Tuesday, June 26, 2018

BUGIS KEPARAT DAH TERSINGKIR, RUMPUN MELAYU LAIN KENA BERSATU, LETAKAN SEMULA DAP SEBAGAI PEMBANGKANG..



Bekas PM Australia Bosan dengan orang Cina Australia…!!!

1. Orang Cina yang harus sesuaikan diri di negara ini, bukan kami sebagai Australian. Terima atau keluar sahaja dari sini. Saya selaku bekas Perdana Menteri bosan dengan negara yang bimbang tentang sama ada kita menyinggung orang Cina yang tinggal dinegara ini. Sejak serangan pengganas di Bali, kami telah mengalami peningkatan dalam patriotik oleh majoriti Australia. Oleh itu, budaya orang kami telah dibangunkan sejak dua abad perjuangan, melalui pelbagai ujian dan kemenangan diperjuangkan oleh orang asal Australian yang berjuang mendapatkan kebebasan.

2. Bahasa:
Kami orang Australian bertutur didalam Bahasa Inggeris, bukan bahasa Mandarin, Hokkien atau bahasa Cina yang lain. Oleh itu, jika anda orang Cina ingin menjadi sebahagian daripada masyarakat kita atau menyesuaikan keadaan disini, sila belajar bahasa kami iaitu Bahasa Inggeris. Bukan kami yang perlu belajar bahasa Cina. Sikap kamu orang Cina yang berkelompok dan hanya menggunakan bahasa Cina sesama kamu membuatkan kami orang asal Australia tidak faham dan ini seperti menghina kami.

3. Agama:
Kebanyakan Australian percaya kepada God (Kristian). Kenyataan ini bukanlah kerana semata mata hendak menyebarkan dakwah agama Kristian atau kerana politik. Tetapi hakikatnya negara ini diasaskan oleh orang-orang Kristian, prinsip-prinsip Kristian, dan ini telah dijelas didalam perlembagaan negara Australia. Ia sudah pasti sesuai dan menjadi keperluan untuk dipaparkan di dinding setiap semua sekolah di Australia. Mengapa sudah ada suara suara dari orang Cina untuk menuntut hak yang sama supaya dipaparkan juga agama budha?

4. Pendidikan:
Orang Cina yang menetap disini sepatutnya tidak boleh menuntut hak yang sama atau dengan sengaja mempersoalkan mengapa perlu berbahasa inggeris dan menghormati agama Kristian disini. Jika perkataan God (Kristian) itu menyinggung anda, maka saya selaku bekas Perdana Menteri mencadangkan anda orang cina perlu mencari negara lain untuk menetap. Ini kerana perkataan God (Kristian) adalah salah satu bahagian didalam adat yang dipraktikkan di Australia ini.

5. Kami akan menerima kepercayaan anda, dan tidak akan mempersoalkan mengapa. Apa yang kami minta ialah anda menerima kami sebagai penduduk asal Australia, dan hiduplah dalam suasana harmoni dengan kenikmatan yang telah kami kongsikan.

6. Ini adalah NEGARA KAMI, TANAH KAMI iaitu Australia. Kami Australian yang memboleh serta membenarkan anda orang Cina peluang untuk menikmati kehidupan di Australia ini. Tetapi apabila anda orang Cina telah selesa di negara kami, mengapa anda tiba-tiba mengadu dan merengek? Jika kamu orang Cina merasakan ini semua tidak adil tentang Bendera negara kami, Perlembagaan kami, cara kami membelanjakan wang yang fokus kepada penduduk asal, mengenai agama Kristian kami, cara hidup kami, kerajaan kami, saya rasa selaku bekas Perdana Menteri Australia memberi pintu terbuka kepada mana-mana orang Cina untuk keluar dari negara ini dan pilih negara yang lebih bebas yang dapat menerima semua permintaan kamu ini.

John Horward.
Ex-Prime Minister, Australia.

37 comments:

  1. Pemimpin australia tidak merompak..senang bagi mereka bersatu dan berkeras kpd etnik lain...

    Berbeza dgn kita ade yg mcm2 tujuan bila berpolitik....yg ugama kudakan ugama kerana nak isi tembolok jugak...itulah sebab payah melayu nak bersatu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu tak semestinya Islam
      Islam tak semestinya melayu

      Apalah bongok punya bapuk

      Delete
  2. Hanya Anwar mampu satukan Melayu - Jamal

    14 Jun 2018, 4:34 petang (Dikemaskini 14 Jun 2018, 4:37 petang)

    A A
    Ketua Umno bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos menjelaskan alasannya menamakan Ketua Umum Pakatan Harapan, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon terbaik untuk memimpin Umno berikutan kekalahan BN pada pilihan raya umum ke-14.

    Ahli politik yang melarikan diri daripada buruan polis sejak bulan lalu, berkata Anwar adalah satu-satunya pemimpin yang mampu menyatu-padukan semula kaum Melayu.

    "Ketika ini Umno memerlukan sokongan daripada seluruh akar umbi dan dari situlah, saya melihat penyatupaduan orang Melayu ini hanya mampu dilakukan oleh Anwar," katanya dalam satu kiriman video yang dihantar seorang ahlinya menerusi aplikasi WhatsApp.

    Walau bagaimanapun, Jamal berkata, cadangan itu adalah pandangan dan pendapat peribadi beliau semata-mata dan tiada kena-mengena dengan individu lain atau parti Umno itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamal sedang bersembunyi
      Kenyataan tu bapuk ni ambik dari lubang jamban mana?
      Jamal yg dah jd pelarian kau petik kenyataan dia tampal kat sini suruh org lain baca?

      Gila betul bapuk Siam ni.

      Delete
  3. KD
    jgn rasis
    jgn ikut Australia
    mereka rasis
    Australian rasis apabila mempertahankan hak mereka
    kita pun dikira rasis apabila mempertahankan hak kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya juga tidak kisah dipanggil rasis sebab mereka pun sama, Chauvanis. Tak heran pun nak gelar rasis ke apa.
      Mereka menyebutnya beribu ribu kali supaya kita takut dipanggil rasis (bila bercakap soal bangsa, hak dan ketuanan tanah melayu) sebab itu satu strategi mereka cuba melemahkan semangat kebangsaan kita.

      Delete
    2. Semangat kebangsaan kepada bahasa saja....yg berkuasa ingat nak kaya aje...susah kalo bersatu dgn orang yg bersemangat nak kaya melalui kuasa politik..

      Delete
    3. Alhamdulillah. Kalau mempertahankan hak kita, negara kita,bahasa kita dipanggil rasis,maka saya juga macam kd- rasis. Bagus kd kamu utarakan isu ini untuk beberapa entry, biar puak mereka sedar diri. Ini Malaysia, negara kita semua. Ikutlah perlembagaan negara. Jgn ikut sedap dia. Saya mengundi PH pd pilihanraya lepas. Saya tak gembira dengan segala yg puak DAP buat sekarang.

      Delete
    4. Sangat setuju, alasan rasis apabila Kita menjunjung hak Kita hanya senjata nak menutup mulut Kita. Kita tak patut malu atau takut mengaku rasis. Saya adalah melayu rasis, kerana bangsa cina lebih rasis.

      Delete
    5. Sejak bila mempertahankan hak dikira rasis. Kata la rumah ko didatangi tetamu. Mula2 dia tumpang bbrp hari pastu minggu last2 bertahun. Akhir skali dia minta bilik utk dia slesa. Ko nak kasi ke?

      Delete
  4. tapi ... tapi ... john howard ialah kaum pendatang. Sepatutnya John howard belajar cakap bahasa aboriginal, negrito, jakun, penoi, senoi mahupun tomoi. Tak gitu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok nenek howard lebih dulu sampai dari cina...aborigin ostralia blm civilsed pada masa tu...

      Delete
    2. Mungkin juga.
      Mungkin juga kau pun keturunan Senoi atau jakun
      Kau pun patut belajar cakap Senoi atau jakun

      Delete
    3. Senoi atau jakun jauh lebih mulia dari bapok bodo sebab mereka tak suka diliwat lubang jubo mcm bapok tua bodo.

      Delete
  5. Tun 22 tahun memerintah berjaya mengawal kerenah orang cina....sekarang cina dap wakil cina dlm kandang tun tentu tak payah tun nak kawal...cuma pada masa sekarang tun sangat sibuk urusan membaiki negara angkara najib..setakat ni tak ade orang cina berani cabar hak melayu melainkan kes tulisan siaran media dlm bahasa cina...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sampai 100 lagi bapuk Ooi dah pun buat hal. Tunggulah 5 tahun lagi. Harap kau tak mampus lagi waktu tu

      Delete
  6. oleh kerana pengomen mendewakan mmak tun penyelamat Negara Maaysia yg dicitotnya selama ini.. marilah kita berdoa pada tuhan supaya usia tun mamak dipanjangkan lagi sehingga 120 tahun lagi.. kalau tak 120 tahun cukup lag ya tuhan ku ko double kan usia tun mamak selama 93 tahun sahaja.

    aminnn ya rabbul alamin.. selagi mamak ni ada selamatlah malaysia katanyeee..

    aminnnnnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dengki dgn tun...hihihi...silap2 umor ko tak berapa panjang..

      Delete
    2. Sama Ada lahanat 1:08 adalah cytro dap atau umno.

      Delete
    3. Haaahaaahaaa...nampak dah nak lingkop..semua Atok buat tak menjadi ..huuuhuuuhuuuhuuuu

      Delete
    4. Doa yg bersifat mempersendakan tak ada dalam ajaran Islam. Berhati2lah kala menulis. Tak lawak pun.

      Delete
    5. nak doa pun salah... bodo punya macai tomato

      Delete
  7. Blog org gila isim ni.. sampai melayu dh tergadai masih nak maki Najib.
    korang yag sabotaj Najib. lepas tu skrg episod apa pulak nak salahkan Najib?
    si madey yg lingkupkan negara kasi dapig naik tocang..korang langsung tak sentuh si mahafiraun tua tu.. apa jenis sewel blogger dan macai2 ini?

    ReplyDelete
  8. CINA TETAP CINA...SAMPAI BILA2 RASIS, SAMPAI BILA2 PUN TAK SUKA MELAYU....MELAYU SAJA YANG BODOH MENDEWA2 KAN MEREKA.

    ReplyDelete
  9. Betul la kata bekas PM Australia kat atas tu, mula2 tumpang saja, bila dah bertapak, menikmati kehidupan mewah Australia, jadi kaya raya kuasai ekonomi mula minta hak2 yg tak masuk akal, agak2 kalau MP Cina Australia buat statement dlm tulisan cina dan bahasa cina apa reaksi org putih Australia?

    ReplyDelete
  10. Saya rasa kerajaan perlu banyak belajar dari kerajaan Australia bagaimana untuk menangani masalah perkauman cina yg sangat menebal ini? Tak salah belajar!

    ReplyDelete
  11. Lu dah tido sebantal dengan dap ,hina rumpun melayu bugis lagi nak panggil melayu lain bersatu...

    ReplyDelete
  12. KBB;
    Sila kamu nyah dari blog ini jika kamu masuk sekadarkan untuk menyibok dan menonjolkan kehebatan Anuar....kononnya hanya Anuar sahaja yang dapat menyatukan semua bangsa diMalaysia ini!!....memang dah elok sangat dah kamu menyokong Jamal bangang yang hanya mendapat 2 undi untuk merebut ketua pemuda.Hanya orang2 yang bangang seperti kamu berdua sahaja yang masih menyokong Anuar peliwat tu tanpa had.Penyokong taksub bertaraf sewel yang tidak ada ubat...patutnya orang2 seperti kamu berdua ini dihumban kedalam perigi buta dan biarkan sampai ma...s....baru padan dengan muka kamu.Dasar bapok bengo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bapok bodo tua kutuk tu sama jer dgn jamal dua2 bodo, cuma bezanya jamal tak suka buat kerja jijik jubur menjubur mcm bapok bodo tua kutuk tu...kik3

      Delete
  13. mampussssss anak cucu kita nanti

    ReplyDelete
  14. Tiada beza rampasan barangan mewah Rosmah, Imelda, kata akhbar Filipina
    FMT Reporters
    ShareTweetPinMail

    Hanya penemuan senjata api yang membezakan rampasan barangan mewah milik Rosmah Mansor dan Imelda Marcos.

    PETALING JAYA: Siri rampasan barangan mewah dipercayai milik bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor mengingatkan rakyat Filipina kepada bekas presiden negara itu, Ferdinand Marcos dan isterinya, Imelda, lapor akhbar Filipina.

    Laman Inquirer.net melaporkan, seperti Imelda, Rosmah juga menjadi individu yang dikehendaki pihak berkuasa kerana didakwa terlibat dalam skandal 1MDB.


    Menurut akhbar itu, Rosmah yang digelar “Imelda wannabe” dan “Imelda Marcos of Malaysia” oleh media antarabangsa tidak mempunyai banyak beza dengan isteri bekas presiden itu yang gemarkan gaya hidup mewah.

    Imelda adalah isteri kepada presiden yang memerintah Filipina secara diktator dari 1965 hingga 1986. Beliau amat berpengaruh dan “merompak” harta negara.

    Beliau dikatakan mengamalkan gaya hidup mewah selain gemar berpesta, selain saban hari muncul di kaca televisyen dan di dada akhbar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ngan mak badak tua tu sama jer bodo. Si bodo yg tak tau dia bodo.

      Delete
  15. Hadi's Lawyers Accept Nik Abduh Recording Is Genuine After All

    27 June 2018 0

    Lawyers, acting for PAS president Hadi Awang in a legal case being waged in London against Sarawak Report, have now conceded that a controversial recording said to be of a senior PAS MP, Nik Abduh, is genuine.

    Speaking in court yesterday barrister Jacob Dean confirmed that Hadi will not contest the authenticity of the recording, removing the need for expert forensic evidence to identify the speaker. Hadi’s lawyers further indicated that Nik Abduh and possibly others present at the time of the recording (thought to include Hadi’s son-in-law, Zaharuddin Muhammad), would be among the witnesses his client plans to call to give evidence at trial:

    As a result of the indication about the number of witnesses which both parties intend to call, the Judge ordered that the trial, due to start on 1 April 2019, should be listed for 11 days.

    We anticipate 8 or 9 witnesses [for] issues raised by the truth defence. There are       allegations that owners of a religious school received funds. Allegations that the claimant’s political secretary, who was running the election campaign, knew of relevant payments. Then [that] the claimant’s close associate, Dr Marzuki, finally admitted that PAS had received a payment….

    It seems likely he [Dr Marzuki] needs to give evidence. [Also the] Treasurer of PAS. Also 3 trustees of an account that is said to have received corrupt funds, at least one possibly two of those [trustees]. That takes you to six. Then there is the man on the tape, Nik Abduh. That’s our preliminary estimate for witnesses on what is pleaded….. [Jacob Dean, barrister for Hadi Awang]

    Dean informed the judge that Hadi intends to fly the above people from KL to support his case in London, in order to contest those allegations in the Sarawak Report’s Defence.

    Original Denials

    The decision to concede that the voice on the recording was indeed Nik Abduh, stood in marked contrast to previous public denials made by Nik Abduh himself and also appears to conflict with statements made by PAS before the General Election.

    The controversial statements on the recording itselfincluded the following translated remarks:

    “During the Sarawak Election, people did co-operate with UMNO to defeat DAP. Regarding the monetary issue, the fatwa [legal opinion] was already in place. It was apparent that Tok Guru Nik Aziz took UMNO’s money, Tok Guru Haji Hadi took UMNO’s money, I took UMNO’s money, everyone accused took UMNO’s money!!

    Among the reasons why we succeeded was with UMNO’s help. UMNO helped us to achieve victory. In 10-11 of these activities. That is us being smart. Umno is stupid. Why do people keep asking us about UMNO’s money? This issue is now over. Tok Guru Nik Aziz took a considerable amount of UMNO’s money. Not a problem? Tok Guru Harun Din, not a problem. This meeting today not a problem.

    …. I have met Tok Guru Haji Hadi. Tok Guru Haji Hadi said lucky you taking UMNO’s money. Just do whatever we want. But do not use the money for our private matters. For our personal gain. Instead, use it for Islamic purposes. That’s why we have good relations with UMNO today… why Najib can even accept RUU amendments [Translated]

    On 28th February, following the release of the recording online, Nik Abduh denounced the recording on his Facebook page, describing the claim that the speaker was him as ‘rubbish and slander’ and threatening that God would punish those responsible for making what he called defamatory actions by disseminating the tape and for suggesting the speaker was him:

    “The claim that it is me speaking in the conversation is all nonsense and slanderous.

    ReplyDelete
  16. Masaalah terbesar sekarang cina satu kepala melayu pulak sepuluh kepala....hahaha

    ReplyDelete