Sunday, December 17, 2017

SIAPA YANG LETAK JAWATAN (?)

Isu IMAMS - 

KEMASKATA..

# Penggiat media sosial pro-PH dan anti-BN lebih diyakini bukan kerana mereka mendapat latihan luar negara seperti Zahid dakwa tetapi kerana laskar siber Umno/BN serta MAP ditembak kakinya oleh bapak-bapak kepala Umno dan BN sendiri.

Mereka tembak “messenger” mereka sendiri.

Macam mana laskar siber dan wartawan MAP hendak diyakini kalau sebelah pagi macam ayam jantan baru baligh sokong Imams tetapi sebelah petang macam ayam mabuk ubi gadung sokong pembatalannya?

Seperkara lagi yang membezakan laskar siber Umno/BN daripada penggiat media sosial pembangkang ialah majoriti laskar siber Umno/BN diupah manakala majoriti penggiat media sosial pembangkang adalah sukarelawan.

Tambah parah bagi Umno/BN adalah hakikat bahawa sebahagian laskar sibernya terus berperang di antara satu sama lain walaupun sudah diherdik “bangang” oleh Najib pada Perhimpunan Agung Umno 2014.

Siakap senohong gelama ikan duri.
Cakap bohong lama-lama jadi kleptokrasi  #

-SUMBER AKJ





Diharap tiada sesiapapun letak jawatan. Anda semua masih diperlukan demi bangsa, ugama dan negara selagi "setia".

SESUATU YANG ANEH JIKA BERLAKU


Membohong dan menipu rakyat bukan syarat utama dipecat.
Air mata pun dah cukup mahal..
PRU pun dah dekat.

10 comments:

  1. Yang dah cukup kaya raya, isteri pun lebih dari satu, dan sudah hujung umur, yang sombong dan bongkak ingat dia gagah dan berkuasa.... biar lah bersara dan tak payah bertanding. Beri peluang kepada orang lain pulak. Ramai tu....
    Dan orang -orang yang dah lama pencen dan jadi pengerusi badan dan agensi....retirekan jugak lah. Kalau sudah tidak boleh nak berfikir dan menjana ide baharu kepada problem solving, hentikan aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohd ryan loh adalah imam baru ABATA setelah syeikh jho low diangkat menjadi mufti..


      Tahniah suharli masrop kerana memperdagangkan akal.

      Delete
    2. Mufti Syeikh Jho Taik Low,,ini mufti Besar Ameno poyoh..........!!!!

      Delete
  2. Tidak Siapa akan letak jawatan, selagi pelaku itu dari kalangan Brahmin suci Melayu, Bermahzab Islam Wasaptiah.
    Sesungguhnya telah ditetapkan dlm kanun Mayu Kuno, segala dosa salah pihak Brahmin dari UMNO juga PAS adalah dilakukan secara tidak sengaja. Ataupun berlaku atas sebab fitnah DAP atau Tun.
    Sekira ada silap pun, TV3 akan segera sucikan dgn dettol. Penuduh atau pembongkar akan dimomokteruk.
    Bagi rakyat yg tidak terima berita TV3, mereka boleh jatuh kafir.
    Akhir sekali, segala baki dosa Brahmin boleh disucikan dgn beberapa kali krliling Kaabah, spt washing mesin.

    Hidup UMNO,
    Mampos Melayu,
    PAS tetap restu.

    ReplyDelete
  3. KD imams tu bab umrah.
    Elok bagi trailer koyakan baru lebih besar dalam Haji pulak, TH.

    TH Heavy Engineering Bhd (THHEB) conducted the Court Convene Creditor Meeting (CCCM) for its subsidiaries/associates company, THHE Fabricator Sdn Bhd (THHEF), THHE Offshore Services Sdn Bhd (THHEOS) and O&G Works Sdn Bhd (OGW).

    THHEB conducted their own CCCM today.

    The total debt for THHEB, THHEOS and THHEF (excluding OGW) is more than RM600 million. They are unable to pay their debts.

    ReplyDelete
  4. Letak jawatan bukan budaya kita.

    ReplyDelete
  5. Apabila membaca semua isu diatas, bagi saya yang masih waras berfikir, terasa amat menakutkan berkaitan kemelut ekonomi dan politik negara masa kini. Orang Melayu ini dari dulu lagi kalau dah "naik ke atas" selalunya lupa diri (melayu mudah lupa), tamak haloba, gila kuasa dan agak mustahil untuk mereka melepaskan jawatan takut kehilangan kuasa dan keistimewaan. Kuasa dan jawatan dijadikan batu loncatan untuk meraih kekayaan. Lihatlah semua barisan kabinet dan ahli UMNO, berkereta besar, rumah besar, beristeri muda serta lebih satu. Mereka akan mempertahankan jawatan dan kedudukan mereka sehinggakan ke titisan terakhir. Untuk undur diri, "sorry"lah. Jadi kalau kita semua tak mahu berusaha dan turun tunaikan tanggungjawab semasa PRU 14 nanti, semua kita bolehlah baca "talkin" pada negara ku tercinta ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu sebab Tun Mahathir berjaya mentadbir negara dgn gemilang meraih 2/3 majoriti berturut-turut dalam 5 pilihanraya umum. Tun Mahathir telah meletak Malaysia unggul di peta dunia dan sebaris dgn Spura & negara2 maju Jepun, Eropah & USA di segi infrastruktur sejak 2003.

      Bermula dgn Pak Lah & kemudian lebih jahanam bila Najib & Rosmah dgn sekelip mata menghancurkan semua kejayaan gemilang hingga kedaulatan & harga diri negara dihinjak, dirampas & dijajah semula oleh negara asing,

      Delete
  6. Patutnya kakitangan awam yg tak dengar cakap menteri dan tak faham tu kena transfer 24 jam. Baru melompat. Setakat kena jadi kambing hitam, nampak menteri tu bodoh kerana pm pun sokong kerajaan batal.

    ReplyDelete
  7. Najib,zahid,nazri, ermiyati dan mereka yang suka berfantasi, berauta dan berkepalsuan dan hidup dalam superficiality and full of hypocrisy,

    EXPLAINING AWAY THE TRUTH

    It is no good at all
    to conjure all sorts of reasons
    to explain away truth:

    One could subscribe to truth
    only when one has self-respect in the first place;

    When a man tells untruths,
    he has no respect for himself
    and little would he do better for others
    except for his own gain;

    And when a man tells lies,
    he has a tendency to forget:

    With one lie after the other,
    eventually he would be caught
    in his own tangled web

    ReplyDelete