Saturday, November 28, 2015

Suara Ketua Cawangan Akan Jadi Cakap Kosong...

Dalam kita menyokong suara dan tindakan ketua ketua cawangan, dalam masa yang sama sokongan itu bersandarkan kepada keberanian mereka mengatasi Ketua Ketua Bahagian dan Majlis Tertinggi.

Tetapi dalam masa yang sama semua suara suara itu walau di kata makin meningkat tetapi realitinya akan lenyap jua.

Bukan sahaja kerana jumlahnya yang tidak mencukupi tetapi lebih kepada faktor tekanan yang akan dikenakan kepada mereka secara tidak langsung.

Setiap dari mereka akan disusahkan dan akhirnya akan ada yang jadi pak sanggup untuk membuat pengakuan kononnya ujud si dalang dan kambing hitam.

Tidak mustahil gerakan dan strategi sedang disusun dan paling mudah mengaitkan mereka dengan pembangkang (diperalatkan) atau berkait rapat dengan yang mengancam keselamatan negara.

Adalah tidak logik akal, bahtera bugis pecah karam sekadar dilambung ombak kecil dan dilanggar perahu kecil.

Semua itu sekadar angan2 ular lidi nak telan ular sawa.

Penentuan terbaik, PRU kerana itulah ubat itulah penawar.

4 comments:

  1. TAPI KESAN BURUK PASTI AKAN DITANGGUNG OLEH UMNO...SERONOK KAH KITA KALAU IA BETUL2 TERJADI

    ReplyDelete
  2. Kaum muda yg membentuk majoriti penduduk malaysia dan juga merupakan pewaris tanah pusaka ini sudah tidak rela dengan sistem politik fuedal. Mereka mahukan sistem baru yg tetap memegah teguh perlembagaan tanah melayu sebagai paksi utama perjuangan. Mana mungkin derma sebesar 2.6b tidak diberitahu kepada ahli umno...kita tidak rela rakyat berkata "Ah! Betul lah kata orang tua kita..siakap sinohong gelama ikan duri, bercakap bohong lama lama mencuri".

    ReplyDelete
  3. tak payah kecoh@lah.... majoriti ketua cawangan sebenarnya sokong kepimpinan sedia ada/ yg mana buat kenyataan mendesak Najib turun t adalah jenis yang rasa dia lebih pandai dan berani dari org lain..... hakikatnya....memang perangai buruk,,,,,

    ReplyDelete
  4. Bodoh sombong ,gurantee next pemilihan main pasir.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...