Friday, January 29, 2016

UMNO DAN SAYA SUDAH TIADA KAITAN...

Cuba google siapa punya ucapan tu...

Jauhi UMNO untuk sementara dalam tempoh yang terdekat..

Lihat perkembangan PAS jika ada perubahan sebagai pilihan  

Perkembangan terbaru:
Sudah ada suara yang mahu negara diperintah Cina DAP dari Melayu jika melihat kepada siapa yang lebih jujur dan amanah !!!

Melayu itu Islam, Islam itu Melayu di Malaysia, tetapi nilai Islamnya di mana (?)
Akhlah shiddiq, amanah, fattanah dan tabliq ada pada siapa...

Lihat Singapura, Negara kapir pro Israel:
Apakah perlaksanaan undang undang mereka berdasarkan pilih bulu(?)

35 comments:

  1. Lihat singapura....??? Muahahahahhahah

    ReplyDelete
  2. admin haramjadah,jilat DAP LAKNATULLAH

    ReplyDelete
  3. keluar mulut buaya masuk pula mulut naga....DAP komunis jahanam..

    ReplyDelete
  4. Saya ahli UMNO pun akan menyokong pembangkang sekiranyanya najib masih PM. apa nak jadi, jadilah asal jangan najib.

    ReplyDelete
  5. Alu pun sama. Aku bukan benci UMNO, tetapi selagi najib masih mengetuai UMNO aku tak akan sokong. Ada aku kisah.

    ReplyDelete
  6. Kau orang kat atas napa marah2. Tak dapat dedak ke. Aku dah kenyang..

    ReplyDelete
  7. Lihat Spura..... hahaha... Org Kluang... patutlah nk lihat Spura....Hei ini kita orang lah bukan lu orang.... lu binatang....la....hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lihat singapura mengenai undang2 nya...apalah bengai sangat...

      Delete
    2. Dapig's is still a pigs, sundul saja kerja dia...kalau pas berdikari, keluarga ku akan pangkah PAS.

      Delete
  8. Silent majority time will come wait and see...

    ReplyDelete
  9. Silent majority time will come wait and see...

    ReplyDelete
  10. Dah banyak sangat makan dedak itulah sebabnya manusia pun dianggap binatang

    ReplyDelete
  11. Saya pun dah bosan dengan UMNO.
    Harapkan pagar, pagar makan padi.
    KWSP, Tabung Haji.sekaran gtunggu PNB pulak.
    Macam manalah nak hidup, kalau institut kewangan tempat
    kita meletak amanah habis dikerjakan laknatullah..
    Biarlah DAP pulak memerintah.
    Sama jah hasilnya.
    Melayu tetap jadi mangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pegar sejenis burung, bukan pagar..
      tetap pilih selain umno kerana x de ketelusan

      Delete
  12. sebelum ni nampak pas anti melayu, anti penyatuan dan berkomplot dgn DAP. sekarang x lagi. aku undi PAS next time.

    ReplyDelete
  13. Putus suda kasih sayang..dh berbilion tabur dedak najib masih disitu.memujuk hati yg lara begini pulalh sebagai pengakhir langkah sebulum mata terpejam selamanye.

    ReplyDelete
  14. makan dedak..yg keluar adalah kebinatangan, maki hamun.

    Pinjamkan Najib lima tahun untuk urus Singapura...
    Pinjamkan Lee Hsien Loong lima tahun untuk uruskan Malaysia..

    ReplyDelete
  15. makan dedak..yg keluar adalah kebinatangan, maki hamun.

    Pinjamkan Najib lima tahun untuk urus Singapura...
    Pinjamkan Lee Hsien Loong lima tahun untuk uruskan Malaysia..

    ReplyDelete
  16. Saya dan keluarga tak pernah sokong lain dari BN...tapi utk PRU14, selagi Najib jadi PM, undi saya dan keluarga untuk PAS. Semoga peralihan kuasa ke PAS dapat membentuk kerajaan yang lebih jujur dan amanah. Keteresan kewangan negara lebih selamat.

    ReplyDelete
  17. Negara ini amalkan demokrasi, undi la parti mana kau nak pilih...
    Kalau tak suka UMNO pilih la PAS.... kenapa nak pilih DAPig tu...
    Yang penting yang perintah adalah orang Islam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.
      Buat pertama kali saya terpaksa undilah PAS .
      Selagi Ah Jib Gor masih ketua UMNO , UNDI UMNO ibaratkan Undi DAP. Dua dua serupa
      .

      Delete
    2. betul tu..pilih la pas atau umno...tapi kena fikir secara logik juga..klu pas bersama pakatan x guna juga yg masik ditunggangi dap...klu pas kluar dan solo masih x dpt perintah malaysia..berapa kerusi sgt yg dia tanding..nak xnak mesti ngan umno...klu dia ngan umno jadi kerajaan bole juga dia control sound dlm kerajaan ada pengaruh najib pun boleh ditegur dikawal..

      Delete
  18. huhu sanggup ye ko nak cina dap perintah malaysia...gara2 najib ko nak gadai maruah bangsa agama...fuhhhh...dia buat2 bodoh pulak apa dap nak buat kat malaysia...buat bangang apa dap buat masa lalu...nak kata najib x perintah secara islam jadi dap tu lebih islam? da ko declare ko bkn lagi umno, sekarang ko delcare la ko ni dap atau sekular...

    ReplyDelete
  19. Betui betui..lu pikir laa sediri..

    ReplyDelete
  20. Sengaja propaganda cai madey memainkan isu najib untuk seru tolak umno. Ini perang saraf ala mossad dan iblis yg mna bila gagal tumbngkn Najib krn dia mndapat sokongan majoriti rakyat, fitnah derma Src imdb dgn segala ejen proksi telah diupah termasuk Dato Bahri bini 2 sprm sbg the ultimate attack, Alhamdulillah ia tetap gagal.. Allah Maha Kuasa. Rakyat kt luar sini semakin merasai Najib sgt komited untuk rakyat..

    Skrg terbuka selapis lg rupa sebenar blogger kluangcinapek ni rupanya ejen tegar dapig.. so kita nmpk skrg seruan akhirnya ialah sokong DAPig dan Singapork.

    Mereka setiap jam menghasut spy mengiakn Najib itu terlalu jahat sdngkn Najib sebaik ayahndanya, sudah jelas skrg modus operandi KOMUNIS MELAYOO yg diupah ejen2 DAP. Patutlah pelik semcm kluangdiamond ni. Harap2 saudar2 sekalian sedar bahawa Najub hnyalh objek yg dijdkn pengkhianat2 Melayu spt tuan blog ini sbg sasaran utk mmbolehkan dap menyelinap masuk kdlm hati org Melayo perlahan2 spy bnci umno dgn letak subjek Najib sbg alasan

    Tuan2 yg beriman dgn Agama Allah, jgn tertipu dkyah iblis ini bisikan bloggers jahat ini. Najib tk teruk spt yg digmbarkn mreka dn umno lh tetap toggak kekuatan kita umat Islam

    Lihat bila Allah dihina dap sgt2 terserlh spt syaitan dn Pas pkr jd talibarut mreka.

    Insaflah teruskn skongn pd UMNO dn DS Najib, tepuk dada tnya iman. Dap adalh musuh Allah!! No doubt!!

    ReplyDelete
  21. Undi dap, pkr dan parti pan tak payah la undi pas, demi islam dan akhirat. Kalau undi pas nanti pas jadi kafir,gila dunia, jadi jangan undi pas tolong la mereka.

    ReplyDelete
  22. DAP ANTI ISLAM, DAP ANTI MELAYU

    ReplyDelete
  23. Cai2 kt sini yg kononnya antinajib hanya menulis kerana ingin melepaskan kekecewaan, marah dan sakit hati kerana harapan agar najib akan tertonggeng dan diheret ke mahkamah tidak kesampaian. Be cool guys, untuk memilih pemerintah tidaklah semudah menghirup tomyam atau mengunyah daging burger. Bila marah, macam2 boleh keluar dari mulut. Bila kecewa ada yang sanggup bunuh diri. Adakah itu penyelesaian? Memaki hamun dan menghina orang yang dibenci tidak akan memberi kesan langsung kepada individu tersebut, melainkan maruah si penghina itu sendiri akan gugur sedikit demi sedikit. Untuk memilih pemerintah akan datang, satu analisis panjang perlu dibuat. Apa yang kita mahu, siapa yang mampu memberi apa yang kita mahu, adakah prinsip parti pilihan sesuai dengan agama dan kelangsungan kaum kita, parti mana yang rajin beretorik dan selalu menangguk di air keruh, parti mana yang rasis dan lain2. Adakah ketika kita menulis semua itu sudah dalam penilaian kita? Marah, benci, khianat dan menghina adalah perkara negatif yang membawa kesan buruk. Adakah itu yang kita pilih sebab kita sudah bosan dengan keamanan? Up 2 u beb. Jangan menyesal ye kalau anak cucu nanti kena halau dari tanah tumpah darah sebab kita marah sekarang.... Kita juga penentu kepada nasib anak cucu sendiri, bukan hanya kepada pemerintah. Demokrasi adalah kerjasama pemerintah (wakil rakyat) dan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demokrasi tafsiran najib.
      Org mahukan kebrnaran tolol.
      Xpyh la ko blagak bodoh nk bodohkan org.

      Delete
  24. Ini bukan pasai islam melayu , ini pasal supply and demand, contoh pas di selangor peneng kelantan apa dia peduli dap anti islam. Unddi dap la biar diorang mampus.

    ReplyDelete
  25. Biasala bro dulu pas buat macam tu, hukum karma he he he

    ReplyDelete
  26. Suka hati oranglah nak pangkah parti mana pun. Ini negara demokrasi bukan negara mafia. Setiap rakyat ada hak memilih. Jangan kita nak marah maki org itu ini hanya sebab org tak pangkah parti yg kita pangkah. Kalau lepas ni ada org yg nak bertukar kepada parti lain pun tu dia punya pasallah. Sape nak kekal dgn parti dulu, suka hatilah. Sape yg nak beralih ke parti lain, dipersilakan. Yg kita nak marah2 buat apa? Kita pangkah parti yg kita pilih, dia pangkah parti yg dia suka. Lantak dialah. Kita jaga hak kita sudah. Cakap banyak pun tak guna sbb org takkan nak dengar cakap kita. Cakap ke, maki macam2 pun org tetap dgn parti pilihan dia. Ni masing2 punya pendirian. Apa parti walau parti cap ayam sekalipun kalau org nak undi, biarkanlah. Tu hak dia, yg kita nak nyibuk pasal apa?

    Yg penting undilah pemimpin yg baik agamanya, yg bersih amanah menjaga kebajikan rakyat, amanah menjaga harta dan wang ringgit negara, dan juga menjaga kedaulatan dan nama negara sebab sedarlah wahai pemimpin, Rasulullah saw dah berpesan bahawa semua tanggungjawab anda akan disoal di akhirat, bukan habis di dunia saja.

    Sabda Rasulullah saw (Riwayat Muslim):
    "Ya Allah, siapa saja yang mengurus urusan umatku ini, yang kemudian ia menyayangi mereka, maka sayangilah ia. Dan siapa saja yang menyusahkan mereka, maka susahkanlah ia.”

    Rasulullah saw bersabda lagi (Riwayat Al-Bukhari dan Muslim):
    مَنِ اسْتَرْعَاهُ اللهُ رَعِيَّةً ثُمَّ لَمْ يُحِطْهَا بِنُصْحٍ إِلَّا حَرَّمَ اللهُ عَلَيْهِ الجَنَّةَ. متفق عليه. وفي لفظ : يَمُوتُ حِينَ يَمُوتُ وَهُوَ غَاسِ لِرَعِيَّتِهِ إِلَّا حَرَّمَ اللهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ.

    “Barangsiapa yang diangkat oleh Allah untuk memimpin rakyatnya, kemudian ia tidak mencurahkan kesetiaannya, maka Allah haramkan baginya syurga” Dalam erti yang lain disebutkan, ”Ia mati di mana ketika matinya itu ia dalam keadaan menipu rakyatnya, maka Allah haramkan baginya syurga”

    ReplyDelete
  27. Terkejut beruk aku dengan tuan punya bloger.Selama ini pun aku ada syak yang dia ni menyamar saja tapi rupa nya betullah dia ni sebenarnya agen DAP.Tapi awal sangat dia menampakkan belangnya.Dalam kekecewaan kumpulan penentang Najib untuk menghukumnya dalam isu 1MDB dan dan derma RM2.6 billion KD begitu teruja untuk mejelaskan diri nya yang sebenar yang sebelum ini tidak begitu jelas.Begitu cepat dia mengajak kumpulan ini untuk menyokong DAP sebagai hukuman kepada Umno.Ini tektik cina kominis menyelinap masuk dalam kampung melayu.Itu dulu tapi sekarang ni adalah dengan cara berblog seolah-olah ianya bloger melayu tapi hakikatnya ialah cina DAP.Kot"Umno dan saya sudah tiada kaitan" adalah satu kenyataan yang palsu kenyataan sebenar dia adalah cina DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tektik.
      Hahaha. Org kg dpt dedak sibuk nk komen tp xtau apa.

      Delete

KENAPA MESTI SPEAKER DAN TIMBALAN DATANG DARI PARTI POLITIK - AKAN UJUDKAH KEPUTUSAN YANG TIADA KEPENTINGAN PARTI???

Dasar dan setting awal pun dah ke arah kerosakan...  Dan sekarang Timbalan Speaker mesti  dari UMNO???? Koyak juga pemikiran kita