Thursday, January 14, 2010

Nurul Izzah jangan gaban


Ada laporan: Ketika ditemui oleh TV Selangor, Nurul Izzah berasa sedikit kesal dengan keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan menangguhkan permohonan qazaf bapanya ke atas bekas pembantu peribadinya Saiful Bukhari Azlan pada 17 Februari depan.


Kebimbangan itu wajar tetapi tidaklah perlu sampai ke tahap 'gaban' kerana Saiful bukanlah seorang pakar seperti bapa Nurul yang cukup handal dalam soal tangguh menangguh ni.


Juga Saiful sudah tentulah tidak mampu mengupah berbelas peguam untuk membelanya.


Sesiapapun kenalah berdiri di atas prinsip 'berani kerana benar, takut kerana salah' dan kurangkanlah menuding jari atau menyalahkan orang lain atas 'tempahan' sendiri.


Konspirasi orang lain terhadap diri kita, sebenarnya mudah untuk dipatahkan tetapi termasuk dalam perangkap konspirasi diri sendiri - tu yang tahap gaban.

4 comments:

  1. Kesian juga kita melihatkan disebab perangai rakus seorang bapa maka anak cucunya pula yg menderita!

    ReplyDelete
  2. Mahkamah civil asyik tangguh takpa pulak, mahkamah syariah tangguh baru berapa kali. Ya Allah Engkau akhirilah pembohongan ini. Kebenaran akan timbul, isya'Allah. Bedrsabarlah saiful.

    ReplyDelete
  3. Ni mesti satu lagi konspirasi UMNO terhadap DSAI, UMNO akan buat macam2 kerana UMNO jahat dan suka menganayai DSAI yg ikhlas dan budiman tu.Tokwan aku kata gerhana hari mungkin satu tanda Allah marahkan UMNO..tu gempa bumi di Haiti tu mesti ada kaitan dgn UMNO jugak!

    ReplyDelete
  4. aku tak heran kalu pasni dia pula mendakwa dirinya diliwat.pasal ada org tu bukan aje bini orang dia belasah, tapi cifut jantan pun dia tibai semacam je.org mcm ni bukan boleh kira asai janjinya orang je dia belasah.prinsipnya air di kepala perlu dikeluarkan dengan apa sahaja cara.aku risau kalu dia dia PM abis menteri kabinetnya di liwat!hahahahahahha

    from amenhetop firaun besar

    ReplyDelete