Tuesday, November 10, 2015

Rakyat atau Kerajaan Yang Syok Sendiri..

TPM NASIHAT PELAJAR LUAR NEGARA RASIONAL & TIDAK EMOSI DENGAN PERSEPSI @Zahid_Hamidi

on Wednesday, November 11, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 -

Pelajar Malaysia di luar negara diminta tidak hanya melihat kelemahan atau kekurangan kerajaan, sebaliknya bersikap rasional serta mengelak daripada bersandarkan kepada persepsi dan emosi dalam menilai kepemimpinan kerajaan. Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, lebih malang lagi apabila kelemahan...



Apakah Malaysia sekarang dikuasai Kerajaan Persepsi dan bukan Kerajaan Realiti (?)
Bukankah kerajaan sekarang juga mengajak rakyat  berpersepsi supaya mempercayaai Najib (?) Bahawa apa yang Najib lakukan sekarang adalah yang terbaik untuk rakyat Malaysia..

Apakah fokus kerajaan menyelamat Najib dan hilang fokus kepada pengurusan negara satu persepsi (?)
Apakah jenayah menjadi jadi satu persepsi..
Apakah rasuah itu satu persepsi...
Apakah penyalahgunaan kuasa  itu satu persepsi...
Apakah yang melapor kena siasat itu satu persepsi...
Adakah GST dan hutang 1MDB itu satu persepsi rakyat (?)
GST itu tidak ujud..
1MDB bukan beban..
Adakah itu satu persepsi atau itu realiti yang rakyat sedang tanggung !!!

Apakah segala keburukan itu kerajaan alihkan bahawa itu satu persepsi dan faktor luar yang mempengaruhi dan bukannya salah kerajaan..

Hari ini, persaolannya Menteri bangang atau rakyat bodoh !!!
Siapa yang berpersepsi dan emosi apabila realiti di depan mata..

2 comments:

  1. Betul nasihat TPM tu. Untuk mengatasi sesuatu permasalahan perlu bijaksana rasional dan janganlah terlebih dikuasai oleh emosi. Mudah mudahan ada jalan baik dihadapan.

    ReplyDelete
  2. pada zahid berkata benar walaupun dlm keadaan sukar, jika dah tahu ada kerosakan besar telah berlaku, jangan disimpan buat amalan, engkau antara pak menteri yg ada asas agama, adakah cara anda kendali urusan ini dituntut agama kita !

    mungkin ada orang complain engkau tak pandai PC dlm loghat english, selalu jejari tertonjol keatas bila menguatkan sesuatu hujah dan sbgnya , bagi kami semua orang mempunyai kelemahan, kita bukan lengkap dan unggul, namun kena usha gigih membetulkan sesegera mungkin kelemahan pada pandangan rakyat.

    yg penting jujur dan ikhlas bila menyatakan sesuatu, jgn jadi pak turut yg menipu dgn pembohongan demi pembohongan, engkau dan tersasar dari tujuan dipileh rakyat sebagai pemimpin, kecuali anda berminat memimpin bani dajjal dan iblis sampai anda menyusur keliang lahat.

    perbetul keadaan, masa semakin suntuk.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...