Tuesday, April 21, 2015

NYANYOK

Nasib baik Tun nyanyok, kalau tidak dia masih PM sampai sekarang..

Nasib baik Tun nyanyok, kalau tidak dia akan jadi baik dan hidup mewah macam Tun Lah..

Nasib baik Tun nyanyok, kalau tidak tentu Pak Lah masih PM, Islam Hadhari..

Nasib baik Tun nyanyok, kalau tidak Najib masih TPM..

Nasib baik Tun nyanyok, dapatlah Najib jadi PM..

Nasib baik Tun nyanyok, kalau tidak negara dah habis kena rompak...

Nasib baik  Tun nyanyok...dapatlah blogger bangang ada kerja, dinaikkan upah.



# Saya ingatkan kepada blogger yang tidak dapat mengawal emosi, jika ada maki hamun atau serangan peribadi, anggaplah ia ditujukan kepada ibubapa sendiri.



Selingan...


Apahal Negara jiran pun sebok juga...





PM dan FLM dijangka melawat Indonesia dua hari lagi...










MENTERI TERLEBIH GARPU..






"Kita tidak lihatnya sebagai menghasut kerana ia tidak menyentuh tentang agama Kristian tetapi hanya tentang lokasi gereja berkenaan," katanya (KPN) seperti dipetik The Malaysian Insider.




Ahli Parliemn ni patut bersyukur...
Rakyat gaji RM2,000.00 pun tahu bersyukur.

Kalau tanya Ahmad Maslan sudah tentu dia sarankan buat operation sendiri...

Tanya Hassan Malek..tentu dia suruh pi jumpa bomoh patah di Pilah,  murah..

34 comments:

  1. Tun mengaku dia tak nyanyok. Tapi Tun tak boleh memaksa dan menuduh orang lain salah dan dia saja yg betul. Selama Tun menjadi PM tak ada seorang pun TPMnya yg boleh mengikut jejak dan kehendaknya. Tun berkuasa seolah tidak perlu penggati hingga lah dia berhenti. Agaknya Tun takut meneruskan lagi kerana nyata kegagalan demi kegagalan berlaku dari segi ekonomi, bangsa melayu dan ugama Islam. Pak Lah adalah seumpama bidan terjun dan masih memerlukan bimbingan dari bosnya. Walau pun Pak Lah menbawa pendirian menegakan Ugama Islam dan Melayu tapi diambil kesempatan oleh mereka yg cuba melemahkan parti BN dan kerajaan. Bila PM Najib mengambil teraju sudah banyak perkara yg bengkok terpaksa diluruskan. Najib ingin membawa transformasi kepada negara, orang melayu dan ekonomi. Najib cuba menyatukan bangsa2 dinegara ini yg mana telah berkecai sejak zaman Tun M lagi. Orang muda genersi Y diberi perananan utama, enonomi ditegohkan melalu experiment yg munasabah dan wang rakyat terpaksa digunakan untuk mengembalikan Malaysia kezaman kegemilangannya. Ramai negara luar berpuas hati walaupun didalam negara mendapat tentangan. Polisi pandang ketimor tajaan Tun M sudah tidak releven lg dan PM Najib membawa Malaysia kepersada dunia keseluruhannya. Harap Naji tidak lemah semangat dan teruskan kepimpinan bukan mengikut pak turut. Insya allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya saya sokong tranformasi yg dibawa oleh pm Najib.kalaulah program yg diilhamkan ini tidak bagus kenapa pembangkang sgt terkesan.dan bagi blog pro mamak Madey apa prinsip korang?

      Delete
    2. Kau orang ni mabok daun ketum ka atau tidoq , Cuba tengok sekeliling , apa saja pembangunan yang menghasilakan impak tinggi dibuat masa zaman Tun dan masih digunakan dengan tak tau malu oleh orang orang macam hampa dan Najib kaki takut bini serta pak lah kaki tidoq , Ya najib buat transformasi apa kejadah sampai hari ini tak ada hasil , pak lah islam hadari sampai lupus hadari tu , program pandang ke timur masih terus dengan penghantaran ramai pelajar-pelajar kita ke Jepun dan korea . kamu anon 1.00 dan 5.38 boleh pi sambong tidoq.

      Delete
    3. Rupa2nya masih ada tak faham program transformasi Najib ya..Najib teruskan wawasan 2020 tetapi pastikan SPRM pantau..itula antara transformasinya...faham tak?

      Delete
    4. Bukan transformasi....tapi transforbasi.
      Dah nak termuntah aku dengar perkataan tu. Hasilnya habuk pun tak nampak.
      Cakap hanya rhetorik aje...cuba tunjuk kat aku hasil trasnformasi Najib ni yang tangible (itu pun kalau hangpa pahamla apa maksud tangible tu...)

      Delete
    5. Macam ni la nak faham transformasi aku bg 4 jalan je

      1.Selalu baca berita akhbar dan tengok tv..jgn asyik baca blog anti najib
      2.Selepas itu pergi ke sekolah tanya kpd guru2 apa itu pelan pendidikan.
      3.Masa pergi sekolah tu cantik pi jalan2 ke kl tengok la kat atas apasal banyak pembinaan LRT..jgn tido plak.
      4.jumpa Daim tanya apahal tahu niaga stail along je ..apasal tak buka kilang..nanti daim akan cerita pasal 1 mdb sudah sapu semua projek..ini semua transforbasi..

      Delete
    6. Nak jawab soalan mudah tak boleh, mengutuk orang Nyanyuk pulak..

      Menteri & blogger jilat Najib ni mmg IQ bodoh dari average..

      Delete
  2. Assalamualaikum KD

    Aku tak setuju TDM digelar nyanyuk..Malah tiada blogger pun menggunakan Nyanyuk sebagai isu utama.Yg aku faham isu ini timbul dalam ruangan komen.Disebabkan menjadi polemik di ruangan komen maka bloger pro Najib dituduh menggunakan nyanyuk sebagai senjata menjatuhkan kredibiliti TDM.

    "Nyanyuk dan saya keseorangan" adalah taktik dalam propaganda.Ianya digunakan utk mendapat simpati masyarakat.Hari ini kita berada didunia maklumat dihujung jari.Propaganda sudah tidak begitu ampuh sepertimana zaman TDM.

    Zaman Najib semua mesti bekerja.Yang bekerja akan dilihat sebagai intergriti manakala yg hanya bermain propaganda akan dianggap sebagai kacau daun.

    Tinggal 5 hari lagi sebelum PRK..Sudah terlihat serangan bertali arus bloger2 mengangkat senjata mempertahankan UMNO.(BN)...Serangan tanpa kenal erti putus asa.

    Malangnya ada dikalangan kita memakai baju UMNO atas slogan "SELAMATKAN MALAYSIA DARI NAJIB" sedang bekerjasama dengan malaysiakini dan berita antarabangsa.Serangan bertali arus kerana mengaharapkan checkmate bakal berlaku.
    Peperangan ini tidak akan selesai kenapa? Atas slogan Malaysia bankrap maka perjuangan mesti diteruskan kerana anak cucu akan kelaparan..Propaganda silap mata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok la Najib berhenti belanja RM 7 Billion untuk konsultan luar yang tak bawa faedah , kenyataan ini daripada menteri JPM dalam parlimen bukan fitnah , nampak boros dan membazir belum lagi kita nak timbul kan masalah lain jadi elok najib berhenti , guna wang rakyat tu .

      Delete
    2. Aii cerita 7 billion pulak menarik ini...aku cadangkan kau bertanding PRK permatang pauh atau rompin

      Jangan lupa tahu bawa isu 7 billion ini .Pembangkang semua dah tidur dapat gaji buta je.

      Delete
  3. Apahal di ats tu melalut..

    ReplyDelete
  4. salam,
    berbanding tdm dan menteri serta pemimpin umno, rasanya cakap tdm lebih dipercayai dan konsisten. tak perlu anggap zaman berbeza. zaman tdm dah internet cuma media sosialnya tidak dihujung jari. tapi tentangan datang dari segala sudut. dari dalam umno hingga luar umno. maka jika hari ini tdm menentang arus, bukan bermakna menjadi pembangkang dan meruntuhkan presiden umno. sejak dahulu lagi umno sentiasa bergolak dan hanya pemimpin yang bijak dan tegas sahaja yang mampu mententeramkan umno. zaman tdm, yang menentang pun mendapat tempat berbanding sekarang, yang lawan arus dikatakan menentang kepimpinan. mana yang lebih terbuka untuk kritikan. kalu pemimpin umno cakap tak betul dan berbohong tentang tdm, sewaktu itu mereka pernah menjadi menteri dibawah tdm, nampak sangat la mereka tak bijak dan mengampu aje kerja mereka. memang tak layak pun jadi pemimpin. dulu takut sekarang pun takut juga. ikut aje kerana jawatan.

    ReplyDelete
  5. Rawatan di hospital KPJ khusus untuk orang kaya. Kalau nak jimat dan percuma pergilah membuat rawatan di Hospital kerajaan.

    Itulah sikap orang melayu kaya berhutang dan tak sedar diri msikin.

    ReplyDelete
  6. Apa bising2 ma. Itu olang kaya, ini olang manyak kaya. Liam2 sutak la. Atak salah ka pakai wang idup mewah? Itu mohzani, melayu jadi kaya apa pasat tun mahadir tala bising? Aiya, wa lupa lg 1 kali. Mohzani anak mahadir ma.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu saya cakap bahalol nanti marah Anon 6.41 , Mohzani menjalankan perniagaan cari gali minyak melalui syarikat Kencana sapura crest , banyak projek projek serta perniagaan mereka di luar negara dan cuma 10% saja dilakukan bersama Petronas entiti kerajaan jadi bukan banyak kerajaan bagi macam anak dan adik pak lah , kamu boleh google saja nama syarikat mokzani ini dan boleh baca prospektusnya , jelas dan terang , Malangnya anak tiri najib duduk di New york boleh beli kondo di new york berharga US 100 juta (RM 370 juta) dengan wang yang tak tahu dimana dia dapat , kalau google beribu kali pun tak jumpa latarbelakang nya. kemudian boleh melabur buat filem hampir RM 100 juta di holywood juga tak tahu mana penyata kewangan yang boleh menunjukkan anak tiri najib ada sumber kewangan dari sumber beliau sendiri , kemudian majlis perkahwinan anak perempuan najib diberitahu oleh kontraktor sendiri bahawa hiasan bunga sahaja berharga hampir US 10 juta dengan tema perkahwinan flora park. hai mampos boleh mampos lebih baik najib berhenti. wang rakyat tu.

      Delete
    2. anoy 6:41 yg rakyat nak tahu dalam masa tak sampai 10 tahun dah jadi orang terkaya di malaysia.
      Cipta sejarah olimpik.

      Delete
    3. helo anon 6:58 pg.
      wa talak malah lu kata wa bahalol. lu tau apa pasat? bahalol itu nama kawan nabi olang islam lo... wa suka. wa mau tanya, itu mohzani kalau bukan anak mahadir, boleh jadi itu macam punya bisnis, itu macam punya kaya? itu wa mau tanya. wa tau, itu mohzani atak bisnis macam2 kompeni. satu kali lagi wa mau tanya, kalu bukan bin mahadir, mohzani boleh lapat itu peluang bisnis sampai itu macam? hehehe. wa tanya, lu jangan malah...

      Delete
  7. IPP yg mula diujudkan pd zaman PM yg mana? Apa faedahnya Ipp tst pd rakyat...... siapa punya IPP tst?

    ReplyDelete
  8. mahathir tak akan kritik kalau tak ada fakta & bukti.. kemana 42billion. dan 7billion dihabiskan utk penasihat najib...ringgit jatih teruk..bla..bla..bla..

    ReplyDelete
    Replies
    1. peluru tabur utk tembak tupai..
      isu 7 billion......42 billion lesap bankrap negara......ringgit jatuh.

      Delete
  9. Mamakutty seorang penyangak Melayu yang akan tercatit dalam sejarah negara sebagai pemusnah parti kaum Melayu UMNO. Yang bagi dia gelaran Negarawan tu ialah UMNO dan yang akan mengelar beliau Pengkianat adalah UMNO juga.

    Siapa suruh orang Melayu terlalu percayakan orang Mamak? Kan kat kedai Mamak pun dah tau perangai mereka tetapi tak berani tegur bila nyata dah kena tipu.

    Mana bola semua pi?

    ReplyDelete
  10. KD
    Majajah tempo ini jangan percaya sangat. Isu panas malaysia indonesia dipanaskan lagi ada la..batu api la..
    Jangan suka sangat berita dari musuh-musuh walaupun ianya memberi kredit kpd gerakan menjatuhkan Najib.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4:41 dianggap sudah membaca pringatan, dia sedang memaki ibubapanya sendiri dan saya tidak benarkan.

      Delete
    2. Kimak betul KD nih. Apesal nak remove comment orang? takutkeh skandal boss nyanyok engkau tuh dibongkarkan? Haktuihhhh si laknat KD ni..

      Delete
    3. Allah melarang umat Islam daripada mencaci dan mengeji antara satu sama lain kerana itu adalah sifat yang buruk dan tidak sepatutnya bagi seorang yang menggelarkan dirinya mukmin. Firman Allah ta"ala yang bermaksud jangan kamu menyatakan keaiban setengah yang lain. Dalam ayat yang lain Allah telah berfirman :

      Maksudnya : " Kecelakaan besar bagi orang yang mencaci dan pengkeji "

      Delete
    4. Di dalam Al-Quran ada menjelaskan beberapa perkara untuk panduan orang-orang mukmin, antaranya firman Allah :

      Maksudnya : " Wahai orang-orang yang beriman, janganlah sesuatu puak mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, kerana harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka, dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan yang lain, kerana harus puak yang dicemuh itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah sesetengah kamu menyatakan keaiban sesetengahnya yang lain, dan janganlah pula kamu panggil memanggil antara satu sama lain dengan gelaran yang buruk, amatlah buruknya sebutan nama fasiq sesudah ia beriman. Dan ingatlah, sesiapa yang tidak bertaubat daripada perbuatan fasiqnya maka merekalah orang-orang yang zalim "

      Delete
    5. KD aku sokong kau delete je bahasa2 makian teruk ini...Sepanjang yg aku faham la bahasa2 teruk ni biasanya PKR je..UMNO jarang guna tak tahu la aku kalau aku pun dah ketinggalan keretapi...

      Kena halang agar yg komen2 tak terikut2 rentak buruk.....

      # Saya ingatkan kepada blogger yang tidak dapat mengawal emosi, jika ada maki hamun atau serangan peribadi, anggaplah ia ditujukan kepada ibubapa sendiri.

      ayat engkau atas itu cuba cari hadisthnya tak jumpa ...nanti ada masa aku cari lagi ..Maksud hadisth lebih kurang kita maki ibubapa orang makian itu pergi balik kpd kita...

      Delete
  12. balik balik mamakkutty.. oii anon takde baca sejarah ka

    ReplyDelete
  13. Kalau ya pun nak tibai Najib sampai selak kain bininya sekali rasa nya itu satu tindakan tak cherodik ...ngape dungu beno Tun M kali ni..tak hero le

    ReplyDelete
  14. Patutnya : one by one, two by two..tangan sama tangan, batu sama batu..jantan sama jantan..pi usik orang betina buat ape. ..nampaknya Tun M dilanda sindrom hentam keromo

    ReplyDelete
  15. Patutnya : one by one, two by two..tangan sama tangan, batu sama batu..jantan sama jantan..pi usik orang betina buat ape. ..nampaknya Tun M dilanda sindrom hentam keromo

    ReplyDelete
  16. aku rasa sebagai pemimpin apabila sesuatu isu dibangkitkan..ia perlu menjawab dgn segera...sekurangnya diterangkan setiap detik urusan dari awal hingga pada ketika ini...kalau sesuatu perkara itu akan membuahkan hasil dimasa akan dtg..kenapa takut nak diterangkan setiap urusan tu...mengunakan khidmat asing dgn berbelanja 7B..dibahagikan selama 5 tahun berapa dibelanja untuk sekolah....berapa boleh dibelanja utk perubatan....kenapa tak pakai akal seperti Tun M...kenapa pakai otak org...sendiri tak boleh pikir kenapa nak buat yg modal besar...kalau tak sesuatu faedah untuk org disekitar....wow...7B...bahagi 5 = 1.4B juta setahun...

    ReplyDelete