Google+ Followers

Sunday, December 10, 2017

SS








Persepsi Najib terhadap pembangkang sangat ringan jika dibandingkan persepsi dunia ke atas kerajaan sebagai kleptokrasi yang paling teruk.

Masa depan apa yang boleh diharapkan jika parti umno sebati dengan korupsi bukan sahaja persepsi tetapi statastik SPRM menunjukkan majoriti tangkapan dan dakwaan adalah dari umno dan pegawai kerajaan yang ditunjangi BN.

Belum selesai skandal 1MDB, kini muncul pula laporan BNM, urusan forex  kerugian mencapai 160B antara tahun 2013 - 2015.

Sekarang ahli umnoBN  dan rakyat menuding jari kepada Najib sebagai liabiliti kepada partinya,  bangsa ugama dan negara.


33 comments:

  1. Bagaimana yang di sini nak nafikan kecucalanaan tu?????
    1. Siapa nak lead harapan?
    2. Ada harapan ker nak satu harapan?
    3. Tang mana yang rakyat boleh harapkan?
    4. Takut plak pakatan yang kononnya menjadi harapan..... nak duduk semeja pun tak boleh... apa lagi jadi bahan lawak Bila rakyat duduk BERSARAPAN..
    4. Maka tinggallah pakatan jadi sampah sarap bersepahan.... kalau pun bukan bahan KUMBAHAN.

    Now KD.... bersilatlah kamu tepis kiri... tepis kanan.... hamfu kiri... hamfu kanan.... PPBM pun cerai berai bertebaran.... nak janji kebaikan buat rakyat yang tak kurang kebijaksanaan. Bye..bye.. welcome January.... lepak bercuti... Jom ke THE MUDZAFFAR, Melaka bandaraya Bersejarah.... support perniagaan Bumiputera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suharli masrop muncul lg..
      Dimanakah amanah yg dipegang kerajaan?

      Support perniagaan bumiputera aku sokong.
      Tp selagi najib itu umno, umno itu najib, mari kita sama2 kuburkan.
      Smpkan kepada rakyat yg diluar bandar, di kampung2, felda2 dan tegar umno yg slalu kena klepet dgn keluarga cawangan umno kawasan.
      Selagi najib masih berkuasa, selagi org kakan dan kiri masih menyokong si kleptokrat, selagi itu usaha kita harus bergerak.

      Malu anak muda.
      Yg berumur 92@93 tahun masih bersemangat demi negara.
      Kita yg muda jgn mudah alpa dgn kesenangan yg digula2kan.
      Jgn mudah takut dgn ugutan dan kekuasaan najib.
      Hutang pemimpin hari ini dibayar generasi akan datang.
      Hutang 1mdb masih tidak jelas dari mana dtgnya dana.
      Utk apa MOF mengambil alih 1mdb bersama liabilitinya, suharli dan kwn2 masih membisu, tersipu sambil menukar topik.
      2.6b dlm akaun peribadi juga xmampu utk jawab samada fakta atau fitnah

      Delete
    2. En suharli,

      Umngok perlu dikuburkan demi menyelamatkan en suharli dan ahli2 umgnok yang lain dan rakyat malaysia dari terus dikencing dan mendapat dosa free kerana menyokong si munafik besar tu..cuba le berterima kasih kepada kami. Kami tak minta apa2 pun dari en suharli

      EX umno JERAI

      Delete
    3. En Suharli tak nak ulas ke BNM rugi forex 160B antara 2013-2015..

      Itu era bugis.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. 8:07....

      Suharli Main Terop lagi mengusap-ngusap luka sambil mengerang kesakitan akibat 'pukulan maut' yg saya hadiahkan baru sebentar tadi.

      Bersabarlah, kita tengok apa pulak silap mata dia dgn daun teropnya nanti.

      Delete
    6. Suharli Main Terop....

      Dalam sessi Hard Talk baru2 ini, tersingkap makluman kehilangan tokoh2 pembangkang Nik Aziz & Karpal Singh (meningal dunia) serta Anwar Ibrahim (dipenjarakan) menyebabkan Pakatan Pembangkang terumbang-ambing, mentelah pulak dgn pembelotan Hadi Awang bini3. Rupa2nya, dalam kekalutan itu, ada Rahmatan Illahi, bak 'dalam musibah ada hikmah' bila Tun Mahathir menjelma. Kehadhiran Tun Mahathir memperkasa kembali Pakatan Pembangkang, malah lebih jitu & padu

      Tun Mahathirlah yg mengesyorkan penubuhan satu pakatan/pemuafakatan rasmi di bawah satu payung dgn satu logo, Parti Pakatan Harapan.

      Sebagai seorang 'Thinker' yg luas pengalaman dan diiktiraf dunia sejagat, Tun Mahathir memberitahu kunci kegagalan pembangkang selama ini adalah kerana tidak ada kesatuan dan penyatuan, sementara BN kuat kerana mereka bertanding sebagai satu entiti yg berdaftar secara rasmi.

      Konsensus sepakat pembangkang adalah DS Anwar Ibrahimlah yg bakal menerajui tampuk pemerintahan negara (bila menang PRU 14), sementara Tun Mahathir dalam waktu peralihan ini akan mengisi jawatan itu menunggu kebebasan DS Anwar Ibrahim kelak.

      Delete
    7. Aku rak faham kat mana perkasanya pembangkang.... LGE pun terumbang ambing.... Tun terkontang kanting... wan azizah terkena kencing..... azmin.... terkincit2.... mat sabu sebu dan tepu.... Tq.

      Delete
    8. Suharli Main Terop...

      Kamu asyik hayal buruk sangka dek terlalu banyak main terop.

      Dengar nihh...

      Kalau begitu sangkaan kamu, kenapa Najib main kotor melengah-lengahkan pendaftaran Parti PH & juga bergayut nyawa ke hingga hujung bontot untuk mengadakan PRU 14, takottt kan, tak gitu........??

      Seperti kata2 tegas & penuh keyakinan Tun Mahathir, kini wadah Pembangkang lebih padu & siap sedia bila2 masa saja menghadapi PRU 14, 'with or without PPBM' kerana perjuangan kami bukan kerana individu tertentu tapi untuk mengembalikan Maruah, Kestabilan, Kemakmuran negara & bangsa.

      Agihan calon2 yg bakal bertanding diberi sama rata antara PKR, PAN, DAP & PPBM, tidak seperti BN yg dimonopoli oleh UMNO. Ini menunjukkan Tun Mahathir lebih bersikap demokratik kerana tiada parti atau individu dalam PH boleh berleluasa buat sesuka hati tanpa persetujuan/konsesus majoriti dalam gabungan itu.

      FAHAMMMMMM......???

      Delete
    9. Hek eleh.... sendiri punya badan tak cukup syarat sebab tak mampu nak satukan hati ahli... najib plak yang disalahkan.... ceh.... budak2 punya tulisan ni.

      Delete
    10. Hang rasa DAP dah selesaikan urusan dia orang ker..... kalau diaorang pu ya hal pun tak selesai... acanar nak daftar harapan....

      Delete
  2. Terdapat satu khabar angin bahawa semasa mahu mengambil gambar di atas, jurugambar terfikir bagaimana mahu hambar kelihatan hidup. Maka ia pun dapatlah idea.

    Mula2 disuruh semua angkat tangan kanan, maka kesemua di dalam gambar pun angkatlah tangan kanan masing-masing.

    Kemudian diubah pula 'angkat tangan kiri!!! ' maka semuanya angkatlah tangan kiri.

    Kemudian dijeritnya lagi 'tabik pada presiden', maka semua mereka tabiklah kpd sang presiden.

    Tiba2 sahaja ia teringat kenyataan Rahman Dahlan bahawa MO1 adalah Najib dan ia ingin melihat sejauh manakah para ahli MT dan Pemuda UmNo ini percaya dgn Rahman Dahlan. Maka dijeritnya 'Siapa MO1?'.. Maka kesemua yang duduk di bahagian depan tunjuklah kepada Najib. Tanpa membuang masa si jurgambar pun terus 'klik' maka terhasillah gambar di atas.

    Ada pula geng pemuda di belakang tu tak tunjuk ke arah Najib sbb kebanyakan mereka adalah juga pendedak A9 yang telah terlatih untuk menipu dan beralasan apabila diajukan persoalan 'siapakah MO1'.

    Disebabkan sudah praktis berkali-kali mereka tidak respon kpd jeritan 'siapa MOI?!!!! ' oleh si jurugambar.

    Sama ada khabar angin ini betul atau tak saya pun tak tau. Kan saya dah kata ia hanya khabar angin. Hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan khabar angin lah bengong... satira meja kopi... penyebat gebang dan sembang kencang pembangkang jer....

      Delete
    2. John Doe, DOJ pun dah buntu. Dah bertahun siasat tapi tak ada bukti. Segala saman kena tarik balik. JD tolonglah bantu DOJ dgn segala bukti yg JD ada. Kan kita semua mahu keadilan dgn segera? Tolonglah bantu segara. Jangan biar jadi macam Swiss, Singapore dan negara negara lain yg terpaksa tutup kes pasal tak jumpa bukti.

      Delete
    3. Bukan singapore dah ada yg dipenjarake..Hai macai jib ni baca utusan la ni sebabtu duduk dalam tempayan budu..gelap gelita

      Delete
    4. Anon, apakah DSN atau pegawai 1MDB dituduh atas apa apa kesalahan di mahkamah Singapura?

      Delete
    5. Bagus sdr Suharli, nampaknya saudara dapat memahami bahawa kisah itu adalah satira.

      Sayangnya daripada komen saudara, saya dapat melihat saudara tidak memahami maksud dan mesej yang mahu dibawa di sebalik satira tersebut.

      Delete
    6. Faham sangat.... pemvangkang sedang bersedap2 hati kononnya semua orang a.k.a rakyat hatta ahli umno mahu najib di persalahkan.... tak heranlah kalau perangai pembangkang memang begitu.

      Delete
  3. Asyik2 dok melapurkan pasal PAU 2017,tujuannya dah tahu iaitu bila bawa cerita BN cerita UMNO...seronok dok tengok BN UMNO Najib dihentam pembahas2 tetap di ruangan ini. Itu je, dah boleh baca pun minda yg sempit penuh dg hasad dengki ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan apa-apalah, di zaman ini kan dah tak lagi pertunjukan sarkis macam era 50an, 60, 70an, 80an & 90an. Nasib baiklah ada 'ehsan' UMNO, dapatlah tengok badut2 buat pertunjukan.

      Dah lupa ker ajaran bujang lapok...'Alif Mim Nun tendang Wau' sekali bunyi 'Sarkis' daaaaa.....!!!

      Delete
  4. NAJIB only ACTS n Talks very BIG. Uses media to fake n Blow up his support.Tie up enemies hand and hit them.
    Uses his brainless cytro to shoit down opppnents. Pretend in vontrol but continues to hide his intrrnational crine.

    Behaves like a MEGALOMANIAC DICTATOR using the Race and Religion card to the maximum.

    ALL THIS JUST TO SAVE HIS ARSE.

    Rakyat can see thru it all.
    NAJIB is nothing BUT a scared FOOL.
    ...and his shit is already all over him and UMNI, for the World to see he and UMNO is UNFIT to run this nation.
    AND HIS TIME IS..UP.NOTHING LAST FOREVER.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laki Najib si Rosmah itu pun apa kurangnya, pd PAU 2016 dia temberang konon presiden Trump begitu teruja dgn Najib hingga sanggup telefon Najib nak lapor diri akan kemenangannya mengalahkan Hillary Clinton bagi merebut jawatan presiden Amerika.

      Tahu2nya, di Persidangan APEC di Manila, satu dunia melihat melalui You Tube bagaimana dia & Najib mengendeng-ngendeng dan terhegeh-hegeh nak menarik perhatian Trump tapi tak dipedulikan langsung bagai hampas seolah-olah kedua laki bini ini tak wujud sama sekali.

      Hiiiii...betapa sebal & jatuahnya martabat kita sebagai rakyat Malaysia menyaksikan pemimpin negara dipermalukan sedemikian rupa. Itupun semua perwakilan & pemimpin tertinggi UMNO tak insaf-insaf, termasuk pencacai2 dan cyberterompahnya......!!!!

      Delete
    2. Kenapa benci sangat dgn DSN? Tenguklah segala indikator ekonomi yg sangat baik. Juga baca buku Dr Bruce Gale untuk fahami Najibnomics. Berbeza dgn 'Kuttynomics' yg memupuk kroni kapitalisma dan projek layan ego yg tak berdaya saing yg akhinya gagal, Najibnomics banyak tekankan ekonomi yg mampan, infrastruktur yg bangunkan negara dan senangkan rakyat serta fokus kepada mereka yg pendapatan rendah melalui PR1MA, BR1M dsb. Nilailah semua jasanya. Negara alami saat getir bila harga minyak jatuh mendadak kerana budget negara ketika itu 40% bergantung pada hasil minyak. Ringgit jatuh, rizab jatuh dan pasaran saham jatuh. Melalui usaha jimatnya dan perlaksanaan GST hasilkan pertumbuhan ekonomi yg mampan, pengukuhan kembali ringgit dan rizab serta pasaran saham yg melambung. Fikirlah Othaman. Tak guna taksub buta TDM.

      Delete
    3. "Kenapa benci sangat dgn DSN? Tenguklah segala indikator ekonomi yg sangat baik"

      Kah kah kah kah!

      Delete
  5. kalau BN kalah PRU ni, aku rasa UMNO akan terus terkubur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berangan jer..... kau nak letak mana 3 juta orang punya suara? Nampak benor berangannya...

      Delete
    2. Aku rasa lepas PRU ni kluang diamond yg terkubur..... mulut terbungkam.

      Delete
  6. Jadi diatas gambar itu patut di tulis, "SIAPA MO1?"

    ReplyDelete
  7. 'Alif Min Nun tendang Wau' Kata sudin.Las-las PAP menang besar di singapura dan tak lama kemudian studio jalan Ampas pun ditutup.Maka bertebaran lah para seniman dan seniwati filem melayu termasuk Ajis dan Ramlee berhuijrah ke malaysia.Tapi Sudin sorang tak pindah malu gamak nya.Cuma lepas tu baru curi-curi datang berlakun tapi kekal hidup berumah flat di sana......itu lah serba sedikit hikayat tentang melayu2 penggemar PAP dan pembenci 'Alif Min Nun Wau' di singapura sedikit masa lalu.Teruja dengan lakonan LKY masuk kampung melayu pakai songkok masih terbawa-bawa oleh melayu disana sehingga sekarang walaupun sebenar nya dia sudah lama berhijrah ke malaysia seperti seorang nya yang bernama Seman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesiapa saje mentadbir negara mestilah bersih cekap dan amanah.

      Delete
  8. siap dpt envelop berisi ehemm, serta Garitaat jenama Tissot utk semua. Kalu ketua suruh makan racun berjamaah pun sanggup tu. Cult Melayu Extremist, penganut Islam Songsang, yg restu Eddy PAS.
    Tak cukup itu, Cult pimpinan Brahmin2 Melayu ini, diam2 buat secret meeting di Hotel Istana dgn Party Komunis China pd 7/12.
    Hidup Tan Silly Abu Chin b.Peng ABCD EFGH IJKL MNOP QRST UVWX YZ

    ReplyDelete