Tuesday, January 5, 2016

PTPTN NI ADA OTAK KE TIDAK..



25 ribu penjawat awam mesti jumpa PTPTN sebelum 18hb Januari..purata PTPTN perlu layan 2 ribu penjawat awam sehari mulai besok...

1) Cukup ke kakitangan PTPTN nak layan ?
2) Bolehkah mereka ambil cuti atau diberi pelepasan serentak oleh Jabatan masing masing.

Cakap bukan nak menekan, tapi nak panggil apa tu?

Jangan buat kerja macam pak pandir kalau ikhlas nak selesaikan masalah.

6 comments:

  1. persoalannya, kenapa peminjam ptptn ni susah sgt nak bayar pinjaman? dah lulus dah dpt kerja dgn gment pastu buat2 lupa nak bayar loan. pastu sibuk hentam kerajaan,prestasi kerja tak tau camana...

    ReplyDelete
  2. 2000 sehari bukannya di satu tempat, ada banyak cawangan ptptn.. Saya bersetuju dgn pendapat saudara di atas, kalau sudah pinjam, mesti usaha utk bayar semula.. Kalau tak mampu, ptptn kan sediakam khidmat nasihat bagi mencari jalan bagaimana bayaran boleh dilakukan.. Sepatutnya tiada masalah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya turut setuju dengan anda berdua tetapi cara di atas tidak menyelesaikan juga..

      14 hari termasuk 2 cuti awam untuk mengendali 25 ribu penjawat awam golongan muda tidak sangat logik untuk langkah penyelesaian.

      Satu kaedah bijaksana dan berbaloi perlu ada, 60 hari sangat manasabah.

      Delete
  3. Yang penting pastikan semua anak-anak yang meminjam ptptn membayar hutang , ibubapa yang mencari hutang untuk anak belajar dan pastikan hutang ptptn dibayar oleh anak sebaik sahaja mereka bekerjaa, jadi tidak timbul alasan dan memberi alasan

    ReplyDelete
  4. Tahu hutang tahu la bayar. Ingat duit tu mak bapak dia yang punya

    ReplyDelete
  5. Yang ada duit lebih, simpan di luar negara,rezeki terpijak janganlah segan silu tolong bayar, sedekah, derma...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

SIAPA YANG PALING BERKUASA POLITIK DI MALAYSIA

Dari segi politik tentulah Zahid hamidi yang PALING BERKUASA, tetapi kekuatannya mastermind  bersandar kepada Najib. Ismail hanya berkuasa d...