delete
    2. bro kd, bagus cadangan sdr 405 tu. terimalah dgn ikhlas. tak perlulah dijawab dgn ulasan mengutuk blog lain. terlebih fakta ke, terlebih angka ke biarkan ajelah, tak perlu nak muntah. nampak gaya bro kd ni belum betul2 kental membuka gelanggang. dengan satu nasihat sahaja dah naik angin cari kambing untuk dicat hitam.

      Delete
    3. Jawapan spontan..kebebasan bersuara, sama hak dengan orang lain..

      N2hide..

      Kenal tak kental, gelanggang dibuka sejak najib belum jadi PM lagi..gelanggang sentiasa dibuka..belum pernah delete yang tak sehaluan kecuali merapu maki tahap gaban.

      Delete
  2. Salam buat semua,

    Khusus kpd bro KD, pak Othaman dan Ex UMNo Jerai dan umum buat sahabat2 lain.

    Saja mahu berkongsi cerita saya hari ini.

    Hari cuti ni saya ke tempat kerja untuk mengemas dan mencuci. Semasa nak menyusun barang2 di dalam laci terjumpa kad keahlian UMNO saya.

    Tanpa ragu-ragu saya kepak kad itu dan buang ke dalam tong sampah. Di dalam hati saya berkata 'aku tidak mampu lagi untuk bersama dengan parti pengkhianat ini". Alhamdulillah.. Leganya saya..

    Sekejap lagi saya nak buang topi BN pulak.

    P/s - kisah di atas ditujukan khas buat pak Othaman dan Ex UMNO Jerai disebabkan dua orang pejuang ini telah mengaku secara terbuka mereka bekas pejuang UMNO.

    Khusus juga buat bro KD yang masih ahli UmNO dan masih hadir mesyuarat UmNo. Mudah2an mendapat kekuatan untuk berdepan dengan geng UmNo di tempat sendiri dan berkata atau bertindak sesuatu yg membawa maksud 'sesugguhnya aku telah bermuafaraqah daripada UmNo yang telah berpaling dari jalan yang lurus."

    Komen kepada entry bro KD,

    MCA atau DAP bukan isu bagi mereka yang berjuang di atas jalan yang benar. Kedua-duanya hanyalah sekutu kepada kaum Melayu Muslim yang menjadi teras kepada pemerintahan negara ini.

    PPBM, Amanah dan PKR tidak perlu pun untuk menjadikan MCA sebagai target di dalam menentang UmNo disebabkan busuk UmNo itu saja sudah memadai.

    Walaupun MCA adalah broker kepada komunis China, kafir harbi yang membunuh dan mengusir Muslimin Uighur tetapi hakikatnya ialah yang memutuskan untuk BN bersekutu dengan komunis ini bukanlah MCA tetapi PM Malaysia yang juga Presiden UmNo.

    Ada pula UmNo yang terdesak terpaksa menjadikan DAP sebagai isu walaupun status DAP hanyalah sekutu kepada PPBM. Sama seperti status MCA di dalam BN.

    Nyatalah yang terdesak bukan MCA tetapi UmNo. Bagaimana mungkin MCA rasa terdesak apabila faktanya ialah DAP atau MCA kaum Cina tetap punya wakil. Bagaimana mungkin kaum Cina rasa terdesak apabila fakta menunjukkan 90% kaum mereka telah mengubah haluan.

    Apabila UmNo tumbang kelak, MCA pun akan lari daripada BN dan demikian BN secara automatik akan hanya tinggal sejarah.

    Tak lama dah. In shaa Allah. Aamiin.

    ReplyDelete
  3. KIKIKIKI... JON DOE EX UMNO JERAI KEDAH MAI
    POJA PUJI BODIN DAN BUDAK SUMAN BOGIS
    KALAH JEE PEMILIHAN UMNO DEPA PUN MAMAI
    MAJUK NANGIS TRUS JADIBARUA DAP@KOMUNIS

    KIKIKIKIKIKI..... ALAHAI...
    PINGGAN TAK RETAK NASI PUN TAK DINGIN
    ORANG MME DAH TAK NAK DAH... TERHEGEH HEGEH SI MUKA BACIN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen anon 5:53 ini tahap merapu, nak delete pun kesian..

      Delete
  4. Penulisan dan komen yang terlebih bernasnya dari bro KD da John Doe.Tabik homat dari saya dan salam perjuangan untuk saudara2ku semua.

    ReplyDelete