Sunday, December 31, 2017

PENUTUP TIRAI 2017 KEMAAFAN DENDAM TERINDAH - TUN

Kemaafan dendam terindah, itu aku yang kata, bukan Tun.

Bagi yang mahu Tun minta maaf, sudah terkabul. Tetapi sudah tentu bukan mengikut versi anda.

Yang tak puas hati - biasa.
Yang spin - itu memang kerja dia.











21 comments:

  1. Pemimpin yang memberi arahan belakang pusing dan mempunyai nafsu aneh pon harus meminta maaf.

    ReplyDelete
  2. Sedap lagu tuu kd..masa mula2 join pas dulu rajin juga bagi ceramah aisha nii..mana pergi abby abadi..senyap terus..tb3 punya spin tahap dewa tadii..arghhhhh nngantuk sudahh..tahun baru perangaii lama...⚡⚡⚡⚡

    ReplyDelete
  3. Aku respek la Tun M nie...kalau taraf2 dia sanggup mintak maaf secara terbuka kepada orang ramai mmg dia ni terbukti negarawan berjiwa besar. Kemaafan yg mahal drp seseorang seperti Tun M. Kalau sesiapa tak puas hati jugak aku rasa baik korang rendam kepala dalam jamban...mcm perasan giler mau tuntut lebih2 kalau boleh sampai nak Tun M sembah melutut kt diorang. Mcm la tak berdosa korang2 yg pernah maki2 Tun M berbakul2...dia pun tau dan dia tak kisah pon.

    Mr Jembut...Suharli..Geng Najib dan sewaktu dengannya...korang la yg aku maksudkan supaya rendam kepala dalam jamban.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHAHAHA..... HEBAT TUN.... MINTA MAAF PUN OEANG KAGUM.... YANG ORANG TAK TAHU.... MULUT BERKATA MAAF... HATI MENCEBIK.... MINTA MAAF HANYA SEBAB NAK JADI CALON PM.... MUDAH BEBENOR KOME SEMUA TERTIPU. YA MEMANG BAGUS MOHON MAAF.... TAPI YANG SARU NI.... MACAM KURANG YAKINLAH. ...

      Delete
    2. Maaf yang paling mahal adalah maaf yang dia pinta atas kesalahan dia dan dia tak sepatutnya hidung tak mancu g nak kecek jadi PM balik... maaf yang paling baik ada menginsafi perbuatannya.... sebab bila tanya... maaf untuk apa... dia cuma kata maaf unthk kesalahan dia... nak ke dia ngaku... apa yang dia kata dia fak tahu tu sebenarnya dia tahu... walaupun lim kit siang... ker anwar ker... sesiapajerlah dlm pembangkang mmg tahu. Kagum menggilalah ha g ni.....

      Delete
    3. Tunggu apa keputusan tanah felda yg dh terlepas kerana penyamun2 masih lapar...tunggu kes duit bertimbun dlm almari di Sabah, kes KBS 100 juta, kes lembu kondo yg mungkin skrg lembu2 dh naik ferarri merayau kat KL, kes duit ribu juta masuk poket keluarga jho low yg sedang menikmati fresh orange sambil melihat lukisan ratus juta tergantung di dinding penthouse mereka.... Sementara anak2 melayu lepasan universiti menagih kerja di Mc D sebagai cashier dan yg sedang membungkus nasi lemak untuk jualan sarapan, ibu bapa melayu yg sedang mencari kerja kedua bagi menampung kenaikan kos sara keluarga.. Dlm waktu yg sama anak2 penyamun di ulit mimpi indah... bersantai enak diatas tilam empuk dlm percutian keluarga di Paris , Hawaii atau mungkin Carribean. Dlm keadaan rakyat sedang memikir simpanan makin susut, penyamun sedang fikir mana lg khazanah negara yg boleh di keruk utk mengisi tembolok bini2 mereka yg masih lapar.. Di sini pencacai masih giat berusaha menyapu najis2 penyamun yg bersepah merata2 utk hilangkan bau yg makin busuk tak terkawal....

      Delete
  4. Tidurlah...tahun dpn lain cherita..byk muda mudi k¡ta dgn pasangan masing2 dihotel bajet mlm nii..ntah apa dibuatnya..zZzZZZ..πŸ’€πŸ’€πŸ˜ΊπŸ˜ΈπŸ˜ΉπŸ˜»πŸ˜ΌπŸ˜½πŸ™€πŸ˜ΏπŸ˜Ύ

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat apa lagi ted...kalau tak bershalala mesti madah berhelah....hehehe selamat tahun baru semua.

      Delete
    2. Ya. Selamat tahun baru juga en. Mohamed..sama2 k¡¡ta perbaiki diri.. ✌

      Delete
  5. kepala butuh lah...Maaf Kepala Bapak Kau Mahathir Laknatullah..Haramjaddah Maha cilaka kau mahathir Sial pukimak...aku tak kan memaafkan kau makhluk sial

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum tidoq maafkan insan2 yg pernah sakit anda..berlapang dada..tengah tidoq pun ngigau maki hamun..

      Delete
    2. Jangan keterlaluanlah..... ni siapa ni.... macam RED BEAN ARMY AJER BUNYINYA.....MAIN MAKI BAHASA MCM NI... BUNYI MCM BAHASA BUDAK2 SJKC JER NEH..... TAK PAYAH NAK SIMBAH MINYAKLAH.....

      Delete
    3. Macamlah Tun hairan dengan dia punya maki hamun tu.

      Biar dia mati dalam keadaan jiwa bernanah camtu takdak siapa nak heran pun.

      Delete
    4. Anon 6:40:00AM....Jangan kacau dialah....dia sakit otak tu...tak cukup makan ubat.Jadi jangan buang masa dok layan dialah.

      Delete
    5. bro JD....

      Apa nak diderankan dgn tebiat Kejora kufur lagi biadab?

      Sedangkan Maha Suci Allah SWT lagi dicerca hina dgn lontaran 'Allah meliwat dunia akhirat'.

      Delete
  6. Minta maaf pada tempatnya, masanya tidak merendahkan seseorang sebaliknya itula jiwa besar..

    Aku pun nak minta maaf, nak juga tumpang berjiwa besar, kerana itulah cara orang Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan bro

      Naga tidak akan bertukar menjadi ular lidi hanya dengan permohonan maaf.

      Ular lidi juga tidak mungkin akan bertukar menjadi naga hanya kerana ia memaki hamun dan menyumpah seranah naga yang memohon maaf.

      Maaf dari saya juga untuk segala kesalahan yang ada.

      Dan terima kasih memberi ruang kepada saya untuk menumpang muncul di sini.

      Salam perjuangan.

      Delete
  7. ok minta maaf. tp kena menjwb la kat sana apa yg dia buat 22 thn perintah msia. kt dunia ni bleh la minta maaf, ckp tak tahu, u turn konar baring. kt sana sendiri mau ingat. pesanan utk aku & jugak cai2 semua & kd gak. apa yg ko tulis, jwb la kt sana ya huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menyampah betul aku mendengar ayat"mejawab kat sana"....kat mana tu??...kat depan Allah ke??...kalau kat depan Allah bukan saja Tun Mahathir yang dok kena menjawab.Tetapi kamu tulah yang yang sepatutnya menginsafi dan bermuhasabah diri untuk menjawab didepan Allah nantu diatas segala kata2 kesat dan hina nista kamu kepada Tun, sedangkan Tun tidak pernah mengeluarkan kata2 sedahsyat dan sehina itu baik kepada sesiapa pun apatah lagi kepada kamu.Jadi tak payahlah kamu cuba berlagak yang kamu itu orang yang kuat berpegang kepada ajaran agama.....sedangkan kamu seorang yang terlalu bangang dan jauh sekali yang tahu hukum hakam.Kalau sekadar jadi pak turut lebai malang bolehlah.Fikir2kanlah .

      Delete
  8. Bila orang minta maaf ada tiga sahaja
    1) maafkan
    2) tidak maafkan
    3) diam

    Selain dari itu, anggaplah diri sendiri sakit jiwa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sangat, ada pula yang nak meroyan, membebel, ulas, nak hukum, nak nasihat, nak label itu ini..

      Bumi mana tidak ditimpa hujan?

      Delete