Google+ Followers

Thursday, December 31, 2015

Salam Jutawan


Tuesday, December 15, 2015

Ibrahim man say no to umno...

Ibrahim man, timbalan presiden dilihat satu satunya yang masih persistence to say no to umno.

Apakah husam musa juga sama pendirian?

Masih ramai lagi pemimpin PAS yang sama pendirian dengan Ibrahim Man ..

Satu alasan " mereka tidak mahu sama taraf dengan 3 juta ahli umno yang dicucuk hidung, yang sudah tak berapa kesah "derma" itu betul ke bohong"

Setakat ini, tiada tanda tanda ibrahim man akan dipecat kerana tidak senada dengan tuang presideng..


Tuan ibrahim tuan man dikira SELAMAT kerana disekeliling hadi, tidak ada pemimpin bertaraf menteri gelojoh dan tikam belakang atau tidak ada blogger cari makan bertaraf batu api.


Monday, December 14, 2015

SELEPAS PAU, SEMUA DAH KECUT..

Selepas PAU boleh dikatakan suasana lebih aman, komen sikit sikit pasal PAU dah reda, tak ada isu lagi gamaknya. .

Tetapi PAU 2015 menang anih, one man show... Pembukaan dan penutup tak ada isi... Cuma mengesahkan seorang bangsawan yang mengangkat dirinya ..

Masalah dalaman umno, isu 1MDB, 2.6B...sedikitpun tidak selesai... Apabila tidak selesai ia akan berlarutan, walaupun nampaknya aman sekarang...tetapi kerana ia berbentuk pertanyaan, isu dan saolan itu terus hidup selagi hayat dikandung badan, 7 keturunan diperkata orang... Lambat laun, cepat lambat, esok lusa bisul akan meletup juga...

Jadi apabila air tenang, jangan disangka tiada buaya ... Dalam pandai melompat setakat ini memang lepas, tapi tupai kena selalu beringat ..

Saolan yang masih berlegar BUKAN lagi pada Mahathir atau sekadar Muhyiddin..kini makcik bedah felda Jengka dan mamak teh tarik pun nak tahu, teringin sangat nak tahu wajah penderma budiman..sihat atau sakit ke dia ni !!!
Minta nama, ic, alamat dan nombor telefon..ramai ingin berkenalan dan cuba nasib...

Saolan yang belum terjawab...
Ke mana Wang itu dibelanjakan...
Senarai.
1)
2)
3)
4)
5)

Lepas tolak lain-lain perbelanjaan, berapa baki dan di mana Wang itu.

Percayalah, sumpah, satu sen pun rakyat tak minta, cuma nak tahu.

Itulah antaranya, kurang lebih saolan yang belum ada jawapan ....dah berbulan ditanya, kenapa sukar sangat untuk memberi jawapan dari mulut Najib sendiri...

Sebagai ketua negara, perlembagaan dan undang undang kena dijunjung, itulah jati diri dan BUKAN semborono...
Jika penderma ingin memasukan ke akaun peribadi dan tidak mahu didedahkan, jawapan Dari PM sepatutnya NO...atau sekurang kurangnya sudah dibawa ke pengetahuan kabinet, sudah berbincang dengan AG, BNM dan SPRM....

APA yang berlaku, menafikan dan selepas tu DENGAN muka sardin, mengaku....

Aduyai..

Saturday, December 12, 2015

"Bengap" siapa yang dimaksudkan Mukhriz...

Bengap seperti yang dilabelkan oleh Mukhriz adalah berkaitan jawapan yang tidak menepati soalan...

Ia sudah tentu tertumpu kepada 1MDB dan 2.6B....

Khabarnya Mukhfiz nafikan ia dituju kepada zahid sebaliknya kepada Adil...

Jika di analisa "bengap" itu keseluruhannya sudah tentu ianya ditujukan kepada yang relevan dengan isu 1MDB dan 2.6B...

Bukan sahaja Zahid atau Arul tetapi juga Najib lebih tepat..

Siapa yang makan cili tentu rasa pedas...
Bengap di sini tentunya bukan seorang..
Tetapi melibatkan ramai...
Bengap bukan sahaja satu persepsi...
Tetapi memang sudah realiti terutama PAU yang gagal menyatukan ahli...

Sikap Presiden, umpama ketam menyuruh anaknya berjalan betul...
Najib sudah menempah sendiri jalannya yang lebih sukar...

Friday, December 11, 2015

MASA UNTUK BEREHAT... DI PAU PUN UMNO SUDAH KALAH !!!

Banyak kerja belakang tabir yang lebih utama, penting dan menguntungkan perlu dibuat...

Kita dah lihat wajah umno sebenar..
Kita dah tahu jenis Presiden, Naib Presiden dan Majlis Tertinggi...
Kita sudah masak dengan Ketua Bahagian..
Yang paling kuat membodek adalah senator...

Kita ada peranan samada berjawatan atau tanpa jawatan dalam parti...
Kita atas pagar yang mempunyai kuasa penentu undi yang sangat berkesan...

Kena sedar, ahli umno apa bentuk pada pandangan mata pemimpin munafik..

Sokonglah mana mana pemimpin atau parti yang sanggup menyeret pengkhianat bangsa, ugama dan negara ke muka pengadilan...

SELAMAT BERJUANG.
Pasti jumpa lagi... insyaAllah.

# Dangkal dan bodoh sombongnya umno dan Presidennya ialah melukakan, memalukan hati seorang ayah.
Alangkah indahnya kalau Tun Dr Mahathir diiringi naik oleh Najib untuk duduk bersamanya di atas pentas, memohon maaf dan memberinya masa untuk menstabilkan parti.
Selesaikan semua isu secara anak beranak, ukhwah perjuangan dan kekeluargaan.

Apakah Mahathir begitu keras hati jika diperlakukan demikian??

Kalau Tun enggan, siapa yang nampak keras kepala? Siapa yang nampak hebat? Siapa yang nampak berjiwa besar? Siapa yang nampak menang tanpa perlu membalun?

Mr President, you miss the boat again!!!
Gagal untuk memahami suara hati perwakilan.

Tidak bolehkah mereka bersalaman, bermaafan terutama yang muda kepada yang tua, bukan soal siapa yang salah dan siapa yang betul tetapi soal demi bangsa ugama dan negara, bukan keakuan !

Apakah UMNO sekarang menang !!!!


Blue Wave ganti blongang

Pemakan dedak tak buat kerja dalam tangani dan menangi isu isu yang meranapkan imej Najib secara realiti mahupun persepsi.

Walau claim "menang" rupanya syok sendiri...

UMNO tubuhkan gelombang biru untuk menghadapi musuh di maya siber diketuai Hishamuddin?

Siapa yang serang umno? Pembangkang? Tepat sekali...

Blue Wave kena faham di maya sekarang ada dua serangan, satunya serang umno...dan satu lagi serang Najib dalam bentuk pertanyaan...

Serangan berbentuk pertanyaannya atas najib, bukan baru, bukan isu baru...dan ia hanya mampu dijawab oleh najib sendiri. Sesuatu yang gagal dilakukan oleh najib walaupun ada peluang berpuluh kali...

Blue Wave tidak mampu menjawabnya kerana mereka sendiri tiada jawapan ,.mereka tidak boleh kelentong rakyat dari fakta yang salah dan tiada...

Bolehkah mereka jawab tentang tunai jadi unit..
Tentang derma jadi derma derma..
Di mana baki 2.6B..

Seluruh tenaga, masa, wang akan dibazirkan untuk menyelamat seseorang dengan risiko parti akan hancur

Imej najib terjejas sebagai penasihat 1mb, menteri kewangan dan pm.
Bijaknya Najib dia berjaya melibatkan jawatan presiden dan parti hingga umno mengalami beberapa perubahan di luar tradisi untuk mengekalkan dirinya untuk terus berkuasa.

Thursday, December 10, 2015

NAJIB BILA NAK BAWA PENDERMA JUMPA MUHYIDDIN?

Bila Najib nak bersihksn diri(?)
Di N2H lari...
Temberangnya nak saman WSJ, tak saman...
Di ucapan dasar PAU, dengarnya banyak balun pemimpin sendiri. .angkat diri, bersihkan diri tak juga. ...
Saman Mahathir tak juga .. Gamaknya apa yang Mahathir cakap tu benar dan tidak ada yang benar melainkan semuanya benar....

No wonder makin ramai yang percaya Mahathir...I

Yang peliknya, dari derma sudah jadi penderma penderma dan yang lebih pelik semua penderma satu hati, mahu nama dirahsiakan tetapi sanggup pula jumpa dan dedahkan diri pada Zahid dan Pegawai SPRM...tetapi tidak sanggup pula jumpa Muhyiddin dan Mahathir (?????) untuk membantu BERSIHKAN nama Najib...

Kita tunggu pengesahan Gabenor Bank Negara setakat mana betul nya pengakuan Najib, Bank Negara sudah tahu keujudan akaun peribadi Najib untuk menerima 2.6B (?)

Kalau  Gabenor silent, kita faham lah kebenarannya (?)

Tidak menghairankan jika akan datang ada pula yang mengaku mengetahui tentang derma tersebut, yang tahu bukan sorang, berorang-orang.

Saolan setetusnya kepada Najib bersediakah dia diheret ke mahkamah untuk membersihkan dirinya setelah dia gagal membersihkan dirinya di ruang ada.

Najib kena faham, dia belum pun menjawab saolan sebenar.
Dia hanya menjawab saolan yang dibuat oleh dirinya sendiri.

Temberangnya Tak Menjadi..

Kita lupakan cerita politik, PAU memang aku langsung tutup buku....

Banyak cakap, banyak silap, banyak bohongnya....

Kata orang tua kalau bercakap sampai mulut berbueh itu tandanya dia cemas, tekanan, gelabah puyuh, terkejut berok,  bagai dikejar sesuatu atau dia sedar di depannya ada orang lebih berilmu...

Kalau bercakap satu jam tapi kerap minum air macam cakap 5 jam petanda buntotnya panas, panas dalam, cakapnya bohong dan cuba menyejuk dan mengawal diri.

Selepas ucapan dia berharap ramai yang datang memujinya tetapi apapun malam nya dia tidak dapat tidor lena kerana isteri membebel kesilapan ucapannya.

Dia masih tertanya tanya, agak agaknya temberangnya itu berapa ramai yang percaya...


# Dengar cerita ada Menteri Kanan kena maki dengan Muhyiddin (?) Kita yang tak tahu elok tak masuk campur.
Lagipun dalam keadaan ekonomi dan politik hari ini, memang hari hari Menteri Zalim kena sumpah dan maki, biasanya tak lama, berangkut le tu....

Wednesday, December 9, 2015

PEMIMPIN ANDA...

Tunai bertukar jadi unit
Derma jadi derma derma

Pembohong dah jadi munafik..

Kj demam !!,

Aku memang tak ikuti PAU kali ini sebab aku tak jangka apa apa yang ajaib akan berlaku.

Takkan diluar PAU menikus, masuk dalam PAU boleh tukar jadi incredible hulk...

Tema kali inipun aku tak ingat, cuma term and condition masih sama, cash is king.

Takkan nak tunggu tengok depan tv muka ku nan, najib dan zahid - buang current.

Macam kalau kita dah terkena kali pertama beli pau kaya atau pau kacang yang sudah tidak ori, palsu dan basi...takkan ulang nak beli di tempat yang sama penjual yang sama.

Tapi terbaca juga katanya Kj dalam perasmian pemuda marah mengamuk gila dan warning kerajaan (ye ke?) supaya jangan lagi naikkan barang !!!!
Berasap ucapannya, keluar api !!!
Ye ke?

Apapun ucapan bersemangat tu sebenarnya sudah biasa, apalagi kali ini..nak tunjuk bebas bersuara dan demokrasi !!!

Bagi aku, mungkin Kj demam dan perlu banyak rehat.

Kalau dia berikrar akan letak jawatan jika barang naik lagi, itu baru aku anggap Kj original cucu menantu Badawi.

Tuesday, December 8, 2015

NAJIB SIA SIAKAN.PELUANG...

Najib mengaku pahlawan bugis, tapi aku tengok selalu miss the boat...

1) Program N2H patutnya masa tu Najib dah jawab kaw kaw tentang isu 1MDB dan 2.6B... tentu Dr Mahathir ternganga dengan penjelasan memukau Najib.
Tapi Najib pilih lari.

2) Di Parlimen 3hb Disember kata nak jelas dan jawab...tapi last minute tolak tukang cuci tolong jawab...tak boleh tanya, pendekar punya order.
Kalau jawab dah tentu pembangkang dah tak ada isu...

3) PAU 2015 sepatutnya ada pemilihan, dengan kekuatan yang ada sudah pasti pro Mahathir semua bungkus..kan senang cerita, senang kerja.
Tapi nasihat kawan kawan, pemilihan tangguh.
Kenalah guna kuasa pecat kalau agak terancam..kan tak best tu.

Apakah Najib ada peluang, tapi miss the boat lagi akan datang.

Jangan sampai boat karam...

MENJELANG PAU, ADA MENTERI TUNJUK BODOH SENDIRI...

Kata Nazri Muhyiddin memang patut rasa tunggul sebab dia tidak ada Kementerian, tak ada benda yang nak digulung...

Tahap Menteri bodoh, ini perhimpunan parti politik, dengarlah apa yang Timbalan Presiden nak bercakap pasal politik, pasal pilihanraya, pasal imej parti yang hancur.

Tentulah Timbalan Presiden tak akan bercakap siapa yang paling rajin bawa masuk pelacur dari negara Cina yang menyalahguna visa pelacongan.

Era Mahathir, Tun Musa tanpa jawatan kabinet masih diberi peluang merasmikan sayap dan ucapan penggulungan - itulah negarawan yang jantan namanya.


Muhyiddin tak faham, Najib?

Sebelum aku berangkat gosok gigi, sempat juga aku terbaca skrip blogger paling telus...



Aku setuju pelik juga kalau Muhyiddin tak hadam 1MDB walaupun dah lapan kali bagi taklimat...

Betul ke dan kenapa, tunggu penjelasan Muhyiddin.

Tapi aku lagi lah pelik kalau yang berusan langsung dengan 1MDB selaku Penasihat 1MDB dan Menteri  Kewangan dan PM pun tak boleh jawab sendiri sejak dari awal Mahathir tanya.

N2H lari, di parlimen pun tak muncul, tak faham juga ke?

ZAHID KENA JADI PENYELAMAT...

Zahid walaupun bukan Timbalan Presiden, sekadar bidan terjun TPM tetapi jika keadaan terdesak bolehlah dianggap lulus dan layak untuk jadi Pemangku Perdana Menteri jika Najib ada berani sahut cabaran Muhyiddin untuk berehat.

Dalam berehat, cuba Najib buat talk, betapa ramai yang datang? Itu kita sembang lain kali...

Lebih molek, Zahid lantik pula Shafie jadi Pemangku TPM bagi mengimbangi seluruh sokongan kepadanya.

You all ingat, Muhyiddin dan Mahathir nak bersuara lagi !!!
Semua settle beb...

Melayu akan lebih bersatu, PAS lebih mudah didampingi... pembangkang bagai kapal tenggelam...


PEMBANGKANG ACAH.MINTA NAJIB.UNDUR...ADA YANG PERCAYA

Kerja paling senang ialah ketawa apabila membaca ayat ayat lawak yang di copy paste berulangkali bagi menggambarkan sokongan bertambah kepada PM tercinta.

Untuk menang PRU, pembangkang memerlukan kerajaan yang paling lemah, pucuk dicita ulam mendatang.

Pembangkang guna perkataan "mendesak Najib undur" sekadar untuk menunjukkan kerajaan lemah dan perlu ditukar. Masa yang paling tepat untuk tukar bukan Najib sahaja tetapi parti UMNO keseluruhannya pada PRU.

Sebab itulah juga cadangan tukar Najib dengan Muhyiddin atau Ku Li ditolak mentah2 oleh pembangkang atas alasan mereka masih orang UMNO...

Usul undi tidak percaya kepada Najib atau tolak budget Najib di parlimen juga tidak menjadi kenyataan kerana mereka mahu Najib terus kekal sehingga PRU...

Banyak peluru akan muntah di PRU kelak menjadikan UMNO kaku untuk menjawab malah ada kemungkinan komponen BN berpaling tadah apabila lemas dengan pelbagai saolan yang tidak dapat dijawab?

Tak perlu kempen hebat2, sekadar pakai tshirt tertulis "mana 2.6B?" pun sudah memadai untuk petugas BN tutup booth awal awal...

Hakikatnya pembangkang tidak mahu Najib berundur sekarang kerana kelemahan itu menjadi senjata untuk mereka di PRU.

Pro Mahathir menyedari hakikat tersebut dan sedar jika Najib masih PM, harapan untuk UMNO tewas adalah mudah.

Once tewas, tak.mungkin ada peluang lagi !!

Umpama Penang, Kelantan dan Selangor...mampu ke UMNO ambil semula?
Najib mengetuai Selangor...apa pencapaiannya?...yang buruk Noh Omar yang pikul...

Jadi, tak usahlah nak fitnah dan spin yang bukan-bukan. Mahathir sudah tak kebulor dan pelahap dengan harta dunia murahan... Pencen yang ada pun tak habis makan...
Kesian, mereka sangka rakyat bodoh macam mereka juga...



Monday, December 7, 2015

INI CARA NAK HALALKAN YANG HARAM, NAK TIPU TUHAN..

Malas nak ulas panjang sebab mereka yang pro Mahathir, pro Muhyiddin pro perjuangan, pro kebenaran mampu berfikir secara rasional...

Tajuk tu buat aku geli hati sangat, rasa kenyang...

Malangnya bagi mereka yang mudah sangat terkelentong ...
Agaknya makan rasuah tu lebih baik dari makan babi (?)


TIADA MAAF.BAGI.MU MUHYIDDIN

Peluang terakhir sebelum dipecat, samada straight to the point atau masih dok lembek atau segala kemungkinan untuk Muhyiddin berucap malam ini sebagai ahli umno dan Timbalan Presiden.

Bercakap dari dalam, ketika masih ada saki baki kedudukan. Muhyiddin sepatutnya sudah lantang, lebih lantang dari Mahathir sejak dulu lagi, sejak sebelum dipecat TPM, sebelum disekat berucap perasmian sayap.

Malam.ini Muhyiddin harus menebus kesilapan masa lampaunya atau dia juga sebenarnya playsafe, lembek dan penakut.

Jika Muhyiddin gagal, dia sama bersalahnya, sama hipokriknya dan bersubahat serta bertanggungjawab dalam semua bencana yang bakal menimpa parti dan negara. Tiada maaf bagi Muhyiddin.

Muhyiddin perlu bercakap jelas dan benar tentang Najib, once for all..

Tum Mahathir di Pasir Gudang.

Bukan sahaja sekat untuk berucap di PAU.
Ku Nan yang lupa daratan, warning pula pada Muhyiddin jangan "cakap lebih". Apa dia ingat jawatan Timbalan Presiden bapak dia yang bagi...


Untuk menyalahkan Muhyiddin, kini cai cai Najib buat u turn kononnya Muhyiddin sepatutnya dibenarkan berucap dan merasmikan mesyuarat sayap !!!

Pulakkkkkkkk....


Sunday, December 6, 2015

KENAPA HERET PARTI

Najib corner...masalah peribadi diheret kepada parti.

Najib kena sedar, kalau PM itu bukannya nama Paklah dan kini Najib adalah MUSTAHIL UMNO hilang dua pertiga.

Dan sekali lagi TIDAK MUSTAHIL selagi Najib masih PM dan Presiden,  UMNO akan TEWAS dan HANCUR kali ini...

MKN akan.makan diri...


SEBESAR MANA HIPOKRIKNYA



Pemimpin Kena Bercakap Benar walaupun berpihak..


Ada dua perkara berbeza yang perlu diberi perhatian..
1)kritikan hanya terhad kepada Najib selaku PM, Menteri Kewangan dan Presiden UMNO.
2) tidak ada kritikan secara langsung kepada UMNO, jika ada itu dari suku sakat DAP.

Oleh itu wajar bagi mereka yang ingin mempertahankan Najib supaya bercakap benar, jangan cuba samakan yang kritik Najib kononnya mengkritik UMNO.


Jangan putarbelitkan hakikat dan fakta. Anda sedang dinilai tahap pembohongan....

Tunggu sehingga PRU, samada UMNO ditolak kerana masih mengekalkan Najib atau terus berjaya bergaya.

Pemimpin yang berbohong akan hilang hormat dan hilang penyokong akhirnya...


Saturday, December 5, 2015

Kebangkitan Muhyiddin Sudah Lewat...

Bukan tak.nak sokong Muhyiddin...
Tetapi sudah penat dengan pemimpin yang playsafe dan lembek...

Di mana dia semasa orang lain sedang bangkit...
Asyik.ke luar negara.

Selamat berehat Muhyiddin !!!

KEMANGKATAN


Tempoh berkabung telah di tetapkan selama tujuh hari bagi rakyat Johor bermula dari tarikh kemangkatan baginda. Penutupan pusat-pusat hiburan dan penganguhan majlis-majlis berbentuk hiburan di Johor pada hari kemangkatan dan hari pemakaman baginda.
Rakyat Melayu, Islam hendaklah memakai kain putih selilit 2 inci pada songkok dan bagi yang bukan beragama Islam, mereka hendaklah memakai selilit kain hitam selebar 7.62 cm di lengan kiri atau memakai tali leher berwarna hitam.
Bagi perempuan Islam pula, mereka hendaklah memakai tudung kepala warna putih manakala bagi orang perempuan bukan Islam, mereka perlu memakai selilit kain hitam selebar tiga inci di lengan kiri.
Lelaki Melayu perlu memakai baju Melayu teluk belanga serba hitam dan lilitan kain putih di songkok hitam manakala lelaki bukan Melayu perlu memakai lounge suit warna hitam, tali leher hitam dan selilit kain hitam tiga inci di lengan kiri. Segala darjah dan pingat juga hendaklah dipakai.....

Sunday, November 29, 2015

UMNO TAWAN KELANTAN.MAI KOT MANA..

Tok Pa kata PRU akan datang UMNO yakin tawan Kelantan dari PAS.

Ertinya Tok Pa nak bagitau kepada pemimpin negeri Kelantan supaya duduk diam-diam, jaga Ketua Cawangan masing-masing, jangan terjangkit dengan Virus Pagoh.

Kelak kalau tawan Kelantan, banyak jawatan kosong, banyak harta karun yang hendak di bahagi-bahagikan.

Mampu tawan berasas kerana ketiadaan Nik Aziz dan perpecahan pembangkang.

Ia tidak berasas UMNO makin kuat (?)

Apakah Pakej UMNO yang mengandungi..
1) Najib
2) GST
3) TTPA
dapat diterima rakyat Kelantan.

Di MITI sendiri, dibawah jagaan Tok Pa dan Ahmad Maslan, Pegawainya menganggap Menterinya macam "lembu" belum lagi terjawab....

Untuk tawan Kelantan, sewajarnya Tok Pa mengambil sikap menjarakan diri dari Najib atau sekurang-kurangnya bersikap seperti Khaled Nordin menguruskan politik negeri.


MAHATHIR SAY YES TO ROTI NAN

Zahed kata, jemputan ke atas Dr Mahathir ke PAU, on the way...

Nan kata, kalau jemput, Dr Mahathir mugkin tak datang...

Mana satu ni?
Jemput ke tak jemput?
Jangan buat alasan macam macam lepas ni....

Dr Mahathir sahkan akan hadir jika dijemput !!!

Aduyai...ada yg pening dan cemas kot...

Saturday, November 28, 2015

Suara Ketua Cawangan Akan Jadi Cakap Kosong...

Dalam kita menyokong suara dan tindakan ketua ketua cawangan, dalam masa yang sama sokongan itu bersandarkan kepada keberanian mereka mengatasi Ketua Ketua Bahagian dan Majlis Tertinggi.

Tetapi dalam masa yang sama semua suara suara itu walau di kata makin meningkat tetapi realitinya akan lenyap jua.

Bukan sahaja kerana jumlahnya yang tidak mencukupi tetapi lebih kepada faktor tekanan yang akan dikenakan kepada mereka secara tidak langsung.

Setiap dari mereka akan disusahkan dan akhirnya akan ada yang jadi pak sanggup untuk membuat pengakuan kononnya ujud si dalang dan kambing hitam.

Tidak mustahil gerakan dan strategi sedang disusun dan paling mudah mengaitkan mereka dengan pembangkang (diperalatkan) atau berkait rapat dengan yang mengancam keselamatan negara.

Adalah tidak logik akal, bahtera bugis pecah karam sekadar dilambung ombak kecil dan dilanggar perahu kecil.

Semua itu sekadar angan2 ular lidi nak telan ular sawa.

Penentuan terbaik, PRU kerana itulah ubat itulah penawar.

Friday, November 27, 2015

DUIT SENDIRI, TENAGA SENDIRI, T SENDIRI...PESANAN BUAT MUHYIDDIN

Malas dah nak komen panjang panjang pasal Muhyidfin Yassin seeloknya letak jawatan Timbalan Presiden kalau dah sampai tahap tidak lagi dihormati, disegani dan dihargai.

Kalau parti sendiri, rakan seperjuangan dan Presiden tunjuk belang apa guna bersarung keris dipinggang kalau kerisnya sudah dicabut orang.

Di mana maruah UMNO Pagoh...mana Pemuda nya, mana Puteri nya, mana Wanita nya...kain merah simpan dalam almari, UMNO Johor...berdetik pun tidak, mudahnya dipijak-pijak.

Elok contohi Ketua Cawangan (GKCM) duit sendiri tenaga sendiri, telor sendiri dalam erti perjuangan.

TUAN BADAN TAK TAU MALU, AHLI DAN.RAKYAT YANG MALU....

1) Bodoh tak kalau pecat ahli tanpa ahli itu hadir untuk menafi atau membela diri...

1(a) Sewel tak Pengerusi dan Jawatankuasa Disiplin dan Tatatertib hanya setaraf cop dan getah pemadam.

2) Bangang tak kalau pecat ahli tanpa memberi surat tunjuk sebab terlebih dahulu...

3) Bingai tak kalau pecat atas tuduhan yang salah, yang tidak pernah dilakukan oleh si tuduh..

4) Bengap tak kalau angggap presiden itu parti, parti itu presiden...

5) Unta tak rakyat kalau masih nak pilih parti yang ada pemimpin macam kaldai...

6) Rakyat yang layak mengundi mempunyai hak, pilihan dan tanggungjawab untuk tidak mengundi..

7) Tolak semua pemimpin yang rasuah dan tidak amanah...

Thursday, November 26, 2015

PDRM, AG SEDANG DIUJI INTEGRITI....

Adik Mendiang Kevin Morais Perlu Bantu PDRM, Jangan Sembunyi Maklumat - KPN

KUALA LUMPUR, 25 Nov (Bernama) -- Adik mendiang Anthony Kevin Morais perlu tampil membantu Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam kes pembunuhan abangnya atau berdepan tindakan kerana menyembunyikan maklumat.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata PDRM akan memanggil Charles Suresh Morais berhubung satu laporan bahawa beliau mempunyai maklumat tertentu berkaitan kes pembunuhan mendiang abangnya itu.

"Tindakannya tidak mendedahkan maklumat boleh dianggap satu kesalahan kerana menyembunyikan maklumat. Jika dia (Charles Suresh) benar memiliki maklumat berkenaan, ia seharusnya diserahkan kepada PDRM untuk membantu siasatan.

"Saya cadangkan dia berkongsi maklumat dengan polis supaya tindakan dapat diambil. Polis tidak boleh bertindak jika tidak mempunyai maklumat mengenai mendiang Kevin," katanya ketika dihubungi Bernama malam ini.

Khalid mengulas laporan sebuah portal berita tempatan hari ini bahawa maklumat tertentu disimpan di dalam pemacu USB dan kini berada di Amerika Syarikat bersama seseorang yang diarah mendedahkan kandungannya kepada umum sekiranya sesuatu tidak diingini berlaku.

Mayat Morais, 55, ditemui di dalam tong dram berisi konkrit di Persiaran Subang Mewah, Subang Jaya, dekat sini pada 16 Sept lepas, dan sebelum itu Morais dilaporkan hilang pada 4 Sept lepas.

Morais kali terakhir dilihat meninggalkan pangsapurinya di Menara Duta di sini, untuk ke tempat kerjanya di Pejabat Peguam Negara, Putrajaya.

-- BERNAMA


Tindakan undang undang wajar di ambil ke atas Charles Suresh Morais yang membuat sumpah berkanun berhubung pembunuhan abangnya Kevin Morais dengan mendakwa kemungkinan ada bukti dan motif mengakibatkan pembunuhan.
Rakyat sudah jemu dengan pelbagai dakwaan salah laku kerajaan atau individu tertentu tetapi tidak tampil kedepan dan berakhir tanpa berita.
Apakah mereka akhirnya diam kerana sudah kenyang atau sembunyi dalam ketakutan dan paling tidak mereka yang "bising" ini wajar disiasat dan didakwa...
Image result for adik morais

Nak Ke Muhyiddin Cemarkan Tangannya...

Kata cai..Muhyiddin tidak dihalang bersuara cuma disekat memecahbelahkan perpaduan UMNO...

Begitulah rapuhnya UMNO di tangan Najib...tak kuat iman, tak tahan cubaan.


Atau lebih tepat Muhyiddin tidak dihalang bersuara cuma disekat dari menyatakan kebenaran...


Sebaiknya Muhyiddin tidak perlu hadir di Perhimpunan Agung UMNO untuk berdepan puak hipokrik dan bersalaman dengan Pengamal Rasuah






















THURSDAY, 26 NOVEMBER 2015



MUHYIDDIN TIDAK PERLU GUNA PENTAS UMNO

PEJUANG YANG AMANAH TIDAK  AKAN ADA DI PWTC

OLEH: KU SEMAN.
Khalayak atau pejuang pemimpin yang amanah tidak akan ada di PWTC semasa berlangsungnya perhimpunan agung UMNO Disember ini. Saya yakin kalau ada pun yang datang untuk menegakkan kebenaran, jumlahnya amat kecil dan tidak mampu mencetuskan gelombang perubahan.

Oleh yang demikian Muhyiddin Yassin tidak perlu menggunakan pentas perhimpunan agung UMNO kali ini untuk menyuarakan pendiriannya. Beliau akan tersilap pentas apabila sebahagian besar para perwakilan yang terdiri daripada ketua bahagian telah disihirkan dengan wang, jawatan dam pelbagai imbuhan.

Saya bimbang pejuang kebenaran macam Muhyiddin akan diketawakan oleh puak oportunis yang datang menanguk peluang dan bermuka-muka di depan Najib ibnu Razak dan rejimnya. Puak oportunis sudah lihat apa yang berlaku kepada Muhyiddin yang akhirnya bukan sahaja dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri tetapi dinafikan secara paling tidak demokratik sebagai Timbalan Presiden UMNO.

Jangan terkejut kalau tahun lepas Muhyiddin dijulang dan didendang semasa perhimpunan agung UMNO walaupun keras mengkritik sikap UMNO tetapi kali ini ketua bahagian UMNO sudah tidak kenal lagi dengan Muhyiddin. Mereka takut untuk bersalam kerana bimbang terlepas peluang daripada rejim yang memerintah. Inilah dunia UMNO.

Muhyiddin kena mencari pentas lain, pendekatan lain dan khalayak lain kerana bukan semua orang UMNO telah termakan nasi kangkang. Banyak yang ada prinsip dan kenal agama. Banyak yang tidak buta membaca semiotik yang kerapkali ditayangkan di depan mereka. Maknanya banyak orang UMNO yang mahu hidup secara bermaruah dengan menjauhkan diri daripada perbuatan yang tidak amanah. Mereka inilah yang akan bersama-sama Muhyiddin,
http://zamkata.blogspot.my/search/label/utama




Wednesday, November 25, 2015

MAJORITI CAWANGAN PERLU TUNJUK SOKONG NAJIB...

Sudah sampai masanya dalang sebenar bangkit dan bangun dengan cai, barua dan balaci masing masing untuk menggerakkan sejumlah besar Ketua Cawangan berbaki 19, 739 diseluruh negara untuk menyatakan sokongan kepada Najib.

Mereka juga patut menggesa Muhyiddin, Shafie dan Mahathir keluar parti.

Adakan perhimpunan besar besaran sekali lagi di Padang Merbuk atau Stadium Bukit Jalil.

Kena buat segera sebelum satu demi satu Ketua Bahagian bangkit untuk mendesak Najib berundur.

Rezeki Blogger..



Mungkinkah tahun ini blogger prepaid dan pospaid diberi penghormatan untuk membuat liputan menggantikan media perdana...

Tuesday, November 24, 2015

KEPALA OTAK MESTI NAK BIJAK

Ketua sayap jadi perasmi – Najib

24 November 2015 7:38 PM
KUALA LUMPUR 24 Nov. - Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO hari ini memutuskan Perasmian Perhimpunan Agung Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri pada tahun ini akan disempurnakan oleh ketua sayap masing-masing.



Bercakap kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat tersebut, Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, perkara itu diputuskan secara sebulat suara oleh semua Ahli MT. - UTUSAN ONLINE





# UMNO pilih yang tak ada telor untuk dipecat.

Monday, November 23, 2015

MENCARI DALANG....

Mengikuti blog ini dan sesekali memberi komen yang tidak sehaluan atas ketidak percayaan segala tuduhan ke atas Najib.

Bagaimanapun insiden beberapa ketua cawangan tampil mendesak Najib berundur memberi satu petunjuk yang jelas.

Walaupun ia dipandang remeh oleh zahid, ku nan, kj dan pihak2 lain kerana kuantiti, tetapi dari segi kualiti dan keberanian mereka menunjuk muka meluahkan pandangan jauh mengatasi ketua bahagian mereka sendiri.

Atau apakah ini satu manifestasi dan restu ketua bahagian mereka sendiri yang lebih gemar baling batu sembunyi tangan dek kerana sudah termakan budi.

Bagaimana nanti kalau setiap hari akar umbi mula keluar menyatakan pendirian.

Menuduh ada dalang yang menggerakkannya merupakan satu penafian membuta tuli sengaja untuk menyedapkan hati sendiri sedangkan hakikatnya, api kecil menjadi kawan, api besar menjadi lawan.

Pandangan akar umbi adalah lebih ikhlas tanpa kepentingan peribadi. Kenapa Zahid yang lebih cepat melenting sedangkan fokus undur pada Presiden?

Zahid bukan Timbalan Presiden, sekadar Naib Presiden yang pandai cari makan...

Sekadar Timbalan Perdana Menteri tanpa kedudukan politik Timbalan Presiden belum tentu selamat...

Dalam hal ini, Zahid lebih sesuai berpotensi sebagai dalang yang mendesak Najib cepat berundur ???????????????


STILL ANON

WANTED !!!!

Wajah Individu Bodoh,Penipu dan Mahu Jahanam Negara Kata Najib.....Sebarkan - Suara - http://suarakamibaru.blogspot.my/2015/11/wajah-individu-bodohpenipu-dan-mahu.html?m=1

Watch "108 Cawangan Umno Johor Protes Najib" on YouTube - https://youtu.be/phPF88vf0rw

Sunday, November 22, 2015

SETIA BERSYARAT, DERHAKA BERSEBAB



Dalam eksperimen yang pernah dilakukan ke atas katak, didapati setiap kali seekor katak dicampakkan ke dalam air panas menggelegak, ia berupaya melenting menyelamatkan diri dan nyawa.

Namun, apabila katak dimasukkan ke dalam air bersuhu biasa, kemudian suhu air dihangatkan perlahan-lahan, katak dilihat khayal dan seronok seketika.

Setelah air dipanaskan sampai menggelegak, katak yang sebelum ini boleh menyelamatkan diri, mati direbus hidup-hidup. Apakah nasib sama menantikan Melayu zaman ini?

Bangsa Melayu yang bersemangat pahlawan dan berjiwa jihad kelihatan semakin tidak bermaya mengatasi ancaman hari ini.

Lebih-lebih lagi kerana ancaman datang menular secara perlahan dan musuh di depan kita kali ini juga datang tanpa kita kenali atau sedari.

Musuh yang mengancam Melayu kali ini bukan datang berdepan senjata dan uniform yang mudah kita kenali dan pasti siapa mereka dan dari mana arah mereka datang.

Hari ini musuh paling berbahaya datang menular, yang kerap juga, sama ada disedari atau tidak, berjaya masuk meresapi dengan izin kita sendiri.

Kita mengizinkannya setelah menerima semuanya, dikhayalkan nafsu dan cita-cita sendiri, langsung menyebabkan kita tidak lagi waspada mudarat lebih besar menanti.

Saturday, November 21, 2015

SOLIDARITI KEPADA LIM KIT SIANG DAN DI MANA 2.6B (?)

Solidarity dan.mana 2.6B yang didendangkan oleh DAP adalah antara persaolan.besar yang sudah dinasionalisasikan oleh DAP, ianya bukan persaolan yang sengaja dikecilkan Najib untuk hanya menjadi persaolan UMNO.

Itulah bijaknya DAP mengenakan jarum halus untuk mengajak semua rakyat bersamanya. Takkan kepandaian DAP itu kita nak marah sekadar secara emosi !

Ia perlu juga dijawab oleh MCA, MIC dan semua komponen BN kepada ahlinya dan rakyat.

Apakah mereka sudah bersedia, ada jawapan yang meyakinkan, jawapan yang seragam atau mereka sendiri turut bengong dan keliru dan terkategori pemakan dedak.

UMNO sendiri gagal meyakinkan ahlinya secara telus.
UMNO sendiri berdolak dalik kepada rakyat.
Kerajaan sendiri terpaksa menggunakan segala bentuk kuasa untuk berlindung.

Tak perlulah jawab DAP racist. Tak perlu gembar gembur DAP anti Islam, tak perlu selekoh DAP bawa agenda Yahudi dan Israel.

Itu semua orang Melayu dan Islam lebih fham dari ahli UMNO.
Kalau rakyat tak lebih pandai dari ahli UMNO, dah lama UMNO lingkup... 3 juta ahli UMNO tak boleh.memenangkan UMNO untuk satu negeri pun.

Ali UMNO sekadar jadi alat kepada pemimpin mereka, setakat tu sahaja. Jangan sangka orang Melayu dan Islam lain sama taraf pemikiran terendam ahli UMNO.

Kalau UMNO nak.pecat Muhyiddin, Mahathir atau Shafie
1) Adakah besoknya orang Melayu mati kelaparan (?)
2) Adakah orang cina terus jatuh miskin (?)

Tak ada pun yang berlaku kecuali pemimpin mereka tambah dosa, tambah takut bayang sendiri dan tambah tak boleh tidor lena.

Jadi, UMNO tolong jawab persaolan DAP bagi pihak rakyat ( dimana 2.6B (?) ) dengan telus secara bermaruah !


Friday, November 20, 2015

NURUL TAK PERLU MASUK PAS UNTUK CUCI DOSA...

Pada Nurul Izzah disarankan, kalau nak cuci dosa nak masuk syurga, dah tak perlu masuk PAS, masuk sahaja UMNO.

Apa gelaran yang tidak dilabelkan padanya oleh pecacai UMNO (?)
Apa jenis maki yang tidak dihalakan kepadanya (?)

Tidak ada yang baiknya di mata mereka akan wanita muda janda cun ini semata mata dia PKR...

Tapi aku gerenti, kalau ptg ni Nurul declare masuk UMNO, belum sempat subuh, pecacai yang sama akan jilat hingga licin dan julang macam dewa.

Perbezaan politik tidak menghalalkan label buruk. maki hamun yang bangsat.
Dan perbuatan itu tidak sedikit pun menjadikan UMNO lebih kuat...

Malah dalam UMNO, masih ramai biawak hidup yang berkeliaran, lebih dasyat dari Nurul.

Tak nampak atau ada yang menutup mata...

Wednesday, November 18, 2015

PEMIMPIN UMNO KEDAH SEDANG KUMPUL MIMPI DAN IMPIAN..



Ketika UMNO Johor sedang bermuafakat membawa berkat, pemimpin UMNO Kedah pula sedang mengumpul impian untuk berpuak dan berpecah...

Cerita di Pusat, PAS akan bekerjasama dengan Najib menjadikan sebahagian pemimpin UMNO yang sedang mimpi kerusi MB langsung tidak risau dengan PAS Kedah.

Mereka lebih sebok "siapa yang dapat kerusi" dari memberi sokongan kepada Bajet Kedah yang dibentangkan oleh bukan kalangan puak mereka.

Seperti yang berlaku di Terengganu apabila jawatan MB direntap dan jika berulang di Kedah, tidak ada "kebaikan" pun kepada masa depan parti kerana perselisihan dan dosa MB berkenaan bukan pada rakyat.

.........

Ikuti Pembentangan bajet negeri johor 2016 yang akan dibentangkan YAB Dato Mohamed Khaled b Nordin Menteri Besar Johor pada hari ini Pukul 9.30 pagi melalui saluran radio JOHOR FM 101.9fm dan best fm 104.1 atau saluran online streaming
www.jauhar.my dan johor.gov.my

Layari www.muafakatjohor.com untuk membaca ucapan penuh dan titik sentuhan bajet johor 2016 dan poster infografik di  FB https://m.facebook.com/mohamedkhalednordin dan twitter @khalednordin

#BajetJohor2016


Sama sama kita viralkan!

https://www.facebook.com/MohamedKhaledNordin/videos/10153466628918173/

Dizalimi....


Tuesday, November 17, 2015

DUA GERGASI CASH IS KING

Apakah benar Ahmad Sabu khususnya dan PAN amnya dibeli oleh DAP sepertimana PAS sedang dibeli UMNO (?)

Apakah PAN dan PAS memang ditakdirkan untuk jadi bahan kepada dua gergasi CASH is KING..

Monday, November 16, 2015

JAMIL KHIR TUNJUK JANTAN...

Jamil Khir menepati janji dan akhirnya Akmal Nasir disaman, masa akan tentukan kemudian kebenaran secara undang-undang.

Tidak logik 100% apa yang di daparkan Akmal Nasir tidak tepat, YAPIEM harus telus mengambil tindakan segera membaiki kelemahan dan ketirisan yang berlaku.
Soal pembaziran harus di ambilkira walaupun apa yang dilakukan masih dalam skop tugasan.

Isu yang ditangani secara tepat, cepat dan berani akan memberi keyakinan kepada rakyat terhadap Jamil Khir, YAPIEM dan kerajaan.

Inilah yang sepatutnya dilakukan oleh Najib dalam isu 1MDB kecuali memang benar ada yang mahu disembunyikan.

Jamil - laporan.polis, surat pelajar...apalagi (?)

Sehelai laporan polis...
Arahan supaya Peguam ambil tindakan...
Secoret nota pelajar Drexel Universiti...
Apalagi....

Buatlah sesuatu, lebih baik, segera tanpa lengah dan membeli masa membersihkan imej yang tercalar...
Heret NOW tanpa belas ihsan, berani kerana benar...

Lakukan secara luarbiasa supaya persepsi yang ditunjukkan "takut kerana bersalah" tidak menghantui pemimpin umno.

Mintalah tukang spin berhenti, berehat...tulisan mereka tidak membantu, tak perlu merapu kalau betul, yang benar muncul sendiri...

Saturday, November 14, 2015

ERA BERI PENERANGAN DAH BERLALU...

Sekarang ni musim tengkujuh, elok kerajaan fokus pada kemungkinan banjir, bencana dan bala...

Bencana kerana musim, bala kerana pemimpin tidak amanah, penipu dan pembohong.
Bala kerana rakyat menyokong pemimpin yang terang terangan seleweng dan rasuah.
Semua dapat....

Tak perlulah ke hulu ke hilir buat penerangan 1MDB sekadar membetulkan ayat, menyesuaikan fakta, pi mai pi mai corner sana corner sini.

Hanya pendengar berbayar meramaikan majlis syok sendiri.
Ada lagi ke "rakyat sebenar" ,yang nak dengar (?)
Kalau setakat penerangan, dah basi (?)
Era bagi penerangan dah berlalu, integriti dah tak ada, tiada lagi orang percaya - penerangan jadi sia sia.

Era sekarang, era rakyat mahu pihak berkuasa jadi telus, amanah untuk siasat-tangkap-dakwa-hukum...

Hentikanlah buat sandiwara penerangan, kalau orang ketawa. Awak marah....

jAMIL KHIR kalau tak saman, elok letak jawatan


Bukan sekali dua, setiap kali orang luar yang dikatakan ilmunya tinggi di bawa masuk menjadi menteri oleh umno akhirnya lebainya ke mana, songkoknya ke mana, jubahnya kemana, imannya ke mana, nafsunya ke mana...

Kesimpulan am - rosak !!!

Ustaz Azhar Idrus atau Ustaz Kazim Elias yang cukup handal tu pun agaknya terpeleot jika diberi peluang menjadi Menteri.

Oleh itu apa akan terjadi pada Hadi Awang sudah pun boleh diramal kalau jadi Penasihat UMNO.

Peluang Jamil untuk masih ada tetapi melihat kepada pendirian tegas NOW, peluang Jamil agak tipis kecuali mengambil tindakan segera membersihkan dirinya.

Jangan di ulang "SELASA" seperti bossnya...

Friday, November 13, 2015

Kelebihan Allah Jadikan Lalat

Ia bermula dengan postpaid, prepaid blogger...
Terbaru, pemakan dedak..
Terkini, masih panas..Crime Minister dan Control Minister...

Isu sepatutnya selesai...
Tetapi kalau sekadar "spin" memang sampai kiamat pun tak seselesai...

Persepsi rakyat juga tidak boleh bertahan lama...
Tetapi apabila persepsi berlandaskan realiti,.bukan emosi...
Ia akan kekal walau seratus tahun lagi...
Setakat sehingga 2018/2019...ia masih segar di ingatan rakyat...

Apabila melibatkan mata...
Bukti boleh dikaberap...
Bukti boleh disembunyikan..
Bukti boleh dihilangkan..

Tetapi apabila melibatkan telinga...
Mulut tempayan tidak boleh ditutup..

Tetapi apabila melibatkan hidung..
Bau busuk tetap tercium juga...

Kalau anjing polis dapat ditipu...
Memadai seekor "lalat" untuk membongkar segala dan semuanya...

Thursday, November 12, 2015

TITIK HITAM ANWAR SUDAH BERLALU...KENAPA TIDAK MULA BUKU BARU...

Negara saban hari tidak berhenti berpolitik sejak paklah ambilalih dari mahathir, sejak melepaskan anwar.

Politik terus tidak aman walaupun paklah berundur kerana anwar terus merencanakan politik hingga menimbulkan sentimen benci umno dan berhasil dengan kemenangan besar pembangkang !!!

Politik seolah akan aman selepas anwar dipenjarakan tetapi isu 1MDB sekali lagi meletuskan suasana politik yang dikaitkan secara terus dengan peribadi Najib - Mahathir saran Najib berundur.

Jika tidak sayangkan UMNO, Mahathir mungkin sudah tegur Najib secara terbuka dan keras sebelum anwar dipenjarakan.

Jika itu dibuat ia akan memberi advantage kepada Anwar untuk gerakan menentang kerajaan secara besar besaran dan berkesan.

 Jika itu terjadi, mungkin hari ini Anwar sudah jadi PM atau sekurang kurangnya masih bebas.

Boleh terus salahkan dan benci Mahathir tetapi dalam masa yang sama, jika berakhlak ucapkan juga terima kasih.

Anwar didapati bersalah dan sudah dipenjarakan. Tempohnya selepas tolak cuti tinggal lebih kurang dua tahun lagi, apapun selepas PRU14... akan dibebaskan. Apa yang Anwar sedang berusaha ialah membebaskan dirinya lebih awal...
Sekurang kurangnya badannya tidak tinggal dalam pagar besi...alternatifnya lebih baik di atas katil di hospital, alternatifnya lebih baik di hospital luar negara.

Siapa yang mempunyai kelebihan dan kebolehan merealisasikan impiannya (?)

Cadangan Zaid Ibrahim supaya Anwar dan Mahathir bergabung secara langsung, mungkin tidak logik.
Secara tidak langsung bukan suatu yang mustahil.

Tetapi untuk mengekang Mahathir dan jika Anwar bersetuju, tentunya jalannya lebih mudah !!!


Nancy Najib..kenapa tunjuk bodoh anda..

Yang sekarang ini mencuri, melanun merompak harta negara, siapa ?
Orang Miskin ke Orang Kaya !
Rakyat atau pemimpin ?





"Jika tidak diBANTU, masalah sosial akan berlaku. Sebab mereka (bumiputera) akan KETINGGALAN JAUH, akan berlaku masalah sosial. Itu keadaannya. Jika mereka TIDAK ADA DUIT, apa yang akan mereka (BUMIPUTERA) lakukan? MEREKA AKAN MULA MENCURI." - Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nancy Shukri.

http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/bumiputera-will-steal-if-left-unaided-says-law-minister

Inilah sebenarnya isi hati pemimpin-pemimpin negara. Kebanyakannya hanya berpura-pura tetapi suatu hari isi hati mereka akan tetap didedahkan mereka.

Kita tahu siapa Nancy Shukry.

Itulah akibatnya apabila Menteri hidup di dalam kesenangan, kemewahan dan kesombongan.

Pada mereka, yang miskin seperti kita ini akan mencuri jika tidak dibantu.

SOMBONGNYA PEMIMPIN KITA.

Wednesday, November 11, 2015

Apakah Tawfik yang terhegeh hegeh jumpa Tun (?)

Mana satu nak percaya antara cakap seorang negarawan dengan desperado mantan ahli Parlimen Benut sepenggal dan nampak macam serabut...

Kalau dia dilantik ke kabinet Najib dan dijadikan Menteri - mungkin cakapnya selepas ini "boleh pakai"...


......

Bercakap dalam satu sidang media selepas membuat ucaptama di majlis anti-rasuah, Dr. Mahathir berkata, dia tahu Tawfik membencinya sekalipun anak bekas Timbalan Perdana Menteri itu berlakon menyukainya.

Tawfik adalah anak bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Dr. Ismail Abdul Rahman. Tun Dr. Ismail Abdul Rahman diketahui tidak mempunyai hubungan yang baik dengan Dr. Mahathir.

"Saya tahu, dia tidak suka saya. Mengapa dia datang bersama-sama yang lain menemui saya, saya tidak tahu. Secara nyata, dia mempunyai niat yang tidak elok, dan orang jenis ini, kita tidak boleh percaya. Di hadapan saya, dia sangat baik. Malah dia sangat menyokong tetapi apabila di belakang saya, lain pula ceritanya," 


kata Mahathir menceritakan pertemuannya dengan Tawfik dan Kumpulan Moderat G25. 





# Kenapa agaknya dalam keadaan Negara tengah jerebu politik, yang muncul jenis serabut, berkarat mengusutkan lagi keadaan..
Tak ada ke yang jernih sikit..

Tuesday, November 10, 2015

APAKAH MAHATHIR MERUJUK KEPADA SAYA (?)

Gaya Hidup Mewah Cukup Jadi Bukti Rasuah, Kata Dr Mahathir


Mahkamah Malaysia perlu menerima gaya hidup mewah seseorang individu sebagai bukti wujud elemen rasuah, kata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini.

Negarawan bersara itu berkata, gaya hidup seperti memiliki banyak kereta mewah contohnya, merupakan satu petunjuk kepada rasuah, dan jika mahkamah mengambil tindakan berdasarkan itu saja, gejala rasuah akan berkurangan.

"Jika anda mahu mengesan rasuah di peringkat tertinggi, lihat pada gaya hidupnya," kata Dr Mahathir dalam ucaptama pada Simposium Peperangan Malaysia Menentang Rasuah 2015 di Kuala Lumpur.

Beliau berkata, seseorang yang rasuah tidak akan mampu mengawal dirinya daripada membelanjakan wang itu, kerana "tidak seronok jika kumpulkan wang berkotak-kotak dan kemudiannya mati".

"Malangnya, jika anda pergi ke mahkamah undang-undang, bukti seperti itu tidak cukup. Mahkamah mahu lihat orang tampil ke depan dan berkata, 'dia mengambil wang daripada saya'.

"Mahkamah perlu menerima gaya hidup mewah sebagai bukti mencukupi untuk mengambil tindakan terhadap sesiapa saja yang disyaki rasuah.

"Jika ini yang berlaku, akan kuranglah peluang mereka di tempat tinggi untuk menjadi rasuah,” katanya lapor The Malaysian Insider




"Jika Mahathir diseret ke mahkamah atas dakwaan memfitnah individu mencuri wang atau rasuah adakah teori ini akan menjadi fakta  membantunya (?)
Ertinya Mahathir kena senaraikan bukti kemewahan tersebut...wow very very intresting !!!





Jenuh juga lah individu tersebut menjawab dengan menafikannya itu bukan duitnya. 
Itu duit ahmad albab yang punya..
itu duit mak bapak saya...
itu duit hasil tabungan sejak kecil..
itu duit hasil jual sayur tanam belakang rumah..
itu duit derma..
itu duit nombor ekor haram..
itu duit menantu yang punya..

very very very intresting.

Rakyat atau Kerajaan Yang Syok Sendiri..

TPM NASIHAT PELAJAR LUAR NEGARA RASIONAL & TIDAK EMOSI DENGAN PERSEPSI @Zahid_Hamidi

on Wednesday, November 11, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 -

Pelajar Malaysia di luar negara diminta tidak hanya melihat kelemahan atau kekurangan kerajaan, sebaliknya bersikap rasional serta mengelak daripada bersandarkan kepada persepsi dan emosi dalam menilai kepemimpinan kerajaan. Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, lebih malang lagi apabila kelemahan...



Apakah Malaysia sekarang dikuasai Kerajaan Persepsi dan bukan Kerajaan Realiti (?)
Bukankah kerajaan sekarang juga mengajak rakyat  berpersepsi supaya mempercayaai Najib (?) Bahawa apa yang Najib lakukan sekarang adalah yang terbaik untuk rakyat Malaysia..

Apakah fokus kerajaan menyelamat Najib dan hilang fokus kepada pengurusan negara satu persepsi (?)
Apakah jenayah menjadi jadi satu persepsi..
Apakah rasuah itu satu persepsi...
Apakah penyalahgunaan kuasa  itu satu persepsi...
Apakah yang melapor kena siasat itu satu persepsi...
Adakah GST dan hutang 1MDB itu satu persepsi rakyat (?)
GST itu tidak ujud..
1MDB bukan beban..
Adakah itu satu persepsi atau itu realiti yang rakyat sedang tanggung !!!

Apakah segala keburukan itu kerajaan alihkan bahawa itu satu persepsi dan faktor luar yang mempengaruhi dan bukannya salah kerajaan..

Hari ini, persaolannya Menteri bangang atau rakyat bodoh !!!
Siapa yang berpersepsi dan emosi apabila realiti di depan mata..