Monday, January 11, 2016

NAJIB UNDUR ATAU KEKAL, NASIB UMNO SAMA...


Apa nasib PAS dalam pilihanraya jika satu undi cina dan india pun dia tak akan dapat?

Oleh sebab UMNO dan PAS sedang cintan cintun, maka UMNO pun sah tak akan dapat juga !!!!

Dengan PAN dan PKR serta penyertaan segelintir Melayu ke dalam DAP bererti DAP ada harapan untuk mendapat sokongan orang Melayu.

Percaturan politik yang menguntungkan siapa?

Apakah UMNO akan hilang deposit dari Sabah dan Sarawak.
Dalam keadaan sekarang, Najib kekal atau undur, nasib UMNO sudah dapat dihitung dan dijangka...

Agaknya inilah "kemenangan" yang dimaksudkan caii..


11 comments:

  1. UMNO mesti response perihal krisis keyakinan. Kena response terhadap persepsi rakyat. Kena ikut dan turut kehendak rakyat. Sokongan terhadap Kepimpinan melayu UMNO dalam BN telah kian merosot sejak Tun M menyerah kuasa PM kepada orang lain.
    Tun M masih digeruni. Saudara Lim Kit Siang serta anakandanya selalu tewas dengan gaya politik Tun M. Dan apabila kempen PRU sudah tidak menampilkan imej Tun M sebagai pemidato UMNO maka sudah tentu ianya amat merugikan UMNO sendiri. Selagi Tun M bergiat dalam politik maka selagi itu barisan kepimpinan UMNO mesti respect Tun M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Nasib UMNO akan berubah sekiranya bapak penyamun tiada.

    Ini adalah fakta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena tunggu dia mati dulu le nampaknya bang ...

      Delete
    2. Klu kena tunggu dia mati dulu... nampak gayanya makin ramai ler rakyat menderita... macam nak tunggu kena laknat dek sumpah masa ambil jawatan ler.... sumpah bagai nak rak... akhirnya haprak... orang yg tak takut dimakan dek sumpah sendiri apa lagi yg nak dia takut.... huhuhu...

      Delete
  3. keyakinan penuh umno dan pas bakal dikebunikan satu liang lahad andaikata pas menyokong kemungkaran najib

    ReplyDelete
  4. Sebab itu x blh undi umno lg walau mcm mana pon
    Sudah masanya monopoli umno dipecahkn...
    Biar jd pengajaran pd mana2 parti...bukan mudah perintah jika perangai mcm najib
    Byk mslh dpt diselesaikn utk rakyat jika bukan umno lg perintah
    Sudah tentu pemerintah br perlu memenuhi aspirasi rakyat,anti korupsi berbanding umno..
    Kesan nya...company kroni2 x brani lg, malah pemerntah x berani lg acah2 korup dgn rakyat
    Cth isu bauksit..sgt jelas syarat salah oleh bn sampai x selesai isu rakyat ini...
    Lain2 isu mcm astro,tm unifi, tnb, dll glc tak berani lg bersifat gampang dgn rakyat
    Lebih mudah pembersihan dilakukan tanpa umno..

    ReplyDelete
  5. Sudah la tu,tak ada parti yang baik memerintah,sama saja
    Penang.....habis harta kjaan negeri dijual.......tak bisin pun....poorah
    Sgor.....DEIG ...30 bilion senyap...............ptui
    Kltan.....habis bukit botak...skandal balak.....hancus
    Kita tengok Najib dan Rosmah segar bugar je...mungkin banyak pahala orang lain diterima mereka kerana sering difitnah sampai menunaikan Umrah pun difitnah
    Dah muak dengar dah tak nak undi UMNO dan jatuhkan Najib pada PAU lepas,tapi hempeh dan abok pun tarak...sebab apa?...sebab yang memekak di blog ini bukanya ahli UMNO.Orang bandar yang sejak dulu pangkah Oppo
    Makan dedak la.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang 6:03 am.

      Yg riuh berketuk ni biasanya ayam kampung aje ...

      Ayam bandar biasanya semua lalok-lalok, kena sembelih pun pun dia tak rasa ...

      Delete
    2. "Tak ada parti yg baik memerintah"
      Tp najib rosmah segar bugar..
      Tu bukan segar bugar. overweigt obesiti.
      Sendiri makan dedak lalok kata org lain plk mkn

      Delete
  6. Makan dedak lagi la......ha..ha..ha,bukan kita yg mulakan,tanya admin.....

    ReplyDelete