Wednesday, December 20, 2017

BERSYUKURLAH TIDAK DUDUK DI SRI LANKA...




Ini yang sedang diviralkan regim umno, tiada detail motif?

Cuma lupa nak tanya berapa kadar rasuah mereka sebulan, bilangan dan volume serta berapa billion duit masuk dalan akaun peribadi  PM Sri Lanka...

39 comments:

  1. Apa pulak motifnya di siarkan dlm blog ini....kalau bukan nak cari mana silap mana salah kerajaan atau Najib atau BN/UMNO.
    Ye la kan mana ada benda benda baik yg telah di buat oleh kerajaan atau Najib atau BN/UMNO.
    Hentam jangan tak hentam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buatlah analisa..
      Buatlah backup..

      Itu kerja viral org umno, apa yang nak diberitahu?
      Akhirnya tembak kaki sendiri..
      Rakyat tak tengok sekadar perbezaan harga tapi faktor2 lain..

      Sri lanka dengan malaysia dua negara yg terlalu banyak perbezaan dan perbandingan sekadar kerja bodoh.

      Delete
    2. Pendedahan memang bertujuan menunjukan betapa lemahnya dan temberangnya umno ke atas rakyat.

      Anggapan mereka rakyat bodoh dan terima sahaja hujah mereka sangat menjijikan.

      Delete
    3. Sesiapa yang rasa Malaysia tak cukup bagus bungkus dang gerak ler ke mana2 negara di dunia ini.

      Tah luak kalau kauorang berambus, lagi makmur Malaysia adalah.

      Sesiapa yang rasa sakit mata dengan perbandingan tu boleh korek j mata tu mcm kassim selamat. Minta2 kauorang terus padam lagi bagus hidup menyusahkan .

      Hidup sepanjang hari mentekedarah data internet mampu, bila minyak naik 2 sen macamkan naik RM2,000.

      Logik ke kepala bana pembanggang tak ada duit tapi menyangkut kat blog pro BN aku nampak tak berkesudah tapi merungut kos sara hidup .... Pehhh... Berambus kamu semua dari TANAH MELAYU kalau hidup hanya tahu mengkhianati bangsa makan hasil lendir DP.

      Delete
    4. Msia bagus, PM tak bagus,
      Cekik darah mcm nak mampus, PRU14 PM pegi berambus.

      Delete
    5. Bro Kluangman...

      Di bawah adalah isu2 paling mujarab, ampuh, lunak tapi berbisa, yg saya gunakan di setiap kempen saya di warong2, medan selera, kedai2 makan mamak, pasar awam, kenduri kahwin.....


      1. Isu rasuah yg berleluasa dari Rosmah, Najib, menteri2 & pihak2 berkuasa.
      2. Penyelewengan 1MDB yg memudaratkan & mengaibkan tak terhingga.
      3. Isu GST punca kenaikan kos sara hidup & penurunan nilai Ringgit.
      4. Isu penghapusan bantuan sabsidi punca keanikan kos sara hidup.

      Delete
    6. Pagi ini, saya & isteri dapat menjaring lagi pakcik2 & makcik2 di pasar awam perlunya kita mengundi pihak Pembangkang berdasarkan rungutan mereka terhadap harga2 keperluan yg semakin memeritkan.

      Delete
  2. Pada zaman Tun M sbg PM menjadi kebiasaan kita dan negara-negara lain di dunia untuk membandingkan Malaysia dengan negara-negara hebat dan cemerlang di dalam dunia disebabkan kita sendiri negara yang berjaya.

    Pada zaman Jibby pula macai-macainya terpaksa membandingkan negara Malaysia dengan negara-negara lain yang miskin dan gagal demi menunjukkan mujur kita lebih baik sebab selain kita ada negara yang lebih gagal daripada negara kita.

    Patutlah dia ke Colombo dia pi makan ketam, rupanya nak bagitau memang Sri Lanka adalah jenis ketam yang nak mengajar Malaysia berjalan betul.

    Dengan tunjuk ajar dari Sri Lanka dan kegemaran yang sama iaitu cenderung menggadaikan kedaulatan negara kepada China, adakah mereka mahu beritahu satu hari kelak Malaysia juga akan mencapai 'tahap' yang sama seperti Sri Lanka?

    Dasar pathetic losers...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong komen sdr john doe!

      Delete
    2. Rasanya regim umno nak tunjukkan sri lanka terkehadapan berbanding Malaysia; dan tak lama nanti Malaysia akan ikut sama (semua naik) sebab cenderung menggadaikan kedaulatan negara kepada China jika masih di bawah regim umno.

      Jadi pembaca semua kena beringatlah ya PRU 14 nanti.

      Delete
    3. Rasanya rejim rapiji sotong yang suka membandingka. Kos hidup, kos minyak, kos pendidikan dan bermacam kos di TANAH MELAYU ini dengan negara lain di luar sana so tak ada ler pelik ya kalau BN bandingkan dengan SRI LANGKA? Nasib baik tak bandingkan melaka dengan LANGKAH KAJANG yang thanya di atas kertas kajang asyik banjir jer....

      Delete
    4. Mana cukup Sri Lanka saja, Sulawesi & Makasar pun bandinglah jgk. Kalau tak mana lengkap. Pahlawan Bugis lah katakan.

      Delete
    5. Cencaluk basi.....

      Berapa keratlah tinggal tanah Melayu, contoh... hampir semua tanah di persisiran Selat Tebrau di selatan tanah air dah diserahkan bulat2 kpd China Komunis........???

      Cuba jelaskan.....!!

      Delete
  3. John Doe.... kutbah anda kat sini ditengok sekadar touch & go je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bongok fakta memang tak baca..

      Hujah lawan hujah bukan ulasan dangkal..

      Tak ada hujah duduk diam mcm suharli, itu lebih baik.

      Delete
    2. Teringat saya sdr Suharli guna anon dan kata dia hanya masuk tengok dan terus left padahal dia masuk komen nama Suharli berdegar-degar di bawah komen dia guna anon.

      Samalah macam anon di 2:44, katanya dia hanya touch and go ja ke atas komen saya, tapi sempat lagi menjawab balas. Siap sebut nama lagi.

      Kesiaaaan...

      Delete
    3. Kejora di ruangan ini 'menurun' jadi cencaluk basi saja.

      Topeng muka Suharli Main Terop ditinggalkan.

      Delete
    4. Bro John doe..D

      Touch n go kira ok lagi. Ini dorang pakai 'hit n run', tindakan pengecut lagi penakut.....!!

      Delete
    5. Najib pulak pakai 'cash n carry'. habis semua ketua2 bahagian, penjawat2 awam & glc2 dikasi dedak membuat mereka semua tersedak kekenyangan.

      Delete
  4. Aku bersyukur dok di malaysia tapi geng pembangkang yg bongok2 masih tak bersyukur kan, kik3

    ReplyDelete
  5. 7 juta penerima BRIM menunjukkan majoriti rakyat malaysia adalah berpendapatan rendah.

    Manakala pendapatan perkapita usd 9,850 menunjukkan hanya golongan minoriti malaysia.

    Jika berlandaskan penerima BR1M, jelas menunjukkan lebih ramai rakyat negara ini tidak dapat menikmati kehidupan selesa.

    Perbandingan dengan sri lanka menunjukkan Malaysia berada setaraf dengan negara2 miskin.

    KDNK pula tidak memberi apa2 menafaat kepada rakyat negara ini.

    Barang Naik (BN) tidak sepatutnya berlaku jika tiada ketirisan, penyelewengan, salahgunakuasa, rasuah dan pemimpin merompak wang dan harta negara ini.

    Jika ingin berlaku adil,

    Sepatutnya umno najib melakukan kaji selidik terperinci, adakah rakyat malaysia berpuas hati dengan kehidupan hari ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rata² pemimpin umno sedar keletihan rakyat mengharung kos sara hidup tinggi.

      Bukan sahaja BRIM, di peringkat daerah pengagihan makan atau barang dapur secara percuma dobiat bagi mengambil hati rakyat.

      Pendedekatan bongok yg cyba ditunjukan mempamiran realiti ekonomi tapi mulut mereka menafikan

      Delete
    2. Jgn dipertikaikan BRIM penerima brim tertinggi adalah dari SELangor. So apa MB selangor buat.... Takkan hari2 buat ice krim jer

      Kata rizab tertinggi tapi bantuan banyak diselewengkan, ni belum lagi kita korek penyelewengan DAP dalam kes banjir baru2 ini. Mana pergi agaknya bantuan banjir ya .....

      Delete
    3. Brim tertinggi di selangor datang dari mana?

      Oragg pahang kelantan kedah..

      Delete
    4. Rasanya selangor tu ramai orang PP maklumlah banyak kawasan di PP kena roboh dengan tokong belum lagi dengan kedai dan gerai.

      Tu yang berlambak orang susah kat SELANGOR

      Delete
    5. Bodoh punya alasan..
      PP negeri industri bukan mcm kelantan..
      Tidak ada penghijrahan besar²an

      Malas le aku nak layan kalau hujah serkap jarang

      Delete
    6. Penyelewengan PP & Selangor saja ke?
      1. Sabah
      2. Johor
      3. Kelantan

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Selain Penang & Selangor....

      Johor,
      Kedah,
      Perak,
      Sabah &
      Sabah

      sudah hampir pasti jatuh ke tangan Pakatan Harapan....

      Satu HARAPAN masyarakat Malaysia untuk mengembalikan Maruah, Kesejahteraan, Kemakmuran & Kestabilan bangsa & tanah air tercinta, melalui gandingan Mantap semula Tun Mahathir-Datuk Seri Anwar Ibrahim.

      Delete
  6. Kenapa tak banding dengan negara jiran yang sambung dengan jambatan? Atau pun , Korea Selatan adalah Lebih kurang sama taraf dalam tahun70 an , tengok tahap mereka sekarang, satu dunia kenal jenama Samsung, Sini pun terkenal di semerata dunia ---- 1MDB skandal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya lah kan kalau nak dibandingkan hidup rakyat seberang tambak memeng tak sama. Rakyat Malaysia ramai yang memiliki kereta 2 - 3 biji tapi disingapura ramai tak mampu nak beli kereta.

      Pemuda di seberang tambak hanya mampu beli ruma flat tapi dimalaysia pemuda di malaysia mampu beli rumah 1 - 3 JUTA. Kesian ya rakyat malaysia....

      Rakyat seberang tambak sanggup menyeludup minyak masak kerana harga barangan di sana MAHAL jangan kata minyak rakyat seberang tambak sanggup berulang alik membeli minya petrol, sayur, bahan mentah kerana kos sara hidup di sana sangat tinggi.

      Di malaysia penganggur dan penjual nasi lemak mampu hidup mewah di seberang sana ketja jawatan tinggi pun tak mampu beli rumah

      Delete
    2. Kesian kan rakyat MALAYSIA hidup dah cukup tapi tak tau bersyukur, setiap hari mengeluh, mengutuk, memfitnah, memaki hamun kerajaan patutlah hidup tak senang2

      Sama ler kalau orang yang suka mengelum umur cepat pendek.

      Harap2 semua yang tak tau bersyukur ni cepat let putus urat apa yang patut biar gila ke mampus ker sebab ALLAH dah bagi nikmatnya tapi tak mencukupi bagi mereka so ALLH tarik sikit demi secikit.

      Delete
    3. Boleh ke konsep syukur bila pemimpin songlap dan kerajaan zalim..

      Cakap je le munafik

      Delete
    4. Cencaluk..bila bini kau kena rogol dengan bangla, cakap je syukur k..

      Bini baru sekali je kena rogol, kau main dia dah ratus kali..relax, syukur.

      Delete
    5. Wow main kasar ya.... Tak apa lah bak kata USTAZ bila seseorang mendoakan keburukan buat kita maka keburukan itu akan terbalik kepada dia semula.

      Jgn risau bini aku OK jer BANGL pun takut nak dekat. Bini aku lebih garang dari aku ada black belt.

      Aku risaukan kau jer berkawan dengan kumpulan stok kunyit aku risau bontot kau jer yg rabak. Jgn main2 jemin tu tulu pernah terkeluar jubor itupun apa aku baca ler betul tak aku tak tau sian..... Rabak no.... Woi.... Rabak... Carik.... Woiiii.... Dasyat.... Ngeri bila aku bayangkan nak duduk pun .......????

      Delete
    6. Ubah tiang gol, dayus

      Delete
    7. Cencaluk basi....

      Semasa Tun Mahathir berundur dari tampuk pemerintahan, kedudukan kita mungkin lebih baik sedikit dari Spura dan Korea Selatan.

      Mendiang Lee Kuan Yew ketika melawat Malaysia pada 90an tercengang melihat lebuhraya PLUS, ladang2 kelapa sawit & kebun getah tersusun indah, bangunan2 pencakar langit, Litar Lumba Antarabangsa Sepang, Pusat Pentadbiran & Bandar Putrajaya, pelabuhan Tanjung Pelepas & KLIA.

      Mari kita berdebat apa sumbangan (selain perkara sumbang) Najib.....??

      Delete
  7. Jawapannya.... kepala hotak tu janganlah berdengung sangat.... tak habis dok terus wat fitnah.

    ReplyDelete
  8. Sya kerja di Taichung Taiwan 4 THN 5 bulan. dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat. waktunya tidur mlm Kerja sampe subuh pgi apalagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 4 THN lebih., kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Suroto di facebook, awalnya sya ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Anka Togel 2D sampai 6D dan Pesugihan Dana Ghaib , tp sya beranikan diri coba telpon beliau. dan sya memilih Pesugihan Dana Ghaib nya. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, sya di Taiwan bisa pulang ke indonesia degan selamat jg dah Alhamdulilah..  jika sampean minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282291277145 smg bisa di bantu sprti sya. Amin...

    ReplyDelete