Monday, May 21, 2018

INIKAH ISU YANG RAFIDAH SOUND NAJIB? HISHAM YANG JAWAB..




THE MOTHER OF ALL LAND SCANDALS -

  NAJIB  TRANSFERRED ALL MILITARY  LAND TO 3  CRONIES

SYNOPSIS OF SCANDAL:

* All military land was ‘privatised’ , without any open tender , to 3 cronies , on a 40yr lease

* Cronies become middlemen for all massive land based deals , and projects,  awarded to Chinese and Malaysian Companies

* Revaluation of Ex-military land results in huge profits , part of which  will finally end up with 1MDB , or Ministry of Finance

* Swap arrangements between high value ex-military land ,with new lower value land elsewhere, resulting in hefty profits

* Ex-military land will be continuous  source of money for Najib , via the 3 cronies.

* And ongoing identification of land based projects , including for commercial agriculture as announced by the Defence Minister , directly involving Ex military land.

NOW PLEASE READ ON....

Before the March 2008 PRU, Najib, as Deputy Prime Minister and Minister of Defence, transferred all land owned by the Ministry of Defence (MINDEF) to 3 Malay individuals.
One of them was his former staff in MINDEF.

This ‘PRIVATIZATION’ was a  direct offer of the more than 40,000ha of ALL MINDEF land , including in Sabah and Sarawak.
There was no tender or option for quotation.

The land is then used in a variety of profitable transactions:

1. SELL/LEASE  to third parties

2. AS A PART OF IDENTIFIED COMMERCIAL PROJECTS , with the value of the land being revalued to the much higher current market value.

3. ‘LAND SWAP’ ,where the original land (prime land in or near a city or town ) , is exchanged for land in outlying or rural areas ( of low value). The original military camp will be dismantled,  and moved to a new location.
 High value private projects will then be developed on  the original camp land.

KUALA LUMPUR:

The TUDM Sungei Besi Air Base (238ha) was sold to 1MDB , at a ridiculous price of RM74.20 psf (Market value estimated then ,at RM500-RM1000psf),  for the ‘Bandar Malaysia Project’ with a GDV of RM150 billion.
This project is part of the 1MDB 'Debt Rationalization' plan. The TUDM base, Army camp and Police Air Wing , have been relocated to several remote areas.
Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) was awarded this RM2.1 billion relocation contract.
The relocation cost , which should have been fully borne by 1MDB, received financial assistance from the government.
The RM7.41 billion (60%) Bandar Malaysia contract , has been withdrawn from the Malaysia-China Consortium, IWH-CREC Sdn Bhd.
 Their 10% upfront deposit of RM741 million , paid in December 2015, was most likely used to pay 1 MDB debt ,as part of its 'Debt Rationalization’ program.
 By right ,1MDB should be the party returning the RM741 million ,to the IWH-CREC consortium, upon termination of the contract .
Instead, on the pretext that the project has now been taken over by the Ministry of Finance, this RM741 million was paid by the Ministry of Finance.
With a blink of an eye, A RM741 MILLION DEBT CHANGED HANDS FROM 1MDB ,TO THE GOVERNMENT (i.e.TAXPAYERS).

SARAWAK:

Najib’s close confidante, Bustari Yusof, was given Military land in the state , in exchange for building new Military Camps in different locations.
Not much is known about these land swap deals in Sarawak.

PENANG:

The TUDM Butterworth Base,  deemed to be a 'National Strategic Defense Landmark', was taken over by TSR Capital (JV with LTAT and Bukit Timah SB) , through an ongoing agreement .  It is earmarked for profitable conversion , into a Commercial Development Project , with a GDV of RM10 billion.
 The TUDM Base was to be moved to Ara Kuda, near Tasek Glugor, in Penang ,at a cost of RM3 billion.
 Following strong objections from various parties, including UMNO Pulau Pinang itself, the Penang State Government ,and local residents living around the base (who rely on business from the base for a living  ) , the project was shelved.
Although TSR Capital had already informed KLSE , that they had been awarded the project, Najib called off the project , on the grounds that ‘more in-depth study' was required.

JOHOR:

Majidee Camp, located 4km from Johor Bharu, is the largest military camp in Johor.
It houses the elite Army’s Special Forces (Gerak Khas) , and the 7th Army Brigade . It is considered the 'Last Fortress of the Country’s Southern Defense.
It was also not spared from Najib's grand scheme.
 In 2011 the land was taken over by Selia Pantai Sdn Bhd , to be developed into Southkey City, a commercial development of 133ha , with a GDV of RM13 billion.
 Although this project is not yet finalized, half of the residents of Kem Majidee was transferred to Kluang, Gemenceh and Gemas.
The new camp in Banang, Batu Pahat, will be built at a cost of RM96.7 million.
The status of the project at the moment is unclear.

‘IDLE MILITARY LAND' TO BE USED FOR COMMERCIAL FARMING:

Former MINDEF land , now belonging to the 3 cronies, is also earmarked for commercial farming. Defense Minister Hishammuddin Tun Hussein made an announcement in May 2016 , that MINDEF will cooperate with Plantation Companies, and the Ministry of Agriculture , to commercially develop these so - called " idle military  lands " , for large-scale agriculture projects , which he claimed was to " boost the country’s 'Food Security , and to be  supposedly ‘in-line’ with MINDEF’s 'National Blue Ocean Strategy'.
 These converted ex military land will, of course, be leased from the three cronies , who will reap the profits , from the plantation companies to be identified.

VETERAN HOSPITAL IN IPOH:

In February 2017, Defense Minister Hishammuddin Tun Hussein announced plans to build a Veterans Hospital , at a cost of RM600 million in Ipoh. This is a ‘Private-Public’ initiative between MINDEF ,and BP Healthcare.
Is this yet another project in Najib’s Privatization of Military Land programme that will result in huge profits from land revaluation by the 3 cronies ?

FACTS to remember:
There is just NO MORE LAND BELONGING TO MINDEF. It has ALL been transferred to the 3 Najib cronies for 40 years lease.

Some of these  projects involving  ‘land-swap’ deals , will involve ‘quid pro quo’ arrangements , with companies linked to massive contracts , already awarded to companies from China.

EAST COAST RAIL LINK (ECRL):

This 620km railway project was awarded to CCCC (China Communications Construction Company Ltd) from China.
Whilst Najib announced, during his last visit to China, that the project will cost RM55 billion, its real cost, according to analysts, will eventually exceed RM102 billion.
 It will involve ‘acquisition’ of large tracts including Ex military land. This , again,  presents an opportunity for more ‘quid pro quo’ arrangements.
 The proceeds from this will certainly  go towards repayment of the 1MDB debts and liabilities.

 HIGH SPEED RAIL (HSR):

This KL-Singapore High Speed Railway Project, like the ECRL , will also involve large tracts of land  . Some are part of the Ex  military land , which  present yet another  opportunity for  ‘quid pro quo’ arrangements.

Upward revaluation of ALL the Ex military land , will clearly benefit these 3 individuals ,  and eventually ,the Mastermind, Najib.

Some of the  money  generated , through ongoing swap arrangements, and projects involving sale or sublease of Ex military land ,  will certainly be used for 1MDB debt repayment. 1MDB will ultimately benefit from every land transaction involving the Ex military land.

Where will all this end?


The returns from these land deals might have  been a part of the RM2.6 billion ‘personal donation’ to Najib, which he claimed was from an Arab Prince.

Imagine how much of the 40,000ha have been 'offered' for sale to private companies?

All three of these cronies, including Najib's former staff, have acquired the land for 40 years, of which 10 years have passed.

Imagine the 'payback'  into Najib’s pockets ,for the next 30 years?

This has to be the height of money politics, oiled and  greased ,by money obtained from transactions , which involve the blatant giving away ,of more than 40,000ha of valuable Military land , to 3 cronies .
They then become the intermediaries for ensuing negotiations , with the Companies undertaking various commercial projects ,on these prime parcels of Ex military land , all over Malaysia.

Imagine how much would have been collected over the last 10 years. Imagine how much will be collected lin the next 30 years.

With so much cash available to Najib, it is no surprise that so much ‘dedak’ is being distributed to all and sundry. All in the millions of ringgit.

The Rakyat must know that THERE IS NO MORE MILITARY LAND OWNED BY MINDEF.

EVERY INCH HAS BEEN GIVEN AWAY TO NAJIB’S 3 CRONIES.

QUESTIONS CAN BE ASKED :
Why was there a need to privatize ALL THE LAND, ALL  AT ONCE , to the 3 cronies? The only answer has to be GREED FOR POWER , AND MONEY

Why not only have an open tender , each time a parcel of land is to be sold or leased?  This will ensure transparency ,and get the best deal for the government? The only answer again has to be GREED FOR POWER AND MONEY

These 3 cronies, as ‘NEW OWNERS OF ALL THE NATION’S MILITARY LAND’ , for 40 years, now have the right to negotiate with interested parties , in lucrative land swap deals. Interested  companies will now have to negotiate with these 3 cronies , on the terms.

ROLE OF CABINET :

Such an important Privatization Project , must have obtained Cabinet approval.
In 2008, the Cabinet was under the watch of PM Abdullah Badawi.

Before anyone seeks to  classify  all that have been stated ,  as 'Fake News',  it is important to get the Cabinet Ministers ,who were present at that meeting in 2008 ,TO VERIFY THE TRUTH.Their attendance at the meeting can be easily ascertained.

They can confirm the existence of such a PROJECT PAPER by Najib , to privatize all military land nationwide, to the 3 individuals.

 The paper was TABLED AND APPROVED BY THE CABINET in 2008.

The MINUTES OF THIS CABINET MEETING should be made public , and not be declared as yet another ‘Classified Document’ under the Official Secrets Act.

After all the projects are being implemented, and. already announced for implementation.

THERE ARE  CERTAINLY NO SECRETS THERE .
The people have the right to know.

Surely the Rakyat must  know who were these three individuals , who were awarded directly , this gigantic and profitable privatization project , without having to go through a tender process?

TO ALL THE MINISTERS who were present at that Cabinet meeting, please be reminded of your solemn 'Oath of Office ' .
THE MUSLIM MINISTERS RECITED THEIR OATH , with the opening words 'WALLAHI; WABILLAHI; WATALLAHI ... ' (IN THE NAME OF ALLAH..)

A DENIAL WILL BE CONSIDERED A BETRAYAL TO THE NATION AND THE RAKYAT.

THE GREATEST BETRAYAL IS TO THE SERVICEMEN  ,AND VETERANS  ,OF THE ARMED FORCES, DEFENDERS OF THE NATION AND PEOPLE..

ALL OF WHAT HAS BEEN STATED ,  WILL NEED TO BE THOROUGHLY  INVESTIGATED , FOR THE SAKE OF  OUR COUNTRY.

GOD ALMIGHTY WILL BE YOUR FINAL ARBITER...



February 2018.



27 comments:

  1. Tanah ATM jadi agenda utama Mat Sabu...Hisham bersedia lah beri penjelasan...seblm pru boleh konar kiri konar kanan...sekarang kalo banyak konar boleh jatuh gaung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari seblm pru hingga selepas Pru ko makin teruk...dari bodooo jadi tolol..perompak pojaan hati ko dah kecundang....ko sedang berduka lara yeek...cian ko bahlol wal tollol..hihihihihi..

      Delete
  2. Pihak polis masih belum selesai mengira wang yang dirampas daripada tiga unit kediaman yang dikaitkan dengan bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak di Pavilion Residences, Jumaat lalu.

    Pihak berkuasa itu mula mengira wang berkenaan yang disimpan dalam 72 beg bermula sekitar jam 10 pagi tadi dan masih membuat pengiraan sehingga jam 3.30 petang, lapor Harian Metro.

    Berdasarkan laporan tersebut, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Bukit Amanh, Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh mengesahkan perkara berkenaan namun enggan mengulas lanjut.

    Laporan itu menyebut pengiraan dilakukan di Menara 238, Jalan Tun Razak Kuala Lumpur.

    "Difahamkan, buat masa ini sebahagian wang terbabit sudah selesai dikira, namun belum sampai 10 beg daripada keseluruhan 72 beg.

    "Proses itu dilaporkan mengambil masa yang panjang disebabkan jumlah wang terlalu banyak termasuklah jumlah pelbagai mata wang asing.

    "Selain itu, pihak JSJK juga perlu merekodkan setiap nombor siri setiap mata wang berkenaan untuk dijadikan bukti dalam proses siasatan susulan," jelas laporan berkenaan.

    ReplyDelete
  3. Bukti dah ada
    Peguam negara dulu ckp dah cukup bukti utk dakwa
    Laporan audit negara dah keluar drp OSA

    Cakap banyak buat apa lagi
    Dakwa ajelah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendakwaan sebaiknya dibuat hujung Disember 2018..

      Sementara ini biarlah disiasat secara detail..

      Semua ini wajar juga dibahaskan di parlimen akan datang dan memberi peluang kepada pembangkang bertanya soalan dan peluang najib mempertahan dan membersihkan dirinya.

      Lagipun kerajaan PH masih ada masa sehingga Julai 2023 sebelum PRU15 dan parlimen dibubarkan.

      Delete
    2. KD, nak buat pendakwaan dan perbicaraan dlm parlimen ke? Hebat PH ni, aku kagum.

      Delete
    3. Setuju dgn KD. Dapatkan semua butir2 lanjut. Dokumen2.

      Periksa pejabat, rumah 3 kroni itu. Tak kisah berapa jam. Tak kisah malam. Buat masa depa tak sangka nak datang.

      Dapat semua bukti, baru heret mahkamah.

      Depa penjenayah mcm Najib. Bedebah semua.

      Delete
    4. Apasal jenayah? Jual tanah gomen. Tarak tender. Cara rahsia. Motif jahat.

      Tanah tentera. Rosak kepentingan pertahanan negara. Sekat perkembangan kemudahan negara. Tentera tarak tanah lagi masa depan. Cilaka.

      Delete
  4. Alhamdulillah..
    Inilah intipati perjuangan ABATA dgn semangat wasatiyah.

    Ini tindakan seorang pendekar bugis yg tulen bukan seekor lanun.

    Ini juga menepati ajaran Islam menurut kitab karangan imam machiavelli.

    Moga penyokong najib pikul beban bersama smp akhirat kerana mengekalkan kebejatan walaupun sudah diberitahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tetap bersama umno..terus berjuang walau berliku melawan manusia yg blh tentukan amal pahala seseorang/melawan fitnah akhir zmn..org yg sama parti belum tentu sama2 kesurga blm tentu sama2 keneraka

      Delete
  5. Umno dulu kini selamanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam letak di mana bro..

      Delete
    2. Depa bukan peduli agama. Najib pigi Mesjid Kg Bahru KL, kasi RM1 juta untuk ubahsuai. Mcm duit kepala bapak dia.

      Mcm dia tahu nak kalah Pru. Kalah, rumah kena geledak malam, siang, petang, dia pigi Mesjid Kg Bahru tu, sembahayang. Kot mintak depa tolong doa nasib dia.

      Kalau tak, hari biasa, sembahyang ke? Mcm mak badak tu sembahyang ke? Kalau sembahyang, takkan RM2.6 bilion. Takkan rantai RM100+ juta. Mcm mcm lagi.

      Delete
    3. Tetap bersama umno..terus berjuang walau berliku melawan manusia yg blh tentukan amal pahala seseorang/melawan fitnah akhir zmn..org yg sama parti belum tentu sama2 kesurga blm tentu sama2 keneraka

      Delete
    4. Isa3 - Seseorang kena beritahu kau ke kalau sembahyang? Atau kau nak beritahu orang bhw kau ni amal ibadat dah cukup banyak dan ustaz kau dah jamin syurga utk kau?

      Jgn sombong dan bongkak sgt.

      Delete
  6. Peguam Najib tarik diri
    22 Mei 2018, 1:49 pagi (Dikemaskini 22 Mei 2018, 1:55 pagi)

    A A
    Peguam Harpal Singh Grewal dan M Athimulan menarik diri daripada mewakili Datuk Seri Najib Razak, beberapa jam sebelum bekas perdana menteri itu dijangka disoal siasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

    Harpal mengesahkan beliau menarik diri selepas mengadakan pertemuan di kediaman anak guamnya itu di Taman Duta malam tadi.

    "Ya, saya sahkan sudah menarik diri sebagai ahli guaman mewakili Najib.

    "Selain saya, seorang lagi rakan iaitu M Athimulan turut menarik diri," katanya dipetik sebagai berkata kepada Berita Harian.

    Harpal berkata mereka menarik diri secara sukarela dan bukan dipecat oleh Najib.

    Laporan itu berkata kumpulan guaman mewakili Najib kini diambil alih oleh bekas peguam cara negara iaitu Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden dan enam lagi rakannya

    Najib dipanggil ke SPRM untuk kenyataannya direkodkan pada jam 10 pagi ini.


    SPRM sebelum ini menyiasat Najib berikutan deposit berbilion ringgit dalam akaun bank peribadinya serta dana dari SRC International Sdn Bhd, bekas anak syarikat 1MDB.

    Siasatan itu telah dihentikan tetapi dibuka semula selepas Tun Dr Mahathir Mohamad mengambil alih jawatan sebagai perdana menteri di bawah kerajaan Pakatan Harapan yang baru.

    Bekas Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Mohd Sukhri Abdull, yang terlibat dalam siasatan dan bersara awal, juga telah dipanggil semula untuk mengetuai suruhanjaya itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora tulur kicik akan jadi peguam najib plak...

      Delete
    2. Apasal Shafie tak jadi peguam dia?

      Dah dapat RM9 juta, dah cukup?

      Ke sebab tak mau naik sinking ship?

      Delete
  7. Nak selesaikan kes tanah tentera aje tak tahu berapa lama.

    Bukan main banyak lagi kes2 tak betul Najib buat. Panjang senarai nya.

    Tun Mahathir perlukan masa lebih dari 2 tahun. Kasi dia masa itu.

    Kalo sampai penuh satu penggal 5 tahun jadi PM pun takpa. Nak tengok kesan. Contoh nya DEB.

    Anwar boleh jadi PM berbelas/berpuluh tahun lepas itu.

    ReplyDelete
  8. to Bustari Yusuf, let the ghosts of DTSB and SSB haunt you to the end

    ReplyDelete
  9. Mat Sabu perlu siasat lima skandal di Kementerian Pertahanan

    SHAH ALAM - Centre for Malaysian Political And Economic Transcendence (Competent) menggesa Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu menyiasat lima skandal dalam kementerian itu ketika era pemerintahan BN.

    Ketua Eksekutif Competent, Wan Anwar Wan Ibrahim mahu Mohamad menyiasat pembaziran dan salah guna kuasa melibatkan pebelian aset Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

    Beliau berkata, pelantikan Mohamad sebagai Menteri Pertahanan adalah keputusan tepat sebagai kerana beliau lantang mempersoalkan salah laku dan pembaziran ketika pemerintahan kerajaan BN sebelum ini.

    "Kami mahu menteri pertahanan membuka kembali fail siasatan kes pembelian beberapa unit Rapid Intervention Vehicle (RIV) yang pernah mendapat perhatian Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar selepas menegur harganya yang terlalu mahal.

    "Harga yang dilaporkan adalah RM690,000 seunit, sedangkan baginda sultan pernah membelinya pada harga RM150,000 sahaja. Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi selaku menteri pertahanan ketika itu berjanji akan membuka kertas siasatan namun sehingga kini kes itu senyap," katanya dalam satu artikel, hari ini.

    Beliau menambah, pembelian 257 unit Armored Personnel Vehicle daripada syarikat Turki berharga RM7.5 bilion juga perlu diberikan perhatian.

    "Harga tersebut dikatakan naik mendadak daripada harga asal RM1.76 bilion seperti dilaporkan akhbar Turki sewaktu perjanjian ditandatangani pada 2011.

    "Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara ketika itu, Tony Pua pernah mempersoalkan perkara ini di Parlimen namun tidak dijawab oleh menteri pertahanan," katanya.

    Selain itu, beliau juga menggesa Kementerian Pertahanan mengkaji semula polisi komisen melampau kepada syarikat broker yang berurusan dalam pembelian aset ATM.

    "Perkara ini menjadi buah mulut rakyat apabila Perimekar Sdn Bhd milik Razak Baginda yang juga sahabat kepada bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mendapat habuan RM535 juta mengikut kadar hari ini dalam proses pembelian dua kapal selam Scorpene.

    "Skandal ini menjadi lebih hangat lagi apabila Razak Baginda dikaitkan dengan kematian model Mongolia Altantuya Shaaribuu yang masih menjadi misteri sehingga kini," katanya.

    Wan Anwar turut mendesak pembekal atau kontraktor kepada Kementerian Pertahanan yang pernah terlibat dengan projek sakit disenarai hitam dan disaman kerana kerugian yang ditanggung.

    "Contohnya, projek pembinaan 27 unit Patrol Vessels berharga hampir RM1 bilion seunit yang gagal disempurnakan mengikut jadual oleh syarikat PSC-Naval Dockyard.

    "Syarikat ini dimiliki Tan Sri Amin Shah yang diketahui sebagai kroni besar Umno-BN. Syarikat hak milik Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT), Boustead Holdings, akhirnya terpaksa mengambil alih PSC-Naval Dockyard untuk memastikan kelancaran projek tersebut," katanya.

    Mengulas lanjut, beliau mendakwa, negara juga mengalami kerugian besar apabila projek pembinaan Pusat Pengajian Pertahanan Nasional (Puspahanas) bernilai RM100 juta diberikan kepada syarikat yang langsung tiada pengalaman dalam bidang pembinaan.

    "Skandal ini hangat diperkatakan apabila didedahkan oleh Deepak Jaikishan (rakan karib Datin Seri Rosmah Mansor) yang marah kerana Raja Ropiaah dikatakan gagal menunaikan perjanjian kepada Deepak sebagai timbal balik untuk Deepak membantu dalam projek pembinaan Puspahanas tersebut.

    "Sekali lagi, anak syarikat LTAT terpaksa mengambil alih projek sakit milik kroni Umno-BN untuk memastikan kelancaran projek," katanya.

    Justeru, beliau berharap, satu tadbir urus yang cekap dan berhemah berdasarkan kepada kaedah-kaedah terbaik dapat dijadikan amalan di Kementerian Pertahanan dan aset-aset yang terbaik turut dapat disediakan dan diselenggara untuk kegunaan perwira-perwira negara dalam angkatan tentera.~ Sinarharian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bunyi macam depa ingat duit gomen tu duit kepala bapak depa.

      Cilaka hamjadah (pinjam kata Najib) nate' Najib & kuncu2 nya.

      Siasat, mintak depa pulang balik/ bayar gnti rugi kpd gomen. Tak mau, bawak mahkamah Suruh DPP mintak Hakim arahkan depa bayar balik.

      Bila depa tak bayar, bankrapkan depa. Baru mak badak menggelupur. Bikin rakyat pikir 8 kali kalo nak buat gitu masa depan.

      Delete
  10. Bustari Yusof abang kpd fadhilah yusof bekas mentri kerjaraya....
    Pemilik lebuhraya Pan Borneo...kroni najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh Mahathir batalkan saja projek Pan Borneo tu. Membazir.
      Ecrl pun batalkan je. Membazir.

      Delete
    2. Baik suruh mahathir batalkan kerakyatan ko kerana membazir...habiskan boreh...

      Delete
  11. where would you start off? First thing you certainly can certainly do is start out incorporating nearby
    into your key phrases. A great case in point is if you are attempting to sell essential oils, your own keywords can possibly be"essential oils," or even"high
    quality essential oils." Now you wish to present local, which means you can just turn your key words to some long-term key word using location, these as"essential oils
    London" or"essential oils in New York" as illustrations

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

REFORMASI REFORMASI REFORMASI SENDIRI TAK REFORMASI KAHKAHKAH LAWAK

Sebok minta orang undur...sendiri liat nak undur   Desakan Anwar undur jika tidak diselesaikan sekarang tetap bangkit MENJELANG PRU15   PKR ...