Thursday, April 7, 2016

KERUSI MB JOHOR DITIUP

Majlis Tertinggi dan UMNO Pusat tetutama Ku Nan wajar menterjemahkan keyakinan mereka UMNO sekarang cukup dan lebih kuat dengan mengambil beberapa tindakan wajar sebelum duri dalam daging menjadi nanah.

Mukhriz, Shafie dan Muhyiddin yang secara terang terangan mengkritik kepimpinan tertinggin UMNO perlu dipecat. Jika dibiarkan akan menjadi contoh dan lebih ramai akan betani mengikut jejak mereka yang mengkritik UMNO secara terbuka.

GKCM Johor merupakan antara yang paling aktif memganjurkan siri ceramah Muhyiddin dan Mukhriz yang mendapat sambutan menggalakan.

Pengerusi Perhubungan Negeri malah Semua Ketua Bahagian UMNO dilihat teriring dan searah untuk tidak mengekang aktiviti ini malah cawangan juga tidak dihalang jika ahli mahu cadangkan pengunduran Presiden di mesyuarat-mesyuarat cawangan..

Belum ada satu pun khabar angin cawangan akan dihalang dalam usul tersebut.

Kepimpinan Khalid Nordin yang sesekali pukul anak sindir menantu menunjukkan UMNO Pusat hilang kawalan
Tidak nampak mana mana exco kanan UMNO Johor yang sangat ghairah atau bolrh di arah untuk metampas   kerusi MB seperti yang berlaku di Kedah.

Oleh itu ura ura untuk menukar Khaled sebagai MB dengan mana mana calon Timbalan Menteri  berasal dari Johor sangat wajar dan perlu dilakukan segera.







Penafian Politik selalunya benar di sebaliknya.



24 comments:

  1. Sokong, lakukan segara penukaran Khalid sebagai MB. Asalkan jangan dengan Timbalan Menteri yang haprak. Yang majoriti kemenangan nya di kawasan nya di PRU 13 begitu merosot hingga dia sendiri khuatir kalah di PRU14. Kalau dia yang mengganti, kalau tewas di kawasan nya di PRU14, takda tempat UMNO nak letak muka akibat nya.

    Biar si polan itu tidak di bebankan dengan tanggung jawab besar supaya membolehkan nya kerap pergi ke kawasan nya bagi mengambil hati pengundi di situ bagi menentukan UMNO tak hilang kerusi itu di PRU14.

    ReplyDelete
  2. Khalid sepatut nya menyokong Muhyiddin sepenuh nya bagi menentukan orang Johor dapat peluang menjadi PM. Terutama nya bila orang Pahang banyak buat tahi kpd hak dan kepentingan Melayu hingga mengatakan dia bukan Melayu tapi Bugis "pendatang jugak".

    Najib buang ISA, hampir buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif di Perlembagaan yang berkaitan dengan hak dan kepentingan Melayu. Ketepikan DEB dan beri biasiswa kpd kaum yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun. Dan bergelumang dengan najis 1MDB dan RM2.6 bilion.

    Cerita 1MDB dan RM2.6 bilion itu dah panjang lebar, laporan PAC ke Parlimen menunjukkan ada banyak yang tak betul di 1MDB. Pulak nya rekomen hapuskan Lembaga Penasihat, yang sepatut nya di hapuskan ia lah Najib dari jawtan Pengerusi Lembaga dan Presiden party. Itu pun, komen Auditor General ke atas 1MDB masih di rahsiakan.

    Senang hati mendengar GKCM Johor aktif menganjurkan siri ceramah Muhyiddin dan Mukhriz yang mendapat sambutan menggalakkan. Bersama dengan pihak2 lain. Gerakan Selamatkan Malaysia dan menegakkan Deklarasi Rakyat pun bergerak walau pun cuaca panas amat sangat kebelakangan ini.

    Sekarang kita menunggukan komen Tun Dr Mahathir kpd laporan PAC itu. Mesti sengit punya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengatakan dia bukan Melayu = tidak mengaku dia Melayu tapi canangkan ke seluruh negara bahawa dia Bugis, menonjolkan bahawa dia "pendatang jugak".

      Dia tak fahamkan apa itu Melayu, tak baca buku "Tamadun Alam Melayu" dan "The Malay Civilization" terbitan Persatuan Sejarah Malaysia, boleh di dapati di Wisma Sejarah, depan IJN, Jalan Tun A Razak, KL.

      Delete
    2. Bukan salahkan orang Pahang, ha nya Najib saja.

      Tapi nak juga orang Johor jadi PM. Mahukan orang yang berani dan tegas seperti Muhyiddin yang jadikan Sejarah di mestikan di sekolah sekolah supaya DAP dan penyokong nya tahu dan hormatkan Perlembagaan, tidak lagi cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

      Kalau yang berani dan tegas spt Muhyiddin jadi PM, boleh lah harapkan keadaan di Johor pulih - dah banyak sangat tak betul di negeri itu sejak beberapa tahun yang lalu. Siapa saja nak cakap itu ini, tak pedulikan Perlembagaan negara.

      Delete
  3. Alamak aku minta citer 1MDB...leceh la KD ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1MDB, tak sampai hati aku nak belasah kaum pendedak, baca ulasan orang lain pun dah sedih, simpati, empathy, rasa macam nak mati, mana nak taruk muka. !!!
      Makin dibentang makin terlentang..

      Delete
    2. siapa agaknya yang terlentang? PAC dah bacakan hasil siasatan di dewan rakyat. kalau pengerusinya orang umno dan tak boleh pakai, agaknya tan seng giaw dari dap tu tak boleh pakai jugak ke? kesian jugak aku, asyik nak kutuk pendedak, akhirnya pemakan taik fitnah jugak yang kemalu-maluan....

      Delete
    3. anon 7:20, dah baca laporan penuh (?)
      setakat melangut di tv3 dan togok Utusan..memang itu je yang kau dapat.

      Nak buat macamana, kalau sendiri tak nak keluar dari tempurung.

      Delete
    4. aku tak terkejut pun..hatta tv singapura sendiri jadikan tony phua sebagai ketua PAC..nak gelak aku macam ni punya pusing pun ada...

      Apa2 hal KD ada masa turun ke akar umbi...kau ingat semua cakap 42B dan 2.6B Tun M betul la ya...

      Delete
    5. Pergh. Masa Tun M buat Deklarasi Rakyat, disebabkan ade Lim Kit Sial je sume macai2 Najib kondem konon Tun M bersetongkol(ayat Azalina) dgn DAPig. Tapi bile ahli DAPig sbg anggota PAC buat kenyataan yg "kononnya" backing Pahlawan Bugis, terus percaya macai2 sekalian. Double standard mmg tak dpt dipisahkan dgn Untuk Macai Najib Only.

      Delete
    6. Its alright bro Kluangman, since he's so hard up to ask it, we'll give it to him.

      Laporan PAC semalam telah membuktikan bahawa Arul, Najib dan semua gerombolannya yang lain adalah PENIPU BESAR sebab dari awal dulu mereka mengatakan 1mbd ok sahaja. OK ape kebendenya..??? Laporan PAC menunjukkan sebaliknya.

      Walaupun dengan hati yg amat berat terpaksa bersetuju dgn laporan PAC PM Najib tidak secara langsung (not directly) terlibat dgn kesalahan2 yang dilakukan oleh 1MDB,
      Akan tetapi......,
      Menteri Kewangan haruslah dipertanggung-jawabkan sepenuhnya kerana 1MDB adalah di bawah naugan & kuasa Kementerian Kewangan.

      Shahrol mungkin bukan Kambing Hitam saja tapi juga KAMBING BANDUT dalam kes ini.

      Persoalan besar....macam mana Kambing Bandut yang tak cekap & tak amanah ini diberi kepercayaan & kuasa oleh Najib, bukan saja di 1MDB tapi juga.....

      PEMANDU’s Director of Oil, Gas & Energy and Financial Services’ National Key Economic Areas (NKEA),

      He too handle the Government’s Role in Business Strategic Reform Initiative (SRI).

      He is also the President and Chief Executive Officer of Malaysia Petroleum Resources Corporation (MPRC).

      How come..how come..and how come..........???????

      Thus, the game is NOT over yet, pal...!!!

      Delete
  4. Entah.....senyap aja geng Penjilat Kahak ni akan 1MDB
    La ini Penjilat Kahak sendiri meroyan.....50 Bilion lesap lak,itu laporan TDM megenai 1 MDB aNON 33.1.....Sengit Taik Kucing
    GKCM.... hidup lagi.....TSMY...kalau nak bangkit bukan sekarang,dah ketinggalan Bas MARA dah,dah sejok,sepatutnya sebaik kena tendang dulu ,tunjukkan kekekuatan tapi la ini tembelang masingx meletop,apa orang yang makan dedak diJohor nak support ke...dah lah kena diberi title makan dedak....tapi saya rasa lebih baik dari dilabel Penjilat Kahak...kotor

    ReplyDelete
    Replies
    1. The board of directors of 1MDB had on Thursday morning collectively decided to offer its resignation to MoF Inc., which is the 100% shareholder.

      The board said on Thursday this had been a difficult decision to take but “we believe is the right thing to do, given the circumstances, in order to facilitate any follow-up investigations as recommended by the PAC (Parliamentary Public Accounts Committee).”

      Balls to say so. No need to "offer to resign". Just resign, dumbasses.

      Tak boleh resign ka? Takut najib marah ka? Nanti dia susah mau apa apa, tatak lu olang bole bikin?

      Kalau lia mau lagi RM2.6 bilion, apa macam?

      Delete
    2. Bells (just another word for alls) to Salleh for saying: Move on now with 1MDB put in proper perspective

      What perspectiv is he talking about. Angkat bola perspective?

      How come the Auditor General's secret comment on the 1MDB accout not revealed? So much busuk?

      Delete
    3. The 106-page report on 1MDB found that former 1MDB chief executive officer Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi should be held responsible for the "weaknesses and constraints" faced by 1MDB.

      Bukan "weaknesses and constraints" la, ngong. Wilful songlap wang. Sudah tentu bukan dia sorang yang nak buat gitu. Soal nya: siapa suruh dia atau berkomplot dengan dia.

      "We urge the authorities to conduct an investigation on Shahrol and those related," said the PAC in a 106-page report. Bagus, siasat sepenuh nya. Tapi jangan pulak nanti Najib keluarkan "tangan ghaib" tukarkan tempat kerja pegawai2 yang menyiasat tu ke tempat lain dengan serta merta. Macam dia buat kpd pegawai2 tinggi SPRM dan PDRM dulu.

      Delete
  5. Laknatullah sudah control di setiap penjuru dengan tujuan untuk menutup "pekong" diri sendiri.....!!!! Kita bukan jenis bladyfool
    Semua orang dia yang kononnya buat penyiasatan tapi bila di sogok RM2juta yang betul jadi salah dan yang salah jadi betul ini semua kerana "cash is king" faham semua.!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sori, aku tak makan fitnah ko tu. boleh ko buktikan sogokan 2 juta tu? mahathir yang cakap ke? tan seng giaw, timbalan pengerusi PAC dari DAP tu berapa pulak najib bayar?

      Delete
    2. Tp atas timbala pengerusi PAC ada pengerusi diatasnya..
      Iaitu hasan cari makan.
      Sudah tentu timbalan lagi rendah dari presiden hasan cari makan

      Delete
  6. Apa biol puak Penjilat Kahak ni
    Habih semua Ahli kena suap la termasuk Takyuddin
    Udahx la tu,perkara yang tidak benar tidak payah lah disangkal
    Dulu lagi kita dah beritahu tunggu hasil laporan PAC,kan sekarang menongeng frust
    TSMY,Mukhriz Shafie Apdal...nasi sudah jadi bubur...eloklah buat tindakan yang sesuai sebelum dimalukan
    Tunggu ajalah GE 14 ,kalau berupaya tendang Najib....tapi dengan Oppo keadaan sekarang terutama CAT DAP dah hancus,PAN,,,ke hulu pun tidak,ke hilir pun tidak,PKR nak bergasak sama sendiri,Tim WAWA lawan Tim Ass..min.PAS mula tunjuk BN friendly....lu fikir la sendiri

    ReplyDelete
  7. Cuba fokus tulisan kali ini, bukan 1MDB...itu tunggu

    Cuba bagi idea sikit siapa yang agaknya layak ganti Khalid...rasanya sebelah pendedak, ramai yang bagus-bagus, sesama mereka pun kenalah tunjuk setia hebat lebih..rasanya macam Jazlan !!! ada bas ada lori

    ReplyDelete
  8. kluagman, you own this blog is it?

    Nur Jazlan as candidate for MB? You joking? The man got swollen head after "rewarded" by Najib for being good on 1MD, talked too much as Dep Minister, some ok a few out of tune also. If MB he will be jumping all over the places in Johor.

    ReplyDelete
  9. Sorry cannot wait to say about 1MDB. Because PAC report already in Parliament. No answers to many questions people ask. How to make th issue go away?

    Meanwhile, M'kini says: Washington Post thinks Najib a friend Obama should lose

    Citing the various scandals surrounding Prime Minister Najib Abdul Razak, American daily The Washington Post believes that all these should sway the Obama administration.

    Najib has not sued WSJ and NYT and now Washington Post say some more against Najib. Sure because 1MDB and RM2.6 bilion.

    ReplyDelete
  10. Pergi Mampos la Kau AhJibNgok!!!

    1MDB = 1Malaysia Dah Bosan

    ReplyDelete
  11. Memang la mengaku bosan sebab dah kantoi....betul tak penjilat kahak
    Tak payah sue dah,sedikit demi sedikit the truth prevail.
    Yang bosan Geng Loceng dan Penjilat Kahak
    1 Malaysia dah tahu yang mana kaki pembohong/pemfitnah dan yang mana di pehak yang benar
    Ni Boss Penjilat Kahak meroyan lagi....50 bilion,mungkin lebih duit 1MDB lesap....LOL
    Penjilat kahak pun angguk angguk...Cepat Selamat kan Malaysia....

    ReplyDelete