Sunday, April 19, 2015

DAP bengang dengan Mahathir...

Pakatan Pembangkang makin bengang apabila sesetengah daripada mereka termasuk Lim Kit Siang yang berharap dapat bekerjasama dengan Mahathir telah ditolak oleh Tun dengan alasan kerjasama pembangkang tidak diperlukan kerana ia soal dalaman UMNO.

Tun lebih faham tipu daya Lim Kit Siang, bukan kerjasama sebenarnya tetapi lebih kepada untuk memperalatkan dan melagakan pemimpin. Tun juga tidak akan membenarkan DAP cuba mendapat kredit sebagai pihak yang bercakap atas nama kebenaran dan "save Malaysia" seperti yang mereka laungkan. Tindakan Tun lebih untuk menyelamatkan negara dari ditadbir fahaman rasis yang melampau jika UMNO lemah dan lewas.

Sesetengah dari mereka juga seperti anak Karpal pula tidak bersetuju kerjasama dibuat dengan Mahathir untuk menurunkan Najib kerana itu akan menghancurkan harapan mereka untuk menawan Putrajaya jika Najib digantikan dengan pemimpin yang lebih berintegriti.

Pendapat anak Karpal ini lebih realiti dan rasional  !!! Mereka tahu Najib lemah dan itulah peluang terbaik untuk menawan Putrajaya. Jika Najib undur, itu bukan kemenangan Mahathir tetapi lebih kepada kemenangan UMNO secara mutlak dan menjadikan UMNO dilihat matang dan kuat.
Kedudukan itu sangat merbahaya dan kaku kepada pembangkang jika sudah tidak dapat kaitkan UMNO dengan korup dan kroni serta salahguna kuasa.

7 comments:

  1. Selalunya lim kit siang yang akan keluarkan kenyataan seperti anak karpal tu...sekarang dah terbalik....rindu Lee kuan yew le tu!!!!kihkih

    ReplyDelete
  2. saudara benar2 keliru nampaknya
    apa yg menyebabkan keliru ya?

    ReplyDelete
  3. Pembangkan takkan suka Ah Jib Gor jatuh kerana laluan mereka ke Putrajaya agak sukar jika TSMY jadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg keliru tu engkau..org baca sekali imbas jer dah boleh faham

      Delete
    2. Betullah apa yang dikatakan 6.22 tu...peminat buah epal dan jam mewah tahu apa????kumpul bini pandai la!!!!puih

      Delete
  4. HEHEHE!!!!!!!!!!!!!!! Lim kit Sial , Melayu mabok ketum sahaja yang boleh berkerjasama dengan nya.

    ReplyDelete
  5. Bilalah puak PENGGANAS ANTI-ISLAM/Melayu dari DAPBANGKAI-si KULI-Barat/NATO.-ISrael/Zionis-KEPARAT ni nak MAMPOS?!

    Semoga ALLAH SWT menghapuskan semua MUSUH ISLAM yg. amat DAJAL ini yg. tak habis-habis MEROMPAK Dunia Islam serta MEMBUNUH/MEROGOL umat Islam dlm. GENOSID yg. makin MENINGKAT, dan supaya setiap pembunuh/perompak/perogol ini diHUKUM ALLAH SWT menjadi PAPA KEDANA dan ditimpa pelbagai PENDERITAAN hingga ke para KETURUNAN mereka yg. juga JAHAT-mcm-SETAN!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...