Wednesday, June 13, 2018

ADA DENGAR BARANG NAIK HARGA?

Ada tak orang komplain gila²

17 comments:

  1. Saya tak dengar, tp pernah terbaca kat blog ni. Itu pun hanya beberapa kerat macai yg menjerit sana sini. Kenapa ye bang KD?

    ReplyDelete
  2. Ada yg komplain gila2 ? ada orang GILA !

    ReplyDelete
  3. Harga barang sepatutnya turun.... Tapi msih kekal macam tu.... Kira sama je mcm dulu

    ReplyDelete
  4. Harga barang memang x naik... Ptutnya turun.. Ni kekal mcm duou je....

    ReplyDelete
  5. Ketupat pulut daun palas RM1.00 satu, 1kg rendang daging RM70.00. Tu harga naik kan. Dulun 60 sen dan RM60 sahaja. Tahun ni naik.

    ReplyDelete
  6. Biasalah tu KD..orang kalah berperang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru 1 kali nak rasa, berbelas kali kalah. Layan le diri ko senili.

      Delete
  7. Pegi bazar ramadan. Sejak puasa ni (paska pru14), harga kueh kenapa naik? Dulu 5 ketul 2 ringgit, bulan ni 4 ketul 2 ringgit. Oh, bukan salah kerajaan ph tp salah peniaga. Kalau dulu lainlah, kalau harga barang naik semua salah kerajaan lama, bn. Nasib..
    nasib... Nak beli dagingpun berapa punya mahal daaa... Menteri jaga harga barang² ni suruh tanam sendiri daging lembu kt blakang rumah kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak lah menteri cakap kalau daging mahal kau makan tulang je la...hihihi jimat banyak tu.

      Delete
  8. Beli barang kat kedai eco dan DIY tak naik pon harga...GST dah 0 dapat beli lebih...

    Beli barang kat Giant dapat beli lebih...

    Kat pasar basah ikan sayoran dan barangan lain sama harga seblm pru...

    Hanye macai yg melalak barang tak turun harga...

    Tradisi pru yg lepas2 bila umno menang harga barang melompat dlm senyap...lega rasanye pru kali ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barang ko tak lgi naik2 sebab barang ko dah tua kereput akibat bnyk mkn taik jho lo dn cina kominis.

      Delete
  9. Aku nak bagi tips sikit. Tadi aku ke Giant beli beberapa barangan plastik dan mainan anak²..biasa pun aku budget dan guna culculator di hp.. Aku total dalam RM130..cukup dengan duit yang aku ada di tangan, aku dah keluarkan siap² duit sejumlah tersebut. Ke kaunter buat bayaran, lepas cashier tu kira dan masukan barang dalam plastik, katanya.. RM122.20..selamba je aku hulur RM130, dalam hati berkata kata, why?

    Dalam kereta aku kira semula, yes betul jumlahnya tertera di resit RM130 tetapi tolak 6% RM7.80 = RM122.20

    Tanpa ku sedari rupanya harga barang telah dikurangkan.
    Kalau aku tak kira awal, aku tentu sangka tiada pengurangan harga.

    Jadi pada kawan², cubalah perhatikan dan test sendiri..

    KFC tertera 1 set RM9,00 tapi bila bayar hanya 8.46

    ReplyDelete
  10. GST 0% barang turun sikit tapi kerajaan minta derma pula, kalu aku bagi derma macam juga aku bayaq GST 6% atau mungkin lebih jika derma banyak kan, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derma sukarela.
      Org mcm kau tak perlu menderma nanti miskin pula.
      Biarlah kau kekal dalam kufur nikmat.

      Delete
    2. Mula tu aku nak derma gak la, tp bila kerajaan baru rompak duit aku 500, aku tukar fikiran. Duit aku yg dh disediakan dlm bajet 2018 dan dh diluluskan oleh parlimen, senang² je kerajaan ph rompak siang²... Ini tahun 2018, bajet guna peruntukan 2018 la....baru sebulan jd kerajaan dh merompak duit rakyat...

      Delete
  11. Daging 2 Hari lepas $32 sekilo, Hari ni Naik $38 sekilo..

    ReplyDelete
  12. Kufur nikmat tu ko..sbb minyak 1.10 setengah liter je..pn dh ckp mahal..

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...