Saturday, June 4, 2011

Pilih PAS, tiada lagi offer syurga...

Sempurnalah sebuah pemilihan dalam Mesyuarat Agung Pemilihan PAS 2011, sempurna kerana berani membuat pemilihan walaupun di ambang pilihanraya, sempurna kerana ahli dan parti kuat persefahaman dalam hala tuju parti, lebih kuat dari UMO yang nyata ‘pandai bercakap’ tetapi sebenarnya cukup takut menghadapai reeliti bahawa ahli mereka berpecah dan parti mereka lemah.
Pemilihan kali ini mempamerkan PAS sebenarnya, bukan sahaja dari warna kepimpinan barunya tetapi juga dari halatuju parti yang Hadi nyatkan ‘Negara Kebajikan’ dan bukan lagi Negara Islam yang diutamakan.
Ini adalah percaturan sebenar, luahan hati yang jelas yang selama ini terpendam dan disembunyikan atas nama ‘Islam’. PAS kini tidak banyak bezanya dengan UMNO atau PKR.
Kepimpinan PAS kearah kuasa dan menghalalkan cara kini setanding dengan pemimpin UMNO dan PKR dengan meletakkan Mat Sabu sebagai orang kedua terpenting dan dimantapkan lagi dengan ucapan penagguhan Hadi. Jika ada kerakausan berrlebihan di kalangan pemimpin PAS sebenar selepas ini janganlah pula rasa pelik atau dipersoalkan.
PAS tanpa topeng, akan lebih memudahkan untuk orang Melayu membuat penilaian dan pemilihgan di pilihanraya akan datang. Sudah tentu pilih PAS, UMNO atau PKR kesemuanya sama sahaja, sudah tentu tiada syurga lagi.

1 comment:

  1. kluangman,
    masih terlalu awal.. sebab yang duk cakap masuk syurga masih ada dalam saf kepimpinan PAS.. - Tuan Guru Nik Aziz.. :)

    ~ OnDaStreet

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...