Monday, June 18, 2018

ADA YANG MARAH BILA KITA BINCANG PARTI MEREKA DAH REPUT

Kahkahkahkah...

Hanya yang pandai menjarah layak bertanding.. Blogger antara yang tak layak.
Hanya yang pandai menjarah dikatakan ada kredibiliti.
Setuju sangat.







13 comments:

  1. Agaknya mereka dah tak mahu ahli baharu kut...(?)

    Agaknya mereka dah berpuashati dengan bilangan ahli mereka yg sejak dahulu, kini dan selamanya berada pada angka 3 juta (walaupun hampir setiap tahun kita dengar ada ahli-ahli mereka isytihar keluar parti)... (?)

    Agaknya... mereka dah tak mahu jadi pejuang bangsa Melayu kut... mereka hanya mahu jadi pejuang kepada ahli 3 juta mereka sahaja kut... (?)

    ReplyDelete
  2. Pegang data ic 3 juta org, mati hiduphtak kira, parti sendiri bayar keahlian tahunan.
    Maintain 3 juta dlm rekod.
    Yg penting nmpk.
    ramai,bunyi ramai.

    Umno dgn duit, tak pisah.
    Dengan bodoh, tak kisah.

    ReplyDelete
  3. Dah ada cetita calon yg akan bertanding jawatan penting agihkan duit raya seblm aidilfitri...amalan burok masih berlaku dlm umno kerana umno parti burok...

    ReplyDelete
  4. Elok juga angka 3 juta tu ko sebut. Tp aku tambah jd 300 juta. Ko tau tak, setiap hari purata RM300 juta duit pelaburan dh dibawa keluar oleh pelabur. Apa cerita ni bro? Tak payah bising la pasal umno nak reput ke apa sbb umno bukan parti kerajaanpun. Apa kerajaan ph buat sampai ekonomi malaysia makin jahanam? PH bukan parti harapan dah, dah transform menjadi parti haranap. Ada yg marah ke kalau itu hakikat sekarang ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat relax je bro.. Pelaburan untung rugi, keluar masuk, biasa.
      Ekonomi meleset, biasa.
      Rakyat akan naik darah kalau PEMIMPIN CURI DUIT.

      Tun ke Jepun deal soft loan 0.7%..untuk atasi shark loan 6% dan broker konisyen 10%

      Lim guan eng make PP 0% hutang dengan Pusat. Jadi apa nak takut dengan MOF yang cekap.

      Ada barang nak harga gila²?

      Rakyat heppi je..

      Delete
    2. 1157,
      Ko meroyan.
      Rule pertama utk pelabur adalah confidence. Lge kopak taek lahanat klepetan umno tu betul la.
      Pelabur akan masok berduyun.
      Ko tk perlu meroyan pun. Umno Bn dh hampus,pas pun dh cunggap akibat tertelan taek jho.
      Please shut the fuck up, rakyat nk selamatkan malaysia.
      Tak suka, KELUAR !!!
      Ehhh, pernah dengar ungkapan ini, dimanak yaak?

      Delete
    3. Kemerosotan kwsp sebanayk 6 billion dalam masa sebulan bukan sedikit, lol. Ini bukan keadaan biasa tapi sbb pelabur hilang keyakinan terhadap kerajaan ph dan bawa keluar pelaburan. Kwsp terpaksa digunakan utk sokong klse.
      Ringgit dah menjunam. Ni nak keluar duit asb, bank sume nak convert ke usd, baht or pound sterling. Kalau tak hangus duit nanti. Tak pon beli emas tulin atau gold bar. Korang tak nak tak pe la. Bye.

      Delete
    4. Berapa bnyk soft loan nk deal dgn jepun bro. 1 trilion dollar ke...hahaha. Lu kaji sikit bro, berapa bnyk yg negara kita layak utk buat soft loan tu. Nak temberang siapa boleh pinjam 1 trilion dlm sekali deal. Lu check tengok jepun punya hutang negara berapa bnyk? Dekat 40 trilion bro. Tp xde la gelabah beruk mcm kabinet baru malaysia ni. Saja buat gelabah nak temberang rakyat, sekali pelabur bawak lari keluar modal...baru padan muka. Cerdik sgt manipulasi temberang...

      Delete
    5. Global exchanges down la bro ..bukan Malaysia.Global trend.
      Lu x reti main saham kan.. hahaha
      Duduk diam diam .. nanti Naik la balik.

      Delete
  5. Kata tak suka judi. Yg lari tu semuanya spekulator, bukannya pelabur dalam erti kata sebenar. Jadi, kitaorg tak kisah pun. Yg risau cuma puak pelahap dedak, sebab dah tak masyuk.

    Kikikikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah aje jawapan bodoh sbb dh takde idea lain. Dedaklah, masyuklah walhal ekonomi negara menghala ke tenat. Akuilah 20 hari pertama kerajaan baru dh buat benda bodoh, sebab tu pelabur lari. Akui sahaja kalau silap, bukan putar alam tak mengaku kebodohan sendiri manipulate isu yg akhirnya makan diri.

      Delete
    2. Dalam perniagaan, sesetengah pihak suka korupsi, ia jalan mudah buat untung.

      PH sebuah kerajaan rule of laws, yelus, tidak srduai bagi yg korup

      Kejatuhan harga saham, samalah juga seperti emas, akan menarik pelabur baru untuk membelinya.

      Kerajaan baru bukan diukur dengan jam, tapi tahun.

      Relax, jangan busuk hati.

      Delete
    3. Dia bukan busuk hati aje KBB, tapi bodoh. Tak tahu pasal game speculator masih ada hati nak tunjuk pandai. Lepas tu suruh orang akui kerajaan PH dah silap. Silap apa? Berapa byk genuine investor yg lari? Mesti tak boleh tunjuk. Sebab benda ni normal. Dia aje yg bising. Senang cerita, dah bangang ckp ajelah bangang.
      Kihkihkih... Macai bangang. Makan dedak murah.
      Muahahahahahahahaha

      Delete