Google+ Followers

Sunday, January 31, 2010

DAP parti tanpa krisis - UMNO PAS kena belajar..


















































Satu satu nya parti yang unggul dan belum dilanda krisis besar setakat ini ialah DAP. Diidolai Lim Kuan Yew, diterajui Lim Kit Siang dan kini berkapitan Lim Eng Guan, kapal apollo mereka bergerak lancar...

Semakin lancar apabila membawa bersama beberapa pemimpin hitam legam dan hitam manis yang termakan janji manis.

Akibatnya PKR kena pendarahan dalaman dan PAS pula terkena kencing manis, manakala pemimpin Hindraf hidup dalam buangan, usaha keringat titik peluh perjuangan mereka hasilnya kini dimakan DAP sendirian.

Tempias dari asap apollo itu juga terkena Barisan Nasional, MCA dengan aidsnya, MIC dengan mabuknya, PPPP dengan dua kepalanya dan UMNO sendiri menjadi juara pamiran rakyat, berbaju batik cantik ke hulu ke hilir, bersanggul tinggi tanpa menutup aurat, tapi badan penuh daki dan panau, mendangor sampai ke siak.. (apa maksudnya tanya orang banjar)

Dalam ucaptama PERKASA Selangor 28hb Januari 2010, Tun Mahathir menyatakan kekesalan kepada UMNO dan PAS kerana gagal mempertahan dan memperjuangkan hak Melayu dan Islam mengikut perlembagaan kerana mereka lebih sebok melayan dan memenuhi nafsu kaum lain semata mata kerana undi dan mahu popular. Anak kera di hutan disusukan, anak sendiri diriba mati kelaparan.

Kepimpinan di dalam PAS dan UMNO sendiri sudah hilang arah tujuan sebenar perjuangan mereka malahan bercakaran, bertelingkah pendapat sesama sendiri dalam sesuatu isu kerana mereka cuba memenuhi kehendak semua orang dan paling sedih dalam masa yang sama leka dan lalai kepada bangsa dan ugama sendiri.

Hari ini senario politik dipenuhi dengan pertelingkahan, cah keting, fitnah atau apa sahaja HANYA antara sesama Melayu Islam. Hari ini juga yang ditangkap rasuah wang dan seks, dadah dan pelbagai lagi jenayah majoritinya Melayu Islam. Kita hanya unggul di dalam 'proses kehancuran'.
Berbalik kepada DAP, selepas kaum Cina menguasai ekonomi, perjuangan mereka hanya satu, untuk kaum Cina dalam apa jua aspek khususnya kuasa politik dan mereka sanggup memperlahankan suara atau menyokong apa sahaja 'kepentingan' yang dibawa oleh Gerakan atau MCA termasuk NGO jika asasnya untuk kemajuan kaum Cina. Mereka kurang mempertikaikan yang remeh temeh tetapi memberi tekanan dan fokus kepada kemajuan.

Dengan satu matlamat yang jitu, nyata dan jelas..tidak hairanlah perjalanan pentadbiran Lim Eng Guan di Pulau Pinang asal sahaja tidak mengganggu kaum Cina tidak akan 'dibelasah' oleh kaum mereka sendiri walaupun mungkin ada yang tidak mengikut peraturan atau tidak adil kepada kaum lain.

Lim Kit Siang bangun mempertahankannya dari sudut yang berbeza, dengan saranan supaya mesyuarat untuk mencari perdamaian di kalangan Pakatan Rakyat perlu di adakan untuk mengelak saling tuduh menuduh. Kalaulah Lim Eng Guan itu Ahmad bin Awang dan gerai yang kena roboh itu adalah dari kaum Cina, apakah gerak dan gaya Lim Kit Siang sebegitu 'sabar dan lembut' dalam isu itu???

DAP parti yang pernah nyawa nyawa ikan kini mendominasi PAS yang berterabur ulamaknya dan PKR yang kononnya hebat dengan Anwarnya kini berlutut seperti 'kucing' di depan 'tikus', seperti melukut di tepi gantang.

Pemimpin pemimpin Cina dalam dan luar DAP akan bersatu hati dalam apa jua isu jika kaum Cina tercabar dan tergugat.
Perasaan hasad dengki atau berlumba lumba untuk menjadi jaguh dan juara (popular) bukanlah matlamat utama tetapi lebih kepada bersatu hati dalam gerak kerja yang memberi faedah kepada semua kaum Cina tanpa mengira negeri dan parti.
Apakah ini ujud kepada pemimpin Melayu di UMNO, PAS dan PKR???
yang pasti DAP sedang bersiap sedia mengiring Anwar ke Sungai Buloh..

Saturday, January 30, 2010

??? Tun M akan ikut jejak Hishamuddin..







Tun Dr Mahathir menghunuskan keris dalam majlis PERKASA Selangor..



1. Apakah Tun selepas ini akan mengikut jejak Hishamuddin untuk memohon maaf kepada semua rakyat Malaysia khususnya kepada kaum lain..



2. Apakah selepas ini ada laporan polis akan dibuat oleh DAP atau NGO terhadap Tun kerana bersikap mengancam keselamatan negara dan perkauman..
Kita tunggu dan lihat...

Sabtu April 26, 2008
Hishamuddin mohon maaf hunus keris
KUALA LUMPUR: Ketua Pemuda Umno, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein hari ini memohon maaf kepada orang Melayu dan bukan Melayu berhubung isu keris yang dihunusnya, dua tahun lalu.
"Saya harap, isu ini tidak berbangkit lagilah, Datuk Seri Hishammuddin telah buat sesuatu yang sangat prihatin dan mulia, maknanya dia sanggup meminta minta maaf walaupun ada pihak mengatakan memang bukan niat dia hendak isytihar perang ataupun disabitkan sebarang tindakan yang bersifat perkauman," kata Najib, yang juga Timbalan Presiden Umno kepada pemberita di sini, Sabtu.Najib berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Hishammuddin semalam yang memohon maaf atas tindakannya menghunus dan mencium keris pada perhimpunan agung Umno sebelum ini yang dikatakan turut menjadi punca prestasi buruk Barisan Nasional pada pilihan raya umum lepas.

Friday, January 29, 2010

Logo Diterbalikkan?Dakwaan? SPRM wajar bertindak


Logo yang diterbalikkan dengan motto Suruhanjaya Pembunuh Rakyat Malaysia di atas logo SPRM sesuatu harus dianggap serius.
Lambang Rasmi sebuah Agensi Kerajaan yang ditubuhkan di bawah Sistem Palimen Raja Berpelembagaan seharusnya dihormati.
Kebebasan penulis dihormati tetapi kebebasan, ketelusan membuktikan apa yang didakwanya harus juga dia sendiri hormati dengan membuktikan dan bertanggungjawab.
SPRM harus bertindak kepada blogger ini atau mana mana pihak yang membuat dakwaan tanpa membuktikan.
Bertindak bagi pihak rakyat yang masih menaruh kepercayaan dan keyakinan kepada badan tersebut.

Thursday, January 28, 2010

KJ perlu diberi jawatan..


KJ disaran letak jawatan...siapa yang berani bercakap? baca laporan lebih terperinci..
http://parpukari.blogspot.com/2010/01/akhirnya-exco-pemuda-umno.html


Kalau setakat 'ada telor', rasanya telor tu pun macam tuannya juga iaitu 'ayam', telor ayam pun datang dari satu lubang dengan najis, maka pi mai pi mai jadilah 'seperti hangat hangat tahi ayam'.

Dalam Mjlis Tertinggi, Zahid Hamidi dan Nazri (terlupa le pulak samada mangkuk hayun ni ada ke tidak dalam MT) tentunya benteng terakhir memeprtahankan KJ.

Ada kemungkinan isu meminta KJ meletak jawatan adalah sekadar 'ugutan dalaman' signal dari pihak atasan dan berakhir dengan KJ bersumpah setia dengan Najib, saya yang menurut perintah, sekaligus isu ini akan kembali tenteram untuk UMNO memperlihatkan parti mereka tidak ada masalah dalaman.

Apapun Mukhriz suka atau tidak akan dikaitkan sebagai 'dalang'? Jom lawati blog pro KJ...

Alasan lemah syahwat Ketua Pemuda dalam menggerakkan Pemuda kerana tidak berjawatan adalah selari dengan saranan Zahid bahawa Kj perlu dipertimbangkan ke jawatan kabinet dalam satu forum Pemuda di Janda Baik baru baru ini.

Siapa kata i tak ok..lihat di bawah..i masih berbunyi maaa...

January 28, 2010
KENYATAAN BERSAMA PEMUDA BARISAN NASIONAL DAN PEMUDA PAKATAN RAKYAT
Hari ini menyaksikan satu lakaran sejarah di mana keseluruhan pimpinan sayap-sayap pemuda bagi parti-parti politik di dalam Barisan Nasional dan juga Pakatan Rakyat bersepakat untuk mengeluarkan satu kenyatan bersama bagi mengutuk insiden-insiden serangan ke atas rumah-rumah ibadat. Saya selaku Pengerusi Pemuda Barisan Nasional mengucapkan syabas dan terima kasih di atas persefahaman dan persetujuan yang.......http://www.malaysiakini.com/v6/link.php?http%3A%2F%2Fwww.rembau.net.my%2Fnews_list.asp%3Fuid%3D1004


Seperti juga Anwar, KJ mungkin lebih serasi, selesa, sesuai dan tampak hebat jika bercakap dalam satu rumpun atau diperingkat nasional dan global berbanding di peringkat cawangan, bahagian atau kepada exco exco pemuda yang rata ratanya mudah dicucuk hidung. (geli rasanya kot kalau di peringkat kampungan dan tempatan)

Ku Li - antara fakta dan pendapat

Ada sesiapa mempunyai teks ucapan penuh Ku Li di Kota Bharu 28/1/10 ?

Orang politik jadi dalang skim cepat kaya?

Lebih 8,000 terpedaya sindiket pelaburan melalui Internet – CAP

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0128&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_17.htm

28/01/2010 7:19pm

Antara faktor yang meransang untuk ramai yang terlibat dengan skim cepat kaya ialah untuk kaya daripada keadaan sekarang. Tamak atau tidak - ia tetap naluri manusia.
Kenapakah CAP atau mana mana pihak tidak merencanakan satu skim cepat kaya yang betul betul 'selamat untuk kaya' tanpa melibatkan penipuan.
Atau sebenarnya 'skim cepat kaya' memang sesuatu yang mustahil untuk berjaya kaya.
Dari zaman labu peram, pak man telo, swish cash dan pelbagai lagi, skim ini berterusan - jika tidak kaya, tidak menarik - masakan ramai yang masih mahu untuk teruskan bisnes merbahaya ini...

Seorang kawan, Hj K... di Kuala Selangor memang sudah jutawan melalui skim cepat kaya ini, selamatnya dia bukan penganjur tetapi pemain..

Wednesday, January 27, 2010

Maafkanlah Aduka...


Tunku Ibrahim Ismail Sultan Johor sudah terkenal sebagai salah seorang Sultan yang mendampingi rakyat atau dinamakan Sultan Berjiwa Rakyat sudah tentu mampu membuat pertimbangan dan memberi ehsan memaafkan Aduka..

Daulat Tuanku
Daulat Tuanku
Daulat Tuanku.

Hero UMNO? cuba selamatkan Hero PAS?






Hero PAS? sudah menyerah diri..
Hero UMNO? kata memadai minta maaf..
Bekas Hero UMNO? - apa komen


Tuesday, January 26, 2010

Sunday, January 24, 2010

Anwar memerlukan provokasi - ceramah tanpa permit


Ceramah di Kg Kerinchi, Lembah Pantai - Polis halang ceramah Anwar.

Anwar tak layak bercakap di Lembah Pantai, sebab dia world class, bukankah dia sering menghebahkan bahawa dia baru saja balik dari benua sana benua sini kerana dijemput untuk bercakap mengenai ekonomi, politik, sosial, Islam dan pelbagai lagi yang tinggi tinggi..di hadapan professor, ilmuan dan pemimpin dunia ? Apakah belum cukup pentas itu untuk dia harus berada di pentas Lembah Pantai untuk menghebahkan kepada dunia...pi mai pi mai dok cerita dia kena fitnah kes Saiful. tak dak cerita lain.
Cerita yang berulang ulang itu elok balik pi cerita kat azizah dan anaknya nurul di rumah - tak perlu permit polis.
Dan kalau dah tak ada permit polis, yang dok bangang tebiang nak pi berceramah untuk apa - sekadar nak provokasi nak panggil orang ramai datang berduyun duyun dengar cerita dia...nak bagitau negara ini negara polis dan polis jadi suruhan UMNO.
Bro, itu modal dalam poket atas gua laa...

Terkini: YB Zul akan dikenakan tindakan oleh PKR. Pasai apa? Pasai dah tahu YB tu tak boleh 'yes man 24 jam".

Saturday, January 23, 2010

Di luar topik semasa...



Di luar topik semasa.
Serupa tapi tak sama.
Bakal MB Kelantan.
Bakal MB Selangor.
Ada gaya ke tidak.

Menjunjung kasih...


Tunku Ibrahim Ismail Dimasyhur Sebagai Sultan Johor

The oath-taking ceremony was witness by Sultanah Zanariah, his wife Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah and all of his children and siblings.Also present were Johor Islamic Religious Council advisor Datuk Noh Gadot, former Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad and state executive council members.


THE new Sultan of Johor is known for being friendly and down-to-earth, as much as he is known for possessing a colourful character.
Fondly known as 'Ku Yem' - a contraction of 'Tunku Ibrahim' - among his subjects, Tunku Ibrahim Ismail was proclaimed the Sultan of Johor following his father's death.

His willingness to go down to the ground to visit ordinary Johoreans, joining them in meals, games and prayers, has earned him the reputation of being a caring prince.

Penghormatan terakhir..




Former prime minister Mahathir Mohamad said Sultan Iskandar was a ruler whom people were sometimes 'fearful of because of his peculiar style of doing things'.
'But he was a very nice person,' he added.
Sultan Iskandar became Malaysia's eighth king when Tun Dr Mahathir was in his third year as prime minister.

Friday, January 22, 2010

Salam terakhir...


Abdul Ghani berkata, jenazah Almarhum Sultan akan dibawa dari Istana Besar pada pukul 1.30 tengah hari untuk upacara pemakaman di Makam Diraja Bukit Mahmoodiah, di sini, pada pukul 2 petang. - Bernama

Monday, January 18, 2010

Nazri Mendahului Sultan dan Majlis Raja2 Melayu, Mahkamah, Majlis Fatwa...




Kata Nazri Aziz: Bukan Islam di Wilayah Persekutuan, Pulau Pinang, Sabah dan Sarawak boleh menggunakan kalimah Allah.
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2010/1/19/nation/5497328&sec=nation




Bukankah itu juga menganggu proses mahkamah ?


Bukankah itu juga menghina mahkamah ?


Bukankah itu juga mendatangkan rusuhan dan ketegangan kaum seterusnya mengancam keselamatan negara ?


Bukankah itu melanggar fatwa dan titah Sultan ?


Bukankah itu sembah derhaka namanya ?




Kesian pada Najib yang ada pecacai sebegitu rupa..


SEPINTAS LALU MENGENAI MIDDLE MALAYSIA DAP:
Apa sahaja yang dinamakan oleh DAP seperti Middle Malaysia atau 1Malaysia oleh Najib, ia sebenarnya seperti gula gula getah, enak dikunyah tetapi tidak mampu ditelan.

Lebih lebih lagi dalam keadaan negara di ambang kecah dan kecoh, adalah sukar menghasilkan sesuatu yang ideal dengan aman kerana prasangka kuat yang ada di semua pihak.

Ketika Mahathir meninggalkan legasi terbaik untuk Paklah, ia seharusnya diteruskan dengan sesuatu yang mengukuhkan dan bukannya cuba menunjuk pandai dengan merungkai untuk membina semula, akhirnya seperti tikus membaiki labu hinggalah ke hari ini.

Rakyat ingin menasihati parti parti tersebut bahawa slogan slogan mereka bukanlah tangkal azimat yang boleh menyelamatkan Malaysia jika 'cakap tak serupa bikin'. Rakyat ingin melihat 'tindakan' dan bukannya laungan slogan dan drama slogan yang dipamerkan media sekadar untuk terus 'memuji diri sendiri'.

Apa juga slogan, akhirnya setiap parti akan kembali kepada 'perkauman' untuk survival mereka. Tidak salah untuk kembali kepada kaum masing2 kerana itu yang kita mula dan asaskan sejak dulu. Tetapi dalam masa yang sama kembalilah kepada roh Perlembagaan dengan menghayati dan menghormatinya.

Ada orang suka taruk sendiri pasir di periuk nasinya..

http://chedet.co.cc/chedetblog/2010/01/sand-for-singapore.html#more
PASIR PASIR PASIR PASIR PASIRPASIR...

Penjawat awam dan orang politik yang masih kekal dan tak serik serik jadi pengkhianat..

Sunday, January 17, 2010

Cina, India, Melayu - masing2 ada hantu.. Rais kena pantau


Beware of Facebook, Twitter: Rais warns
posted by null at Malaysiakini - 1 hour ago
The government has warned against excessive use of micro-blogging sites like Facebook and Twitter, arguing that they could erode the country's culture.


Dato' Rais patut juga menegur semua rangkaian TV yang berlumba lumba dengan cerita seram, cerita hantu, ceplos, keliwon dan pelbagai lagi tahyul bukan sahaja di rangkaian Melayu tapi rangkaian Tamil dan Cina juga turut mempamirkan hantu masing masing.


Terlalu banyak cerita seram mungkin antara faktor remaja ke arah Facebook dan Twitter.


Dato' Rais juga patut menasihati agensi dan pihak berkuasa tertentu bahawa di Facebook dan Twitter terdapat anak remaja yang 'nakal' tetapi tidaklah sampai mengancam keselamatan negara.

TERKINI:

Penuntut ngaku tak bersalah beri komen dalam Facebook

18/01/2010 11:35am

PETALING JAYA 18 Jan. – Penuntut tahun satu Akademi Seni dan Warisan (Aswara), Mohamad Tasyrif Tajudin, 25, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan memberi komen pada laman web Facebook yang bersifat mengancam dengan niat mengganggu orang lain. - Utusan

Saturday, January 16, 2010

Auuuuwwwwwwwwwkkkkkkkkkkkkk,,,,,


Di kampong saya: Ada seekor anjing siang malam tak ada angin tak ada hantu, dia dok menyalak jugak...itu anjing kurang ajar namanya, terlebih sekolah...tak reti bahasa mana nak di salak mana nak shut up... ( ? : Wrong to say civil court can’t decide on issue...star online)

Sesekali, boleh kita dok syihh..shihh..kat anjing tu, tapi kalau dah dok memekak berkali kali...yang patut kena baling dengan batu ialah tuannya..


Tapi berani ke orang kampong nak berhadapan dengan itu laki punya nyonya...ayoyoyo !!!

Friday, January 15, 2010

Peluang terakhir..


posted by Rahmah Ghazali at Malaysiakini.
Tindakan DAP sangat dipuji, apa guna kita terlalu sebok sangat dengan beberapa isu, berlawan sesama sendiri, apa guna menang satu atau dua kes, apalah sangat kalau kalah dua tiga kes, yang kita bertegang leher bukannya dasar, bukannya pokok, lebih remeh temeh.


Beng Hock sudah mati, Anwar masih bebas, Nik Aziz masih MB, KDN sudah merayu, RPK sudah terlepas, Kali masih jutawan, Paklah tengah buat bungalow mewah, Zahid Hamidi dah naik pangkat 'jaga' Malaysia, PDRM tangkap ayam betina dalamd reban, Nazri masih Menteri, Kj masih kempunan Timbalan Menteri, Mukhriz dah dapat jawatan, Mahathir masih ummpph, Rosmah masih lawa, Najib masih bergaya, Lim Eng Guan masih KM, Hassan Ali masih exco, Hadi masih Presiden, Ariffahmi masih CEO, Husam tak jadi letak jawatan, Liow Tong Lai makan hati, Sultan Kelantan masih kat hospital, gempa di Haiti angkara UMNO, nasib Saiful tidak terbela dan banyak lagi...

UMNO, PAS - Kalau menang semua perkara sekarang tapi esok kalah dalam pilihanraya, apa nak dikato !!

Banner di atas - mana tulisan Jawi - apa yang nak dibanggakan oleh PAS dalam bersetiarapat dengan DAP.

Siapa yang 'jaga' Malaysia..






















PM, TPM, Menteri KDN tidak berada di dalam negera, siapa yang layak 'menjaga' Malaysia.

PETALING JAYA 15 Jan. – Seorang pelajar Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara) didakwa di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan menghantar komen berbentuk ugutan dalam laman Facebook berhubung isu kalimah Allah.
Apakah budak ini betul betul memberi ancaman kepada keselamatan negara, di harap mahkamah sekali lagi membuat keputusan 'adil dan bijak'. Apa yang wajar dia dikenakan hukuman ke PLKN Zahid - jangan rosakkan masa depan budak nakal main main ini walaupun kita tidak sokong apa yang dia lakukan.
Bagaimana pula dengan pelajar yang permainkan dan putarbelit lagu 'Negaraku" !!!!
Bagaimana RPK yang menderhaka kepada Sultan?
Kenapa tidak ada kesungguhan di sana?
Ohhhh...siapa yang jaga Malaysia.

Thursday, January 14, 2010

Nurul Izzah jangan gaban


Ada laporan: Ketika ditemui oleh TV Selangor, Nurul Izzah berasa sedikit kesal dengan keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan menangguhkan permohonan qazaf bapanya ke atas bekas pembantu peribadinya Saiful Bukhari Azlan pada 17 Februari depan.


Kebimbangan itu wajar tetapi tidaklah perlu sampai ke tahap 'gaban' kerana Saiful bukanlah seorang pakar seperti bapa Nurul yang cukup handal dalam soal tangguh menangguh ni.


Juga Saiful sudah tentulah tidak mampu mengupah berbelas peguam untuk membelanya.


Sesiapapun kenalah berdiri di atas prinsip 'berani kerana benar, takut kerana salah' dan kurangkanlah menuding jari atau menyalahkan orang lain atas 'tempahan' sendiri.


Konspirasi orang lain terhadap diri kita, sebenarnya mudah untuk dipatahkan tetapi termasuk dalam perangkap konspirasi diri sendiri - tu yang tahap gaban.

Wednesday, January 13, 2010

Kenapa kerap sangat ugut dengan ISA...


Kalau dilihat kepada kecuaian dan tiada tindakan pencegahan KDN dalam menghentikan isu 'Allah' diheret ke mahkamah ia boleh dilihat sebagai (persepsi) memang satu agenda yang sengaja dirancang oleh UMNO secara tidak langsung kerana 'tindakan susulan' seterusnya (seperti sekarang) dilihat menguntungkan UMNO dari segi dilihat sebagai memelihara Islam.

Isu ini buat seketika menenggelamkan semua agenda dan isu pembangkang dan kalau dilihat kepada 'popular', UMNO sedang mendahului walaupun suasana ini kurang baik untuk BN Sarawak.


Hishammudin tidak wajar menawarkan ISA kepada mana mana pihak dalam isu ini kerana menggunakan ISA sebagai amaran dan ugutan seolah kerajaan sudah tidak ada mekanisme pengawalan ke atas isu sekarang. ISA akan dilihat sebagai jalan paling mudah sedangkan masih banyak akta akta lain yang boleh digunakan untuk membendung masalah ini.


Malaysia mempunyai banyak akta untuk digunakan dalam isu sebaran sms palsu, pembakaran dengan tujuan khianat, hasutan dan sebagainya.


ISA jika selalu digunakan sebagai amaran tanpa tindakan, maka kerajaan akan dilihat sebagai tidak berani dan tidak tegas..


Undang undang bukan satu jalan terbaik dan juga bukan lagi menjadi 'takutan' pada mana mana pihak jika sikap hotmat menghormati sudah tidak ujud di Malaysia malahan kadang2 undang2 dijadikan senjata oleh sesetengah pihak untuk menggugat ketenteraman demi kepentingan politik sempit sesetengah pihak.


Kita sudah mencapai perpaduan maksimum di zaman Mahathir dan kini kembali 'terlepas'.. dan sudah sampai masanya Hishammudin menjadi 'juara rakyat' - juara menyelesaikan masalah.
Adakah dia 'fit' untuk jawatan tersebut...
ISA adalah untuk pencegahan - kenapa yang macam ni, jika salah fakta, tidak di ambil tindakan atau itu sebenarnya fakta??!!

Saturday, January 9, 2010

Nik Aziz-Mat Sabu-Mahfuz (Tiga Serangkai)

Baca petikan di bawah, jangan letakkan Nik Aziz sebagai ulamak, anggaplah dia hanya pemimpin politik yang sudah hilang pengaruh di kalangan ahlinya, atau seorang MB yang kacau bilau pentadbirannya, yang hampir hilang kuasa dan hebat dari segi berkroni. Ungkapan di bawah memang 'kacang' untuk terus menampakkan dirinya masih relevan.

Nik Aziz kini setaraf dengan Mat Sabu atau Muhfuz Omar, tidak lebih dari itu.

SHAH ALAM, 9 Jan (Harakahdaily): Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mendakwa kejadian serangan membakar gereja kelmarin berlaku kerana Umno telah menghilangkan sensitiviti dosa dan pahala dalam masyarakat di negara ini khususnya orang Melayu itu sendiri. Kesan hilangnya sensitiviti itu, katanya telah menyebabkan masyarakat melakukan pelbagai kesalahan termasuk tidak menghormati agama lain sehingga membakar gereja dan mengarak kepala lembu seperti berlaku di Shah Alam baru-baru ini."Tiap-tiap orang nak bakar gereja kena reti (tahu) gereja ini harta kawan kita orang Kristian, bila kita bakar kita lukakan hati dia, berdosa kita di akhirat kelak."Sama juga arak kepala lembu, melukakan hati orang India (Hindu), ini berdosa. Tapi perasaan dosa pahala tidak ada dalam orang Melayu sekarang kerana telah dibuang oleh Umno, ini kita dukacita," katanya yang juga Menteri Besar Kelantan.Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas menyampaikan ucapan penutup program Taklimat Penerangan Isu-isu Semasa di Auditorium Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) petang tadi.Selain itu, hilangnya sensitiviti tersebut juga, jelasnya telah mengakibatkan banyak perkara-perkara yang tidak sepatutnya, berlaku dalam negara kita.Umno, jelasnya telah menghilangkan sensitiviti tersebut dari hati orang Melayu apabila membezakan ajaran agama Islam dengan politik dengan berpendirian agama lain, politik lain."Sebab itu lah menteri rasuah, orang kampung rasuah, parti-parti rasuah hatta enjin kapal pun boleh dijual senang-senang sahaja, mana boleh jual kalau tidak ada rasuah," jelasnya lagi.Di dalam ucapan penutupnya sebelum itu, beliau mengingatkan seluruh pimpinan dan jentera PAS meneruskan usaha memberi penerangan kepada masyarakat selaras dengan tugas yang dipikul oleh Nabi-nabi. Beliau mengakui ianya bukan sesuatu yang mudah kerana perlu berdepan bermacam halangan. Apatah lagi, ianya sesuatu yang boleh dianggap baru dan bertentangan dengan apa yang dibawa zaman penjajahan Inggeris."Kerja PAS hari ni memang buat kerja baru, yang (zaman) Inggeris dulu tidak buat, Umno dia (hanya) sambung kerja buat Inggeris," katanya.

Friday, January 8, 2010

Lawan musuh - kenapa tidak guna kekuatan doa..

Bersabda Rosulullah SAW :“ Sesungguhnya pada waktu malam ada satu saat ( waktu. ). Seandainya seorang Muslim meminta suatu kebaikan didunia maupun diakhirat kepada Allah SWT, niscaya Allah SWT akan memberinya. Dan itu berlaku setiap malam.” ( HR Muslim )

Nabi SAW bersabda lagi :“Pada tiap malam Tuhan kami Tabaraka wa Ta’ala turun ( ke langit dunia ) ketika tinggal sepertiga malam yang akhir.
Ia berfirman : “ Barang siapa yang menyeru-Ku, akan Aku perkenankan seruannya. Barang siapa yang meminta kepada-Ku, Aku perkenankan permintaanya. Dan barang siapa meminta ampunan kepada-Ku, Aku ampuni dia.” ( HR Bukhari dan Muslim )

Walaupun dalam Perlembagaan Negara, agama Islam adalah Agama Persekutuan dan Yang di-Pertuan Agong serta Raja-Raja Melayu adalah ketua agama yang berhak dan bertanggungjawab ke atas agama Islam - tetapi ketika ia diproses mahkamah, kerajaan tidak perlu terburu buru menggunakan kuasa Sultan kerana ia menambakburuk lagi 'persepsi' orang luar bahawa orang Islam telah kalah dan mencari jalan keluar dengan menggunakan kuasa diktator.

Kesilapan awal di pihak KDN kerana membenarkan kes dibawa ke mahkamah sivil dan tidak dirujuk ke YDP Agong dan Mahkamah Syariah harus tidak diulang dengan sikap terburu buru.

Orang Melayu dan Islam jangan menang jadi arang dan kalah jadi abu. Isu ini harus ditangani dengan beribu kali bijaksana.

Thursday, January 7, 2010

Terima asih daun keladi Hishammudin...


Terkini:
Kata Tun:
5. There is no country more rotten, no race more racist, no party more corrupt than Malaysia, the Malays and UMNO. And of course there is no PM more abusive of his authority than the PM of Malaysia of 22 years. Really Malaysia should revert to being a British colony again.
(PDRM memberi amaran kepada blog agar jangan jadi batuapi kes mahkamah penggunaan nama 'Allah')
PDRM juga kena faham bahawa kes sensitif ini yang tidak mengawalnya ialah kelalaian KDN sendiri - sekarang tambah kerja untuk PDRM.
ALONG walaupun masih ujud tetapi sedikit sebanyak iltizam Hishammudin ketika mula menjawat Menteri Keselamatan Dalam Negeri nampak memberi kesan kerana pengurangan yang nyata terutama 'kesukaran' untuk meminjam sekarang dari Along sekarang kerana ada yang sudah 'gulong tikar' dan dicari polis. Malahan Along Along juga kelihatan lebih berdiplomasi dengan pelanggan2nya yang gagal membayar dengan tepat.




Pengurangan sedikit tentunya jika dileka dan tidak terus dipantau akan kembali bermaharajalela dalam masa terdekat ketika kegawatan ekonomi masih terasa berterusan dan kenaikan beberapa produk pengguna seperti gula akan menyemarakkan lagi kenaikan harga barang lain yang semuanya terbeban kepada golongan miskin.




Isu dan masalah PEKERJA ASING samada halal atau haram masih menjadi antara topik panas yang banyak belum diselesaikan dan setakat ini belum 'dipolitikkan' untuk menuduh kerajaan gagal dan lemah dalam menangani isu ini.




Sesungguhnya kerajaan gagal dan lemah !!!???

Wednesday, January 6, 2010

Anwar Nak Cepat di Mahkamah Syariah selepas GAGAL

http://anwaribrahimblog.com/2010/01/07/kenyataan-media-dato-seri-anwar-ibrahim-selepas-memfailkan-tuntutan-agar-tuntutan-qazaf-tidak-dilengahkan-lagi/

Tarikh: 7hb Januari 2010

Pagi ini saya telah memfailkan suatu Permohonan di Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan di Kuala Lumpur terhadap tiga pihak iaitu, Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan (“KPS”), Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (“JAWI”) dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab mengenai hal-ehwal Agama Islam, Mejar Jeneral (B) Dato’ Hj Jamil Khir bin Baharom.

Permohonan saya tersebut adalah lanjutan daripada Qazaf saya bertarikh 9 Julai 2008 kepada Bahagian Penguatkuasa dan Pendakwaan JAWI terhadap MSB yang telah membuat suatu pengataan palsu bahawasanya saya telah melakukan perbuatan liwat ke atas dirinya pada tarikh 26 Jun 2008.

Sebagai seorang Islam saya berhak untuk mendapat perlindungan terhadap maruah dan nama baik saya daripada dicemari seperti yang dijamin oleh Hukum Syarak.

Saolannya:

Kenapa Anwar mengambil masa terlalu lama dari tarikh permohonan pertamanya (9/7/08) untuk membuat permohonan baru (7/1/10) di Mahkamah Tinggi Syariah sedangkan dia mampu membuat beberapa kali penangguhan di Mahkamah Tinggi Sivil.
Apakah dia hanya membuat laporan baru (7/1/10) selepas segala usahanya GAGAL di Mahkamah Tinggi Sivil ?

Sebagai seorang Islam yang berhak untuk mendapat perlindungan terhadap maruah dan nama baiknya, dia tidak pula mempercepatkan kes itu di Mahkamah Tinggi Sivil sebaliknya ditangguh beberapa kali dengan pelbagai permohonan?

Tuesday, January 5, 2010

Kalimah Allah - PAS badut sarkas..

Warna warni pendirian PAS
Sebahagiannya kemaruk kuasa atau takut kehilangan kuasa.
Sebahagiannya merasa mereka lebih tinggi Islamiknya jika menyokong puak kristian.
Sebahagiannya pak turut,
Selebihnya tukang karut.


Sunday, January 3, 2010

Guru dan sekolah menyusahkan..


Persekolahan baru bermula, yang memeritkan...

Soal yuran yang kena dijelaskan serentak dan beberapa yuran yang ditarik balik kerajaan cukup menyeksakan ibubapa.


Kerenah sekolah makin bertambah terutama melibatkan pertukaran anak ke sekolah lain. Sekolah begitu berkuasa penuh untuk menyatakan 'ya' atau 'tidak' ketika ibubapa ingin membuat pilihan menempatkan anak mereka di sekolah yang berdekatan dengan rumah mereka.


Banyak masa terbuang dengan procedure antara sekolah dan antara PPD yang tidak pernah seragam, itu belum diambilkira kerenah perkeranian yang memberi peraturan 'ikut sedap mulut' masing masing.


Yang jadi mangsa ialah ibubapa dan anak anak sekolah. Ibubapa terpaksa bercuti atau sebagainya untuk menguruskan hal anak anak sekolah dan dan pelajar dinafikan kebebasan mereka memilih sekolah untuk belajar.


Banyak sekolah yang dianggap 'elit' hanya menerima murid yang cemerlang kerana bagi mereka pencapaian akademik semata mata adalah lambang dan status.


Guru dan sekolah ******* ini cukup menyusahkan ibubapa.

Saturday, January 2, 2010

1Allah.. 1Malaysia..

Merenung sejenak kata kata Tun Dr Mahathir.
( Dalam lain perkataan jika Tun masih kekal PM: bala sebegini buruk tidaklah akan berlaku kepada umat Islam di Malaysia. )
"Saya khuatir kebenaran menggunakan perkataan Allah ini akan menimbulkan kemarahan orang Islam, sebenarnya terjemahan perkataan god dalam bahasa Inggeris adalah tuhan bukan Allah dan Allah spesifik bagi orang Islam sahaja.
"Jadi kalau mereka faham, mereka akan menggunakan perkataan tuhan bukannya Allah," katanya kepada pemberita selepas membentangkan Wacana Perdana: Mahasiswa Melayu: Cabaran dan Masa Depan pada Konvensyen Mahasiswa Melayu (Konmam) 2010 di Universiti Malaysia Terengganu (UMT ) di sini hari ini. - Utusan


Perkembangan terkini menunjukkan umat Islam di Malaysia sendiri sudah berbeza pendapat: Menyokong dan membantah.
Titik penyatuan semakin jauh..............................................

PAS dan UMNO leka, agenda mereka adalah politik murahan, bebal dan dayus.