Thursday, January 28, 2016

SEKAT BLOG PRO TUN TANDA KEGAGALAN BLOGGER PREPAID

apa yang paling seronok bila tengok ada orang syok sendiri..blognya tak seberapa, gempaq lebih...ramalannya, ramalan taik kucing...konon nak tunjuk diri dekat sangat dengan Najib, serba tahu, tapi akhirnya meleset.

Keputusan AG, rasanya sebelum orang tua tu buka mulut, semua dah boleh agak... tapi tak lah pula sangka "alasan" tu yang dia bagi...  bukan kecewa, tapi nak tergelak

Pro Tun sebenarnya dah relax, apa yang akan terjadi kepada Mukhriz pun sudah dijangka bukan sejak minggu lepas tapi dari tahun lepas... cuma kesian, sampai la belum berani buat keputusan, pasai apa !

Relax sebab nak lihat sejauh mana pembohongan itu berterusan, berapa lama boleh berbohong dan apa lagi yang nak dibohongkan... Adakah semua itu akan menjadi masalah dan bala kepada pro Tun, jawabnya tentulah tidak sama sekali.

Tindakan menyekat blog seperti OTB dan Din Turtle sekadar memalukan blogger pemakan dedak, mereka gagal menguasai audience, gagal berhujah, syok sendiri dan tidak mampu bertindakbalas menjawab apa yang OTB dan Din Turtle ulas.

kegagalan itu menyebabkan kerajaan campurtangan dan bertindak. sepatutnya blogger pemakan dedak terjun saja bangunan kerana gagal.

halikatnya siapa yang meroyan apabila hujah tidak berkesan !!!


# Blog ini tidaklah perlu disekat, akan tamat dengan sendiri cuma nak tunggu Mukhriz disingkir, ada sikit pesanan..


52 comments:

  1. Kalau semua blog protun disekat, saya relaks saja encik kluang.
    Tak kuasa menyakitkan hati, masuk blog-blog taik kucing pemakan
    dedak. Dah buat keputusan pun, apa nak buat pru14 nanti.
    DAH BOHSANNNNNNNNNNNNNNNNNN.................baik gosip pasal
    retis cerai-berai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari Bergabunglah Bersama MandiriQQ, menawarkan Berbagai Jenis Permainan Menarik.
      1 ID untuk 7 PERMAINAN ( NEW GAME : BANDAR SAKONG!!! )
      Dapatkan Berbagai Bonus Menarik dari MandiriQQ..!!
      - Bonus TurnOver 0.5% tiap Minggunya
      - Bonus Referral 20% Dibagikan Setiap Minggunya.
      - Minimal Deposit hanya 20 Ribu
      - Minimal Withdraw hanya 50 Ribu
      Untuk info lebih lanjut Silahkan hubungi Cs MandiriQQ
      PIN BBM : 2BE2B4BA
      Line : mandiri_qq
      yahoo : mandiriqq@yahoo.com
      Link : www.mandirimenang.com

      Delete
  2. Najib.... Najib....

    Sial betollah!! Hancur Agama dan Bangsa.

    Kalu dia kalah pon dah 2.6 Billion buat rileks pat pu;au Hawaii sampai berpuloh keturunan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa plak rosak agama ni. Najib kaya rayapun, dia songlap duit sesapapun, biar la dia tanggung kt akhirat nanti. Pasal rosak agama, tak pernah lagi aku dengar najib halang orang solat, halang orang pergi masjid, halang naik haji, runtuhkan masjid buat shoping kompleks dan lain2. Berpada2lah mengutuk tu. Kutuk benda yang betul, ok. Yang tak betul akan jadi fitnah.

      Delete
    2. Sokong anaon 1.18.

      Taktau lah ade sekor PM tu dulu pecat Mufti Selangor menghalang Mufti itu laksanakan Agama berkaitan acara Ratu Cantik separuh bogel.. zaman Mamak Kerala dulu pakai kopiah pi majlis rasmi pon tak boleh!

      Najib tak halang ibadah malah menggalakan majlis2 Agama seperti Selawat Nabi, Forum Perdana, Qasidah, serta menyokong pelaksanaan Hukum Syariah di Kelantan.

      Memang blog ini lubuk kaki fitnah anti Najib!

      Delete
    3. Isi tak sama dengan kulit. Biar kulit berduri dan susah nak buka tapi isinya tetap durian. Dari siangnya berjubah pergi masjid dok belakang imam lepas tu malamnya keluar menyamun. Dapat hasil banyak bagi kat jiran kata sedekah.

      Delete
    4. Isi tak sama dengan kulit. Biar kulit berduri dan susah nak buka tapi isinya tetap durian. Dari siangnya berjubah pergi masjid dok belakang imam lepas tu malamnya keluar menyamun. Dapat hasil banyak bagi kat jiran kata sedekah.

      Delete
  3. selamat tinggal umno.... mcm sial lah parti taik kucing nii, bukan mcm lagi dah, tapi tahap sial sungguh2... selamat tinggal anak keruak, aku dah bosannnnnn dgn umno bn nii.... keluarga aku ada 10 undi, semuanya untuk umno sial sebelum nii, tapi sekarang, bai bai keris tumpul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same je ngan aku. UMNO benar2 jdi parti hampeh....dek kerana nk pertahankn seorg individu. Rakyat dh smpi tahap hilang kesabaran dh. Dh tgh2 tenat...buat keputusan yg bodoh2.....errr... bangang (spt kata org 'tu'. Mcm segala keputusan yg dibuat mcm org terdesak.... bkn sbg ahli politik yg bijaksana. So far...dri perbualan dgn rakan2 aku yg neutral....semua dh x nk beri sokongan kpd UMNO. Meluat tahap gaban. Para blogger prepaid.... cri lah duit semampu mungkin buat masa skrg....coz tidak akan ada UMNO lgi slps pru14. Kerosakan yg telah dilakukan oleh pemimpin2 skrg...akan ambil masa yg lama utk pulih. Rakyat dh teramat terguris hati dgn pemimpin2 UMNO skrg.

      Delete
    2. Selamat tinggal UMNO.. kah...kah..kah pencacai upahan RBA tak pernah join UMNO ckp selamat tinggal...oh bye... bye.. berjuta rakyat bersama UMNO.. Insha Allah.

      Bye..bye..

      Rakyat tak terguris pun yg mengamok ialah puak2 rejim pro mamak dan pro YTL sbb tak boleh nk merompak wang rakyat dan menyekat kekayaan negara turun ke rakyat miskin bawah2. Cinapek2 YTL xboleh nk monopoli brg asas hidup spt zaman Mamak dulu jd PM..

      Ada kepatut madey kasi AP gula pada sekor apek Rober Kuok tu saje.. last2 Rober Kuok tu yng hantam kerajaan balik.. !

      Delete
    3. Nanti kau beli perakam video dan rakam gelagat dan reaksi najib semasa diumumkan keputusan pru14 nanti. Senang kau nak ceritakan pada anak cucu kau nanti.

      Delete
    4. Nanti kau beli perakam video dan rakam gelagat dan reaksi najib semasa diumumkan keputusan pru14 nanti. Senang kau nak ceritakan pada anak cucu kau nanti.

      Delete
  4. Kerana najib setitik
    Rosak umno sebelangga.

    Aku sayang umno tapi benci najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana mamak kerala sekor rosak UMNO seluruh negara..

      AKU SAYANG UMNO DAN MENYOKONG PENUH DS NAJIB
      Aku benci Mamak kerala Madey Kutty!

      Delete
    2. Hahaha..Ni cacai level tinggi..
      Sokong la mane kau suka. Bukan paksaan.
      Tp kau juga xboleh menghalang org dari mahukan kebenaran.
      Soalan mudah shj.
      Najib kata duit derma dh abes belanja. Zahid kata bukan penderma tapi penderma penderma dan dh berjumpa siap.
      AG kata seorg shj penderma dan ada duit baki yg dipulangkan.
      Skrg siapa yg benar siapa yg menipu?

      Delete
  5. Sejak zaman Che Det lagi undi saya hanya pada UMNO tapi utk PRU14,selagi Najib berkuasa saya tidak akan sesekali mengundi UMNO/BN

    ReplyDelete
  6. mulai saat ini aku akan sokong pas.parti yang bersendirian.goodbye umno
    sapa2 yg masih dalam umno..bodoh kerana diperalat oleh najib lanatullah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergilah kpd pas. Demokrasi beb. Akupun pernah undi umno dan pas. Pada aku parti bukan apa2, lebih baik pilih siapa yg mewakili kita. Tentang 'najib laknatullah' aku rasa itu keterlaluan. Dari sudut mana kamu boleh letakkan bahawa Allah melaknat najib? Jangan berlebihan membenci manusia lain yang kita belum benar2 100% tahu kesalahannya. Takutnya nanti tak mampu nak cari orang bernama najib razak diakhirat nak mohon maaf. Berlapang dadalah,serah pada Allah untuk menghukum pemimpin yang khianat.

      Delete
  7. selamat tinggal umno.... mcm sial lah parti taik kucing nii, bukan mcm lagi dah, tapi tahap sial sungguh2... selamat tinggal anak keruak, aku dah bosannnnnn dgn umno bn nii.... keluarga aku ada 10 undi, semuanya untuk umno sial sebelum nii, tapi sekarang, bai bai keris tumpul

    ReplyDelete
  8. dah beransur2 tinggalkan umno. merosakkan daya intelektual saja. dimana kebijaksanaan najib ni.... duit punyalah banyak masuk acc dia. pening2... memang aneh tindakan dia ni. rasa risau pun ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa ko merepek ni caii?
      takkanlah cemburu dengki sampai ke tulang hitam ko Najib di iktiraf Keluarga Di Raja Saudi dan menyumbang USD 681 Juta kepada Najib.. apakah itu salah atau dosa?

      kerana ia tak dapat pada kau atau pada mamak pujaan ko.. maka ko nk cakap itu haram atau rasuah?

      Fikir lah.. jd cai makan dedak expired ni nampak dibodohkan minda dijajah! apa kau dapat melainkan dosa dan sakit mental!

      Delete
    2. Rakyat bukan bodoh nk percaya itu duit derma. Apa yang rakyat faham itu duit rakyat yang dikebas melalui 1mdb dan rakyat kena bayar balik melalui gst. Ada faham..???

      Delete
  9. da dekat setahun gerakan untuk jatuhkan najib gagal...udah2 la tu...da najib dpt sokongan kabinet juga ketua2 bahagian nak buat cam mna...klu 4,5,6 bulan gerakan ni xpa juga ni da berlarutan lama da....mula2 isu ni bknnya 1mdb atau derma 2.6b tu...tapi isu yg dibangkitkan sndiri penyokong bn dan juga akar umbi yg mahu najib jgn lembik seperti akta ISA,hasutan sehingga kejadian2 besar menimpa negara seperti lahad datu mh370,mh19,isu kalimah dan lain2...mulanya xda timbul isu 1mdb juga derma tu...xkan selamanya najib jadi pm tu...sekarang bagitau aku...korang betul2 nak ke pkr dan dap perintah korang? jgn buat2 dono plak apa yg dap hajatkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan setahun gerakan menjatuhkan Najib tetapi 2 tahun lebih sebenarnya.
      Bukan sahaja melibatkan berjuta wang taruhan uphan kepada ejen-ejen pemfitnah, bloggers, media talibarut asing, penyalur2 maklumat secara haram..etc..

      Sehingga WSJ media US berpengaruh, di mana Tun Madey pulak diwawancara dengan terang2 mengajak dunia menjatuhkan Najib.. (Nauzubillah..betapa buruknya sifat makhluk ini)
      Tetapi sehingga hari ini Allah SWT masih memelihara Najib. memelihara bermaksud Najib kekal sebagai pemimpin yang berciri baik..

      Itulah yang di Firman kan Allah SWT dalam Al-Quran yang mana puak2 pro-madey tak berminat nak sandarkan.

      وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ -Surah Al-Imran ayat 54

      "Mereka (musuh-musuh Allah)merancang , Allah juga merancang ,Sesungguhnya Allah sebaik-baik perancang"


      Tapi rasanya golongan pro-madey cukup tak suka bab2 Agama ini. Madey sendiri dalam pentabirannya memisahkan hal Islam dalam teras tadbir sebab itu ia tak rasa bersalah dalam banyak masalah negara termasuk pengurusan dana awam yang diselewengkan.

      Delete
    2. Najib xselewengkan dana awam?

      Delete
  10. Apa taknya kesemua blog2 pro Tun terdiri dari merka2 yang cerdek dan berhemah tinggi dan jarang sekali kita jumpa mereka menggunakan perkataan yang kesat , tidak seperti blog pro Najib yang sangat tidak bermoral seperti MYKMU......penulis2 diblog ini terlebih kurang ajarnya.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah, betul la sgt. Berhemah betul blog protun. Yang melaknat najib laknatullah tu dlm blog mana? Aku rasa, anti najib/protun dan pronajib ni sama je, otaknya letak bawah lutut. Selalu sangka diri baik dan suci sedangkan kat ponggong bergelumang tahi. So, jangan perasan suci ye, selagi nafsu melebihi akal.

      Delete
    2. Bro 1.31... berhemah apa mereka cincang Najib dari belakang. Mereka mahu FBI tahan Najib.. mereka mahu org asing sabotaj Najib dan negara.. org2 ini cukup khianat dan lebih dhsyat dr yg kita sangka kan..

      Delete
  11. Aku ahli UMMO seumor hidup. Pendirian aku tak sama dengan anda. Aku akan tetap bersama UMNO tapi aku ibarat gunting dalam lipatan atau musuh dalam selimut. Aku akan hancurkan UMNO dari dalam. Biarkan pemimpin UMNO syok sendiri. Biarkan...biarkan si luncai terjun dengan labunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niat anda itu sudah menbayangkan anda seorang yang tidak beriman dan jahat peribadi.
      Dalam Islam tidak ada konsep begitu.. marah nyamuk bakar kelambu.
      Nyamuk pun sebenarnya tak wujud tapi bayangan kamu dihasut oleh iblis, maka kamu mengamuk akibat hasutan iblis..

      Org2 macam kamu sangat buruk dan UMNO tak perlu org seperti kamu. Siapa boleh datang dan pergi UMNO kekal menjadi wadah umat.

      Semoga Allah SWT gagalkan niat anda.. dan keluarkan anda dari UMNO atau kaitan dengan UMNO. Anda benci UMNO kerana Najib terlalu baik pada semua rakyat dan tidak memberi muka kepada penyamun2 yang berselidung dengan projek-projek kerajaan.

      Semoga Allah SWT terus memelihara dan memperkasakan UMNO sebagai jemaah yang menjadi tonggak pemerintahan Islam Melayu yang kukuh dan berdaulat sehingga akhirnya.

      Ameen.

      Delete
    2. Ha ah, ye sgt la tu. Siapa kau utk buat itu ini kt umno? Mader bekas hero umno yg dh tua tupun tak mampu nak lingkupkan umno, apatah lg kau. Kau hanya seekor cicak, mana mungkin hancurkan umno. Jgn rasa besar sgt bro. Dgn seekor semutpun kau lari...haduiii

      Delete
    3. Najib la penjahanam umno.
      Presiden memalukan parti dan membuatkan pengundi lg menjauh dari parti

      Delete
  12. Tak payah kita herankan kalau ada blog yg kena block. Memang sekarang ni kalau sesape tak sebulu, tak sama jalannya akan ditukarkan sana sini, disekat, dibuang atau dipulaukan. Yg tak sebulu tu dianggap macam penentang atau pengancam.

    Gambaran yg kita dapat dari apa yg jadi di Kedah ni ialah pemimpin didulukan, rakyat dikemudiankan. Yg penting ialah apa yg pemimpin nak, bukan apa yg rakyat mahukan.

    Walaupun rakyat Kedah sokong Mukhriz tapi pemimpin2 Kedah tak suka Mukhriz. Apabila Mukhriz diturunkan dan lepas tu dinaikkan MB yg baru, jadi kita boleh simpulkan bahawa apa yg pemimpin nak tu yg lebih utama. Itulah kesimpulannya.

    Harap rakyat Kedah sabar dan tenang. Biarkan dulu dia org jalankan semua hal ikut cara yg dia org nak. Kita sabar dan tunggu sampai PRU14 nanti. Kuasa rakyat ni 5 tahun sekali je, jadi kesempatan di PRU 14 tu nanti tolong jangan disia-siakan.

    ReplyDelete
  13. Syabas anon 2.41 dan aku percaya terlalu ramai ahli seperti anda termasuklah aku dan keluarga

    ReplyDelete
  14. Biarkan depa syok sendiri. Tak pe cicak pun cicak lah

    ReplyDelete
  15. Cicak kalau dah banyak sangat orang pun geli geleman kan...

    ReplyDelete
  16. Anon yang marah2 diatas sebab tak dapat dedak agaknya. Saya dah kenyang..

    ReplyDelete
  17. Apa hebatnya si kd ni? Mana fakta berserta bukti? Ulasan demi ulasan...semuanya diulang seolah olah bukti baru. Kononnya org lain blogger prepaid. Diri sendiri tak nampak pulak dah menopause to be paid. Sedar2lah.....tak payah kata org atau dengki dengan org. Kalau nak lawan fakta & bukti disertakan.

    Kalau zaman mamkdey kutty memang aku percaya....bukan setakat block...tangkap terus para penentang dia. Itu yang pasti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mangkok berayon.. Nk cerita berfakta ke mangkok berayon. Ko komen pastu lari. Meh la adap

      Delete
  18. Biarkan je KD. Dia tu dah kenyang sangat makan dedak. Biarkan si luncai terjun dengan labunya.

    ReplyDelete
  19. Jangan perkecilkan cicak. Dalam pilihanraya 1 undi pun boleh membaea kemenangan apatah lagi kalau ramai cicak.

    ReplyDelete
  20. pembetulan, bukan pro tun, tapi yang menganalisis, yang berfikir, yang kritis dan mempunyai naluri ingin tahu yang tinggi. bukan semua yang tun buat disokong membuta tuli. tapi serius menganalisa dan kritis setiap tindakan kerana agama, bangsa dan negara diutamakan.

    ReplyDelete
  21. Setuju dgn anon 4:53. Bertindaklah demi agama, bangsa dan negara. Bukan bertindak membuta tuli hingga yg salah dikatakan betul. Yg betul dikatakan salah. Kita jangan taksub dgn pemimpin sehingga kesalahan dia pun kita butakan mata. Ingatlah kalau kita sokong org yg salah, kita akan dapat saham subahat di akhirat nanti. Umpama macam kita setuju dgn cara dia yg salah.

    Jangan kita taksub dgn manusia tapi taksublah dgn agama kita. Hanya dgn agama saja semua yg mungkar spt rasuah, membohong, menipu, wang-ringgit dan harta yg haram dapat dibendung. Kalau kita berterusan menyokong benda yg salah, kita akan dapat padahnya di kemudian hari. What goes around comes around. Negatif takkan dapat menghasilkan positif. Hanya positif saja yg boleh membawa kebaikan.

    ReplyDelete
  22. Peliklah pejuang pro Tun ni apa yang nak dicari sebenarnya dalam perjuangan mereka.Sekadar nak jatuhkan Najib mesti kena bagi alasannya.Raja Saudi dah mengesahkan duit itu duit derma mereka dan yg melapurkannya BBC jadi sudah sahlah bahawa Najib tidak kebas duit 1MDB seperti mana yg kita dok bimbang dulu.Persoalan sepatut tidak timbul kemana Najib nak belanjakan duit itu kerana diberi atas akaun peribadi atas tujuan sebagaimana yg telah mereka sebutkan.Mantan TPM sendiri ada memperkatakan yang Najib telah memulangkan sebahagian besar wang itu semasa dia mula2 dipecat dulu.Tinggal lagi mengapa berterus-terusan menyerang najib dgn pelbagai tuduhan yang sebenarnya kita telah pun menemui jawapannya.Adakah kerana kita sayang sangat dgn Tun kita nak jugak Najib turun biar pun jawapan sudah diperolehi.Rasanya perjuangan ni dah lari sangat-sangat dah.Takkan nak suruh Tun jadi PM balik. Tak pelik ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cacai bajib mmg sejati bodoh atau dibyr utk jdk bodoh?

      Delete
  23. Orang benci najib bukan pasal 1MDB je. Tapi banyak sebab. Satu darinya adalah GST yang menyusahkan rakyat.

    ReplyDelete
  24. Jadi cecai pro Tun dan pro pembangkang tu cerdik sangat la wei kembang tengkok aku mendengarnya

    ReplyDelete
  25. GST kalau tak dilaksanakan Najib pun lambat laung pasti akan dilaksanakan juga.Janganlah kau bagi alasan bodoh ni utk mewajarkan kebencian tak terhingga kau kpd Najib kerana GST tu dah jadi satu sistem yang sudah diguna pakai dan diterima baik oleh kebanyakan negara di dunia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bab kebaikan gst petik nama najib.
      Bab caca merba gst salah ahmad maslan.
      Sistem gst je hangpa sebut. Bab lain yg negara maju guna pakai?

      Delete
  26. Hal duit 2 Billion dan 42 Juta ni memang dah menarik perhatian seluruh rakyat Malaysia.
    Mulut org macam mana nak tutup? Sana sini org bercakap. Berjuta rakyat Malaysia ni. Bukan sorang dua. Cuba tengok dlm Facebook, Twitter, Yahoo, internet semua.

    Buat apa nak bertekak dgn anon2 dlm blog-blog yg ada, buat buang masa je. Pendekkan cerita tunggu jelah PRU akan datang.

    Allah maha mengetahui, tak ada satu kejadian pun di dunia ni yg boleh lari dari pandanganNya. Apa nawaitu kita semua Allah tahu dan catit. Dunia ni boleh lepas tapi akhirat takkan terlepas. Dunia ni tak risau mana tapi yg akhirat tu memang patut takut. Kalau betul, betul lah, apa yg nak dirisaukan? Nak marah apa kalau tak salah. Tapi kalau salah, Allah akan jatuhkan dan hinakan org yg salah dan melampau tu. Allah saja yg maha adil. Plan Allah tu lagi hebat. Jadi serahkan aje pada Allah Taala.

    ReplyDelete
  27. Yer akupun tunggu pru 14 nih.tk sabar2 nk pangkah umno.

    ReplyDelete
  28. najib pembohong.....tu pun ramai yang masih nak bela najib.....dah ada bukti, dia sendiri pun ngaku....mula2...takde duit ...lepas tu ada......kemudian derma.......duit 42juta...senyap.......ngaku ada...tapi minta orang lain pulak buktikan......ni la pm kesayangan ko....temberang sana sini....

    ReplyDelete