Thursday, December 7, 2017

PRU14 ADALAH MASA DEPAN..... # Zaid dijulang umno..

Masa depan siapa (?)


Bukan soal masa depan Tun..dia pun sudah berwasiat.

Bukan soal masa depan Najib..jerat tak pernah lupa mangsa.

Bukan soal masa depan zahid dan hishamuddin..apakah mereka meneruskan polisi keleptokrasi..

Bukan masa depan lim kit siang..PM tetap Melayu

Bukan masa depan Anwar..tetap dibebaskan.

Ini adalah masa depan rakyat ...Najib bukan sekadar bertanding lawan pembangkang tetapi lawan rakyat.


Kakitangan kerajaan adalah sebahagian dari rakyat dan mereka paling dekat dengan kerajaan.

Mereka lebih tahu siapa yang paling celaka !!!

Sebahagiannya mempunyai pengalaman berurusan terus  seperti SPRM, BNM, ROS, LHDN, PDRM, AGD, KASTAM dan lain lain..






......



# umno terperangkap dengan jerat sendiri dan kantoi.
Zaid Ibrahim bukanlah satu nama besar sangat tetapi hari ini popular dan mula mendapat tempat di hati rakyat gara gara umno memartabatkannya...


Ini isu antara Zaid dan Sultan Selangor, pihak Istana perlu membuat laporan polis dan bukannya melibatkan parti politik yang akhirnya memberi political mileage kepada zaid, pucuk dicita ulam mendatang.

55 comments:

  1. Sape yang celaka dan akan kecelakaan,tak ada melayu tak ada umno tak ada umno melayu akan terus ada.

    ReplyDelete
  2. demi agama, bangsa dan negara, celaka pun celaka la asalkan bn kalah. biar jadi kakitangan kerajaan yang baharu pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini ler melayu paling celaka pernah aku jumpa. NAjib bukan berbohong semua apa yang disampaikan keluar dari mulut pemimpin DAP sendiri.

      So mana salahnya apa yang diucapkan oleh najib.

      Bukan maca PH janji melangit tapi satu habuk pun tak tunaikan

      lebuhraya tol yang baru di selangor masih bertambah tapi janji nak hapuskan TOL mana logiknya.

      Delete
    2. Cencaluk basi..

      Lebuhraya hak persekutuan, bukan negeri..kau kejar le najib..

      PH belum pernah perintah..apa bodohnya kau cakap manifesto tak tertunai..

      Kau minum ketum lebih.

      Delete
    3. Cencaluk....

      Saya akan sentiasi mengekori kamu, semoga kamu tak berubah bentuk jadi AnonyMOUSE lagi, boleh.....??

      Delete
    4. Ape masaalah melayu Otha ni? Ikut le selagi kau nak. Kau mmg takde kerja lain, kerja kau melangok kt blog utk jual fitnah dn hasutan demi sesuap dedak. Confirm Otha ni adalah pelahap dedak haram yg diupah dedak

      Delete
    5. Mcm anjing yg ditugaskn utk menjaga blog ni je lagak si Ottaman tu. Anjing bg warning nk ikut dan awasi cencaluk. Mesti spesis setia yg akan melutut sambil diusap usap kepalanya oleh Tuan Besar yg peliharanya sebab setia. Dedak oh dedak punya pasal. Jadi anjing pun tak pe !

      Delete
  3. Tak tau la kalau sesapa perasan kali ni Najib punya teran masa berucap adalah kepala bapak punya teran...kepala taik keras mcm batu pon boleh terpelantun keluar tapi sambutan audience mcm layu jer

    ReplyDelete
  4. Mencelaka bapakan kakitangan awam pulak dah...

    ReplyDelete
  5. Aku rasa kluang kau ni dah habis modal ngapa tak ulas rancangan Nik nazmi nak adakan banntahan jalanan untuk menuntuk kerajaan menurunkan harga minyak.

    Aku cukup tabik dengan PH ni pemimpin dia punya agenda melangit tembus angkasa lepas. Idea tak hingat dunia.

    Kluang kau sound Nik Nazmi jangan jadi manusia munafik ler. kalau dia nak buat cadangan banggang dia suruh dia buat akujanji dengan di akui oleh semua Pemimpin PH yang menifesto adalah janji bukan cakap kosong bawa jumpa persuruhjaya sumpah mati stame masukkan janji bila PH berkuasa memerintah negeri mereka akan turunkan harga minya seperti yang dia cadangkan RON 95 RM1.90 seliter baru aku dengan senang hati akan hantar borang turut PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga minyak boleh turun kalau gomen tak tarik subsidi...pastu kalau PM tak curi duit takde la kena GST sampai semua naik. Pegi sound najib jgn curi duit..masukkan dlm manifesto BN dgn surat sumpah semua menteri2 yg diorang dah insaf dan pencen jadi penyamun..

      Delete
    2. cencaluk,
      bagus kalau nak nasihat org ni..tapi lebih baik mulakan nasihat tu dengan org yang dekat dulu..nasihat le MO1 tu..dia pun jenis munafik tahap gaban..tak tulis pun ramai dah tahu setakat mana munafiknya MO1..ko suka dikencing oleh MO1..kami tak..

      EX umno JERAI

      Delete
    3. "Pegi sound najib jgn curi duit..masukkan dlm manifesto BN dgn surat sumpah semua menteri2 yg diorang dah insaf dan pencen jadi penyamun.."

      SETUJU!!!!!!!!

      Delete
    4. Mesyuarat Agung UMNO kali ini memang layak & amat tepat digelar PAU melihat ianya hanya satu perhimpunan orang2 tak kenang budi malah mencaci jamun bekas Presiden 22 tahun yg dah menabur bakti sejak ianya ditubuhkan pd 1946 selama 71 tahun.

      Natijahnya.....

      PAU dah hilang ummmph, bagai "PERHIMPUNAN AUTA UMNO".


      Jika tidak ada ada
      Takkan rendah sarang tempua
      Jika tidak jasa si tua
      Takkan ada Pusat Dagangan Putra

      Sendiri kena ingatlah, wahai ahli2 UMNO.

      Delete
    5. Apa la kau ni pakcik autaman @ kaki auta. Bekas presiden umno tu dh jadi musuh umno, adalah wajar utk diusik disakat dan dibalun dalam konteks politik. Apakah kau sendiri tak pernah kutuk dan hina pemimpin parti umno bm yg kau tak suka? Telahan aku, kau tak jumpa punca bagaimana kau nak kenakan PAU2017, maka keluarlah kenyataan spt yg kau tulis di atas. Biasalah, dalam mana2 perhimpunan parti politik, pimpinan parti lawan akan diasak dan ditelanjangkan sebagai sebahagian strategi berpolitik. Kau mengharapkan PAU kali ini akan puja puji tun mahathir yang dah declare musuh dan ingin membunuh umno? Hahahaha...jgn haraplah...
      Aku rasa baik kau selamatkan zaib ibrahim yg keseorangan kena halau balik negeri oleh sultan selangor. Kesian dia, patutnya org2 mcm kau la kena tolong. Kata bersekongkol dgn dap, ahli dap kena halau kau nak biarkan? Tak patut tak patut!!!

      Delete
  6. Aku respek cencaluk ni sebab dia berhujah tanpa maki, satu pembaharuan yang baik.

    Walaupun hujahnya hambar dan umum sangat tapi sebagai galakan aku bagi dia dua bintang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "satu pembaharuan yang baik."

      Adakah maksud admin hanya sekor macai je yg meracau kat dalam blog ini?

      Atau dua ekor?

      Macai2 ni dulu bilik operasi depa kat kedai mamak, henfon dan laptop sampai takleh kira, kunun2 x nak detect...

      Tapi kalau ramuan macai taik dan kencing, boleh detect dari jauh je.

      Delete
  7. OK..tapi tetap kena berjaga-jaga. Kita tengok berapa lama dia boleh bertahan dgn acronym & imej baru ini. Saya dah masak benar dgn tingkahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing berjaga dn mula mengawasi. Mmg sah specis cmni yg selalu digunakn utk menjaga kawasan. Demi mengharapkn upah dedak...

      Delete
    2. Othaman nama nampak kemelayuaan tapi hatinya layu. Jangan cakap tak dapat perintah PUTRAJAY dapat petintah SELANGOR dan PP apa kaourang buat ngapa tak hapuskan tol tak bagi pendidikan percuma.

      Mulakan dengan yang dekat dulu iaitu yang diperintah oleh PH dulu pastu barulah orang nak percaya ni tidak saham dalam syarikat tol berlambak tapi tak ada niat langsung nak membatalkan tol.

      Delete
    3. Dah suruh najib, jawab segala pertuduhan sehinggakan media barat gelar najib crook,

      Cakap dah bayar,tetapi Aabar Investment PJS tak terima rupa2nya billion2 tu di masuk kan ke akaun Aabar Investment PJS Ltd (perhatikan nama syarikat sama yg dikelirukan oleh najib melalui peseruhjayanya jho low)

      Maka ipic bawa kes timbang tara di london, 1mdb kalah dan bersetuju bayar

      Dan bermakna,

      1mdb melakukan pembayaran dua kali, yg pertama masuk akaun jho lo dan kedua melalui kes mahkamah london.

      Delete
    4. tu yang pelik tu kenapa macai semua boleh buat dek je tentang pembayaran kepada syarikat palsu tu.apa lanun bayar pakai duit cina mati ke???

      Delete
  8. UMNO dan BN akan menang besar..

    Parti bunga, Amanah akan berkubur lepas PRU14

    Muhyiddin akan kembali kepada UMNO

    Madey akan disumpah rakyat hingga akhir hayat dia kalau dia masih tak bertaubat

    Anak2 madey ...pls do something. Jangan jadi anak yg bodoh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3.23
      kami akan pastikan malaysia selamat dari kerakusan pemimpin umngok menjahanamkan malaysia..Insya Allah..

      Delete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Salam Jumaat semua,

    Lari tajuk sikit.

    Trump dah isytihar Baitulmaqdis sbg ibu kota Israel.

    Maka mana-mana negara Islam yang mahu memsuhi Trump akan menjadi musuh kpd Malaysia dan kepimpinannya disebabkan Najib telah berwala mutlak kepada Trump melalui kalam yg membawa maksud 'musuhmu musuh kami juga'.

    Najib juga hanya berlakon menjadi jaguh kampung konon menentang perisytiharan ini tapi hakikatnya ini hanyalah lembut lidah selain memiliki dua wajah. Ia hanyalah bermuka-muka di hadapan orang Melayu konon ia ambil berat. Matlamatnya hanyalah undi semata. Ambil berat apanya apabila ia yang menyokong kewangan Yahudi melalui pinjaman Golden Sach, pembiayaan APCO dari Israel dan terkini mahu menggunakan wang dari malaysia (dibaca wang majoriti Melayu-Muslim yang akan mengundi) untuk 'memperkukuhkan ekonomi Amerika'.

    Ciri-ciri yang benar disebut baginda Rasulullah 1400 tahun dahulu sungguh telah wujud pada Najib. Bukan saja pada sifat "luka'" (kebudak-budakan) bahkan juga sifat dua lidah dan dua wajah.

    Oh ya, itu di peringkat antarabangsa. Di Malaysia pula masih ingatkah kita ketika perhimpunan MCA si lidah biawak ini telah menyuruh ahli2 MCA mempengaruhi kaum Cina supaya tidak mengundi DAP kerana alasannya walaupun DAP menang semua kerusi mereka takkan dapat menguasai kerajaan.

    Tup-tup di perhimpunan UmNo muncul bbrp gambar edit yang menunjukkan konon kalau PH menang DAP yang akan menguasai kerajaan. Dan Najib kelihatan gelak besar di hadapan gambar2 ini.

    Satunya dgn gmbr LKS paling besar dan pemimpin2 PH yang kecil di bawahnya melambangkan konon LKS adalah penguasa PH dan satu lagi gambar Tun M bertumbuk dgn TSMY dgn LKS menjadi pengadil. Adoi terdesak betul UmNo-Najib sehingga menjadi sebegitu hina.

    Inilah ciri yang dinamakan zul-wajhain atau dikenali juga sbg zul-lisaanin yang terma ini dibuat kesimpulan daripada keterangan yg timbul di dalam satu hadith oleh baginda Rasulullah 1400 dahulu. Mereka muncul di hadapan satu kaum dengan satu wajah dan satu lidah, dan kemudian mereka muncul di hadapan kaum lain dengan menggunakan wajah dan lidah yang bertentangan.

    Tidak syak dan tiada keraguan lagi, PAU 2017 adalah yg terakhir bagi mereka. Pada tarikh hari ini di tahun 2018 UmNo hanya akan tinggal dalam catatan sejarah.

    Innalillahi wainna ilaihi raji'un

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam chameleon, najib kencing berlari, macai kencing akrobatik

      Delete
  11. Wahai penyokong2 bn, jangan risau sgt dgn tulisan2 luahan rasa dan tuduhan2 tanpa bukti pembangkang. Mereka dah ketandusan isu, hilang idea dan rasa akan kegagalan maka mereka mulalah recycle cerita lama dan ditambah dgn maki hamun, sumpah seranah dan tohmahan. Mana satu bahan bukti bersifat maujud yg pihak pembangkang boleh tunjuk dan buktikan? Tiada! Orang yang kecewa selalunya akan melayan kekecewaan mereka dgn menyalahkan org lain, normal tu. PAU terkini dijadikan oleh pembangkang tempat mencari isu, tapi malangnya tiada. Bila kecewa mulalah recycle apa2 sahaja asal boleh burukkan umno....kesian. Mereka namakan umno sebagai umnongok ke, umporno ke atau sebagainya tak mengubah gerakkerja umno utk memenangi pru14 buat kesekian kalinya dgn lebih cemerlang. Buat blogger kd, tanya hati, adakah ph betul2 kuat utk memenangi pru atau hanya lebih guruh berbanding hujan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa la kamu ni usin kalau PH tak kuat...tak yah bertanya...senyapkan aje...mereka kalah nanti....haha pada hal dah kecut...siap menyeru....bodohnya macai

      Delete
    2. PH ni dah macam POKOK KRISMAS macam2 ada, PEROMPAK, PENYAMUN, PERASUAH, PEMFITNAH, KAKI BOTOL, KAKI BETINA, KAKI JANTAN. PAKCIK KAYO, MAKCIK KAYO. TAPI APA YANG MENGHAIRANKAN MEREKA BIJAK MENUTUP KEBURUKAN MEREKA DAN MEMBUKA KEBURUKAN ORANG LAIN WALAUPUN TAK ADA BUKTI.


      Nampaknya PH lebih suka berangan yang mereka masih kuat walhal ahli parti sendiri tunggang langggang.
      Mereka rasakan mereka masih kuat hanya kerana mereka ada lagenda 22 tahun membantu mereka.
      Mereka merasakan mereka hebat sebab adanya Maharaja dan Tokong yang berkuntau menepis bermacam masaalah parti.

      Heran kan.... ????

      Delete
  12. Usin, pilihanraya sudah nak masuk 14 kali dan kamu fikir yang menang pilihanraya itu kerana "kuat" ????

    Cuba lagi usin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Retorik tak cukup kd. Itu aje yg kamu ada? Faktanya mana? Fakta BN, tak pernah terlepas memerintah malaysia. Ko dan sekongkolan ko ado?

      Delete
  13. Kluang kalau tak kuat tak menang praya dan tokleh merintah pun.Kalau tak kuat kalau boleh merintah pun tak dan sepenggal berkecai juga tak payah tunggu 60 tahun.Contoh macam langkah kajang andai nya berlaku di peringkat persekutuan mahu tidak hancur dibuat nya negara.Nampak cantik nampak besar tapi rupa nya hanya gelembong semata-mata.Takdan dua penggal,bercakaran dan berebut macam-macam.Itu baru perintah negeri kalau perintah persekutuan yang ada pelbagai harta karun tak tahu lah.Jadi itu lah beza nya diantara parti yang kuat dengan parti yang nampak macam-macam kuat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rekod BN dalam PRU memang cemerlang, tapi kena ingat siapa pemandu/pemimpinnya?

      Najib...apa ada? Selamanya Najib bukan seorang pejuang, 'mendapat jawatan tanpa bertanding ', diberi laluan sebab perwakilan semua dah kena sumbat dedak.

      Ada sumber mengatakan, dewan PAU dah macam rumah makcik Jorah tempat orang mengumpat, mencaci cela, terjerit-terpekik tanpa hujjah berilmiyah seperti zaman dulu2....MEMBOSANKAN.

      PAU pantas digelar orang 'Perhimpunan Auta UMNO'/

      Delete
    2. betul tu pak man, macai lupa selama ni dorang menang 2/3 majoriti siapa top dog depa.

      Delete
  14. Aabar Investment PJS dan Aabar Investment PJS Ltd adalah dua syarikat berbeza, satu milik IPIC abu dhabi milik penuh kerajaan UAE, manakala Aabar Investment PJS Ltd atau dikenali Aabar BVI milik penuh jho lo proksi najib.

    Melalui Aabar BVI inilah sebahagian wang berbillion billion dimasukkan ke akaun peribadi Ambank Najib, ianya disahkan oleh pihak berkuasa US, Swiss, singapore dan pegawai ANZ bank yg berkepentingan dalam AMbank.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh upload bukti pengesahan sebagaimana yg kamu tulis tu? Ataupun kamu ni jenis kutip kerikil tepi jalan dan katakan ia sabagai bukti. Pada penilaian aku, puak mcm kamu ni ambik bahan separuh masak dan kerana ego dan taksub ya amat maka benda tak benar dan tanpa faktapun dipaksakan menjadi benar.

      Delete
    2. Dari sibuk minta bukti yg bersepah ada dalam dokumen doj dan dalam keterangan saksi dalam kes di mahkamah singapura baik usin bagi bukti dan carta alir bagaimana tok arab bagi derma dan masuk dalam akaun najib dan carta alir bagaiamana najib pulangkan duit tersebut

      Delete
    3. Maknanya kau tak punya bukti apa2pun. Carta alir tu dol, boleh aje direkacipta. Pakar bhgn ni antaranya adalah rafizi. Kau suruh aku tengok carta alir rekaan rafizi? Hahahaha...tunggu masa je dia nak masuk jel, bazir masa. Biarlah dia buat kerja dia dan tipu siapa yg mudah dibodohkan oleh dia. Oh ya, kau tau siapa yg bagi idea supaya harga minyak disemak setiap minggu? Bila idea tu diterjemah, siapa pulak yang melalak setiap hari khamis? Semak balik kerja2 pemimpin sekongkolan kau tu. Kesian kau kerana tak cukup bahan nak baca

      Delete
    4. Contoh mcm ni le usin..

      Kau ada anak pompuan..

      Satu kampong heboh anak pompuan kau di usung sana dini..

      Kau cakap, mana bukti, kau tak percaya..

      Ada orang tunjuk kau gambar...
      Kau kata itu edit..

      Satu hari anak kau kena tangkap khalwat..
      Nasib baik kau ada member dalam...
      Lepas...
      No charge..

      Kau kata orang kampong sakit hati..

      Lepas tu orang tanya kau, betul ke anak kau kena cekup..
      Kau ckp tak tahu..
      Fitnah

      Lepas tu perut anak kau dah besar..
      Kau sembunyikan..

      Sekarang perut dah 9 bulan...

      Terpulanglah pada kau sin..
      Nak percaya ke tidak..
      Tapi masa dah tak lama...


      Kami tak ada bukti, tak paksa pun kau percaya

      Selamat berbahagia usin..

      Delete
    5. Aku rasa usin perlu ditangkap kerana menyembunyikan fakta dan bersubahat

      Delete
    6. Saolan aku, mana usin?

      Delete
    7. 6.37 analogi yg amat baik, terang dan jelas!!!

      Hanya makan dedak haram je buat2 tak faham!!!

      Delete
  15. 4.58..
    Tolong baca blog Seademon kalau nak tahu hal 1MDB..
    Kalau baca blog Shahbuddin..memang kelabu asap la otak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesekali kena baca jugak blog tu bro. Baca lawak jenaka si budin. Blog desperate...

      Delete
    2. Usin
      1mdb dah buat untung ke belum?
      Berapa ribu peluang pekerjaan pd netizen?

      Delete
    3. alamak bro orang camni kau gi tanya berapa ribu netizen dapat peluang pekerjaan?dia apa peduli tu semua yang penting soru dia jgn miss.

      Delete
  16. Apa nilaian kuat untuk dijadikan faktor menang PRU, kalau begitu kenapa Najib masih terkial kial tarikh pilihanraya?

    Masa belum cukup tempoh?
    Parti yang kuat tidak akan tungGu sampai penghujung...parti yang kuat akan segera buat pru mendapakan semula sambungan kuasa apabila timbul krisis keyakinan..

    Parti yang kuat tidak akan backup pemimpin yang korup..

    Pemimpin yang kuat akan berundur demi kepentingan partinya.

    Dan parti yang kuat tidak akan menipu dalam pilihanraya. Apakah umno berani bersumpah laknat !!!

    Di segamat, kem tentera dalam pembinaan tetapi sudah ada lebih 1000 angota daftar di suruhanjaya pilihanraya!!?

    Kuat apa sebenarnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuat la tu....hehehe kuat temberang je lebih...tu pun masih ada yang buat2 tak nampak.
      sendiri mahu ingat lah kawan...

      Delete
  17. Melewat hari PRU bukan kerana takut KD
    Saya rasa yg takut pihak lawan
    Lagi lama lagi banyak pihak lawan melatah dan membuka pekong..e.gbakal PM jika menang..
    Ada baiknya partix dlm PH memperkemaskan jentera pilihanraya.Selain DAP dan PAS yg memiliki ahli akar umbi,yg lain persiapan agak meragukan.
    PKR...tanpa PAS ianya akan tempang mengharap bantuan DAP
    AMANAH...100% ikhsan DAP
    PPBM....Parah...cwng pun tak mampu diujudkan.
    PAS...status quo
    Ditakdirkan PAS bekerjasama dgn BN,saya rasa PH bolih say goodbye.
    Sabah/Swk masih lagi jadi votebank pada BN dan situasi nya akan tidak berubah kerana kedudukan Oppo di sana bercelaru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Camni je lah macai,

      25% sokongan melayu kepada umno, 25% lagi kepada PAS, belen 50% sokongan melayu kepada PPBM & PH.

      10% bukan melayu sokong BN dan 90% lagi sokong DAP & PH.

      Agak2 ko siapa menang PRU14 nanti?

      Delete
  18. Anon 7:22, parti PH tu rakyat, dah lama bersedia.

    Yang penakut- najib.

    Cakap terus terang kan senang, ak perlu nuat macam² alasa.

    ReplyDelete
  19. BN bukan rakyat..
    Yang menggeletar skrg PH..
    PBBM/PKR/AMANAH...50%..Ini kajian Invoke ke atau Merdeka Centre
    PBBM...ada berapa ahli,cwng pun berterabor.
    PKR...akar umbi Melayu.elek..split diantara Assmin dan Kipas
    AMANAH...Malas nak cakap.
    Malah geng mata sepet dah mula beralih angin kerana dah 2 penggal untuk ubah tapi tidak ada perubahan juga dgn parti DAP
    Cakap terus terang apa nak takut,tidak pernah beri alasan,suka hati Kjaan memerintah lah nak menetapkan tarikh

    ReplyDelete