Thursday, January 28, 2016

Dah penat menunggu bila Mukhriz nak di singkirkan. .

Serius...

sebab aku nak umumkan sesuatu selepas Mukhriz disingkirkan...

Malu juga sebab kelewatan ini sedangkan hari tu gegak gempita, riuh sekampung, kata semua Ketua Bahagian dah setuju, exco dah setuju, ADUN pun dah setuju, istana pun dah perkenan ..awat tak selesai lagi.

Mungkin sebab Mukhriz tak ada file...

# Khabarnya MT yang turut dihadiri Mukhriz akan bermesyuarat besok untuk membuat keputusan ?
Apakah Muhyiddin dan Shafie Apdal akan turut memberi pandangan dua kupang !!!

7 comments:

  1. Haha...kesian ko KD. Kecewa sgt nampaknya. Dh la najib lepas bebas pasal 1mdb, duit 2.6 bilion dan SRC, kini anak mathir pulak nak kena hambat dari kerusi MB. What everlah, orang kata "dont cross the bos". Kalau langsi jugak, inilah jadinya. Dunia politik ni kotor bro, siapa suka main benda kotor, maka siaplah untuk dilempar dalam lembah kotor. Aku suka ayat cover ko KD, macam tak sabar konon, tapi sebenarnya sakit hati najib asyik lepas sahaja. Lepas satu satu geng anti najib terpelanting. Lain kali kalau nak maki najib, maki najib sahaja, jangan maki keturunan bugisnya. Bugis lain tak salah, maka doa orang teraniaya Allah makbulkan. Paham ke KD bagaimana untuk maki orang?

    ReplyDelete
  2. Asalamualaikum KD...

    Bila kau kata adalah lebih baik tutup laman kau agar masa yg ada difokus kpd ekonomi.Aku setuju..

    Dah lama aku bg pandangan tutup sementara.Tak perlu tunggu Najib nak tutup laman engkau KD.kau diberi pilihan..Rehat la.

    Perjuangan engkau sia2 sahaja.Lihat dgn mata hati dimana pemimpin2 yg dikatakan hebat semasa memulai serangan kpd najib.Semua dah tersingkir dan ada yg takut terus.Itulah realiti pahit yg terpaksa dihadam.

    KD..

    Umum mengetahui politik dikuasai golongan kaya.Mereka paling berkuasa.Kuasa mereka adalah duit. Terimalah hakikat 1MDB bkn syarikat najib tetapi kerajaan.Terimalah hakikat IPP dirampas dari orang kaya dan dipulangkan kpd rakyat.

    Sepertimana PLUS berjaya diambil alih begitu juga IPP.Cuma kegagalan IPO menyebabkan 1MDB tidak mampu menelan semua projek2 mega di malaysia.

    KD..lihatlah masa kebelakang apa salahnya 1MDB?

    1.Adakah duit 1MDB najib cekau? isu 2.6B bukan isu najib ambil duit.Itu jelas.tetapi permainan persepsi akan terus dimaiankan. La ini geng engkau main 42 juta pula sepertimana 1MDb yg pada mulanya 42B. Bukan itulah permainan angka yg dimainkan agar rakyat tertipu?

    2.Semangat perjuangan engkau ingin melihat UMNO kukuh memang bagus tetapi muhasabah la juga.Persidangan UMNO dah berakhir dan aman dan terus aman. takkan tak tahu...jgn baca persepsi. sepertimana GST yg teruk dihina hari ini semakin ramai membuka mata? Itulah fakta.GST telah menyelamat ekonomi malaysia dari kemelesetan..Bacalah sejarah 1997/98.Bukankah kdnk negetif 7?

    3. KD..serangan politik terhadap 1MDB dab 2.6B semua diurus cara perundangan.ini yg ramai dikalangan geng engkau tidak faham.Ingat KD bukan mudah melawan perundangan. Bila sebuat perundangan dia berangkai .Bila kita pertikaikan AG bermakna kita pertikaikan banyak institusi berkait.Apa yg aku nak fahamkan di malaysia kita ada ramai hakim dan peguam bertauliah.KD kita bercakap pasal fakta bknnya persepsi. Segala2nya dikaji dan dianalisa. Mudah berbicara kalau anda bersalah boleh lepas ke?

    ok lah KD ...sudah lama kita berbicara dalam laman maya.Bagi saya tentulah saya bersyukur kerana masyarakat kita sudah ramai memahami apa itu perang saraf.Ramai sudah muak dgn persepsi.Kalau dahulu terlampau sedikit tetapi hari ini sudah berubah.

    Aku yakin ramai sahabat engkau KD menyangka isu 1MDB dan 2.6B bakal menjadi isu popular masa PRU. Dan aku yakin masih ramai syok dalam kotak isu tersebut tetap menjadi duri dalam daging.

    Ok lah KD..itu aja cuma kepada semua sahabat di sarawak isu 1MDB dab 2.6B tak sesuai tau..jgn la plak masuk ke kg2 perjelaskan isu ini...sia-sia dan buang masa.Adalah lebih baik bagi 2 Kampit beras kepada orang2 miskin di sarawak...Ok KD jgn lupa baca apa itu myberas....terima kasih jumpa lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. good one..... katbalaysa ni semua menda nak tuntas Dan cepat konon.... ma'am dividen tabung Hanipah.... belum masa nak di umum. TAPI ada rakyat yg pakar dah mula kata TH lambat umum sebab tak der duit.... ni pasai nak golekkan mukhriz ketepi pun tak sabor gak... mcm esok nak kiamat dah WEIIII!!!! visit banyak sangat ker? PM semalam buat Apa? PM lebih utamakan agenda buat rakyat Malaysia lah bro.... hal nak turunkan mukhriz jatuh perkara kedua.... Kedah tak rebah pun.

      Delete
    2. good one..... kat malaysa ni semua menda nak tuntas Dan cepat konon.... macam dividen tabung Hajilah.... belum masa nak di umum. TAPI ada rakyat yg pakar dah mula kata TH lambat umum sebab tak der duit.... ni pasai nak golekkan mukhriz ketepi pun tak sabor gak... mcm esok nak kiamat dah WEIIII!!!! tidur banyak sangat ker? PM semalam buat Apa? PM lebih utamakan agenda buat rakyat Malaysia lah bro.... hal nak turunkan mukhriz jatuh perkara kedua.... Kedah tak rebah pun.

      Delete
    3. Kah.. Kah.. Kah..
      1MDB hutang 42B hanyalah permainan persepsi..
      Kata strategic investment tp duk jual aset negara.
      Kah.. Kah.. Kah..

      Bg 2 kampit beras rakyat harus tutup mata kalau najib balun 2.6b..
      Hahaha..

      Umno masih sihat najib masih popular tp tutup blog2 yg x jilat dia. Kasi saman bwk masuk court la..
      Hahaha

      Delete
    4. Tahukah cacai najib kenapa IPO 1MDB gagal?
      Kalau ada akal dan iman dari situ dh boleh tau knp najib harus diturunkan

      Delete
  3. Pm utamakan buat rakyat?... Tengah berfikir nak jatuhkan mb kedah n nak kelentong rakyat lg..
    Mana 42m n 33m..dah bg blk ke?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

SIAPA YANG PALING BERKUASA POLITIK DI MALAYSIA

Dari segi politik tentulah Zahid hamidi yang PALING BERKUASA, tetapi kekuatannya mastermind  bersandar kepada Najib. Ismail hanya berkuasa d...