Google+ Followers

Tuesday, June 5, 2018

PENYATUAN MELAYU, DI MANA NAK MULA?



Orang Melayu sendiri sebenarnya tak ada idea bagaimana mahu satukan orang Melayu.

Yang ada idea nak pecahkan lagi, nak laga²kan demi nafsu. 

Dalam skala besar,  adakah menyatukan parti seperti BERSATU PAS AMANAH UMNO boleh menyatukan Melayu? 




45 comments:

  1. Salam. Ketepi darjat ketepi pangkat Rendahkan sayap ,dukung Panji Panji Hitam untuk satu tujuan iaitu martabatkan Al Quran n Sunnah, inshaallah, pasti "berdarah Baru".

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko bawak ajarn sesat kepala hotakj ape majid mamak oii?
      dlam Al-Quran dan AsSunnah takde ajar ko memfitnah Najib Rosmah.
      Iblis mana ajar ko pasla panji hitamm KEPALA BAPAK?

      ini mesti geng tak mengaji tak pergi jemaah di masjid surau.. buat amalan sesat dalm bilik rumah sendiri..lepas tu lagak mcm 'wali'..cakap pelik2..

      KEPALA BAPAK ko MAJid mamak!

      Delete
    2. Kewujudan kumpulan yang dinamakan sbg pasukan panji hitam dan ketua pasukan ini digelar sebagai pembawa panji hitam adalah sabit di dalam banyak hadith sahih dan hasan.

      Khabar tentang kewujudan kumpulan ini bersifat mutawatir.

      Di dalam hadith ada disebutkan bahawa kumpulan ini akan memperolehi kemenangan mutlak mereka selepas mangkatnya penjaga Baitullah terakhir dari satu keturunan dan penjaga berikutnya adalah di luar daripada keturunan ini.

      Kewujudan Tun M sebagai individu yang menepati segala ciri yang dikhabarkan di dalam hadith mengenai pembawa panji hitam di dalam tempoh yang sama dengan pemerintahan Raja Salman di Arab Saudi bukanlah satu kebetulan.

      Tun M bukan Imam Mahdi tetapi dirinya menepati segala ciri yang dikhabarkan mengenai pembantu Imam Mahdi yang disebut sbg 'pembawa panji hitam'.

      'Pembawa panji Hitam' ini akan menjadi orang pertama berbaiah kepada Imam Mahdi apabila sang Imam muncul di Baitullah.

      Berdasarkan dikri Raja Abdul Aziz As-Saud selaku pengasas negara Arab Saudi, kesemua anak lelakinya hendaklah menjadi Raja. Raja Salman adalah raja terakhir yang naik takhta melalui dikri ini memandangkan baginda adalah putera Raja As-Saud yang terakhir yang masih hidup.

      Hadith menyebutkan selepas kemangkatan Raja terakhir ini, maka akan berlaku perebutan takhta di antara 3 anak raja dan tiada siapa yang menang.

      Keadaan semasa menunjukkan bahawa 3 orang putera memiliki pengaruh yang sama iaitu Putera Nayef, Putera Talal dan Putera Mohamed bin Salman (sekarang ini hilang daripada radar, dan tidak diketahui sama ada menyorok ataupun mati).

      Pasukan panji hitam dari Timur akan memperolehi kemenangan mutlak mereka selepas kemangkatan Raja ini (Raja Salman).

      Tiada apa yang sesat di dalam pernyataan saudara Majid.

      Delete
    3. Pembawa panji hitam legam tu akan menghitamkan dan mengelapkan dirinya dan pengikut2nya sendiri Lepas tu muncul pula pembawa panji2 warna trafik light yg disusuli pula oleh panji2 warna pelangi.

      Delete
    4. Apabila secara tiba tiba muncul dari Kutub warna isi telo iaitu Putih dan Kuning maka panji hitam hilang lenyap entah kemana.
      Kihkihkih

      Delete
  2. Entahlah kd..melayu mmg kuat berpuak2..batuapi sentiasa berlegar dikeliling kita..mcm parti india kt malaysia nii org india sikit jerr tapi parti byk..☺๐Ÿ˜Š☺๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜€๐Ÿ˜๐Ÿ˜‚

    ReplyDelete
  3. Tak seronok kalau melayu bersatu
    tak ada 'permainan', perlawanan jd hambar
    serta membosankan penonton, banyak perniagaan gulung tikar
    tiada lagi penaja, blogger pun tak boleh cari makan.

    suasana macam sekarang kan seronok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okay la kalo anda ingin bergurau senda. Tapi menjelang syawal, sebelum ramadhan dll kena minta maaf. Ko mampu? Ecwh!
      Tahniah Encik Keluang kerana berjaya mewujudkan suasana pemblogan anda dalam suasana yg lebih harmonis. Semoga kita semua kekal dalam rahmatNya dgn berkeadaan begini. Nak perli tu boleh tapi secara berhemah dan halus. Melayu itu halus pekerti nya spt tercatat dlm kajian penganalisis barat. Bertuah sebenarnya Melayu ini, asal usulnya berlandaskan budi dan bahasร  yg tinggi nilainya , searas KBAT. Kita dikurniakan khazanah yg tk ternilai dari leluhur. Peranan kita mertabatkan maruah agama,bangsa dan negara bukannya bercerai berai.

      Delete
  4. Jawapan saya:-

    Pepatah ada menyebut buduk berlalu kiambang bertaut, tapi bagaimanakah biduk itu akan berlalu?

    Tidak ada sebarang penyatuan bangsa Melayu yang boleh berlaku selagi biduk-biduk itu masih wujud.

    Biduk-biduk ini adalah ahli-ahli fitnah yang menyebabkan huru-hara di akhir zaman dengan pendustaan mereka yang tidak bernoktah, dan demikian mereka perlu 'dinoktahkan'.

    Biduk-biduk ini perlu benar-benar 'berlalu' sebelum kiambang boleh benar-benar bertaut.

    Bagaimanakah biduk-biduk ini akan berlalu?

    Hanya ada satu cara sahaja iaitulah 'dilenyapkan'.

    Ia satu cara yang menakutkan tetapi ianya adalah satu-satunya cara yang mampu menyatukan bangsa Melayu ini, selain menjadi iktibar kepada yang dibenarkan untuk terus wujud dan melangkah keluar daripada zaman fitnah dan masuk ke zaman baru iaitu zaman manhaj Rasulullah.

    In shaa Allah penyatuan sebenar itu tetap akan berlaku apabila Sang Pembawa Panji Hitam dan pasukannya menjadi 'kumpulan terkahir yang kekal berdiri'.

    Kata kuncinya ialah 'klimaks' dan saya melihat kita benar-benar menuju ke arah itu.

    Ia akan pasti berlaku dengan izin dan kehendak Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  5. Setiap kelompok kena tukar cara berfikir, kpd yg merasa kelompoknya shj betul Dan paling baik, kena muhasabah diri Dan hormati org lain. Klau yg suka menghukum lbh baik fikirkn jln selesai mslh. Perlu berkata benar walaupun pahit. Jgn biarkan pemimpin mungkar berkuasa. Mungkin tu cadangan yg baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Tak perlu pon ego sombong dan sofat negatif semua tu sekiranya ia membawa kemusnahan dan kebinasaan kpd kita semua. Kita ni takde tempat lain lagi dah untuk merempat atau merempan selain di tanahair ini. Lain la orang2 kaya.
      Kadang2 org politik diatas tak boleh kita jangkakan. Mereka sentiada berubah2. Yang menjadi mangss ialah kita pengikut2 dibawah. Rasanya tak perlu bertelagah sesama kita akibat berpartian.

      Delete
  6. InshaAllah Melayu boleh bersatu dibawah pakatan harapan (PH) dengan syarat tidak ada gangguan daripada bahalol2 seperti ANUAR IBRAHIM dan RAFIZI RAMLI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko sendiri yg suka perpecahan dengan membahlolkan anwar ibrahim...ko yg bahlol tapi tak sedar diri...

      Delete
  7. Bila sebut bersatu fahamannye kita tidak bertentangan antara satu sama lain lebih jelasnye antara kita saling sokong menyokong.....ade perkara kecik kita bertentangan tapi perkara besar kita sehaluan...begitu jugak sebaliknye...pertentangan dari segi pendapat tapi masih wujud sokong menyokong...perpecahan terjadi bila ade pertentangan pendapat perebutan kuasa dan hilang sokong menyokong..

    Untuk memupuk semangat bersatu pemimpin2 yg perlu memainkan peranan besar...kalo pemimpin sendiri tidak peduli dan membiarkan unsur2 perpecahan bagaimana nak wujud perpaduan dan bersatu..

    ReplyDelete
  8. ‘Apa yang dibimbangi sebelum ini, sudah mula nampak’
    6 Jun 2018, 12:04 tengahari (Dikemaskini 6 Jun 2018, 12:29 tengahari)

    A A
    PAS beranggapan kerajaan Pakatan Harapan hari ini bersama golongan liberal dan memperjuangkan hak-hak yang jelas bertentangan dengan Islam.

    Justeru, kata Timbalan Presiden PAWS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, perlu ada desakan dari umat Islam agar hak-hak Islam itu tidak terhakis tetapi sebaliknya dipertahankan.

    “Sebenarnya apa yang dibimbangi sebelum ini, sudah mula nampak. Sebab faktor inilah PAS mengambil keputusan tidak bersama dengan Pakatan Harapan.

    “Kita sendiri lihat, apabila menang sahaja Pakatan Harapan, sudah mula ada desakan agar gugurkan status agama dan bangsa di kad pengenalan, desakan agar JAKIM ditutup dan peranan Majlis Agama Islam dihadkan bidang kuasanya,” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika diwawancara oleh wartawan Harakah Kedah dan disiarkan diportal Harakahdaily, hari ini.

    Menurutnya, golongan liberal juga kini lantang mendesak agar maknyah-maknyah tidak boleh ditangkap, orang yang membuat maksiat di dalam bilik tidak boleh diganggu dan lain-lain yang mencabar kewibawaan Islam.

    “Golongan ini ada bersama Pakatan Harapan dan mereka akan memperjuangkan hak-hak yang jelas bertentangan dengan Islam.

    “Perlu ada desakan dari umat Islam agar desakan seumpama itu dapat dibendung dan PAS juga bersedia bertemu dengan kerajaan untuk membincangkan hal ini,” katanya.

    Tuan Ibrahim juga mengambil contoh tindakan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal yang didakwanya menimbulkan kemarahan umat Islam dengan mengumumkan penambahan gereja dan elaun kepada paderi-paderi Kristian.

    “Seharusnya sebagai sebuah negara yang meletakkan Islam sebagai agama Persekutuan, beliau sewajarnya memperbanyakkan pembinaan masjid, surau dan sebagainya dan membuat penilaian untuk memperkasakan lagi agama Islam di sana,” katanya.

    Memetik kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang dilaporkan berkata, seandainya ada walau pun sebesar zarah sekali pun Islam di hati pemimpin HARAPAN, sewajarnya wajib ke atas mereka mempertahankan Islam.

    ReplyDelete
  9. 'Buka puasa bersama bukti keakraban Dr M- Anwar'
    6 Jun 2018, 10:59 pagi (Dikemaskini 6 Jun 2018, 11:17 tengahari)

    Ahli jawatankuasa Biro Komunikasi dan Mobilisasi Pakatan Harapan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Tun Dr Mahathir Mohamad yang meluangkan masa berbuka puasa bersama semalam adalah bukti hubungan kedua-dua pemimpin itu dalam keadaan baik.

    Khairuddin berkata demikian sebagai menafikan spekulasi yang mengatakan hubungan Dr Mahathir dan Anwar berlawanan arus.

    "Kita harus bersyukur kerana perpaduan sesama pemimpin di dalam Pakatan Harapan (HARAPAN) pada realitinya amat akrab serta tulen.

    "Hakikatnya, masa kini Anwar turut memainkan peranan proaktif mengikut caranya tersendiri ke arah menguatkan kedudukan kepimpinan kerajaan Pakatan Harapan bagi menjaminkan kesejahteraan masa depan bangsa serta negara," katanya dalam kenyataan hari ini.

    Khairuddin menambah, keduda-dua pemimpin itu komited dalam agenda membangunkan semula negara Malaysia mengatasi agenda politik peribadi.

    Khairuddin merujuk gambar yang dimuat naik Anwar di Facebook semalam yanga memaparkan kedua-dua pemimpin itu bersama isteri masing-masing berbuka puasa bersama.

    Spekulasi sebelum ini mengatakan Anwar tidak sabar menggantikan Dr Mahathir sebagai perdana menteri.

    Antara lain, spekulasi itu dikaitkan dengan pertemuan Anwar dengan pihak istana termasuk Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V.

    Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dalam wawancara bersama Malaysiakini turut menafikan spekulasi itu dan menegaskan bahawa suaminya komited dengan kepimpinan Dr Mahathir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar xnk masuk lokap kali ke-3
      memang bodohlah kalo dia tunjuk 'menderhaka' pada Mahafiraun Madey.

      Madey derhaka pada Najib..dia bebas samseng menggertak itu ini

      Tapi bila dia jadi PM.. siapa pun tak boleh cakap..semua kena diam ikut telunjuknya..cakap banyak nahas la ko Anwar..so Anwar faham..

      kali ini mau cerdik.. produksi video 3D liwat-3 mungkin sedang giat menjalankan shooting..oleh rejim Mahadey.. sebagai bekalan untuk jatuhkan Nuar..

      tapi kali ini tak mungkin beracun lagi.. ragun akan meresapi masuk tubuh Mahadey dan akhirnya dia memusnahkan dirinya sendiri..

      Insya Allah..

      Delete
    2. Bapok Bodoh Jilat madeykutty buat story nak cover2 lah konon..

      jadi pm sementara tp lagak nk kekal.. cuba lah menipu berdalih..
      boboi bengap takkan dapat jadi pm sampai kiamat..

      budak tu lemau tak boleh jadi pemimpin.

      Anwar akan mula bertindak nanti.. semalam pun dia dh jalankan tugasnya dan hubungan baiknya dengan YDP Agong.. madey patut rasa sangat marah dan malu..

      Delete
    3. Orang bodoh mengharapkan sesuatu yg takkan berlaku...hari2 berkhayal...

      Seblm pru berkhayal umno menang 2/3 majoriti...

      Skarang berkhayal plak anwar bergasak dengan tun..

      Cian ko...hidup dlm zaman
      Kegelapan...

      Delete
  10. Suka atau tidak penyatuan Melayu Islam kena mula dengan UMNO

    Semua serpihan sampah-sampah UMNO termasuk s46, pasngok, pgayr, chap bungetahik semua berasal dari kepimpinan UMNO.

    mereka ini ialah sampah buangan UMNO

    Bermaksud UMNO tempar terbaik melahirkan Melayu berkualiti seperti Tunku Abdul Rahman, Tun Abrul Razak, Tun Hussin, DS Najib, Pak Lah..

    UMNO juga mampu melahirkan dan mengasihkan Melayu SAMPAH SARAP seperti Mahadey dan Anwar.

    Cuba renung dengan tidak beremosi wahai kd dan macai sekalian..hentikan seketika mengutuk UMNO mcm budak terencat akal dan fikir balik.. dari manakah politik Melayu yang bersepah ini berasal usul??

    PAS? penyatuan Melayu jangan sama sekali dibuat oleh PAS. PAS adalah parti lebai cap ayam. Kopiah serban besar tapi lidah jahat, Isle ade Islam zero. slogan mereka tak habis2 pasal hudud tapi kerja buat tak pulak ikut Islam. Lepas tu mereka bila disuap dengan habuan terus hilang laungan hudud dan Islam..

    sudah dapat 2 negeri senyap tak bunyi pulak pasal Islam..

    Chap Mungetahik? ohohohoho.. ini parti haramjadah.. parti pelunas dendam mahakuttytaik. no comment. boleh pikir sendiri tgk kelakuan jahat mereka.. sama mcm Zionois..

    PGayR.. ini parti Melayu sama2 sembah semua Tuhan.. LIBERAL.. kongsi bini pun takpa.. janji sama2 'hormat' dan suka.. Tuhan pun mereka mau kongsi2..janji demokerasi.. puihh.. parti songsang lgbt.. nauzubillah.. parti ini akan mengheret lelaki dan perempuan2 Melayu Islam menirku kaum2 yanhg dilaknat Tuhan.. atas alasan kebebasan hak asasi (kepala bapak)

    UMNO-? ok semua orang tahu jasa besar UMNO. Dari sejak penentangan Melayan Union.. ko pun tak wujud lagi KD.. mak bapak ko pun entah dalam sulbi atok ko.. UMNO cemerlang sebagai wadah Agama Bangsa dan Negara.

    Cakaplah dengan ikhlas jangan bohong..semasa UMNO perintah negara.. adakah isu2 berat berkaitan dengan isu2 Agama Islam dan Perlembagaan berlaku? Jika ada pun selesai dengan mudah dan baik. Mahathir (mahataik) jadi 'baik' sikit berbanding jahat seperti sekarang kerana zaman itu dia berada dalam UMNO

    Mahathir ni manusia jahat.. org PAS gelar MAHAFIRAUN..tapi semasa jadi ahli UMNO dia lebih baik sikit dari syaitan dikenali

    Sekarang dia dh keluar UMNO.. dia lebih jahat dari Zionis.

    So harap macai jangan terusik jiwa.. Mahathir akan tumbang tak lama lagi dan akan ditangkap. Suka atau tidak perkara ini akan berlaku Insya Allah.

    Membalas dendam pada DS Najib satu perkara sia2 sebab DS Najib orang baik dan bukan jenis jahat macam puak2 yang memerintah sekarang. Tapi mungkin balasan Allah SWT akan tiba pada penzalim2 ini berperang sesama mereka..

    Semoga Allah SWT lindungi kami golongan yang bersama UMNO & DS Najib Razak. Ameen

    walahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno sudah tiada pemimpin yg mampu menggerakkan penyatuan melayu....pemimpin yg ade semuanye tidak berkaliber...

      Ramai perompak dan penyangak yg hidup nak buncitkan perut...

      Yg tak ade cop prompak plak lembik ...takut berjuang bersihkan prompak....

      Delete
    2. ramai yang perompak tu batch madey.
      skrg dh bersih
      janganlah asik2 'zikir' perompak..perompak tu dlm ph
      skandal2 berterabur tak terjawab

      judiforex bila nak bicara?

      perompak madey kutty takut ke?

      Delete
    3. ph akan tumbang lebih awal..percaya la.. janji Allah itu benar.

      Parti2 sampah akan berpecah..
      semua naik atas dasar perompak, gila kuasa..
      manipesto [un boleh tipu kering..

      rakyat belum kena betul2..biarkan..

      Delete
    4. Ko khayal ....sekarang umno dah bersih?...zahid jutawang blm istihar bagaimana dia dapat jutawang...tunggu tun hantar sprm?...kes kj di kbs 100 juta lesap blm setel...anuar muso dah bersih?...hishamudin dgn tanah tentera yg diswastakan..hihihihi

      Delete
    5. Kerja ko asyik meramal. Dulu ramal menang 2/3, kenyataannya tinggal 1/3. Lepas tu PH dan Penang tumbang kepada barisan, hakikatnya BN yg ruyup. Sekarang kau ramal PH akan tumbang awal, jadi kalau ikut sejarah ramalan kau, aku rasa UMNO yg akan bungkus awal.

      Kahkahkahkahkahkahkah......

      Delete
    6. UmNo di bawah Najib telah melakukan kesemua perkara yang disebut di dalam Al-quran dan al-hadith yang akan mengundang kebinasaan melalui perintah Allah (Act of God) iaitu :-

      1. Mengambil Yahudi Zionist menjadi penasihat

      2. Mengambil Nasrani Zionist menjadi pemimpin

      3. Melepaskan golongan bangsawan yang berbuat jenayah daripada menghadapi pengadilan.

      4. Merasa aman dari kemurkaan Allah

      UmNo benar-benar sedang menghitung hari untuk dilupuskan. Ia sudah tidak boleh diubati lagi.

      Walaubagaimanapun sebagaimana kebiasaan orang-orang nazak yang diberi peluang untuk bangkit sebentar sebelum kemudiannya 'tamat nyawa', UmNo akan diberi peluang bangkit untuk kali terkahir, tetapi kebangkitannya itu akan menjadi punca kepada kebinasaan mutlaknya kelak.

      In shaa Allah inilah yang akan berlaku.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  11. nak alihkan isu..tak habis propaganda kutuk umno.
    umno lalui peroses tapisan secara haq. yang tinggal skrg yg betul2 pd perjuangan
    yg perompak dan korupsi dah berhijrah ke pakatan haprak..

    biar sikit tapi berkualiti.. pembinaan bangsa dan Agama akan berterusan dalam UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila sprm tapis pemimpin2 umno?..sprm ade bos baru...bos lama kaki bedal bini orang..

      Delete
    2. Pemimpin pemuda umno yg disindir oleh tun baru mao mengaku umno kalah kerana isu 1 mdb...KJ mengaku pemimpin takut nak tegur najib...

      Pemimpin yg ade dlm umno semua penakut...

      Delete
    3. Psrti penakut boleh ker pimpin melayu?...

      Delete

    4. Umno berkualiti my foot... Kalau dah perompak, walau menyarung jubah tetap perompak.
      Kakakakakaka.... Kikikikki... Hihihihi...

      Delete
    5. Ade lobai yg biasa pakai kopiah hijau sanggup tukar pakai kopiah merah bila nak jumpa tun...kelakar lobai ni yg pernah kata tun lah punca kerosakan yg berlaku hari ni masa rapat dgn najib....sekarang tak peduli pon nasib najib..

      Delete
  12. Sifat orang Melayu..Majoriti ada PHD.kikis sifat terpuji ini baru boleh bersatu.Contohi masyarakat cina.walaupun berderetan kedai hardwares @ spare parts motor.Tiada siapa pergi cari bomoh siam india @saki untuk menjatuhkan saingan...bukan omong kosong pernah berkerja sebagai kuli haprak mereka.Saksi sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika barang kita nak beli tiada dikedai ah chong, ah chong akan telefon kpd ah chai tanye ade tak barang yg dia abis stok..itulah kerjasama orang cina...

      Orang cina ade pelbagai suku kaum dan dialek...pelbagai parti...tetapi mereka boleh bersatu...melayu akan jatuhkan sama melayu...pecahbelahkan melayu...

      Delete
  13. ada ke istilah 'bangsa melayu'?

    terdpt 700 suku2 d Indonesia n suku melayu hanya berjumlah 5 juta saja.(suku jawa = 86juta).

    Pancasila (ideology dasar) n d kuatkan lagi dgn undang2 dasar 1945, adalah pegangan Bangsa Indonesia n ia nya 'harga mati'.

    jika masih lagi meraba raba dgn kefahaman istilah 'melayu', maka sukarlah utk kita berbincang mengenai penyatuan.

    maaf ye. agak 'provocative' sikit pandangan saya ini.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam ini ada 10 orang sahaja, berapa orang yang bercakap ke arah penyatuan dan berapa lagi yang mengangkat puak sendiri dan menganjing puak yang lain.

      Sepuluh, pun kita tidak boleh bersatu.

      Delete
    2. Dalam sepuluh yahudi, akan ada satu pembangkang yg sentiasa tidak bersetuju. Dan kerana pembangkang yg satu itulah mereka menjadi kuat bagi meneruskan survival keyahudian mereka.
      Tp dalam 10 Melayu, jika ada seorang berbeza pendapat, serta-merta ianya akan dicop sebagai pengkhianat walaupun tujuan yang satu itu utk menyelamatkan mereka.

      Delete
  15. Realiti.
    Melayu totok Umno sebijik Red Neck, puak simple minded bodoh kampong2 koboi, yg taat ayahanda2 berciri sarip dol.

    Melayu Jumud Pas seiras single minded cultist, yg walaun pd lobai2 lahanat dikibutz tebing barat.

    Kedua2nya jenis tak boleh bawa bincang, kantoi tak malu.
    Satu khayal totok bangsa.
    Satu lg mimpi jumud kunci syurga dan janji stock bidadari sexy.
    Bila kedua ni setubuh,keuarlah sifat sebijik sifat ZIONIST.

    Tapi tak ramai dah, cuma bising kuat. Rakyat pun dah tolak...
    Buruk kuno jahiliah sgt sifat2 yg nk dipalit pd satu bangsa sendiri.

    Mmg wajib dibenci dan patut dilenyapkan Melayu mengaku Islam sebegini.

    ReplyDelete
  16. SPRM masih mencari dua individu berkaitan kes SRC

    Grace Aisyah Kedayan
    6 Jun 2018, 1:26 tengahari (Dikemaskini 6 Jun 2018, 1:29 tengahari)

    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia meminta bantuan orang awam mengesan dua individu yang sedang dicari sejak September lalu bagi membantu siasatan kes berhubung SRC International Sdn Bhd.

    Mereka adalah Mohamed Redzuan Adamshah, 43, dan Toh Lean Seng, 45, dengan alamat terakhir masing-masing di Kuala Lumpur.

    Pihak yang mempunyai maklumat tentang lokasi dua individu berkenaan boleh menghubungi Penolong Kanan Pesuruhjaya (PKPj) Rosli Husain di talian 03 8870 0529 atau 010 318 7757 atau emel roslihusain@sprm.gov.my.

    Menurut sumber, dua individu berkenaan dicari bagi membantu siasatan kes SRC sejak 2015. Namun, pengumuman awam hanya dibuat oleh SPRM pada September lalu.

    Berdasarkan rekod Bank Negara, Mohamed Redzuan pernah disabitkan kesalahan pada 2004 di bawah Seksyen 4(1) Akta Pengurupan Wang 1998.

    Semakan pada pangkalan data imigresen menunjukkan kedua-dua mereka tidak dibenarkan keluar negara.

    SRC International sebelum ini dikenali sebagai syarikat subsidiari 1MDB yang ditubuhkan pada 2011 namun diambil alih setahun selepas itu oleh Kementerian Kewangan.

    Syarikat itu telah meminjam RM4 bilion daripada Kumpulan Wang Persaraan (KWAP) untuk modal pelaburan.

    Malaysiakini pada 30 Mei lalu melaporkan SRC International tidak mampu membayar hutangnya kepada KWAP dan kini ditanggung oeh Kementerian Kewangan.

    ReplyDelete
  17. KD usahakanlah kearah itu..sbg blog berpengaruh..keyboard lebih tajam dari mata pedang

    ReplyDelete
  18. Penganalisis: Anwar pemenang dalam isu peguam negara

    June 6, 2018 • By Robin Augustin

    PETALING JAYA: Seorang penganalisis politik melihat kredibiliti Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pemimpin Melayu semakin kuat, selepas beliau berjaya mendapatkan persetujuan diraja atas pelantikan Tommy Thomas sebagai peguam negara baru.

    Prof Madya Awang Azman Pawi dari Universiti Malaya memberitahu FMT, beliau mendapati ia perkara luar biasa apabila pemimpin PKR tanpa sebarang jawatan rasmi dalam kerajaan, meyakinkan raja Melayu yang hak orang Melayu dan kedudukan Islam akan dilindungi peguam negara bukan Melayu dan Islam.


    “Ia bukan saja mengetengahkan betapa serius kebimbangan raja-raja berhubung hak Melayu dan kedudukan Islam, tetapi juga kebolehan Anwar untuk meyakinkan mereka sehingga tahap mesyuarat Majlis Raja-Raja mengenai perkara itu, tidak diperlukan,” katanya.

    “Ini memperkukuhkan imejnya sebagai pejuang Melayu dan Bumiputera.

    “Secara tidak langsung, Anwar muncul pemenang besar kerana beliau menjadi wira, terutamanya kepada golongan konservatif Melayu, dengan menjadikan dirinya sebagai jaminan politik kepada raja.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Anwar pemenang besar. Anwar lah yg selayaknya membawa panji panji hitam tu.

      Delete
  19. Saya melayu dan beragama islam. Saya tak setuju penyatuan melayu. Saya setuju penyatuan rakyat malaysia.

    Malay n islamic rights are enshrined in the constitution. The malay rulers are protected under the constitution. So no big deal.

    Malay unity is only rhetorics abused by politicians....what a waste of energy and other resources.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.
      UmnonPas hanya guna kesatuan sbagai alat utk Blackmail sentimen perkauman dan Agama.
      Minda melayu sudah terlalu lali,akibat lama dirantai oleh memtal bondage.
      Keupayaan akal sudah dimatikan.
      Penyonglap mengambil kesempatan kaut kuasa.
      Nak lawan tegur tak bwrani.
      Swjak zaman kuno,ditanam, biar mati anak jgn mati adat.
      Biar pelahap taek kaut hutang,biar cicit mati bayar.
      Hello wake up, semua kna move on.
      Apa melayu2 lagi, tanah air ,agama sudah parah dijual gadai kpd komunis.
      Zaman jahiliah kaberap2 sudah berlalu.
      Siapa pelahap taek,tunggu panggiln Sg. Buloh.
      Tiada maaf,tiada simpati.

      Usahlah beremosi...
      Pintu besi...
      Menanti...

      Delete