Thursday, June 14, 2018

APA TOPIK ROYO TAHUN INI (?)




# Adalah lebih baik umno dibubarkan bagi membolehkan pendaftaran semula dibuat dengan nama "Semangat 46" dan Ku Li sebagai Presiden Penaja dan Mat Hassan Timbalan Presiden. 

# umno johor desak zahir berundur,  beri laluan pada ku li - kenapa umno takut pada pertandingan. 
Banggakah umno kalau Ku Li jadi Presiden secara bukan anak jantan. 



18 comments:

  1. Topik tahun ini.
    1.Rakyat meraikan korbannya Regime KomunisKleptoSonglap umnobnpas.
    2.Kebebasan ,kemerdekaan sebenarnya.
    3.Pemulihan dan putusnya rantai minda , dan momokan berasas kaum.
    4.Terlondehnta pembohongan dan kemunafikan lobai lahap.
    Rakyat dpt hentikan rantaian upah Taek.
    Skrg kerja rakyat awasi saki baki pelahap yg masih tak move on, dan mimpikan, apikan, jarumkan utk kembalikan bala cara licik kotor busuk taek Umnobnpas.
    Dan juga, yg akhir Rakyat tunggu petualang2 ditangkap dikurung, harta mereka dirampas dan hasil pastikan dimasukkan dlm tabung harapan utk..
    SELAMATKAN MALAYSIA.
    Yang kalah , insaflah dan tolong move on

    ReplyDelete
  2. najib akan terus merapu, manakala rosmah terhenti menjadi tukang sapu.

    anwar juga akan terus berusaha melalui makhamah utk menyakin kan semua yg dia bukan seorang 'homosexual' n semua tuduhan 'liwat' tidak benar.

    anwar akan terus kekal dgn pendirian bahawa sumpah muhabalah saiful adalah satu 'conspirasi' jahat. saya rasa elok juga ydp agong menitah saiful mengadap utk mendpt kepastian. 'justice shld b 4 all'.

    banyak lagi isu2 yg akan menjadi tajuk perbincangan pd raya ini.

    selamat hari raya eidul fitri semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun M dah ngaku kekhilafannya masa lalu & memohon maaf secara terbuka. Beliau jelas sekali begitu gigih & bertungkus lumus dalam usaha menyelamatkan negara dgn dukungan rakan2 seperjuangan dalam PH.

      Harap2 Brader Anwar ikhlas dalam perjuangan kali ini, bertaubat sesungguhnya, tidak lagi menganjur demonstrasi ganas merusakkan & usah mengeluar kata2 (seperti Rafizi) yg meragukan & menimbulkan perbalahan & ruang bagi pihak lawan untuk menyerang atau mengadu domba PH. Jodoh pertemuan, rezeki untuk jadi PM semua ketentuan Illahi - tak payah mendesak-desak atau menonjolkan diri.

      Gelagat brader Anwar kini diperhatikan orang.

      Delete
    2. Kebenaran pasti akan terbongkar.

      Salam Aidilfitri buat pak rahman jpc dan pak othaman ahmad.

      Teruskan perjuangan sehingga kemenangan mutlak itu tiba.

      Tak lama mana dah in shaa Allah.

      Delete
  3. Akta anti-sondol mesti diperkenalkan...biar semua tau jgn suka2 main sondol harta rakyat...sondol semua undang2 hatta sondol orang sekalipun. Penyondol akan dihukum 10 kali nilai sondolan.

    Salam eidul fitri semua.

    ReplyDelete
  4. Pakar Sahkan Tiada Kecederaan Pada Dubur Saiful. Ada Bahan Plastik Dimasukkan.
    Bekas doktor Hospital Pusrawi, Dr Mohamed Osman Abd Hamid (gambar) hari ini mengesahkan bahawa tiada kecederaan pada dubur pengadu Saiful Bukhari Azlan ketika beliau hadir ke hospital itu pada 28 Jun 2008.

    Osman yang mengambil tempat di kandang saksi sesi pembelaan memberitahu mahkamah bahawa sewaktu memeriksa Saiful, beliau mendapati keadaan dubur adalah normal tanpa sebarang kecederaan.

    Namun katanya Saiful bertegas menyatakan bahawa beliau diliwat.

    "Dia (Saiful) terus bercakap kepada saya dan katanya melibatkan VIP dan dia berada berasa takut," kata Osman di hadapan hakim Datuk Zabidin Mohd Diah.

    Justeru Osman berkata pihaknya mencadangkan supaya Saiful merujuk kepada hospital kerajaan dan membuat laporan polis.

    Osman walau bagaimanapun berkata beliau memasukkan protoskop ke dalam dubur Saiful untuk memeriksa kecederaan.

    Timbalan Pendakwaraya Datuk Yusof Zainal Abiden mengambil giliran menyoalbalas Osman dengan bertanyakan adakah sodomi berlaku sekiranya plastik dimasukkan ke dalam dubur, Osman berkata tidak.

    Terdahulu Dr Osman ada memberitahu, Saiful telah mengadu kepadanya bahawa beliau merasa sakit di dalam lubang duburnya selama beberapa hari dan kelihatannya seperti ada bahan "plastik" dimasukkan...

    rahman
    Awak pon boleh liwat budak muda ni kerana budak ni penakut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiiiiiiii - S E L I S I H .....besok2 mati tak diterima bumi.......!!!

      Delete
    2. anon 4.01.

      saranan saya senang saja. kehadapan kan saiful n minta dia sahkan sama ada dia d liwat olih anwar.

      atau pun bawa dia mengadap ydp agong. sumpah muhabala sudah d lafazkan nya.

      dr osman bukan pakar n dia hanya general practitioner. itu sebab nya dia rujukan saiful kpd doktor pakar d HKL.

      insya'allah, kebenaran akan menyerlah akhir nya.

      Delete
    3. Sefool ade brani ker?...bisu jeer..duit upah masih banyak kot..

      Delete
  5. Umno: PH tidak akan kekal, Dr M dan Anwar akan berpecah

    Minderjeet Kaur | June 14, 2018
    Lokman Adam meramalkan Anwar Ibrahim atau Dr Mahathir akan kembali kepada Umno, manakala PH akan berpecah sebelum pemerintahannya berakhir pada 2023.

    Bekas Ahli Majlis Tertinggi PKR Lokman Adam berkata PH akan berpecah sebelum tempoh perkhidmatannya berakhir. (Gambar Bernama)

    KUALA LUMPUR: Seorang calon pemilihan Umno, Datuk Lokman Noor Adam percaya sama ada Datuk Seri Anwar Ibrahim atau Tun Dr Mahathir Mohamad akan kembali kepada Umno dan meramalkan perpecahan kerajaan Pakatan Harapan (PH).

    Datuk Lokman Noor Adam.

    Lokman yang juga bekas ahli PKR, berkata terdapat tanda ketidakserasian antara Anwar dan Dr Mahathir.

    “Sama ada Dr Mahathir atau Anwar yang terlebih dahulu menyertai Umno. Tidak ada cara bagaimana Anwar boleh bekerjasama dengan Dr Mahathir,” katanya.

    Beliau memberitahu FMT dalam temu bual semalam: “Saya boleh memberi jaminan kepada anda bahawa kerajaan sekarang tidak akan kekal apabila tempoh pemerintahannya berakhir,” katanya merujuk PH yang membentuk kerajaan Persekutuan dan memegang kuasa sehingga pilihan raya akan datang, yang dijangka pada 2023.

    Bekas setiausaha Pemuda PKR yang kembali kepada Umno itu, berkata konflik antara Anwar dan Dr Mahathir dapat dilihat dengan cara ahli PH mengutuk Anwar secara tidak langsung di media sosial.

    “Malah Dr Mahathir bimbang dan mahu mendapat lebih sokongan daripada partinya. Dr Mahathir bertuah jika dia kekal sebagai perdana menteri untuk jangka masa panjang; saya menjangkakan Anwar akan menjadi perdana menteri bila-bila masa selepas dia dipilih sebagai ahli parlimen,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap budak Lokman boleh diterima pakai ker - budak yg sentiasa bergayut-paut pd pihak yg berkuasa....melompat dari UMNO ke PK, kemudian berpaling tadah menjilat UMNO.

      Delete
    2. Kau kaki kelentong yg suka menyamar, pemakan taek najib dan jho lo yg bertopengkan penyokong ph...kikiki

      Delete
  6. DBKL: We were forced to approved Bersatu youth leader's application
    NATION
    Thursday, 14 Jun 2018


    KUALA LUMPUR: Kuala Lumpur City Hall (DBKL) Licensing and Petty Traders Development Department director Anwar Mohd Zain said he was forced to approve

    Bersatu youth leader Mohd Noorhisyam Abd Karim’s application for bazaar lots after receiving a support letter from Bukit Bintang MP Fong Kui Lun.

    “We said no initially, but he (Noorhisyam) kept pestering us and we only gave in after receiving Bukit Bintang MP’s support letter,’’ Anwar said.

    Anwar was responding to a report pertaining to a Ramadan bazaar scandal in Jalan Masjid India involving Mohd Noorhisyam, who is accused of misusing political connections to secure 80 bazaar lots and renting it out for as high as RM5,000 per lot.

    Read more at https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/06/14/dbkl-

    DNA Umno masih wujud dlm Bersatu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KBB,

      Tak kira siapa, sikap itu harus dikikis & dibasmikan. Perjuangan mesti ikhlas tanpa mengharapkan imbuhan & bantuan untuk keuntungan peribadi.

      Dulu berpuluh tahun saya berkhidmat untuk UMNO, seinci tanah atau sesen pun saya tak pernah harap balasan. Punca rezeki pun tak pernah berkhidmat dgn Kerajaan, GLC2 atau pejabat UMNO, kecuali di sektor swasta dgn syarikat2 korporat Asing yg melabur di sini & di luar negara.

      Delete
  7. Saya mencadangkan (lagi sekali)

    1. Buat 2 sistem parti sahajalah. Bagi nama khas. CTH BN & PH. Pemerintah & pembangkang yg ada skrg kena setuju.

    2. Tiada lagi nama UMNO, pas, PKR dsbnya. Setiap kaum boleh pilih sistem parti mana dia nak masuk.

    3. Setiap sistem parti pula dalamnya ada majlis Presiden yang dilantik dari kalangan ahli dalam sistem parti itu sendiri. Ada pemilihan dan undian. Hadkan 2 penggal bagi jawatan presiden.

    4. 4 presiden itu pula mewakili melayu & bumiputera, cina dan India & lain² kaum. Mereka pembuat keputusan. Semua kena patuh keputusan muktamad. Diluluskan pula oleh agong dan majlis raja² selepas bermuzakarah dgn majlis presiden.

    5. Di bawah presiden pula ada majlis peringkat tertinggi (nasional) cthnya 12 orang. Juga ada pemilihan dan undi. Hadkan 2 penggal @ sepenggal. Mereka menghalus & mengkaji serta memutuskan usul² yang dibawa oleh majlis peringkat rendah. Setelah berbincang & putuskan bawa ke majlis Presiden. Di peringkat ini, MPT & wakil² MPR yg dilantik akan berbahas untuk hasil paling baik.

    6. Majlis peringkat rendah (MPR) ditubuhkan setiap negeri. Cthnya 10 orang setiap negeri. Juga ada pemilihan dan undian. Hadkan 2 penggal atau sepenggal. 10 orang ini dilantik ikut pecahan² zon bahagian/kawasan. Merekalah yg berperanan menerima input dari semua rakyat/ pengikut.

    7. Tidak perlu penubuhan sayap² @ bahagian² kecil disetiap negeri. Menyemak kepala dan politicking sahaja nanti. Semua input dari rakyat/pengikut bawa ke MPR sahaja.

    ReplyDelete
  8. بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِالرَّحِيْــــــــــــــمِ.
    السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللّه وَبَرَكَاتُهُ

    "تَقَبَّلَ اللّهُ مِنَّ وَ مِنْكُمْ صِيَمَنَا وَ صِيَمَكُمْ"

    سلامة هاري راي عيدالفطري
    معاف ظاهير دان باطين

    Salam harapan, salam kebenaran dan salam kemenangan buat sdr KD dan semua sahabat-sahabat seperjuangan.

    John Doe
    Pulau Pinang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun begitu jua. Salam aidil fitri kembali & Salam Perjuangan Yang Belum berakhir, Sdra John Doe.

      Delete
    2. Salam Aidilfitri....Selamat Hari Raya Aidilfitri....maaf zahir dan bathin...

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...