Sunday, June 17, 2018

LARI (?) HANYA TAMBAH PENYAKIT


"BERANI KERANA BENAR" ITU LEBIH MAHAL

19 comments:

  1. tak lari nanti sungai buluh villa menanti pulak..

    ReplyDelete
  2. Kalau lari camna dengan macai-macai yang bermatian pertahankan pak Jib dan mak Semah?

    Sapa nak tabur dedak kat depa lagi kalau Jib dah lari?

    Kesiaaaaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panji2 hitam lanun yg berlambangkan tengkorak tak lgi pertahankan dia, mka hiduplah dia sorang2 ngan mak semah.

      Delete
    2. panji panji hitam mak badak tak boleh diharap.

      Delete
  3. Langkawi Datai St Regis + 5 minit ke garisan laut antarabangsa + 36 bag.

    Mesti akal pasangan klepet tgh berkomplot sesuatu yg tak elok.

    Raja pun tk pergi bercuti dgn bawa 36 bag.

    ReplyDelete
  4. biar kelantak dia nak lari.. kita cari sampai lubang cacing. laksamana mat kepit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dia lari dn terjun kedlm lubang tong taek dngn semah badak lgi bagus...kihkihkih

      Delete
  5. Cara Ketua Polis Kedah jawab lebih kurang jawapan yang diberikan oleh Ketua Polis Kota Kinabalu dalam kes Musa Aman.... selamba dan matter-of-factly.... tapi apa yg berlaku dgn Musa Aman? Dah lari. Bagaimana dia lari? ... disyakki melalui Brunei.

    Dengan bantuan saki-baki loyalist dia, tiada yg sukar bagi dia. Musa Aman boleh keluar masuk tanpa cop imigresen, ini kan pula The Couple.

    I still have a bad feeling about this.

    He is a man who CANNOT stand the idea of being arrested let alone being locked up or charged. He's a desperate man now. He knew his days as a free man is numbered. He was strong all this while because of his wife but now he's facing this predicament ALONE!

    You should never underestimate what a desperate man would do... NEVER!

    ReplyDelete
  6. St Regis Langkawi? Sondakh lagii!
    Bag?
    36 lagii!
    Border?
    5 min !
    Psrm imigresen sprm tak boleh buat main ni. 2 pengklepet ni paling dahsyat di seantero alam.
    AWas !!!

    ReplyDelete
  7. Kalau aku jd Najib, aku pun lari
    Nak tunggu apa lagi
    Parti dah kalah, dah jd pembangkang
    Duit dah banyak
    Cabut laaaa.... hahaha

    ReplyDelete
  8. mak badak....mana mau lari aaa..

    ReplyDelete
  9. sapa lah penasihat mereka ?

    kalu betul nak lari, memadai hanya bawa badan saja.

    tak perlu bawa 30/36 beg kecuali ia nya juga mengandungi barang2 yg amat berharga.

    this is d time where this couple shld b given d honour of being guarded 24/7.

    period!!!

    ReplyDelete
  10. Lari memang membawa bala dan penyakit. Tapi aku tak kaitkan dng najib yg didakwa lari tapi pelabur membawa lari purata RM300 juta sehari sejak PH menjadi kerajaan. Soalnya kenapa? Sebab 'kebijaksanaan' pm bersama kabinetnya memanipulasi soal hutang negara. Agensi penarafan antarabangsa seperti Moodys juga tak pernah betul bila menerbitkan jumlah hutang negara Malaysia. So, bagaimana proses untuk menyelamatkan negara ni sebenarnya? Nilai pelaburan makin merosot, nilai matawang merudum lebih RM4.00 bagi 1.00 USD, harga gas masak yg meningkat dan entah apa lg yg belum selamat. Aku tak pasti PH ni pakatan harapan atau pakatan haranap. Makin ranap harapan rakyat. Nak balas komen aku, gunakan fakta dan bukan maki hamun macam orang kehabisan akal. Jawab jangan tak jawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa fakta yg kau bagi? Oh ye, kau ada tulis pasal nilai matawang yg dah merudum ke paras 4.00 bg 1USD. Tp kalau ikut standard menteri BN bukan ke perkara itu bagus? Boleh tarik pelancong asing. So, kenapa nak risau?

      Kahkahkahkahkahkahkah

      Delete
  11. Suami sugul dah hilang kerusi
    Isteri gelisah janganlah lari
    36 beg apakah isi
    Ada ke billion wang dicuri?

    Kalau hanya cuti seminggu
    36 beg orang pun ragu
    Lainlah bawak dedak dan sagu
    Masih ingin nak cari regu!

    Dalam beg mungkin terselit
    Beberapa orang penting kabinet
    Matmaslan,si Chief Khalid
    Dengan Karabau menteri internet!

    Semua datang golf nak main
    Datang menyorok suasana dah lain
    Dulu hebat lagak kemain
    Sekarang malu dah koyak kain!

    Lari hanya tambah penyakit
    Sedangkan salah nampak membukit
    Wang songlap bukan sedikit
    Tangan yg ambil kini dah lekit!

    ReplyDelete
  12. Ramai orang melayumel lari..
    Hutang kereta
    Hutang kad credit
    Hutang personal loan
    Hutang Rumah
    Hutang kawan.. paling celaka..

    ReplyDelete
  13. Anak DJ dah sewa boat, konon nak memancing.....
    Allah hantar ribut semalam.
    Hari ini .....?
    Jgn leka, nanti merana

    ReplyDelete