Tuesday, December 26, 2017

SIAPA YANG KENA AKHIRNYA ????

Dulu lantik Isa nak majukan felda - pembangkang dikatakan iri hati kerajaan nak majukan orang Melayu - hasilnya sekarang gimana pak jib?

Amanahkan Shahrir - gali ?????

Buat kerja bodoh, felda sudah berada di landasan betul, di liwatnya hingga biol - lepas liwat sekarang nak gali pula..

Akhirnya peneroka juga lah yang mengkebumikan diri sendiri (felda).

Kalau tak ubah umno kepada kerajaan PH, nasib korang le..   https://youtu.be/A8j8RagBpIc

15 comments:

  1. Gali kubur sendiri lah.

    ReplyDelete
  2. Bila monyet diamanahkan menjaga kebun bunga atau kebun pisang, maka bersedialah untuk melihat 'hasilnya'.

    'Apabila sesuatu perkara diberikan kepada yang bukan ahlinya, maka tunggulah kehancurannya'.

    Perkara amanah diberikan kepada yang khianat, takkan nak harap jadi gemilang kot?

    Felda hancur di tangan Isa
    Mara hancur di tangan Annuar
    Malaysia hancur di tangan Najib.

    In shaa Allah tangan yang betul akan membaikpulih segala kerosakan ini selepas Najib dan konco-konconya tumbang menyembah bumi kelak.

    Tak lama dah. In shaa Allah. Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JD, apakah dah lupa zaman TDM? Eric Chia dgn Perwaja? Belum buat RCI lagi. Hilang 10 billion harta rakyat. Entah berapa banyak disonglap oleh siapa. Ingat lagi Maminco-Makuwasa? Hancur industry tin negara akibat TDM judi tin dipasaran London. Makuwasa dicipta untuk mengambil saham ipo bumiputra yg harga rendah dan jual pada harga pasaran untuk tutup kerugian. Berapa banyak pengusaha tin bungkus dan berapa ramai bumiputra yg hilang keuntungan saham. Bukankah saham TNB dan Telekom juga diguna untuk tutup kerugian forex? Banyak lagi bala TDM pada negara JD. Sayang, pasal kemaruk nak jatuhkan kerajaan dek hasutan kita lepas pandang segalanya. Angkara TDM memberi kesan pada negara hingga kini. DSN banyak nak kena pulih angkara TDM. Apakah kita nak naikkan bala ini kembali?

      Delete
    2. Apalah mangkuk sangat si Tun Faisal ni.

      Ada ka dia kata harga barang naik disebabkan Pulau Pinang dan Selangor.

      Ishk ishk ishk..

      Delete
    3. Mr J,

      Just wonder where were you educated before?

      I have read your comments on all the 3 blogs namely Shahbuddin, KD dan CG.

      Not once in your many comments and or arguments forwarded have been worth responding.

      You can curse, traceback, resurface, dig into mahathir's shit till kingdom comes...but shits currently served by najib and his fellow thieves are right in front of malaysians are critical issues and need immediate rectification. We are going to dogs and yet you still fantasize, spin fictions and indulge in falsities....tak rasa bersalah ke? If you have remaining grey matters in your head, for Allah's sake WAKE UP AND RISE TO THE OCCASION!. You cannot be forever "bangsated" and the whole malay muslim maruah digadai...

      Please wake up from your video game playing.....

      Delete
    4. Selagi boleh auta dan spin fakta, terus berusaha untuk berauta fakta. Cerita lama didahulukan, cerita sekarang tutup rapat. Bukti lama dok korek bagai, bukti cerita baru nak simpan kemas. Auta benor mu mr j

      Delete
    5. Mr j dan kejora sama spisis, tujuan nak kelirukan pembaca, tetapi kalau taik tetap taik, dunia nikmat sementara, akhirat adalah kekal, ko nak tobat macai? Dengan tuhan ko tobat, Kena minta maaf juga dengan manusia, kerana fitnah ko tabur tu, akan di tuntut di akhirat, tulisan ko merosakkan akidah...

      Bertaubatlah macai!

      Delete
  3. Replies
    1. Bro Kluangman
      Para pembaca blog....

      Jgn terperangkap....'elektrik tak naik lagi 3 tahun' hanyalah kempen auta menjelang p/raya ke 14 macam 'harga kereta akan diturunkan' ketika temberang Najib pd kempen pru 13. Saya masih berdesing sakit kat telinga, apakah sdra2 sudah lupa....??

      Jadinya, usahlah terkinja-kinja dgn penipuan & permainan kotor Najib.

      Mungkin ramai tidak sedar... Najib takottt ada bom meledak tentang muslihat ada udang di sebalik batu pengumuman tariff & bekalan letrik baru ini. Najib hanya mengalan-alan kita dgn lagu syahdu.

      Tahukah anda semua tentang pembinaan stesyen janakuasa terbesar di Melaka oleh syarikat China Komunis yg mana Najib bakal menyediakan pinjaman dari bank tempatan (bukan pelaburan dari China Komunis). Baik & murah hati betul Najib dgn Komunis China nihh, ek....!!

      Stesyen Janakuasa China Komunis itu akan memonopoli bekalan letrik negara mengalahkan TNB milik negara. Siap2lah kita nanti kena bayar tariff mahal ikut sesuka hati mereka.

      Semoga pihak Admin dan blog2 pro pembankang dapatkan detail dan jadikan tajuk portal untuk kita semua membahaskannya.

      Harap mendapat perhatian & semua maklum......!!

      Delete
  4. tarif eletrik tak naik hingga 2020? biar betul? gila apa ni? oh! 1mdb dah buat hal supaya tarif eletrik kekal hingga 3 tahun lagi. hampeh betul la 1mdb ni, tak habis2 buat masalah....hohohohohoho

    ReplyDelete
  5. Semua main lepas tangan..nasib kamulah peneroka

    https://youtu.be/A8j8RagBpIc

    ReplyDelete