Sunday, December 31, 2017

PERMULAAN YANG BAIK ANTARA UMNO DAN PAS

Mukaddimah 2018, umno minta nyawa dari pas.





PAS berada dalam kedudukan terbaik untuk "membuli" umno.



52 comments:

  1. Hadii kena bijak guna peluang nii..bukan selalu dpt peluang begini..depan bagi belakang pusing..ada makna nii..👀👄👅

    ReplyDelete
  2. Setuju tu.

    Permulaan yang baik untuk pengakhiran secara bersama-sama.

    Nikmatilah tempoh selagi ia masih ada kerana tempoh itu semakin singkat.

    Inna lillahi wainna ilaihi raji'un.

    ReplyDelete
  3. Kenapa benci sesama Islam. Bila jumhur org Islam bersatu kita benci. Kita doa kumpulan ini gagal atau musnah. Namun jumhur kafir dibawah DAP dan PH kita raikan. TGHH sebagai ulama' dimaki hamun. LGE sebagai kafir evengelis yg juga didakwa rasuah kita puja. Apakah iman dan akal dah buta? Bila dijelaskan betapa terpesungnya jalan mereka yg dokong PH ini tak diterima bahkan melenting. Buanglah benci yg membuak dek hasuta Syaitan. Syaitan cuma nak teman bersamanya diakhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MR J. Menyamun duit rakyat dan menyusahkan rakyat dipuja pula?

      Ohhh mungkin Malaysia terkenal diseluruh dunia buat MJ mempuja org begini?

      Adakah Islam membenar menyamun harta awam?

      Delete
    2. setakat ni hata awam tak kemana pun..ada kat jalan Tun Razak tu.... kalau dulu2 ye.. hilang tah kemana mcm kata RABBANI.. " pergi tak kembali "

      Delete
    3. Bukankah pemimpin yg saudara puja kini terlibat 'kehilangan' harta rakyat beratus billion melalui berbagai skandal? Bukankah RCI babitkan dia dlm CBT? Bukankah manusia ini juga terlibat pembunuhan Memali, operasi ISA, merosakkan Institusi Kehakiman dan lain lain? Bukankah dia juga menyusahkan rakyat dengan berbagai tol dan kenaikan tarif letrik berkali akibat kroni IPP. Sebenarnya kalau nak sambung boleh penuh sebuku. Bukankah ini manusia yg sebenarnya menyusahkan rakyat bukan DSN? Bukankah DSN yg betulkan kesalahannya yg lampau? Bukankah DSN hapuskan berbagai tol? Bukankah lebuhraya baru seperti Pan Borneo dan Rawang tiada tol? Bukankah DSN struktur balik IPP melalui IPP untuk selamatkan rakyat dari bebanan kenaikan letrik? Bukankah DSN anjurkan BR1M dan rumah PR1MA untuk bantu rakyat kurang pendapatan? Elakkanlah dari menuduh secara pukal akibat ikut hasutan. Puak TDM memang pusing dunia buat lapuran untuk malukan DSN. Begitu tiada prinsipnya TDM. Dulu tuduh orang lain pengkhianat kalau buat demikian. Namun kebenaran tetap menyerlah. Lepas bertahun tahun siasatan tiada satu butir buktipun yg DSN bersalah.

      Delete
    4. balik2 samun samun samun. berapa harta abah kamu yang dah kena samun? atau apa jenis harta abah kamu yang kena samun? kalau tak tahu menunjukkan fakta dan bukti, simpan dulu kecurigaan kamu itu dalam benak kamu. dapatkan bukti serta tunjukkan kepada orang yang kamu sasarkan. bukan dengar cakap orang, lepas tu sebarkan konon kamu ada bukti kukuh. cerita2 samun yang kamu asyik ulang tuduh ni belumpun melalui sebarang justifikasi mahkamah untuk sesiapapun canangkan. ini maknanya apa kalau bukan fitnah? tun mahathir sendiri pernah berkata bahawa tuduhan2 tidak membuktikan seseorang bersalah sehinggalah mahkamah membuktikannya. kalau kurang percaya, sila bertanya sendiri kepada tun mahathir dan harap2 dia tidak akan berkata "saya dah lupa"...

      Delete
    5. 11.20,

      1mdb harta milik rakyat, dan mana auditnya? Rakyat berhak mengetahui arah perjalanan nya, kalau 1mdb milik peribadi abah najib ke abah kamu ker, rakyat tan nak ambil tau pun.....

      Delete
    6. 10.45

      RCI forex? TSNMY dah mengaku, memali pula mufti dah sahkan amanat hadi menyeleweng, operasi isa, lebih ramai dibebaskan zaman tun berbanding sebelumnya malahan zaman najib ni lebih ramai kena tahan.tol menjana ekonomi rakyat dan negara, rakyat tak merungut pun, pan borneo bila nak siap? Brim 7 juta rakyat terima bantuan, apa maksudnya? Ehhh cakap malaysia dah maju? Dah kaya? Berjuta juta PATI dtg kat malaysia? terbaru 10 MNC ditutup.

      Apa maksudnya? Maksudnya Rakyat berterusan setiap hari disajikan dengan penipuan najib.

      Delete
    7. 10.45,

      Najib janji nak bina 500 000 unit PRIMA, hari ini berapakah unit di bina dan berapa unit berjaya dijual?

      Kenapa rakyat tak mampu beli? Bukan kah malaysia dah kaya? Hidup mewah? Kenapa rakyat tak mampu beli? Sebab rakyat tak berusaha? Atau hanya umno najib dan kroni2 sahaja yg mampu? Itupun berbillion billion masuk akaun peribadi tak merompak, menyamun wang harta rakyat ke?

      Delete
    8. Anon, PAC dah audit dan dapati tiada duit hilang. FINMA dan DOJ dah bertahun siasat tapi sampai kini tiada bukti yg 1MDB dan DSN bersalah. Cukuplah hidup dlm alam khayalan klepto ciptaan TDM. RCI dapati TDM boleh disabitkan atas CBT dan serah pada polis untuk lengkapkan siasatan. Inilah Kleptocrat sebenar yg kleptokan 31.5 billion nilai dahulu.
      Rumah PR1MA banyak dah siap dan diduduki. Ada yg dlm pembinaan. Cuba tanya mana rumah mampu milik Penang? Atau Selangor? Padahal dua negeri itu menaikan caj pembinaan rumah hingga harga melambung. Lepas tu tiada rumah murah untuk rakyat.
      Buanglah taksub. Taksub TDM dan sebarkan fitnahnya hanya perbuatan sia sia dunia akhirat.

      Delete
    9. 2.39,

      Ahli PAC juga menyatakan siasatan lebih terperinci perlu diadakan, finma mohon MLA ag pandi tidak beri kerjasama, doj sudahpun merampas aset milik jho lo dan riza aziz,rci juga diheret ke mahkamah kerana tidak adil,160 billion lesap sekitar tahun 2013 - 2015, bnm dah sahkan, rumah prima janji 500 000 dibina, rumah mampu milik dijanjikan oleh najib, kenapa melihat selangor dan p.pinang? Siapa berjanji? Buanglah dedak haram diberikan najib tu....dunia akhirat tak selamat hidup ko, bertaubatlah macai.

      Delete
    10. Anon, hiduplah dalam temberang PH. Kalau benar ada banyak bukti serahlah pada FINMA dan DOJ....

      Delete
    11. Macai, tak payah la guna nama mr j tu, ko hidup berpura pura, konon2 nak buat samaran?

      Tu pasal finma mohon bantuan ag pandi melalui MLA (ko faham ker apa MLA? Mutual Legal Assistance-nak terjemahan ker?) , kenapa pandi tak beri kerjasama?

      DOJ dah pun rampas aset2 jho lo dan riza aziz, macai oiiiii !!!!

      Delete
    12. saya benci PAS sbb PAS telah mengkafirkan saya, atuk saya, nenek saya, bapak saya, mak saya, adik2 saya sbb menjadi ahli umno..

      Delete
    13. Mr J,

      Nak tanya. pernah ke kerajaan Swiss minta bantuan malaysia? Siapa yang tolak? tolong jawab boleh ke hamba abdi MO1 oooiiii

      Habis tu Finma, MAS dan DOJ dah ambil tindakan dan buat laporan tu bukan berdasarkan dari bukti ke? atau berdasarkan dari fitnah sampai bank kena tutup, org berkaitan dihukum? mcm tu..

      EX umno JERAI

      Delete
    14. Kenyataan Mr J "Anon, PAC dah audit dan dapati tiada duit hilang."

      Tak pernah berlaku laporan audit diOSAkan. Mesti ada perkara yg hendak disembunyikan.

      Satu dunia tahu duit 1mdb dihilangkan kecuali Mr J dan kuncu kuncunya.

      Delete
  4. Tup tap tup tap dah masuk 2018, tahun PRU-14. Penutup 2017 kecoh pasal Mahathir pasang hajat nak bertanding lagi kemungkinan di Kubang Pasu, Langkawi atau Putrajaya. Ecehh.., dengan harapan bila menang dapat jadi PM lagi sekali, walaupun umur dah tinggal lagi sejengkal dari liang kubur.

    Dalam perhimpunan agung PPBM tempoh hari, Mahathir berkobar-kobar hentam Najib, hentam Pas, hentam mufti, hentam polis.... tapi dia tak hentam diri sendiri, cuma di penghujung ucapan diakhiri dengan drama air mata (macam pernah tengok jeh adegan ni?)... memohon maaf.

    Baguslah kalau Mahathir bertanding, sebab bila masuk 2018 umur dia dah nak masuk 93 tahun. Lim Kit Siang pun dah masuk 77 tahun katanya akan bertanding lagi tapi bukan di Gelang Patah dah sebab dia tahu orang Gelang Patah dah tak nak dia.

    Bila warga-warga emas ni bertanding, kalau menang nanti (selisih malaikat 44) bolehlah yang sorang jadi PM, yang sorang lagi TPM. Kalau umur panjang cukup sepenggal 5 tahun dua-dua dah nyanyuk, kalau tak masuk kubur.

    Oh lupa, dia hanya PM sementara. Sementara Anwar dikeluarkan dari penjara. Baguslah, kalau Anwar keluar pun umur pun dah 71. Pun tak lama juga tinggal sisa-sisa hidup. Itupun kalau antidot racun arsenik yang disuntik Mahathir masih ada. Kalau tak, silap boleh jalan lebih awal.

    Betullah tu, ajal maut di tangan Tuhan dan kita tak boleh cakap. Siapa tahu silap-silap yang lebih muda jalan dulu. Itu perlu diakuilah, kuasa Allah siapa boleh lawan.

    Tapi kalau kita tengok manusia yang hidup lebih 90 tahun, tak ada lagilah nafsu nak jadi PM nih melainkan memang dalam darah dagingnya dah meresap segala nafsu serakah untuk berkuasa. Serakahnya dia bukan main dia desak Najib letak jawatan, tapi dia sendiri boleh jadi PM sampai 22 tahun walaupun berapa ratus ribu umat nak dia turun sebab amal pemimpinan diktator.

    Bagi aku mudah saja. Mahathir bukan nak jadi PM sangat tapi sebab nak marahkan Najib jeh. Malah bukan dia saja nak marahkan Najib, hampir semua pemimpin PPBM ni orang-orang yang kecewa dengan Najib.

    Najib pun satu. Dah dapat derma dari Pak Arab berbilion tu, campaklah sikit kat akaun peribadi Muhyiddin dengan Shafie. Tak adalah mereka terpekik terlolong keliling kampung jaja buruk orang (sambil sorok keburukan sendiri). Bukan kau tak tau orang UMNO semua lahap. Tak dapat makan duit parti, duit projek kerajaan dia bedal.

    Agak-agak kalau PPBM dah jadi pentadbir kerajaan Malaysia ni, perangai lahap depa ni akan terkubur ke? Tak ada maknanya... silap-silap lagi parah depa sikat.

    Jadi kalau aku boleh nasihatkan Mahathir, udah-udahlah berangan nak bertanding lagi, nak jadi PM lagi tak kisahlah sementara ke, selamanya ke. Rumah dah kata pergi, kubur dah kata mari dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 11.46

      Ada bukti ker salah laku Tun? RCI forex kunun2 nak seret, babitkan Tun,sebaliknya TSNMY mengaku tak maklumkan kepada PM masa tu, sekarang ahli panel RCI yg menyoal pula kene seret ke mahkamah....kah kah kah kah

      Delete
    2. Anon, bangunlah pada tidur. RCI dapati TDM terbabit dan minta polis lengkapkan siasatan CBT terhadapnya. Harta negara 31.5 billion lesap boleh mengaku 'saya tak tau' dan 'bukan masaalah saya'. RCI dapati TDM dan AI tahu judi forex ini terbabit menipu Parlimen dan rakyat. Kini rakyat juga ingin tahu ke mana perginya duit itu. Masuk kocek penyangak matawang atau juga masuk kocek mereka yg terbabig.

      Delete
    3. J, RCI 1mdb bila nak buat....ooppps lupa pulak....AG dah kata 'no case' kan.
      Satu lagi,Report 1MDB PAC OSAkan.....tak ad negara dlm dunia yg rahsiakan laporan audit & siasatan kecuali Malaysia dibwh pojaan hati J......tahniah..

      Delete
    4. 2.44

      Ahli panel RCI ini jugalah yg diseret ke mahkamah kerana penilaian berat sebelah, BNM dah sahkan 160 billion hilang sekitar tahun 2013-2015, TSNMY dah mengaku tak maklumkan kepada PM, bagaimana tun tahu? Lebih baik siasat 160 billion hilang pergi kemana? Masuk poket siapa? Ada tak salahguna? Penyelewengan?

      Delete
    5. Mr J,

      RCI ditubuhakan untuk jatuhkan tun je..itu je..tak de benda lain selain nak jatuhkan tun je..TSNMY dah 2 kali mengaku bertanggungjawab..tak cukup lagi kan kecuali tun disalahkan..budak2 pun tahu apa tujuan RCI tu..

      sedangkan ada isu yang lebih penting yang perlu diselesaikan seperti 1mdb..tak yah le cakap pasal laporan PAC yang telah diosakan..awak dah baca ke? lupa, MO1 suci termasuk le hamba abdi dia. Mr J termasuk dalam kategori hamba abdi MO1 jugak ke?

      Delete
  5. Mahathir tu dah tak berkuasa..kalau ada bukti agak² susah sangat ke nak sumbat dia dalam penjara??

    Kenapa sampai sekarang Tun masih bebas dan bertambah pengaruh?

    Sebab regim najib tin kosong, tak ada bukti pun, sekadar fitnah..
    Tun makin berpengaruh sebab pembohongan najib tak mampu melawan kebenaran Tun.

    Apabila Tun berkuasa..kita tunggu tengok najib ke dalam ke tidak..
    Kalau najib tidak ke dalam, barulah boleh kita kata Tun berbohong dan tanpa bukti.

    ReplyDelete
  6. Anon 11:46, menasihat Tun, biarlah kami penyokong yang lakukan.

    Kamu elok sahaja nasihat najib, bersedia untuk kalah dan ditangkap.

    ReplyDelete
  7. Attack Dog Caitrompah Taek menggila. Smlm dpt upah dan motivasi baru di Institut Latihan Memperkasa UMNO ,nun dlm hutan di Karak. Trainers diblkg tirai komdrade CPC dan MCA dgn model2 doktrin terkini.
    Parti Komunis Malaya (Unit Melayu) sedang giat persiapkan tapak ONE BELT ONE ROAD utk menhubung HQ Partai di Beijing.
    Wahai Caitrompah Taek ipahan Umnobn,
    Ko ingat momokan bangsa ko itu masih dipercayai?
    Wahai Caitrompah pemakan Taek Pas belaan Umno,
    Ko hingat putarbelit agamamu masih laku?

    Datanglah lg ke blog PH, blog n mediamu sudah mampos.
    Rakyat dan ramai dikalangan ko,siap tunggu semboyan. Mamposlah ko
    UMNO BNPAS.
    Kemungkaranmu sudah jelas.
    Punggungmu penuh Taek,
    Mulut mu melimpah Taek Low.
    Kamu masih hendak sembah Jho Taek Low?
    Kamu masih terus sembah cash.
    Kamu telahpun menduakan DIA.
    Ulamak masih bisu,takutkan kamu.

    Allah tidak akan benarkan mungkar berteruskan.

    SIAP !!! Suara Rakyat, Kuasa Keramat. Jgn mimpi muslihat UMNOBNPAS akan dpt lawan kuasaNYA.

    Blog dan media Regine jahat Cash is king sudah hijab takut. Ko oun tahu.

    Ikut suka masing2. Ko masih boleh luah diblog PH. Lawan Tetap Lawan.
    .

    ReplyDelete
  8. Baca lah article tulisan Professor Dr Ridzwan Tee bertajuk "Politik Desperado Yang Menjijikkan". Satu kupasan yg ilmiah. Lebih baik dari tulisan John Doe yg penuh dg element "hatred".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembenci kebenaran memang akan membenci tulisan saya yang mendedahkan kebathilan. Pihak yang bathil juga sentiasa akan membenci kebenaran. Itu memang adat mereka. Sehinggalah apabila kebenaran itu turun di bawah hidung mereka, mereka akan menyesal. Walaubagaimanapun pada masa itu sesalan itu sudah terlambat.

      Hatred? Hehehe.. Orang yang hatred tulisannya penuh caci maki tanpa isi. Macam macai A9 tertentu (tak semua ya, kebanyakan macai A9 ok).

      Apa pun saya tak kisah pun dengan tuduhan sebegini sebab Tun M yang sedang memperjuangkan rakyat tertindas pun dituduh melakukannya kerana kebencian.

      Setakat tuduhan ke atas saya itu picisan je pun, apatah lagi yang menuduh hanya mampu 'beranon'.

      Salah satu ciri pejuang kebenaran ialah "mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca'.

      In shaa Allah kebenaran itu akan turun dengan sebenar-benarnya. Tak lama dah pun.

      Delete
    2. Pada peringkat awal saya sangat tertarik dengan ceramah Ridhwan Tee tetapi selepas itu (sebelum pun krisis Mahathir Najib) pandadangan politiknya, prasangkanya terhadap kaum tertentu agak racist...

      Sepatutnya dia menjadi penghubung kaum menjadi lebih toleransi.

      Seperti Professor Khoo Kay Kim apabila menyebelahi kaum Melayu, ia berdasarkan fakta dan tidak pula kaumnya membencinya.

      Delete
    3. Sdr anon 4:01.

      Sedikit sebanyak saya pun sependapat dengan saudara bahawa Dr Ridhuan Tee kekadang itu memupuk kebencian di dalam tulisannya.

      Walaupun begitu daripada tulisannya saya merumuskan bahawa ia adalah seorang yang ikhlas, hanya cara ia memberikan pandangannya sahaja yang kadang-kadang kelihatan kasar dan keras.

      Delete
    4. JD, belajar dari ulama'. Hidup menurut nafsu sendiri dgn pengetahuan agama yg dangkal tidak akan mambantu akhirat.
      Anon, Prof Ridhwan sendiri Cina dan sangat memahami kaumnya. Macam mana boleh racist pada kaum sendiri. Beliau akan menyatakan kebenaran menurut Islam tak kira terhadap Cina DAP atau Cina MCA. Sedarlah tulisan beliau sentiasa berteras Islam. Jahillah kita serah kuasa pada Cina kafir dek benci sesama Melayu. Itu rancangan licik Cina kafir. Pecahkan saf Melayu Islam dgn hasutan. Divide and Rule. Kini mereka dapat pertonlongan dari mantan PM yg dahaga terhadap kuasanya belum tamat. Bacalah tulisan ikhlas seorang Cina Islam yg berilmu tinggi walau terhadap kaumnya....

      Delete
    5. "Itu rancangan licik Cina kafir. Pecahkan saf Melayu Islam dgn hasutan."

      Ohh seperti komen 4.18 tu ker?

      Delete
    6. Anon 4:54

      Alaaah, macam Najib serah tanah kepada China Komunis Kafir Harbi pembunuh Muslimin Uighur tu.

      Tak pun macam Najib serah duit juta-jutaan kepada APCO sekutu Yahudi Zionis pembunuh Muslimin Palestin tu.

      Tak pun macam Najib pi berwala kepada pemimpin besar Nasrani Donald Trump bila dia berbaiah 'your enemny is my enemy too'.

      Almaklumlah mereka ada Ulamak bernama J yang kerjanya daban hari berdusta membela kebathilan.

      Delete
    7. Mr J

      Patut MO1 belajar dari ulama..nafsu MO1 terhadap wang ringgit tiada had dan sentiasa tak mengcukupi..CASH IS KING..pergi US pun tabur duit..tu bukan nafsu ke?

      Delete
  9. Mr J ....
    Bila nk buat RCI Felda???tanah felda pun tergadai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno najib mana tau tanah felda tergadai dan dijual, begitu juga tanah rizab melayu, umno najib tak tau, tanya pula bagaimana duit src 42 juta boleh masuk akaun peribadi, umno najib tak tahu, tanya zahid hamidi, bagaimana anak buah dia boleh songlap 40 juta? Umno najib tak tahu, tanya sharizat bagaimana anak boleh terbabit skandal lembu kondo? Umno najib tak tahu, tanya khairi, kenapa 100 juta duit KBS boleh hilang? Umno najib tak tahu, tanya mas emyryati, kenapa imams umrah ada bukan islam sebagai ceo?, berlinangan air mata kerbau keluar....sama jugalah jawapannya, umno najib tak tahu

      Kami rakyat dan pembaca2 nak bertanya, apa yang umno najib tahu? Apa kepakaran mereka sebenarnya?

      Delete
    2. Sdr 4:18

      Izinkan saya menjawab soalan pada ayat terakhir sdr itu.

      Inilah kepakaran UmNo-Najib :-

      1. Menipu apabila berbicara
      2. Mungkir apabila berjanji
      3. Khianat apabila diberi amanah
      4. Berterusan melakukan penipuan demi penipuan untuk mempertahankan kepakaran 1,2 dan 3 si atas. Kalau bahasa di dalam nasnya ialah 'fujur apabila berdebat'.

      Delete
    3. Anon, SPRM dan Polis buat siasatan. Biar mereka tentukan hasil siasatan siapa yg bersalah. Kita tunggu okay...

      Delete
    4. "Anon, SPRM dan Polis buat siasatan"

      Ohhh, seperti finma swiss membuat permohonan MLA tu ker?

      Delete
    5. Anon 4:57

      Alaaah seperti siasatan 1MDB tu yang sampai sekarang masih disiasat.

      Tak pun macam siasatan kes Annuar Musa yang tiba-tiba saja cakap tak cukup bukti walau ada duit yang hilang.

      Tak pun macam siasatan ke atas Isa pasal tanah Felda di Jalan Semarak hilang. Satu tunggu-tunggulah dulu, nanti kami panggillah dia untuk disoal (ada ka macam ni) atau yang tak sempat siasat pun dah dapat rumusan tiada unsur jenayah, hanya kelemahan urustadbir.

      Almaklumlah depa akan ada pendusta bernama J untuk terus berdusta mempertahanlan kebathilan tu.

      Delete
    6. Mr J

      Org2 umngok je percaya kat AG, SPRM dan Polis..org dah hilang keyakinan dah kepada agensi2 tersebut kalau melibatkan top gun umngok..

      setuju pe tuan john doe cakap..kes anuar musa ni sebenarnya easy kes..tau dah bersalah..dia ada kepentingan dalam MARA dan persatuan bola sepak kelantan..tak salah lagi ke..

      Macam kes MO1 dalam 1mdb jugak..dia le pengerusi penasihat 1mdb, dia le PM dan dia le menteri kewangan..semua kuasa bawah dia..artikel 117 dlm M&A dah jelas siapa bertanggungjawab..tapi selamat jugak kan Mr J

      Delete
    7. JD, isu Felda dilapur oleh org UMNO sendiri. UMNO kini jauh lebih telus dlm banteras rasuah. Bukan macam zaman dulu. Biarlah siasat. Makan masa. Macam kes rasuah LGE. Makan tahun juga sebelum dakwa. Macam kes Air Sabah. Belum ada pendakwaan lagi. Dlm pada itu senang benar kita salahkan DSN dlm mana mana kes. Macam kes Forex. Mudah benar kita 'sucikan' dosa TDM dgn kata hanya TSNMY terlibat. Jumlahnya melampaui akal. RCI dapati TDM dan AI terlibat.

      Delete
    8. Macai 6.04, isu felda dah heboh semasa PRU13 Macai oiii, tetapi takder kesan dan impak seperti hari ini, Tun sedarkan rakyat, apa hak hak rakyat yg wajib kita semua perjuangkan...

      RCI forex TSNMY dah mengaku tak beritau Tun, macam mana lah atok 92 tahun nak tau? Macam suruh anak2 murid bawa kertas a4 ke sekolah sekeping sorang...dah gilo ke pe?

      Delete
    9. Apa? UmNo hari ini lebih telus?

      Kita tunggu dan lihat saja bgmm para pendusta ini dibalasi Allah akibat pendustaan mereka apabila kebenaran itu benar-benar turun kelak.

      Tak lama mana dah, hanya beberapa purnama saja lagi tempoh untuk mereka bersukaria.

      Delete
  10. Bila di sanggah2, John Doe dah tak boleh tahan, kebencian nya terus terserlah. Biar lah begitu selagi Najib tidak melalui proses perundangan sebagaimana termaktub dlm perlembagaan selagi itu lah tak akan ada sesiapa yang peduli dengan apa yg di meroyan kan. Majoriti yang mendiam diri masih ada kepintaran memikir dak tidak mudah di umpan dg ungkapan ungkapan beremosi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 552
      kes ni melibatkan rakyat..duit dah hilang. tapi tak de 1 pun tindakan dari 1mdb hatta kerajaan malaysia. kenapa? itu yang org marah..duit rakyat kalau digunakan untuk pembangunan yang memberi manafaat kepada rakyat dan negara, org tak marah..

      Tolong beri manafaat yang 1mdb dah berikan kepada rakyat malaysia? g haji ke? itu untuk org2 umgnok je..dalam berhutang berbillion2, dalam audit akaun tak siap2, dalam nak bayar hutang kena jual aset dengan harga yang rendah berbanding belian, dalam nak bayar hutang kerajaan kena bantu, mana 1mdb dapat duit?

      Delete
    2. Siapa yg kena sanggah macai oiiii?

      Ko terasa ker?

      Delete
    3. Orang bersalah gitulah. Mereka melakukan kerosakan dan apabila pelakuan jahat mereka ditentang mereka akan menuduh penentangan itu disebabkan kebencian.

      Apa nak dihairankan dengan segala agensi kerajaan hari ini yang nampak sangat pilih-pilih tu.

      Dalam satu hadith riwayat al-hakim yang tidak bertaraf sahih telah dimaklumkan bahawa baginda Rasulullah saw telah bersabda yang bermaksud akan tiba satu masa di mana penguasanya adalah ibarat singa, menteri2nya adalah ibarat serigala dan hakim-hakimnya adalah ibarat anjing, sedang para rakyat adalah ibarat kambing.

      Hakim dalam BA bermaksud orang yang punya kuasa membuat keputusan dan tidak semestinya hakim yang memutuskan di dalam mahkamah.

      Jadi apa nak hairan dengan perlembagaan sebab yang menjalankan tugas itu pun manusia dan bukan malaikat.

      Siapa kita nak percaya? Anon-anon pendedak yang berdusta atau khabar baginda Rasulullah sendiri?

      Tepuk dada tanya iman.

      Delete
  11. Kau boleh plak percaya cakap2 Tun... dan gerombolannya yek... antaranya si din botox.... udang mantis... LKS... dan ramai lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kepit kau caya plk,bodosss

      Delete
  12. Aku rasa ada perkara yg perlu tun kunci mulut! Kita risau apa yyg dkata tun jadi isu hangat dn kesalahfahaman segelintir pihak

    ReplyDelete
  13. PERMULAAN YANG BAIK ANTARA UMNO DAN PAS? Hakim dalam BA bermaksud orang yang punya kuasa membuat keputusan dan tidak semestinya hakim yang memutuskan di dalam mahkamah. Groww App Review

    ReplyDelete