Google+ Followers

Tuesday, June 5, 2018

MENGENDALI SITI KASSIM

Cukup heboh di media sosial isu temubual Siti Kassim di TV ternama yang dibatalkan dan kemudiannya diberi alasan tunda selepas Menteri campurtangan.

Pertamanya: Kenapa dan apa alasan dia dijemput di peringkat awal.

Sesiapapun kalau sudah dijemput,  diheboh tetapi tiba²  diibatalkan di saat akhir sangat menganggu,  marah, sentap dan kesal.

menteri campurtangan?!  Di sini ada persoalan perlu ke Menteri tergesa gesa campurtangan tanpa consult secara tertutup dengan agensinya (?)

Isu utama sekarang,  khususnya Melayu dan Islam menentang peluang terbuka temubual yang diberi oleh BERNAMA (?) Ada pula yang setuju dengan alasan masing masing

Dalam kes sebegini, siapakah yang patut mengendalikan manusia seperti Siti Kassim ini? Apakah Malaysia naif dalam hal² sebegini.
Apakah bercakap sonsang tentang Islam tidak diklasifikasi menghina Islam dan biadab pada  Majlis Raja²?


KDN patut melihat isu ini sebagai lebih mengganggu keharmonian dan penghinaan ke atas ugama resmi negara. Titik noktah perlu ada.

30 comments:

  1. Article ni seolah olah menunjukkan KD masih lagi di pihak pembangkang. Dah jd blogger pro kerajaan, buatlah cara pro kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kena mengena blog ini dengan kerajaan atau pembangkang?

      Bukan dasar blog ini untuk dilabel pro kerajaan pro pembangkang atau anti.

      Kalau ada yang berpesepsi demikian itu pandangan masing².

      Blog ini sentiasa menyentuh isu dan tidak terikat untuk pro sesiapa.

      Delete
    2. Betul tu KD,jangan layan sangat si samdol ini........!!

      Delete
    3. Ko nak suruh KD jdi oenjilat mcm zaman Najib ke? Org mcm Siti Kasut ni layak duduk dgn Jamal Pak tongkol tu..dua dua ekor extremist yg boleh kacau kesejahteraan negara Malaysia..

      Delete
    4. woii bodoh.. siti kassim tu penjilat tegar madey.. why? sbb marine d/o mahadey behind the scene.. ko tu bodoh asyik kait dengan Najib

      tangkap la cepat Najib..ko menyalak apa.. jilat kutty penyangak kotor tu.. ko bangga ke? keje nak tikam dan balas dendam sana sini.. tak sadar ekonomi mau hancor.. jilat le 100x sehari..

      Delete
  2. Siti Kasut oii.. dah la gemok rupa buruk perangai pon buruk.. Kau sakit hati bila islam x leh nk trima non muslim bagai utk sesuatu benda.. konon jgn bersikap racists smu. Yg kai beriya iya tentang hak hak Islam plak ko c nmpak ke siti Kasut?? Layaknya nama bukan siti ksim tapi Siti Kasut! Rupa x der buat laa prangai elok elok skit.. konon outspoken sgt la kan.. klau ko nak jadi kapir ke nak jdi berok ke nk jadi babi ker.. lantak ko tpi jgn dok tunjuk juara dlm bab bab islam ok? Sebelum menyibuk hal len pegi jaga badan ko dulu .. gemok mcm ni senang mengundang maut sbb ape.. takot time ko dok bantai konon Islam kondervatif tetiba jantung ko yg penuh lemak jammed , lepas tu mati buta..

    ReplyDelete
  3. Sudah tiba masanya melayu dan muslim berada dalam dunia realiti islam bukan dongengan dan fantasi, fakta dakam islam bukan rekaan atau auta dan kebenaran dalam islam bukan kepalsuan. InsyaAllah, kita tidak akan terperangkap dalam dunia superficiality dan hipocrisy.

    Berfikiran terbuka dan waras......Allah akan tunjukkan kita SIRATUL MUATAQEEM..
    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  4. Kenapa nak bagi ruang kpd Siti anak Kassim...ape faedahnye nak dengar pendapatnye...boleh ker pendapatnye memberi sumbangan kpd kemajuan negara dan islam?...

    Cara berpakaian tidak melambangkan seorang islam yg boleh diikuti...biarlah dia dengan caranye...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesimpulanya ini adalah satu usha untuk memburukan image kerajaan yang ada sekarang dimata Islam / Melayu .

      Delete
    2. memang kerajaan yang ada sekarang berimej kotor..busuk.
      lihat lah siapa yang ucap tahniah? pd madey?
      sekerat dua geng penyangak jugak..

      aliran keluar pelabur sudah berlaku 4 minggu berturut2..
      mencecah 5.6 billion..
      vs 30.1 joota derma macai? kah..kah..kah.

      kerajaan ph sekarang..pemerintahan paling bodoh dalam sejarah benua Malay Archipelago.. ia bakal mencatat 'rekod' dan sebagai rujukan sejarah pelajar sekolah dalam masa 10 tahun akan datang.. kera jaan paling korup, penipu paling besar dalam sejarah peradaban Malay Archipelago

      Delete
  5. kd munafik..ko xyh le nk sibuk2 divert citer pasal betina siti kassim
    betina siti kassim ialah rakan sebantal Marina d/o madey kutty
    siti kassim admire madey judiforex, so semua ini adalah plan bersama madey.

    macai bunge je bodoh.. mau kena tipu mcm zaman PAU UMNO. buat2 la si tua kutuk ni teriak pasal perjuangan belum selesai..politik wang (rasuah).. padahal die lah perosak sebenar dan pengamal rasuah dalam UMNO.. mengajar umno dengan wang dan perempuan di zaman dia jadi presiden
    now..


    macai chap bunge boboi.. get ready la..
    Anwar sudah move on..
    YDP Agong lebih trust Anwar dari madey kutty penyangak judiforex..
    sekang ko londeh macam-macam untuk menuduh DSNR,
    bila Anwar naik.. satu keturunan kamu kita akan londeh dan heret ke Sungai Buloh.

    org pertama ialah Mahadey..next his son, side by side cells..

    ReplyDelete

  6. tak sabar nak lihat muke daim-diam-diam penyangak dan nenek pidah murai disoal siasat SPRM..

    next raja bapak skandal dan perompak terbesar sejarah tanah melayu..madey judiforex akan diheret ke mahkamah (jika umurnya panjang)..

    reformasi sebenar akan muncul..
    Saiful bukhari xpyah le jadi puppet lagi..

    #hidupanwar
    #selamatkanmalaysia

    ReplyDelete
  7. Bagi saya, dalam menangani orang-orang seperti Siti Kassim, perlu ada satu usaha gigih bersama oleh mereka yang berpengetahuan dan berkemahiran dalam kerja-kerja dakwah.

    Di Malaysia ni, ada ramai ulama' dan dai. These ppl should come together and work out a mechanism. Usaha ini bukan untuk menghina atau melawan dia, jauh sekali tetapi atas kewajipan kita sebagai khalifah untuk membawa kembali dia ke pangkal jalan. Dia dilahirkan fitrah... dalam keluarga Islam... membesar di kalangan orang-orang Islam.

    Kenapa dia jadi begitu? Bagi saya, itu tak penting. Yg penting, kita terima ujian Allah ini dan berusaha sedaya upaya untuk selamatkan akidah dan imannya.

    Ingat... Allah berupaya utk membalik-balikkan hati dan iman kita.... wa nauzubillahi min zaalik...

    Di pihak kerajaan, perlu ada usaha dalam kalangan Menteri2 melayu/muslim dalam PH untuk menjelaskan kepada Gobind kenapa kita orang Melayu/Muslim amat sensitif dengan corak pemikiran orang2 spt Siti Kassim.

    Bernama juga perlu memainkan peranan. Saya tak boleh bayangkan bagaimana interview tu akan berjalan memandangkan penerbit yg menjemput Siti Kassim tu ialah seorang bukan Islam.

    Mungkin Bernama harus fikirkan Terma & Syarat utk tajuk yg akan dibincangkan. Bernama harus ingat, yg menonton rancangan tu can be just about anybody... remaja, kanak-kanak,... dsb.

    Umno dan Pas... kalau nak jadi juara mempertahankan Melayu/Muslim, ini lah masanya untuk berkokok...

    ReplyDelete
  8. untuk membanteras siti kassim..perlu di banteras dulu penyangak besar madey kutty
    tangkap anak2 dia dan skandal2 lalu.
    lepas itu tangkap marina.. behind person yang menyokong icon siti kassim

    u al should know marina d/o mahadey better than siti kassim..

    siti kassim is spoken out what have been decided by marina's people..kamu semua terllau bodoh..menjilat mahadey.. penipu melayu.. anggguk je la jidin.. parti sampah bersatoo..



    ReplyDelete
  9. Bila tajuk siti kassim di up, tak sangka pula ada yang tak dapat kawal mental dan suhu badan untuk dikaitkan dengan politik?





    ReplyDelete
  10. apsal...mamakkuty haram jadah pukimak mahathir dah takut kat anwar ker...

    apa yg kau blogger babi pukimak sibok apa hal...

    apa bini kau burit dia longgar.. anak kau belom jadi pelacur lagi..anak lelaki kau belom menghisap dadah

    kau memang makhluk perosak makhluk amat cilaka di duani dan akhirat,,,makhlkuk allah paling sial di atas muka bumi tanah melayu

    ReplyDelete
  11. Panggilan Mayday untuk Mahathir

    madey dah dihujung hayat PM.. Anwar sudah bergerak pantas..

    kasihan macai.. terkebil bodoh si boboi mahabengap


    Panggilan Mayday untuk Mahathir

    ReplyDelete
  12. Mimpi Ngeri Mahathir Bermula

    16hb Mei 2018, akhirnya DS Anwar Ibrahim di bebaskan selepas dapat pengampunan penuh dari Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong...

    Mahathir Terpaksa Tunaikan Janji

    Antara faktor yg menyebabkan Mahathir terpaksa memohon pengampunan penuh dari Agong ialah kerana janji beliau sebelum pilihanraya dan desakan dari pemimpin Pakatan Harapan serta rakyat sendiri...

    Antara persetujuan Mahathir dan pemimpin Pakatan Harapan ialah jawatan Perdana Menteri akan di serahkan pada Anwar selepas 2 tahun Pakatan Harapan berjaya mengambil alih Putrajaya...

    Serangan Macai Dan Kroni Mahathir Terhadap Anwar Bermula

    Daim Jadi Jurucakap Mahathir

    Tun Daim Zainudin, salah seorang dari geng peromoak tua yang di lantik Mahathir sebagai anggota Majlis Penasihat Negara antara yg paling awal menyuarakan 'hasrat terpendam Mahathir'...

    Baca di sini :

    http://www.thereporter.my/2018/05/bodoh-kalau-tukar-perdana-menteri.html?m=1

    Mahathir Tak Akan Lupakan Kesetiaan Taukey AP

    Taukey AP Malaysia pun tak nak ketinggalan dalam menyuarakan 'hasrat terpendam Mahathir'..

    Macai Mahathir Ambil Kesempatan Dari Kesilapan Anwar

    Masa Timbalan Perdana Menteri, Datin Seri Wan Azizah buat kunjungan hormat kerabat Kelantan atas jemputan bonda Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong, cybertrooper Mahathir bijak ambil kesempatan bila viralkan isu Anwar dan keluarga salah gunakan pesawat kerajaan atas tiket kunjungan hormat TPM ke Kelantan...

    Baca di sini :

    http://sabahkini2.com/en/news/943/wan-azizah-tpm-suami-dan-anak-anak-dikecam-geng-mahathir-kerana-jet-kerajaan/view

    Kem Anwar Mula Susun Strategi

    Anwar Mula Merisik Sokongan Rakyat Dan Akar Umbi Parti

    ReplyDelete
  13. Berhadapan dengan serangan bertali arus dari kem Mahathir, kem Anwar pantas menyusun strategi...
    Untuk memastikan mendapat sokongan dari akar umbi dan rakyat Malaysia, Anwar mengadakan jelajah ke seluruh Malaysia bagi tujuan 'merisik' dan menyampaikan 'mesej penting' kepada rakyat khususnya akar umbi parti...

    Baca di sini :

    http://www.utusan.com.my/mobile/berita/politik/anwar-akan-adakan-jelajah-seluruh-negara-1.675667

    Restu Raja2 Melayu Penting- Hanya SEKILAS sahaja tindakan Anwar bertemu rafak sembah YDP Agong, lantikan SELESAI.. terkejut puak Madey

    Anwar mula beri mesej yang jelas pada kem Mahathir bahawa kali nie dia tak akan tersungkur lagi di kaki Mahathir...

    Mengambil kesempatan atas hubungan yang tak baik antara Mahathir dan Raja2 Melayu, Anwar mula mengorak langkah dgn melakukan kunjungan kasih kepada semua Raja2 Melayu untuk dapatkan sokongan pihak istana...

    https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/52094/

    Anwar Mula Minta Sokongan Luar Negara

    Lepas yakin dah dapat sokongan dari Raja2 Melayu, akar umbi parti dan rakyat, Anwar mula mengorak langkah seterusnya dengan cuba mendapatkan sokongan dari pemimpin2 luar negara seperti bekas presiden Indonesia B.J. Habibie, perdana menteri Turki Erdogan, bekas naib presiden Amerika Al Gore dll dengan menemui mereka secara peribadi...

    Baca di sini :

    https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/52503

    Anwar Sudah Memberi Isyarat Kepada Mahathir

    Bila segala2nya dah di susun dgn teratur, akhirnya Anwar mula beri isyarat pada kem Mahathir bahawa dia dah bersedia untuk ambil alih jawatan Perdana Menteri...

    Baca di sini :

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/06/04/pkr-the-weakest-link-we-won-most-seats-says-anwar/

    Sudah pastinya kali ini Anwar tak nak ulangi kesilapan yg lepas hingga menyebabkan beliau merengkok dalam penjara...
    Selagi belum menjadi ahli parlimen, Anwar perlu menggerakkannya secara senyap2...

    Sebab itu, Anwar terpaksa secara terbuka menyatakan sokongan beliau pada Mahathir sebab Anwar tahu, memperlekehkan kebolehan Mahathir akan membawa bala dan mala petaka pada dirinya...

    Kejayaan Anwar Selesaikan Isu Perlantikan Peguam Negara Beri Tekanan Pada Kem Mahathir

    ReplyDelete
  14. Perancangan Anwar dah memasuki fasa terakhir, apatah bila umum dapat tahu Mahathir sebagai perdana menteri pun gagal menyelesaikan ketegangan dan kemelut antara kerajaan dan istana dalam isu perlantikan Tommy Thomas sebagai peguam negara tetapi Anwar dapat menyelesaikannya dengan satu kunjungan ke istana negara...

    Baca di sini :

    http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/anwar-mengadap-agong-berkaitan-peguam-negara-1.842537


    Apakah Mahathir akan terus dengan egonya utk melengah2kan peralihan kuasa pada Anwar...
    Sebagai seorang yg cukup kenal dengan segala tipu helah Mahathir, Anwar sudah pasti tak akan tunggu lebih lama untuk mengambil alih jawatan perdana menteri...

    Dengan keadaan ekonomi, pasaran saham dan matawang Malaysia semakin merudum, tuduhan salahlaku DS Najib sewaktu menjadi perdana menteri masih tak dapat di buktikan, janji2 manifesto yg di bakul sampahkan hingga mula menimbulkan kebosanan dan keraguan rakyat pada Mahathir merupakan waktu yang paling sesuai utk Anwar merampas jawatan perdana menteri dari Mahathir...

    Anwar sedar, semakin lama di biarkan Mahathir berada di tampuk kuasa, maka Mahathir akan gunakan kesempatan itu utk makin mencengkam kuasa dan pengaruh dia dalam kerajaan kerana itulah strategi Mahathir yang yak pernah berubah dari dulu sampai sekarang...

    Kalau tu berlaku maka harapan Anwar utk jadi perdana menteri akan jadi semakin tipis...

    Kem Anwar pasti tak nak tenguk Anwar tersungkur kali kedua di kaki Mahathir!!!

    #SupportAnwarPM

    #TumbangkanMahathir

    ReplyDelete
  15. Cerita tumbangkan Tun ini kalsu tak salah aku dah dengar sejak zaman jepun lagi 1942..

    Sampai sekarang masih terkial kial..mayday, mayday..
    Sekarang dah Jun le bro. .

    Lembab le kau orang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bro KD. Sembang kencang nak tumbangkan Tun M padahal muncul pun guna anon saja. Ahaks, kelakar betoi.

      Bukan calang-calang orang pernah cuba tumbangkan Tun M, tapi semuanya gagal.

      Pi mai pi mai, Tun tetap teguh dan kukuh.

      Delete
    2. Insya Allah akhirnya akan tumbang dengan hina.. perosak perompak negara terulung..
      sampai sekarang dia pun tak nafikan..
      macai pulak yang tolong suci dosa2nya

      Delete
  16. puan siti kassim ini bolih lah d anggap sebagai seorang 'intellectual' melayu.

    dia mempunyai pandangan n pendirian tersendiri mengenai agama islam.

    kita harus memberi nya kebebasan (space) utk menyuarakan pendpt dgn syarat seorang muslim intelektual berada d samping nya utk berdailog ( berdakwah).

    saya memang peminat dgn ilmu 'comparative religion'.

    pakar dlm bidang ini yg masih hidup sekarang ia lah dr zakir naik. saya masih tidak jemu menyaksi video2 debat/ceramah dia yg anatara nya ialah debat nya dgn dr William Campbell (seorang paderi Kristian yg sering menghina islam) bertajuk 'd bible n d quran in d light of science' yg tlh d adakan d Chicago pd 2000.

    d jemput menyaksikan video tersebut utk mengetahui impaknya jika kita berdailog dgn seorang intelek islam. mungkin pendekatan nya kurang sesuai (terlalu direct) dlm konteks penduduk majmuk Negara ini yg masih beremosi bila menyentuh tentang fahaman agama masing2.

    tapi saya berpendpt satu acara perlu d adakan d antara puan siti kassim (intelek) dgn beliau ( pendakwah bertaraf antara bangsa).

    kita yakin yg Islam adalah agama Allah swt sejak zaman Nabi Adam lagi n Nabi Mohamad saw is d 'seal of God's prophets. olih demikian saya juga yakin bahawa jika d adakan ,puan siti kassim akan mendpt melihat Islam drpd sudut n perspektif yg lebih 'wholesome'. terpulanglah kpd beliau samada mahu menerima 'input' baru yg akan d kongsi bersama olih dr zakir naik.

    harap pihak kerajaan yg mempelopori 'freedom of speech' n suasana keterbukaan akan mempertimbangkan syor saya ini.

    wallahu'allam.

    ReplyDelete
  17. Betul KD, mereka ingat Kita macam diorg baru menetas semlm. Hairan juga sy bila baca Komen meroyan cai umno, patut tukar la strategi utk tarik hati org, beri hujah benas ntk pengaruh fikiran pembca lain, tp buat Komen mcam org gila, kopipes sampah. Apapun syabas saudara KD, dulu sy pembaca setia blog shahbudin, tp skarang Naik menyampah baca ruangan Komen yg penuh sampah. Harapan, KD terus istiqomah berjuang uutk umat melayu Islam Kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pulak sampah didalam sampah.

      Delete
    2. Kan dah kata, begitulah mereka seadanya.

      Delete
  18. Pak Rahman
    Luahan & kupasan sungguh tertib & padu
    Janganlsh kita mencerca & menghina imej kak Siti kassim
    Nampak jahat & buruk rupa really ? Allah hu jgn kita pikir kita yg bertudung litup
    Solat wajib solat sunat dok dlm nasjid
    Ckp islam bagai confirm syurga dan beliau kak siti masuk neraka
    Syurga neraka hak Allah jgn dipertikaikn
    Jgn pertikaikn rupa makhluk gemuk buruk bagai
    Buruk di mata kita mungkin cantik di mata orang lain
    Bagi sy kak Siti ini seorang yg ikhlas berjuang
    Tegas berpendirian & byk membantu golongan tertindas & dihina
    Golongan miskin & terpinggir orang asli malah sy menyelusuri debat & hujah beliau byk yg diambil out of context & awal & akhir
    Isi yg sebenar di terjemah literally bukan secara ilmiah & tersurat & tersirat
    Berlapang dada & kita berdakwah
    Berdebat biarlah secara lemah lembut & berhemah
    Bukan ke Islam Agama Rahmatan Lil alamin
    Insya Allah kita di beri petunjuk utk
    Menjadikan kita insan yg Hebat di mata Allah swt

    ReplyDelete