Monday, December 18, 2017

KALAU NAK SUKAT PERANGAI REGIM..

....sambungan


Sebok benor regim2 nak tahu siapa bakal PM yang akan dinamakan PH pada Januari depan..

"  Kalau Tun dinamakan... Meroyan sakan umno, semua peluru sudah backfired

Kalau Mat Sabu dinamakan... lobai² memang percaya kepada keajaiban terhadap mereka sahaja, orang lain tak ajaib

Kalau Muhyiddin dinamakan... Makin bersilat Hishamuddin di Semberong

Kalau Lim Kit Siang dinamakan... MCA lari tengah malam

Kalau Azmin dinamakan... Jamal Azwan terjun lombong

Kalau Kak Wan dinamakan... Kak Ros naik angin satu badan "

Namakanlah siapa sahaja - mereka sedang menunggu untuk sabo dan memburukan kerana mereka sendiri tahu (hadi atau najib) sudah awal awal lagi ditolak dan bermasalah.
Harapan mereka penamaan ini akan memecahbelah perpaduan di kalangan parti, pemimpin dan penyokong.

Perkara ini akan berlaku kerana pengkhianatan sedang dirancang dari dalam tetapi ia sekadar ribut di dalam cawan.









Parlimen Semberong - last kopek dengan makan durian percuma while stock last !!!
1 biji 1 undi...harap² begitulah..

9 comments:

  1. Siapa pun yg di pilih oleh PH, itu urusan kumpulan. Tetapi kami rakyat, siapa pun ok asal bukan dari BN. Tak nk kerajaan yg kleptokrasi dan menyokong klepetokrasi... Tolong la... Tak naaakkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Letak tunggul kayu je la sebagai PM korang...

      Delete
    2. Aku rasa tunggul kayu, batu atau ketul taik pun lebih baik dari pm korang..

      Sekurang kurangnya kayu, dalam akaun peribadi tak ada 2.6B.

      Delete
  2. KITTY DI LANTIK JADI PM LAGI
    ALJUBOORI DI CAMPAK KE TEPI
    AGAK AGAK TOKONG TAK SUDI..?
    CAP MUNGA BAPE JOTA AHLI..?
    CAWANGAN PUN TAK ADA LAGI...
    ADE ATI NAK JADI PM 2 KALI....
    LU FIKIR LA SENDIRI BABI....!!!

    ReplyDelete
  3. Pada zaman Tun M sbg PM merangkap Presiden UMMO tidak pernah sekalipun UMMO-NN sibuk dengan isu siapa bakal PM sekiranya BN tumbang.

    Pada zaman Tun Dol, sekalipun sokongan merosot teruk UMNO-BN tidak pernah kalut pun siapa bakal PM sekiranya UMNO-BN tumbang.

    Sebab suasana menunjukkan kebarangkalian UMNO-BN tumbang amat rendah.

    Di zaman Najib ni, kelihatan UmNo lebih sibuk daripada PH sendiri untuk mengetahui siapa bakal PM kalau UmNo-BN tumbang.

    Jelas sangat dah UmNo la ni pun dah rasa nak tumbang sangat-sangat dah sampai depa lebih kalut dari PH sendiri pun.

    Sabar, sabar.. Sampai masa kita akan lihat siapa next PM. Yang pasti pada 1Januari 2109 Najib dan Zahid telah pun menjadi sejarah in shaa Allah.

    ReplyDelete
  4. Nak tanya satu soalan, kalau dah ada kurniaan darjat "Tun", adakah semua kenyataan, semua buah fikiran dan semua cadangan drp yg bergelar "Tun" tu mesti betul je semuanya, mesti kena ikut je ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun tak mesti betul semua, tak perlu ikut pun..

      Sama juga kalau dia PM pun kalau penipu, pembohong, penyamun takkan nak sokong je..

      Dia tak bodo, yang menyokong tu bodo..

      Delete
  5. kalau dia penipu,pembohong,penyamun takkan nak sokong je..eh mestilah sokong pasal da dapat dedak kalau betullah tak dapat dedak takkan la ada mamat tu sanggup beranon-anon untuk memberi komen.
    tak caya?cuba tanya anak si masrop tu...

    ReplyDelete