Tuesday, June 19, 2018

MB JOHOR, N9, KEDAH, PERAK - KALAU SERABUT, BANYAK ISU, BAGILAH PADA ORANG LAIN (?)

Jadi MB biar harmoni dengan rakan² komponen,  layak dan dihormati kawan dan lawan. 
Kalau kedudukan bagai telor dihujung tanduk dan berjawatan atas "ehsan" sukar juga membuat keputusan yang berwibawa. 

Prestasi pun suam² kuku. 


14 comments:

  1. MB Perak - Ijazah palsu dan pandai menari. Buat Rumah Terbuka Aidil Fitri di taman tema, Movie Animation Park Studio.
    MB Johor - Buat perangai UMNO.
    MB N9 - "Kalau MB sebelum ni boleh 5 portfolio, kenapa tidak saya?"
    MB Kedah - Dalam PH sendiri tak suka. Kanak-kanak ambil sampul duit Raya di Rumah Terbuka pun kena chop di tangan.
    MB Melaka - Siap ada demo.
    MB Selangor - Paling suwey, dilantiknya orang luar Selangor.

    MB PH perlu kena kontroversi kah?

    ReplyDelete
  2. Pecahan Kerusi DUN Selangor

    UMNO (4)
    PAS (1)
    AMANAH (5)
    BERSATU (5)
    PKR (28)
    DAP (13)

    Pecahan kerusi DUN Melaka

    UMNO (13)
    AMANAH (2)
    BERSATU (2)
    PKR (3)
    DAP (8)

    Pecahan Kerusi DUN Negeri Sembilan

    UMNO (14)
    MIC (1)
    AMANAH (2)
    PKR (7)
    DAP (11)

    Pecahan Kerusi DUN Penang

    UMNO (2)
    PAS (1)
    AMANAH (2)
    BERSATU (2)
    PKR (14)
    DAP (19)

    Pecahan Kerusi DUN Johor

    UMNO (17)
    MCA (1)
    MIC (2)
    PAS (1)
    AMANAH (9)
    BERSATU (8)
    PKR (5)
    DAP (13)

    Pecahan Kerusi DUN Perak

    UMNO (27)
    PAS (3)
    AMANAH (6)
    BERSATU (1)
    PKR (4)
    DAP (18)

    Perak paling lucu...menang 1 kerusi dapat jerusi MB...
    Di Johor sepatutnye Amanah pegang kerusi MN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu ikut bilangan kerusi menang....dsai harus jadi piem....tun m dah tua...

      Delete
  3. 4 lelaki misteri ceroboh rumah Jamal, dakwa tak dibayar gaji

    FMT Reporters | June 20, 2018

    Difahamkan, 4 lelaki misteri itu membawa satu beg besar baju, 3 telefon bimbit, 20 cermin mata dan beg tangan wanita berjenama serta 2 decoder CCTV.

    PETALING JAYA: Seorang lelaki yang mendakwa menyediakan perkhidmatan keselamatan di rumah Datuk Seri Jamal Yunos, membuat laporan polis mengatakan 4 lelaki misteri menceroboh kediaman majikannya dan melarikan beberapa barangan berharga, lapor China Press.

    Dalam laporan polis yang dibuat semalam, lelaki itu berkata orang bawahannya memaklumkan seorang daripada 4 lelaki misteri itu mendakwa ialah pengawal peribadi Jamal, manakala seorang lagi mendakwa mereka berbuat demikian kerana tidak dibayar gaji.

    Lelaki yang membuat laporan polis itu mendakwa dirinya ialah pengurus syarikat keselamatan dan kes berkenaan berlaku pada 8.30 pagi 17 Jun lalu.

    Difahamkan, 4 lelaki misteri itu menceroboh rumah Jamal dan membawa satu beg besar baju, 3 telefon bimbit, 20 cermin mata dan beg tangan wanita berjenama serta 2 decoder kamera litar tertutup (CCTV).


    BILA NAJIB

    PEMIMPIN

    AGONG

    MALAYU

    ISLAM

    JATUH

    ReplyDelete
  4. Saki baki Jarum peniti, ulat taek,langau UmnoBnPas masih cuba berkeliaran.

    Sungguhpun, sudah kalah,tp masih tak faham2 juga.
    Parti sendiri pun sudah diambang haram.
    Komplot umnobnpas klepet telan taek sudahpun pecah perut.
    Wayang lakun alim,konon keramat , sudahpun berkubur tak bertanda.

    Pelahap2 IQ lembab belum keluar bawah tempurong, hidup abad kuno, mmg mcm ini.
    Apa yg boleh dikatakan adalah....
    Tak suka ?
    Boleh KELUAR !!!



    ....ehhhh?, Pernah dengar ler.
    Siapak cakap mcm tu yak?

    ReplyDelete
  5. Kalau kerusi sikit, prestasi mcm Tun ok lah juga.

    Mukhriz duit raya, berapa kali lah budak² tu nak ulang, kalau ulang. Papa le dana ke Mukhriz.. Duit kalau untuk rakyat berkira.. Kalau untuk puak dia, majlis sambutan dan sebagainya, aku rasa costingnya lebih malang.

    Malanglah rakyat Kedah macam ni. Kedekut tak bertempat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soal niat #2.
      Tapi,
      Apakah urusan cop tgn budak tu betul2 diUsul,dikendali,ditahu,
      direstu mb?
      Korek dalam sikit lg boh. Skrg zaman langau berkeliaran.
      Kerusi Mb kedah tu ada dlm PH, juga, yang tgh intai memggigil idam.
      Rakyat Kedah kedekut tak bertempat...? Ini sy tak perlu comment. Sebab yg membuat komen ni pun tentu menyesal lepas baca balik sendiri.
      T.kasih kerana publish komen ni Tuan KD.

      Delete
  6. Apakah kroni mukhriz yang dapat projek, akan dicop juga tangan mereka supaya tidak lagi dapat projek kedua dan seterusnya???

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang win betul soalan tu..

      Delete
    2. Baru 2 bulan jd kerajaan dah cakap pasal kroni?
      Hebat betul MB Kedah ni.

      Delete
    3. Harap perangai burok umno tidak terbawak ke dlm PH...kalo terbawak jugak cukup sepenggal sahaja akibatnye...

      Delete
    4. Bukan duit peribadipun, apa hal nak cop² tangan ni. Kan itu peruntukan kerajaan negeri utk sambutan hari raya. Tak fikirkah bahawa benda kecil begini akan jadi isu memalukan mb. Kenapalah lembab sgt pembantu mb mengesan dan mengelak sesuatu menjadi isu memalukan.

      Delete
  7. Kenapa tak celup jari dgn dakwat kekal je bagi kanak-kanak semasa ambik duit raya?

    ReplyDelete
  8. Itu lah. PRU boleh pun celup jari. Baru ada integriti.
    Org timur ni kuat menipu,budaya pun klepet,kautim, kambus.
    Bab bagi duit raya ni pun budaya celup dari cina.

    Umno mmg kuat bising sj, Pas pulak mmg kuat cucuk.
    Ini ciri tulin melayu2 yg berjiwa umno,ataupun bermahzab Pas. Kuat mkn taek,bodoh, samseng tak cukup empok.

    Malaysia Baharu tak perlukan Melayu Jahiliah.
    Tak suka? Get out !!!

    *Ehhh, pernah dengar lerr

    ReplyDelete