Wednesday, January 13, 2016

BILA ADA YANG LEBIH SAMSENG DARI ...

1MDB dan pandai cakap Arul serta kerajaan khususnya Najib kini berdepan dengan"satu cabaran" yang cukup berani...

Rakyat diluar pengetahuan untuk tahu siapa benar atau salah tapi mahu melihat bagaimana diuruskan ..

Penyelesaian yang diwar warkan sebelum ini diragui, kini muncul pula cabaran baru....

Cabaran untuk 1MDB bawa ke mahkamah merupakan sindiran yang cukup tajam...


14 comments:

  1. Salam Bro KD,Najib mesti meletak jawatan.Aku dah meluat tengok muka dia.Dia yang berak orang lain yang jadi tukang cuci.Malang Malaysia berperdanamenterikan si Najib ni !

    ReplyDelete
  2. Kerajaan Khalimullah Penang hang dok jual tanah kepada Temasik dan lain2 syarikat komunis yang tak nak komen ke? Ke hang pun macam LGE gak ingat Penang tu bapak hang punya?

    Dok sembang pung pang pung pang....sampai la takkan satu bukti pun tak bleh tunjuk? Takkan takat dok pung pang ja? Kihkihkih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak borek anak rintik..
      Perelok dulu Najib, lepas tu hat lain kita boleh perangi..

      Tapi kalau No.1 terlalu banyak blur sampai Ketua Cawangan, Ketua Bahagian tergagap gagap dan tak tau nak jawab kat akar ummbi..camner !!!

      Hang turun cawangan...tengok kena taji ke tidak.

      Delete
  3. Betui ke KD akar umbi tibai,hang cwng mana......takutx hang ahli pun tidak
    Hang tau ke berapa kelumit ja 1 MDB punya equiti dalam air Itam Land tu,benda yg tak ada isu nak jadikan isu asalkan ianya melibatkan 1 MDB
    Najib saya rasa tak blur,yg dah blur adalah orang yang terima bulatx fakta dari kumpulan yg bertujuan merosakkan kjaanndan berkepentingan peribadi.....makan dedak lagi la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dok eh.. akar umbi xtibai..
      Sebab tu sapa komplain kena ambik tindakan..
      Pi report polis, org report yg kena tangkap. Dgn lawyer2 skali masuk.
      Nk berucap dlm pau kena tapis..
      Xnk bodek xdpt berucap..
      Tp dia seorg yg gentleman..
      Pung pang nk dtg n2h.. mamak dtg bugis mnyorok. Nk saman selasa bila xtau..
      Tp mngaku pahlawan bugis..
      akar umbi pasti terima, sbb nk jdk akar bumbi xle pikir logik. Kalau guna logik hangpa bkn akar umbi tp balaci dapigs

      Delete
    2. kalau dalam DAP lagi teruk kena.bukan setakat kena tindakan.kena buang terus

      Delete
    3. Betul tu.. DAP ibarat komunis mengamalkan dictatorship.
      Umno plk mngamalkan "demokrasi terpimpin" ala soekarno

      Delete
  4. Bugis tak menyorok pun,mamak dan jawa yang sasau sekarang
    Buat report tanpa fakta yang sahih main pakai bukti cakap orang,memang la kena tangkap,walau pun dia saorang lawyer.....apa.... ingat lawyer kebal undangx ke
    Nak berucap dalam PAU ingat senang....setakat cai kaki sibuk memang tak layak berucap lepas tu tuduh tak bodek,kalau betul berkeliber ketengah kan diri,lalui ranjaux yang telah dilalui olih pemimpin sekarang
    Memang la kalau dah jadi satu peraturan,nak komplain mesti ikut saluran,bukan ahli cai biasa aja kena hadap Badan Disiplin malah Timb Presiden dan Naib pun dalam siasatan sekarang,ini kan cai
    Tak elok memperkecilkan pemikiran akar umbi,saya rasa dengan ada nya pemikiran logiklah Parti di dalam keadaan stabil sekarang,kalau tidak dah 1 tahun dah cubaan memperok perandakan parti,tapi parti tidak pun hancur.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lancau bugis xmnyorok..
      N2h aritu ape?
      Janji nk masuk parlimen dec aritu utk jelas segala isu, last skali anta tpm baca skrip..
      Lancau report tanpa fakta sahih kena tangkap. Ko tau ke kena tahan atas akta apa? Report polis kt luar negara nuh lancau apa tanpa fakta sahih pdrm nk sibuk tangkap. Lancau apa laporan dia dh di siasat ke sepnuhnya baru didapati xsahih?
      Xpyh berselindung balik nama akar umbi kalau yg komen cacai najib lngsng xde fakta..
      Xpayah berselindung konon nk mnyelamatkan parti. Pemipin jahanam bugis seko tu je. Bugis jahanam tu yg menjahanamkan umno dgn tingkahlaku keji dia.
      Yg nk mempertahankan pemimpin koto keji ni yg menjahanamkan umno

      Delete
    2. Dalam kes saman najib ke atas ling liong sik..
      Mahkamah menasihatkan kedua2 pihak utk mediation or used 3rd party to solve the dispute.
      Ling setuju dgn syarat najib mesti hadir dlm sesi tersebut..
      Agak2nya najib nk mnyorok x kali ni?

      Delete
  5. Apa special nya Liong Sik sampai PM nak layan dia.....
    So what the use of having lawyers to represent you esp in defamation cases
    Cina sepet pun nak defence sebab dengki pada sesama Islam......ptui
    Lancau......la,yang panas dan mengelupur,meroyan skrg Mamak dan Jawa,Najib...relax aja
    Jgn bisingx pasal parti UMNO.... pi main jauh jauh ,sebab bukan ahli.....
    Keep on barking and eat lots of DEDAK.....
    People like you will never accept facts but rely more on perceptions and presumptions
    Tuduh lah orang kotor dan buat lah fitnah,harap diri sendiri tahu apa akibatnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. Dedak bodoh kata apa spesial nk layan ling..

      Kata pahlawan bugis xnk mnyorok..
      Ni terang2 mnyorok kata apa spesial plk..
      Xpyh accept la mediation proceed normal process mcm biasa. Nk jgk tau butir2 yg dibentangkan dimahkamah nnt..

      Aku ahli umno. Ling pun ahli mca.
      Yg dipertikaikn skrg pengerusi bn..

      Xpayahla nk bwk hujah dapigs bkn ahli umno akar umbi semua..
      Pendek kata jgn melalot. Phm x bdk sekolah menengah?
      Stick to the issue n present your fact

      Delete
    2. Kahkahkah..
      Cacai najib xde idea.Dok pakat jual nama melayu dan DAP..
      Kahkahkah

      Delete
  6. bodohh punya lim guang eng anak haram lim kit siang.cakap tak serupa bikin

    ReplyDelete

KENAPA MESTI SPEAKER DAN TIMBALAN DATANG DARI PARTI POLITIK - AKAN UJUDKAH KEPUTUSAN YANG TIADA KEPENTINGAN PARTI???

Dasar dan setting awal pun dah ke arah kerosakan...  Dan sekarang Timbalan Speaker mesti  dari UMNO???? Koyak juga pemikiran kita