Google+ Followers

Sunday, June 10, 2018

KEARAH UMNO KELANTAN SDN BHD (?)

Kalau berdasar angin dan perancangan yang sedang diviralkan,  berikut potensi yang ada pada umno dalam pemilihan kelak.. 

Presiden: Ku Li
Timbalan Presiden: Anuar Musa
Naib Presiden:
Majlis Tertinggi: Tok Pa
Ketua Pemuda: Asyraf Wajidi


Pencalonan Anuar Musa sebagai Timbalan Presiden mungkin merencatkan keinginan Ku Li untuk bertanding Presiden atau kompromi Anuar Musa hanya bertanding Naib Presiden. 




Story Ku Li akan bertanding,  ditawarkan sebagai Presiden atau PM bukan cerita baru,  namanya timbul setiap kali ada krisis mencari calon pemimpin. Tetapi semua itu cerita separuh tahyol. Tidak ada satu pun jadi kenyataan. 

Kali ini sekali lagi namanya disebut sebut.  Sebagai nama besar yang tewas di tangan Tun,  apakah dia hanya berani bertanding dengan Zahid yang boleh diiktiraf geneasi anak didiknya, bekas budak Anwar dan Najib. 

Risiko sangat tinggi untuk ku li bertanding dan bukanlah style politik Ku Li untuk membina sebuah parti politik yang sedang runtuh. 





11 comments:

  1. Sibuk psl umno..bila korang nak tangjap najib..canang sana sini najib pencuri tapi najib benas kesana sini..logik ke org yg dikata pencuri hari2 bebas kesana sini..citer pencuri ni akn dijaja sampai ke pru 15

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sat lagi Najib ghaib entah ke mana barulah kau orang melopong.

      Delete
    2. Bukti sedang dikumpul....pengarah src yg hilang blm di temui...sampai.masa ko boleh iring najib ke sungai buluh..

      Delete
  2. Annuar musa bakal timbalan presiden..???

    Hahaha.. bungkus jela umno.. TOK MAT ok lagi dari si annuar musa tu..!

    Tok pa pun ok..

    Asyraf wajdi dusuki pun ok..

    ZAHID HAMIDI.. TAK LAYAK!

    ReplyDelete
  3. Baik mat hassan je.
    Ku li xpernah berani, berjln separuh jln.

    Dulu sama2 sokong deklarasi rakyat, berpaling sokong najib blk.
    La ni umno dh terbongek ada hati lg nak naik blk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi Mat Maslan je jd presiden
      Timbalan Presiden mp pasir salak
      MT Nazri Aziz, ku nan, Jamal, KJ,

      Delete
  4. Srmua pemimpin yg ada dlm umno penyokong prompak.

    ReplyDelete
  5. Mari sama2 sedarkan MELAYU Kelantan.

    Dah berpuluh tahun dibawah PAS dan telah pun pernah bekerjasama dengan umno.

    Tapi negeri paling teruk dilanda banjir tiap tahun sejak DULU2 lagi.

    Takkan takde jurutera yg bijak kat negara ni utk kurangkan atau atasi masalah banjir?

    Atau duit peruntukan mengalir ke lain.

    Sokonglah PH PRU nanti supaya ada PEMIMPIN AMANAH(+ *Tahu buat kerja dan bukan asik ceramah agama aje) dalam mengatasi masalah di Kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engineer mana boleh selesai masalah banjir jika bandar pun tenggelam?
      Amerika, china, brazil dll yg ada engineer maha hebat pun tak boleh selesai masalah banjir di negara mereka.

      Kalau setakat longkang tersumbat dan parit sempit tu bolehlah selesai.

      Itupun Guan eng dah menangis bila Penang kena banjir. Sebelum tu ego sgt tuduh kerajaan Kelantan gagal. Orang kampung di Kelantan lebih pandai sbb mereka redha dgn ujian Allah berbanding kau yg kononnya cerdik. Kau ingat semua masalah banjir boleh selesai dgn adanya engineer yg hebat ke?
      Tulis mcm pandai je? Negeri kau tak pernah kena banjir ke?

      Delete
    2. memang la x bleh selesai masalah terus.

      Bumi ni dah tua. Bencana datang berubah2.

      Tapi kat luar negara. Kajian dan tindakan berterusan. Klau ada projek yang gagal. Lepas bencana akan kaji dan buat tindakan lagi. Tengok berapa akta dan projek setiap berapa tahun mereka ubah.

      Bukan mcm negara ni.... Projek cari makan ada la.

      Penyokong be end pula asik fitnah dan percaya tv tiga suku yg hanya crita bencana dulu.


      Delete
  6. Najib layak jadi MB Pahang bukan Presiden UMNO.

    ReplyDelete