Google+ Followers

Friday, December 15, 2017

APAKAH MAKSUD JAMAL...NAJIB DAN ROSMAH PAKAI LAMPIN SEMULA...


Jamal ikan saran Tun M dan Dr Siti Hasmah masuk semula darjah satu ekoran katanya kebuudak budakan mengembalikan pingat. 

Memanglah Jamal terkejut berok sebab Tun pulangkan Darjah Kerabat (DK), kalau Jamal mengidam pun, sampai mati takkan dapat.

Apakah Jamal jurucakap Istana Selangor??   
Kalau di Johor yang pandai memandai bercakap menyentuh tentang istana sudah lama "dikoyak" mulutnya supaya lebih baik diam.

Istana Selangor dalam kenyataan menerima balik tanpa halangan dan akan diwartakan.




Setakat akal Jamal, Tun dah komen...Selangor bukan negeri miliknya !!!

Bila Jamal saran Tun masuk semula darjah satu..bagaimana yang lain, yang sebaya dan junior Tun. .apakah Jamal juga akan minta antaranya Najib dan Rosmah pakai lampin semula..peluang menjadi suci semula.






10 comments:

  1. Salam semua. Mengapalah pening kepala Melayan Jamal ikan busuk Jamban yang bukan setakat masuk Darjah Satu balik. Tapi masuk Perut ibu beliau balik dan lahir serta didik kembali jadi orang. jadi manusia bukan ikan busuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamal tongkoi ni dulu mak dia beranakan dia ikut jln belakang tu yang busuk sangat hatiperut did. Alkisahnya lag.

      Delete
  2. Tak payah lah nak mengata orang, tak payah lah nak jaga tepi kain orang. Kain sendiri pun tak terjaga. Pahala yang terkumpul pun entah banyak mana yg telah terhakis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju beb. banyak mengata orangpun sebenarnya seperti mengata diri sendiri. satu jari tunjuk kat orang lagi empat jari menunjuk pada diri sendiri.

      Delete
    2. Hampa taknak tegur tongkoi tu Ka Dia bukan setakat tepi kain tepi sependa org pun Dia jaga.terima kasihlah atas teguran tu tapi jgn lupa tongkoi tu.Biar kita sama2 dapat hidayah dari Tuhan.Amim...

      Delete
  3. Teruknya Najib pada mata ahli UmNo sampaikan orang seperti Jamal ni pun boleh bercita-cita dan mencuba-cuba mahu jadi MB Selangor.

    Bukan setakat Jamal malah si Azwan Ali tu pun mahu mencuba nasib. Oh ya, Azwan telah mengaku dia ahli UmNo hanya belum berdaftar saja lagi. Alangkah lawaknya.

    Sebab depa tahu di zaman Najib sbg PM ni kebolehan kepimpinan mahupun kecerdasan akal fikiran tidak penting. Yang penting ialah sejauh mana mereka sanggup jatuhkan maruah diri mereka hanya untuk menjilat Najib. Lihat saja si Puad Zarkashi yang menulis hampas walaupun memiliki gelaran Dr pada namanya.

    Samalah dengan para pendedak A9. Depa pun sedaq hanya di zaman Najib saja orang-orang seperti mereka yang rata-ratanya ehem ehem boleh diterima bekerja di bahagian 'penerangan'.

    Jangan marah ya, saya hanya mengatakan perkara yang benar.

    ReplyDelete
  4. Penerniagaan BROKER UMRAH/SYURGA.
    Kendalian 1 baptist,3 Taoist.
    Tak beer Barbican !!!

    BANGI, 26 Rabiulawal 1439H, Jumaat – Walaupun ditentang oleh pengendali umrah dan ziarah serta orang ramai yang menganggapnya sebagai ‘lintah darat’, kerajaan tidak mempedulikannya, sebaliknya tetap mengenakan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) kepada umat Islam negara ini yang hendak menunaikan umrah. Berkuat kuasa hari ini, sistem Integrated Manasik Monitoring System atau Sistem Pemantauan Pengendalian Pakej Umrah Malaysia (IMAMS), dipaksa diterima pakai oleh semua syarikat pengendali umrah dan ziarah di negara ini dengan mengenakan GST bagi setiap jemaah.

    Sistem itu dikendalikan sebuah syarikat yang baru ditubuhkan selepas Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan (Motac) memperkenalkan Lesen Khas Umrah (LKU).
    Ismaweb difahamkan lembaga pengarah syarikat berkenaan turut dianggotai bukan Islam, sementara Pengerusi Lembaga Pengarahnya pula adalah bekas wakil rakyat UMNO. LKU diperkenalkan oleh Motac kepada agensi pengendali umrah berkuat kuasa 1 Oktober lalu bertujuan memantau, mengelak dan membendung kes penipuan yang banyak dilaporkan sebelum ini.

    Tetapi sebuah syarikat didakwa mengambil kesempatan dengan memperkenalkan satu lagi program WAJIB kepada agensi pengendali umrah serentak dengan pelaksanaan LKU, dan dipersetujui oleh Motac. Setiap agensi pengendali umrah
    DIPAKSA mendaftar dengan syarikat pengendali IMAMS, sedangkan sistem itu didakwa semata-mata untuk ‘buat duit dengan cara mudah’.

    Bukan percuma ! Sebaliknya syarikat yang mengendalikan IMAMS – Integrated Manasik Monitoring System Sdn Bhd, mengenakan bayaran tambahan sebanyak RM 90.10 kepada setiap jemaah yang hendak mengerjakan umrah.
    Sistem IMAMS memperuntukkan perincian berikut untuk setiap pendaftaran individu pakej umrah melalui aplikasi yang digunakan :

    Sistem dan Pengurusan RM45.00 
    Insurans RM40.00 
    GST 6% RM5.10

    Mengikut laporan, tahun lalu sahaja kira-kira 240,000 umat Islam Malaysia mengerjakan umrah. Tahun ini, Motac menganggarkan 290,000 mengerjakan umrah menerusi agensi pengendali umrah yang sudah memperoleh LKU.
    Bayangkan berapa jumlah wang yang dengan mudah dikaut oleh syarikat terbabit terhadap setiap umat Islam yang hendak mengerjakan umrah tahun ini dan pada masa depan.

    Berapa jumlah bayaran yang diperoleh syarikat itu jika kita mengambil kira 290,000 jemaah mengerjakan umrah dalam setahun ? RM26.129 juta. Daripada jumlah itu, RM1.479 juta adalah GST.
    Insurans (RM 11.6 juta) dan yang masuk kepada syarikat itu RM 13.050 juta. Dan program yang disediakan oleh syarikat yang berpejabat di Bangsar South, Kuala Lumpur itu pula dikatakan hanya mengambil kesempatan, sedangkan LKU sudah memberi jaminan bahawa tiada lagi penipuan membabitkan umrah berlaku.

    Ia hanya satu kesempatan untuk ‘mengutip’ wang dengan cara mudah, turut membabitkan Motac, seolah-olah program mereka mendapat restu, akan menyebabkan agensi pengendali umrah takut untuk membantah, bimbang disekat daripada mendapat LKU.

    ReplyDelete
  5. Jamal jamban tu confirm GILA. Samseng tak cukup makan. Terantuk Jam Tissot Replica sendiri, berdarah hidung. Dah tu, lalak sayu conplex..."Pulis!! Pilis !! Zuraida pukul sayer".
    Samseng taek minyak tu, makan Taek low

    ReplyDelete
  6. takat jamal pak tongkol nk lawan tun ..geeli ..tunggu umno lingkop jer lepas tu kita tangkap dia plak..tngok muka pun tak leh caya...

    ReplyDelete
  7. Hidup Jamal, hang memang baguih tu pembangkang asyek sentap dgn hang, depa dah geram giller kat hang, Jamal dah berjaya, kik3

    ReplyDelete