Saturday, December 9, 2017

APA SALAH SAYA PERLU MOHON MAAF PADA SULTAN SELANGOR - ZAID

JAMAL DITANGKAP POLIS - Itulah insiden yang sedikit "jantan" mengakhiri PAU berbanding dengan ucapan pemimpin kanan umno yang lain.

Ucapan penggulungan Presiden pula hilang fokus..





















# Najib sedar dia akan ditentang dilondeh dan kecundang jika Presiden dipertandingkan !?


66 comments:

  1. Press dan timb press xboleh bertanding.
    Mcm mn bbdk power bank pasir nk jaja cerita najib pilihan akar umbi umno?
    Najib xpernah dpt bertanding utk jawatan presiden dan xpernah dipilih utk jawatan presiden.
    Dl nk dpt jdk timb pm pun harap org tua tlg ckpkan kt bapa mertua.

    Dl dgr anuar musa punya temberang. Ahli akar umbi xpandai pilih pemimpin. Biar yg atas2 yg pilih. Nk tergelak dgr demokrasi terpimpin versi umno.
    Dl yg merintis demokrasi terpimpin ni pun jatuh tergolek dog akibat terlalu lama syok sendiri dan memandang rendah org dibawah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apoa yg kau mencarut ni???

      Tak faham la...


      Zaman Madey , hanya perwakilan sahaja yg engundi....(Senang nk beli sebab hanya kurang 3000 perwakilan sahaja)

      Di Zaman Najib sekarang , semua ahli UMNO mengundi. ada lebih 3 juta orang. Macam mana nak beli.

      Kau masih tak faham tentang pemilihan UMNo sekarang yg dah berbeza dari masa zaman madey dulu...

      Delete
    2. Kalau 30 juta org perwakilan pun tapi tak der pertandingan, apa maknanya... Kelakar la komen awak ni....

      Delete
    3. Kikiki..
      Bbdk power bank pasir.
      Tulisan berisi pasir.

      Bila masa plk 3 juta ahli boleh mengundi?
      Dan bila masa pulak proses membuang undi berlaku?

      Delete
    4. budak lagi, tu pasal jangan minta jawatan tinggi cepat sangat. buat kerja dengan betul dulu. biar orang yang menilai, bukan diri sendiri yag menilai. yang buat pemilihan tu memang akar umbi, tapi yang dikira bukan jumlah undi semua ahli. yang buat keputusan tidak ditandingi orang atas, bukan ahli akar umbi. akar umbi ikut cakap ketua cawangan.

      Delete
    5. Kejora musibat....

      Toksah temberang konon pasal pemilihan UMNO. Tun M tak pernah beli undi, kalau Kuli, adalah. PAU Najib mana ada pemilihan, tak pernah dia masuk gelanggang bertarung, kecuali ditaburnya dedak supaya dia dinobatkan jadi juara tanpa pertandingan.

      Kamu tuu pernah jadi perwakilan ker...entah2 menjadi ahli pun tidak.

      Delete
  2. Najib melantik dirinya bagai seorang Raja berdarah Bugis yg kekal bersemayam di singgahsana Putrajaya, tak perlu dipertandingkan atau dipilih melalui pungutan suara maupun proses undian kerana dia rasa itu hak mutlak tak perlu dipertikaikan atau dicabar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Othaman, PPBM dah buat election parti ke belum? Apa cerita Ketua Umum PKR pula? Tak pernah dilantik tapi sentiasa Ketua Umum. Kes penangguhan pilihan 2 jawatan utama bukan baru. Dah mula dari zaman TDM. Sila baca sejarah sikit. Lagipun TDM terkenal dgn mencantas Timbalannya kalau rasa boleh mencabarnya. Belum kira bubar parti untuk membuang mereka yg boleh mencabar.

      Delete
    2. eh kata non partisan..kalau betul kenapa sibuk sangat hal parti2 ni semua lantak lah biar ahli parti je yang menjawap.

      Delete
  3. Pertandingan dalam parti ibarat ribut dalam cawan sahaja - itupun Najib tak berani.

    Bolehkah PRU - apa kata ditangguh, dikekal kerajaan yang ada sekarang..buat undian di parlimen.

    Kita namakan kehendak rakyat yang mewakilkannya kepada Ahli Parlimen untuk membuat dasar keputusan di parlimen.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah semua dan majoriti sebulat suara menyokong, kenapa kau nak dengki pulak...

      Bukannya tak ada pertandingan...hanya ditangguh selepas PRU 14 nanti

      Apa masalah kau????

      Kalau hati tak bersih, sangka buruk ajer yg ada dalam fikiran kau!!!

      hehehe....bersyukurlah jadi rakyat Malaysia

      Delete
    2. Cacai kepala bapak buat karangan sendiri.

      Bila masa semua dan majoriti sebulat suara menyokong kalau pemilihan xdibuat.

      Menipu dan temberang.
      Prinsip perjuangan kepala bapak dan cacai

      Delete
  4. Sidetrack but very vital....!!

    BERITA YANG AMAT MENAKUTKAN:

    PETALING JAYA: There are currently 200,000 unemployed graduates in the country – not including those who have just completed their diplomas, certificate programmes and Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

    According to the Malaysian Employers Federation (MEF), last year alone, some 26,000 people were retrenched and more expected this year.

    "Job seekers are not picky and they are more than willing to take up jobs, said MEF executive director Datuk Shamsudin Bardan.

    During these hard times, he said people are not choosy about jobs they do as long as they can earn a decent wage.

    He pointed out that the formal job sector can only take about 6.5 million workers and at present there are two million foreign workers and with the rehiring programme another two million are expected to register.

    "This makes it four million foreigners in the formal job market while under the 11th Malaysia Plan it was supposed to be capped at 15%," he said.

    Shamsudin was responding to reports that that not many Malaysians were willing to work in the dirty, difficult and dangerous (3D) fields.

    ps:
    Extracted from MEF Report. Datuk Shamsudin Bardan is a close friend of mine since 1984.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Othaman....apa yg kau takut.?

      Bila najib keluar negara cari pelaburan, buat projek2 supaya ada peluang kerja, pembangknag tabut fitnah..kata nak jual negara. Hanya org bododh yg percaya benda ni.

      pembangknag sabotaj ekonomi negara. Mereka tak nak negara ni maju, makmur, kaya dan berpendapatan tinggi....
      Sebabnya ialah kalau negara dah jadi maju, kaya dan berpendapatan tinggi , maka susahlah mereka nak take over the kerajaan...

      Sebab tulah , pembangknag di Malaysia bukannnya constructive, bukan check & balance dan bukan beri alterntive peeyelesaian.....mereka hanya tahu menghentam, memfitnah...

      Mereka ni sebenarnya pembangknag CELAKA!!!..

      Sebab tu tak akan menang.

      Delete
    2. Autaman, adakah peluang pekerjaan di malaysia ni dh tepu? Bukankah malaysia menjadi syurga pekerjaan kpd pendatang indonesia, bangladesh, nepal, myanmar, filipina, india malah rakyat tanah besar china juga. Kau tau atau tak tahu atau sengaja buat bodoh2 alang pura2 tak tahu? Tahukah juga kau wahai autaman, diantara pendatang asing yg bekerja sebagai buruh di malaysia adalah graduate! So, nak tulis panjang lebarpun membazir sebab aku jangkakan kau punya akal utk fikir knp org luar dtg cari kerja sedangkan macai2 pembangkang kata di malaysia tiada peluang pekerjaan...

      Delete
    3. Msia menjadi syurga kpd pendatang.
      Buka laman web crk kerja, jawatan kritikal perlukan org yg boleh ckp bahasa mandarin.
      Adalah jawatan bawah utk org yg ckp bhs melayu.

      Jadi apa perlu umno dikalangan org melayu jika pendatang asing dan penutur bahasa mandarin yg dibanggakan oleh usin bodoh?

      Delete
    4. Jawatan Kosomg banyak...tapi rakyat malaysia memilih sgt.
      Org cerdik dia ambil ajer....sekadar untuk dijadikan pengalaman bekerja..

      UMNO dan BN lah yg menyediakan byk peluang pekerjaan sebgai pemerintah..
      Nak bukti apa lagi!!

      Pemabngkang mengajar rakyat jadi malas..
      pembangknag ajar rakyat memberontak, mengeluh, memgomel pasal harga barang dan kos hidup....tanpa memberi satu cadangan....
      Rezeki dan peluamg kerja ada dimana2. Hanya rakyat yg mahu berusaha, bersyukur dan redho yg akan berjaya.
      Pemabngknag mengajar rakyat makan gaji....dulu suruh gaji minima 900, kerajaan dah buat. Lepas tu suruh naikkan ke 1200..


      Delete
    5. Pendusta 6:12, bila pula najib keluar negara cari pelabur..

      Tarik pelaburan dan pinjam wang berbeza..

      Najib keluar negara tambah hutang

      Yang kelakar sedunia, melutut depan trunp nak bangunkan ekonomi amerika..

      Superman dengar, superman pun demam
      Kikiki3

      Delete
    6. Setuju sesangat. Kuih kalau sedap, dipuji2 ramuannya, intinya, baunya & mcm2 lagi lah.

      Tapi kalau tak pandai buat kuih. Berhenti! Tak payah buat kuih, buat kerja lain. Jgn dok kutuk org pandai buat kuih yg guna otak & kudrat utk pastikan kuihnya sedap.


      Delete
    7. "Job seekers are not picky and they are more than willing to take up jobs, said MEF executive director Datuk Shamsudin Bardan.

      During these hard times, he said people are not choosy about jobs they do as long as they can earn a decent wage.
      ----------------------------------------------------------
      Usin & Kejora....

      Kamu reti bahasa Inggeris tak, kalau tak.... sila jumpa saya boleh saya bagi kelas percuma. Baca dulu komen MEF di atas tuu...!!


      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Salam Bro,biarkan Si Luncai terjun dengan labu-labunya .... biarkan .....biarkan....Apa yang utama ialah PH mesti bekerja kuat dan teratur supaya Najib dapat ditumbangkan dan dinyah dari kerusi Perdana Menteri Malaysia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH kena berkerja kuat????

      hehehe....pembangknag tak tentu arah/carca marba/ tak ada hala tuju yg jelas/tak ada pemimin yg berkaliber/ nak ambil org tua nyanyuk jadi PM supaya senang DAP pergunakan.......

      kau ingat Rakyat Malaysia majoriti bodoh macam kau ke??? Nak gadai atau perjudikan negara ni???

      Kau ingat bila PH menang:
      - Minyak akan tururn
      - Harga barang akan turun
      - Kos sara hidup akan turun
      - GST akan hapus
      - Harga rumah akan turun
      - Negara akan jadi kaya tiba2

      hanya orang bodoh sahaja yg akan percaya. Rakyat Malaysa majoriti masih cerdik la...

      Delete
  7. Chai-chai A9 di mana-mana blog pun akan memaki hamun kalau mereka dari golongan low class bangang. Golongan educated pulak, mencabar meminta kita beri pandangan bagaimana nak galak genarasi muda melibatkan diri dalam pembangunan negara, bagaimana nak mengatasi masalah ekonomi, bagaimana nak selesaikan masalah graduan menganggor, bagaimana nak menghadapai cabaran-cabaran sukar negara seperti terrorisme, security, globalisation, masalah perbezaan nilai-nilai budaya, value, dan kepercayaan (agama).
    Ayooooyoooo........APA KERJA PERDANA MENTERI dan KABINET DAPORNYA kalau kita yang terpaksa berfikir untuk mereka................??????
    Kita dah undi mereka, bayar gaji dan alaun mereka melalui pelbagai cukai dan ditambah dengan GST, harga minyak, potongan subsidi, tapi kita kena buat kerja mereka juga!!!
    Adehhhhh...............kalau tak pandai buat kerja, eloklah letak jawatan. Serah kerja ni kepada mereka yang pandai. Di zaman Tun Det dulu, dia tak pernah mintak kita berfikir. Dia bentuk satu kumpulan pemikir terdiri daripada semua lapisan masyarakat untuk bantu dia. Dia beri kita JORAN bukan IKAN untuk kita semua survive. Dia bantu semua orang yang tersepit tak kira tua, muda, lelaki, perempuan, cina, india, melayu, kadazan, dayak, iban - yang misking, kaya, golongan korporat termasuk juga anak-anak dia dan kroni dia. SEMUA DIA BANTU.
    Najib & his gang of thieves dan penasihat-penasihat yang dibayar gaji berpuluh ribu, buat apa kalau kita rakyat marhaen kena fikir untuk mereka..............??????

    ReplyDelete
  8. Cik Minah Ooiii.....
    Apa yg kau tulis sebijik macam apa yg kau kutip dari laman pembangknag

    Kalau taik yg kau cari, taik lah yg kau dapat.

    Pemimpin yg baik ialah memikirkan masa depan negara dan melibatkan rakyat untuk memberi idea yang bernas...

    Bukan semuanya orang atas yg buat keputusan (ini masa zaman madey- dia main forex hingga rugi 31 billion - sebab apa?...sebab dia ingat dia pandai)
    Zaman madey dia bagi joran bukan ikan. Ok bagus. Tapi, bagi joran belum tentu dapat ikan lagi.
    Tapi zaman Najib bukan sekadar bagi Joran, dia bagi ikan jugak sementera nak dapatkan ikan.


    Jadilah rakyat yg bersyukur

    Yg lepas tu lepas la....zaman madey tak ada internet. semua rakyat macam dicucuk hidung.
    negara rugi berbillion, semua orang tak tahu.
    Kroni dapat projek berbibilion, lepas tu bangkrap dan di bail out,..semua orang tak tahu
    Buat perjanjian PLUS dan IPP yg berat sebelah menyebabkan rakyat kena byr sehingga keanak cucu pun , siapa punya angkara?...

    semuanya sebab tak libatkan rakyat, masa tu tak ada internet, media semua dia control, siapa melawan akan di ISA kan....

    Oh..Cik Minah oiii....kau sebenarnya tak faham apa yg sedang berlaku!!!!

    Kau sekadar penyambung berita fitnah pembangkang yang bodoh


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni budak2 lagi ke kata zaman Tun takder Internet?

      Delete
    2. Masa terima duit r,2.6 billion masuk akaun di Am bank, masa pinjam duit KWSP & TABUNG PENCEN 4 billion, masa jual tanah TRIX kat Cina, beri projek ERL kat Cina, jual Proton kat Cina, kenakan kami GST, beli jet,bantu ekonomi Amerika, , bershopping pink diamod, jam tangan Richard Mills, labor buat filem di Holliwood, ada ke TANYA KAMI atau mintak pendapat kami........???????

      Ooooooooo....zaman Tun Det takda internet sebab tu rakyat tak bangun memberontak.
      Abis tu Memali tu, apa............???????
      Revolusi Russia, Revolusi Cina, Revolusi Prancis, Revolusi Iran jatuhkan Shah Iran, kejatuhan Marcos di Filipina, berlaku zaman INTERNET ke......??????

      Delete
    3. kalau ada pun sangat terhad...

      Berita semua dapat dari suratkhabar dan TV....(semua di kawal oleh Madey)

      Madey sendiri cakap...kalau nak bertahan sebagai pemimipin kerajaan, kena kontrol media....Ini yg dia buat.

      Dia cakapjugak, jgn percaya media asing, sebab mereka ni nak merosakkan negra kita..

      Sebab tu byk peneyelwengan , rakyat tak tahu. Hanya pembangknag ajer yg tahu. Tapi tak boleh nak sebar. Tanyalah mereka. Tapi sekarang madey dh bersekongkol dgn mereka (DAP), maka selamatlah dia....selamat di dunia. Tapi bukan di akhirat

      Delete
    4. Oii Cik minah

      Baca banyak sangat dari laman fitnh pembangknag....sesakali bacalah laman pro kerajaaan dan laman yg neutral...

      Barulah lah dapat infromasi yg jelas, adil dan boleh buat analisa...Itupun kalau nak cari kebenaran....Tapi kalau dah set dalam mind kau memang nak mneghentam orang....macam aku kata tadi la.....kalau taik yg kau cari, taiklah yg kau dapat..

      Semua tu dah dijelaskan....Tapi aku faham. Mentaliti orang macam kau. Bukan nak cari kebenaran pun.

      Memali ?? Kau tahu ke apa cerita yg sebenarnya??? Yg ditulis didada akhbar ialah PAS yg salah..

      Revolusi yg berlaku sebab disana ada kebebasan media. Bukan di zaman madey, media di kontrol, musuh politik di ISA kan kalau banyak cakap atau melawan


      Oh..Cik Minah oiii....kau sebenarnya tak faham apa yg sedang berlaku!!!!

      Kau sekadar penyambung berita fitnah pembangkang yang bodoh

      Delete
    5. Cik minah syg yg kurang akal. Proton x payah la dijadikan isu. Proton dh jd syarikat swasta. Keputusan cari share partner adalah keputusan lembaga pengarah. Masa tun jd penasihat protonpun beliau yg usaha ke china cari rakan kongsi. Aleh2 bila jd pembangkang buat2 lupa kerja2 dia masa di proton. Dah la, malas la nk terangkan benda mudah begini. Kalau taksubpun, x payah la sampai jadi bodoh. Kan otak tu ada utk fikir dan semak. Tak la otak tu jd semak...

      Delete
    6. Aku sokong penuh apa Cik Minah cakap.

      Penuh bersisi dan dan aku yakin keluar dari pemikiran dia sendiri.

      Si Mamat 6:51:00 PM pula asyik kata "sekadar penyambung berita fitnah pembangkang yang bodoh". Itu pemikiran si Mamat jenis yang paling bodoh, tak reti menilai apa yang di tulis.

      Si usin pulak takda banyak buah fikiran. Dah kalah, kata pulak "malas la nk terangkan". Ini lah jenis yang Najib marah tak mahu usaha cari fakta dan hujah yang boleh di terima bagi membantu dia kena hentam bertubi tubi.

      "Bangang, hamjadah, laknatullah, Kepala Bapak Kau" ada lah di antara kata kata yang Najib dah gunakan. Termasuk kpd si bangang usin tu ha ...

      Delete
  9. Apa kah selama ini pihak Kjaan tidak ada perancangan untuk kemakmuran rakyat
    Apa dipwrhatikan apa jua plan dikritik terutama dari pihak Oppo dan NGO anti establishment
    Kalau benar nak selamat Malaysia sebagai rakyat,kita tak payah nak berfikir dan memeras otak,cuma bantu dan sokong lah segala perancangan k/jaan skrg.Perkara saperti ini akan berlaku jika sekiranya k/jaanbertukar tangan nanti.
    Tak payah lah nak ungkit masa lampau,
    Banyak perbezaan cabaran zaman Che Det dgn skrg ini.Bagi yg muda tanya lah pada yg berusia dan berpengalaman hidup 10/15 thn dulu,harga barang,jumlah gaji,kemudahan awam,suasana politik dan sebagainya.Sejarah mengajar kita dari membuat kesilapan dan beriktibar.Kita yg memilih parti yg memerintah dan membentukan k/jaan,jika kita setujunanti kita tukarkan bila tiba masa nya...

    ReplyDelete
  10. 90% pembangunan negara yang sedang dinikmati rakyat adalah pembangunan era Mahathir.

    Belum 1% peratus pun sumbangan Najib tapi kalau bersembang, buaya dengar, buaya pun boleh terbang.

    Apa sangat kehebatan Najib tu, dah tiga tahun pembangkang cabar buat PRU, masih terkial kial sampai sekarang...

    Belum cukup tempoh..
    Kikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni satu lagi manusia yang buta mata dan hati...

      Setiap PM ada kelebihan dan kekurangan..

      Madey memrintah 23 tahun...tentulah ada byk pembangunan. tak dinafikan.

      Tapi byk pembangunan tertumpu di KL/lembah klang

      Sabah/Sarawak/ kelantan dan byk negeri lain tertinggal

      Sekarang Zaman Najib...dia nak lihat pembangunan yang lebih menyeluruh.

      Pembangunan sekarang lebih menyeluruh.

      Apa kehebatan pembangknag??? Cerita sikit
      Apa hala tuju mereka sbenarnya??


      Rakyat nak tahu...

      Kalau nak tukar kerajaan boleh...tapi kena ada aternatif yg sebaik BN atau lebih baik.
      Tapi apa yg kita tengok pembangknag sekarang ni hampeh/tak ada hala tuju/carca marba/tak konsisten...

      Sebab tu memang tak akan menang!!! Ada faham ka!!

      Delete
    2. PKR, DAP dan PAS dah buktikan, tanpa BN/umno mereka boleh memerintah.
      BN/umno bukan tak boleh diganti.
      Kalau kerajaan harapan amik alih pun, kami tak jangka hidup akan terus baik.
      Hutang yang terpaksa ditanggong akibat keborosan dan salah guna NAJIB dah
      paras hidung. Ambil masa berpuluh tahun untuk kembali normal.
      Tapi, kalau tak berani nak tukar, masih berpatu kepada BN/UMNO, hidup
      akan lebih perit sebab dah pasti Najib dengan gembira akan naikkan GST,TOL,
      minyak dan hapuskan subsidi yang masih ada. Hutang negara akan berlipat kali ganda seba matawang Malaysia akan jatuh ke bawah paras rm4.50. Mungkin jatuh sampai rm5..00 sebab tiada foreign investors yang mahu masuk ke Malaysia lagi untuk melabor. Penganggoran akan meningkat kerana setiap tahun beribu-ribu anak muda lepasan pusat pengajian tinggi atau pusat-pusat latihan akan keluar, mencari kerja.
      Jadi, janganlah omong kosong, konon BN/UMNO yang terbaik.

      Delete
    3. Gagal mate, berlagak pandai pakai percentage konon. Pigidah, memalukan akal fikiran kalau percaya tulisan kau. 90%, tak sampai 1% dan sebagainya tu ko ambik dari kajian mana? Kajian kau sendiri? Hahahahaha...buktikan 90% tu dan tak sampai 1% yg ko tulis tu. Ada bahan yg boleh kau persembahkan atau autakan?

      Delete
    4. Apa yg PKR dan DAP dah buat kat Selangor dan Pennag
      Status QUO - satu kerugian yg besar.

      Kalau BN perintah selangor dan penang, mungkin ada byk projek mega akan ada dan lebih byk peluang kerja dijana...

      kalau sekadar meneruskan pemerintahan tanpa ada hala tuju, perancangan jangka panjang, maka selangor dan penang akan ketinggalan..

      Hidup perit sekarang sebab banyak faktor.

      Kalau semua rakyat bersatu dan meyokong kerajaan, ini dapat diatasi atau dikurangkan

      GST still 6 % one of the lowest in the world (Ada lebih 16o negara ada GST)
      Tol naik sebab madey punya perjanjian...menyusahkan rakyat. Najib dh buat yg terbaik.
      Harga minyak - tak dpt nk kontrol dipasaran.
      Subsidi minyak dikurang sebab sekarang ni byk subsidi pergi ke orang kaya yg banyak kereta...Lebihan wang yg dikutip, dikembalikan smeula kepada terget group melalui BRIM dan sebagainya...
      Hutang negara still about 55% dari KDNK....(accepatable). Jgn percaya kelentong pembangknag yg kata hutang negara berlipat ganda....hanya org bododh yg percaya.
      Ringgit dah much better....sekarang 4.08. Dijangka tahun depan 3.8
      peluang kerja bergantung ekonomi dan pelaburan asing.....bila najib bawak pelaburan besar dari luar negara, kata nak jual negara....mereka ni dengki. pembangknag nak malaysia di miskin, tak ada pekerjaan, dsb..

      Cik Minah.....jgn baca byk sgt kat laman fitnah pebangknag tu....nanti kau ibarat katak bawah tempurung. Tak dapat infromasi yg betul, terkini dan tepat.

      BN/UMNO still the best




      Delete
    5. Usin kau sebut satu pembangunan di malaysia bukan antara 90% era Mahathir..

      Even felda Tun Tazak tapi pembangunan mcm sekarang?

      Delete
    6. Saya gembira hidup di bawah kerajaan Azmin.
      Tanyalah rakyat Selangor, berapa ramai yang tak gembira........????
      Dia beri air, bas, cukai pintu untuk rumah rakyat FREE - ini je dah berjuta.
      Belum sebut bantuan kewangan melalui TAWAS, bantuan perkahwinan belia, bantuan anak-anak masuk universiti to name a few. Semua jadi TIRUAN kerajaan BN. PKR & DAP dah lama buat semua bantuan kewangan kepada rakyat untuk merengankan bebanan hidup kami akibat GST, kenaikan minyak dan penghapusan subsidi.
      Jamal bagi makan free, kami pergilah.
      Rezeki jangan ditolak
      Tapi, kami tahu itu semua umpan atau gula-gula je.

      Delete
    7. Saya masuk SEMUA BLOG, En. Usin termasuk blogg HUSSIEN LEMPOYANG....hehehe
      Tapi, laman-laman ni semua ONE WAY TICKET, tak benarkan kami bersuara.
      Just like umnolah, cuma nak dengar puji-pujian sahaja.
      Elok saya layan blog WZWH dan blog Jalin Luin
      Dia orang balas komen-komen saya.
      We are friends walaupun tak sama pendapat.

      Delete
    8. Sokong jugak apa Cik Minah cakap di atas.

      Tak mengarut macam si Mamat yang asyik kata baca banyak sangat laman pembangkang. Mamat nih pemikiran tak luas, asyik dengan "kata kata pendedak Umno".

      Malas nak cari fakta dan hujah2 yang semenggah. Kena KEPALA BAPAK KAU dari Najib le dia.

      i usin lagi teruk. langsung takda fakta dan hujah yang boleh di terma. Ha nya mencaci, takda sumbangan sikit pun.

      Jahanam le Umno jika rsmai penyokong2 depa jenis macam itu.

      Delete
  11. KD..cuma ada sikit kepelikan PAU kali ni...sbb x nampak kelibat FLOU (first lady of UMNO)..kena sorok ker..takut jd beban???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau buta mata ke??? atau buta hati?? atau memang bodoh

      Tak tengok TV ke??

      Ada jugak manusia macam ni di Malaysia....Nak bagi komen, tapi komen bododh!!

      Delete
    2. Tengok tv????
      Tv pun tiga suku dah tak betul..
      Tu sebab otak kau mereng..

      Dari tengok tv..baiklah aku baca Quran

      Delete
    3. Patutlah tv3 suku dah mula offer 'buang pekerja', rupa2nya rating dah melingkup, income dari pengiklanan pun merosot teruk dek dipulaukan oleh penonton2.

      Syabas rakyat jelata, itu memang hukuman setimpal bagi stesyen tali barut KERA-taJAAN Borosmah Najib.

      Delete
  12. Ciik Minah....pasal Proton tu aku setuju dengan Usin
    Proton sekarang syarikat swasta....keputusan lembaga pengarah.

    Tapi sebenarnya proton dah bangkrap. Nasib baik kerajaan Najib bail out sebab nak jaga kepentingan pekerja yg akan diberhentikan

    Sebab tu ...kau nak proton bangkrap dan smeua pekerja diberhentikan termasuk vendor2 atau usahasama (partnership) dengan company asing. At least, nama proton still ada dan pekerja tak diberhentikan dan mungkin boleh dpt gaji yg lebih besar bila syarikat dah OK...?


    Cik Minah.....jgn baca byk sgt kat laman fitnah pebangknag tu....nanti kau ibarat katak bawah tempurung. Tak dapat infromasi yg betul, terkini dan tepat.

    BN/UMNO still the best

    ReplyDelete
  13. TV3 suku ker? mmg tak tgk punnnnn....sbb tu nak bankrap dah tv3 suku tu..bnyk benor menipu dan mengampu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin itulah agaknyer yg pembangknag mahu semua ahlinya jadi bododh, jadi katak bwh tempurung serta jgn baca info dari laman lain dan jgn tengok TV

      Salah satu ahlinya ialah yg sorang ni!!!

      Kita ada akal, gunalah. Baca dari beberapa sumber, dapat info, analisa, guna akal dan tentukan yg mana benar dah yg mana salah...


      Baru lah cerdik nama nya....

      Delete
    2. 7.16 fantastik
      TUN bail out company untuk kroni..
      najib bail out company untuk kepentingan pekerja..
      sungguh terserlah sifat2 hippopokritamus.

      Delete
    3. 7:18.....

      Patutlah tv3 suku dah mula offer 'buang pekerja', rupa2nya rating dah melingkup, income dari pengiklanan pun merosot teruk dek dipulaukan oleh penonton2.

      Mari kita ucapapkan berbanya terima kasih kpd rakyat jelata, itu memang hukuman setimpal bagi stesyen talibarut KERA-taJAAN Borosmah Najib.

      Delete
  14. cii minah...you ada email tak..

    Banyak info yg aku nak share...

    Nampak sangat kau tak dapat info yg betul dan tepat serta banyak benda yang kau tak tahu padahal telah diperjelaskan panjang lebar...

    Mungkin itulah agaknyer yg pembangknag mahu semua ahlinya jadi bododh, jadi katak bwh tempurung serta jgn baca info dari laman lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simpan kebodohan itu sebagai harta milik persendirian.

      Delete
  15. Semalam, memang aku nampak buaya berterbangan di pwtc.

    Mesti buaya terkejut beruk mendengar sesuatu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu masa balik dari pwtc selepas dapat power bank pelesu bukan main hebat semangat mereka...dua tiga hari lepas tu lesu lenyap..

      Hari ni pun sama bukan main bersemangat, baru kena pau semalam, dapat tumpang mandi je bilik vip hari ni dah berkobar kobar, tungu dua hari lagi...sunyi sepi mcm ayam berak kapor..

      Delete
    2. Komen ni berfaedah ke???

      Komen orang bododh!!

      Delete
  16. Cik minah selamat berumrah..
    Doakan kawan kawan di sini, masih diberi hidayah..

    Semoga mereka balik ke pangkal jalan..

    Aamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih KD.
      Saya akan doakan yang bai-baik untuk kita semua.
      Allah juga yang maha mengetahui.
      Amin.

      Delete
  17. Cik Minah...doa di depan Kaabh supaya Allah tunjukkan kamu dan semua kebenaran.
    Doakan untuk kesejahteraan negara Malaysia

    ReplyDelete
  18. Untuk kesejahteraan Negara Malaysia:
    1. Kekalkan UMNO/BN meemrintah - sebab hala tuju yg jelas, melayu & islam akan terus terbela, berwawasan, inklusif, terbukti dan berada dilandasan yg betul
    2. Semua rakyat perlu besatu dan bergandingan dengan kerajaan
    3. Menyokong semua perancangan dan usaha yang telah dibuat
    4. Membangkang secara berhemah serta memberi cadangan penyelesaian
    5. Bersama2 memepertingkatkan ekonomi (jangan sabotaj)
    6. Penaiaga kena bertimbang rasa semasa meletak harg (Ada peniaga mata sepet yg sengaja naikkan harga supaya rakyat bising dan menyalahkan kerajaan. Pada masa yg sama mengaut keuntungan)
    7. Kalau ekonomi bagus dan byk pelaburan dalam & luar, maka pendpatan kerajaan akan bertambah, gaji boleh naik, peluang kerja lebih banyak, kuasa beli lebih baik..
    8. Jangan bersengketa sesaama Islam...kerana ini salah satu faktor jauhnye kita dari rahmat Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkara tujuh..ekonomi memang subur dan berlandas sejak Tun tinggalkan.

      Tapi dalam urus dia cilok billion..sekarang negara terhutang hampir trillion..

      Ada nampak pembangunan 10 kali ganda dari Mahathir ..

      Delete
  19. Paling pelik, kalau najib hebat cerita je lah najib hebat apsal sebok dengan Tun..

    Oleh kerana ramai sangat minat dengan Tun, sesuai sangat PH menang dan Tun jadi PM semula.

    Biar mereka rasa beza kerajaan yang bagus dengan kerajaan yang korup sekarang.

    ReplyDelete
  20. KENAPA UMNO ASYIK HENTAM TUN???????KENAPA??????CUBA FIKIRKAN......

    ReplyDelete
    Replies
    1. PWTC DI BINA IDEA KHAIRY....
      PUTRAJAYA DIBINA IDEA NAJIB....
      MENARA PETRONAS DI BINA IDEA AKU.....
      TUN BOLE DUK DIAM2...TAK PAYAH NK BERPOLITIK LAGI.....
      UMNO HEBAT...
      RAKYAT TETAP SOKONG....

      Delete
  21. Dah mula merapu/meroyan..
    Berpijak lah di bumi yang nyata...
    Kebenaran tetap kebenaran..
    TDM hentam Najib sampai peribadi bini dia disentoh bolih lak..itu double standard la tu
    Kena batang hidung sendiri mula merepek

    ReplyDelete
  22. setuju betulnya double standard bila kena batang hidung sendiri bukan penjawat awam.....

    ReplyDelete