Saturday, June 11, 2011

Hannah - lu gila ka apa...



ADUN Subang Jaya, Hannah Yeoh dari parti DAP enggan mengisi maklumat bangsa untuk mendaftarkan anaknya, berkahwin dengan seorang peguam berbangsa India bernama Ramachandran Muniandy.

Hannah mahu mencatatkan 'bangsa' berdasarkan kesukaan dan pilihannya?

Hasil dari perkawinan mereka, zahirlah seorang bayi wanita yang tidak berdosa apa apa dan tidak tahu apa apa, diberi nama Shay Adora Ram a/p Ramachandran Muniandy. Nama yang mirip kepada nama kaum India.

Akhirnya Hannah mencatatkan sebagai bangsa 'cina' di mdalam sijil kelahiran anaknya dan perkara ini dijadikan polimek dan isu, kemungkinan DAP juga akan mebawa isu ini ke pringkat parlimen.

Kat Singapore dah lulus nama kawin campur ni - baca SatD (saya tak kenal depa) di sini.
Tapi tidak ada negara mana pun di dunia di mana kamu boleh gi register anak letak nama suka-suka:
'American child'.
'Europe child'.
'Singapore child'.
'British child'.
'Anak Brunei'.
'Anak Indonesia'.
'Zimbabwe child'
'Ahmad Albab Arab'.

Mana ada!?!?!
Jadi jangan buat kerja gila, tolonglah.
http://remgold.blogspot.com/2011/06/hapuskan-saja-bangsa.html

Persaolannya kenapakah 'perkara gila' macam ni boleh ada pada seorang Wakil Rakyat yang sepatutnya menghormati undang2 dan rukunegara, tunggulah masa kalau partinya dapat perintah, ubah dan buatlah dasar baru di parlimen dan bukannya kecoh dan cuba menukar undang2 di media.

Apakah Hannah mewakili masyarakat cina malaysia seluruhnya yang tak reti bahasa dan kurang ajar. Inikah masyarakat cina malaysia sebenarnya? Inikah budaya kerasa kepala mereka? Inikah yang dikatakan bangsa yang maju? Adakah dia mewakili bangsanya untuk menunjuk pandai tetapi sebenarnya bodoh? Apakah ini yang dibangga banggakan sangat oleh DAP dan mempamerkan lagak babi sondol untuk memerintah negara?

Apakah perangai tapir Hannah ini mewakili kaum cina, kalau bukan, apa kata MCA? Tolong jawab.

# Apakah Hannah tidak malu pada dirinya sendiri, tidak malu pada bayinya, tidak hormat kepada suaminya, tidak malu kepada bangsanya apabila bersikap bodoh sombong?

3 comments:

  1. sebab puak jenis ni ingat negara ni BAPAK depa punya...ikut sedap hari nak buat huru-hara...puak celaKA

    ReplyDelete
  2. Sedar la diri tu sikit komunis. Tulis ja anak cucu cicit komunis.

    ReplyDelete
  3. Ala si suami mana ada reta..kesian budak tu besar nanti kalau isi form mesti keliru..muka sah muka india(tak ada putihnye)nama india,bangsa cina tak ke haru kalau nak isi mana mana form nanti..silap silap JPN dipersalahkan kerana disangka tersilap tulis bangsa..lepas tu kena angkat sumpah mengatakan budak ni berketurunan india..semua berkemungkinan 10 atau 20 tahun nanti..lebih mengharu birukan bila dewasanye budak ni maka kerajaan dipersalahkan..padahal emaknye yang bawa sial..

    ReplyDelete