Google+ Followers

Tuesday, October 10, 2017

APA KATA KETUA SETIAUSAHA PERBENDAHARAAN NEGARA...

FAKTA KERAJAAN:
Rakyat miskin kerana malas...



FAKTA RAKYAT:
Pemimpin kaya kerana rasuah...

128 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf.. tafsiran kurang tepat.

      Fakta Pas
      Rakyat miskin kerana takdir.

      Fakta Umno
      Pemimpin kaya demi mempertahankan melayu

      Delete
    2. Fakta pembangkang
      War-warkan ketua-ketua mereka yang sebenarnya kaya-raya tu sebagai pemimpin-pemimpin miskin yang berjiwa rakyat supaya sebahagian rakyat terpengaruh dan simpati.

      Delete
    3. Cai.. yg rasa denyut nadi rakyat tu bukan rosmah dan najib ke?

      Hari2 zikir wasatiyah.

      Delete
  2. Rakyat miskin kerana malas?

    Silaplah...

    Hakikatnha rakyat miskin sebab pemimpin menyamun kekayaan negara dan letakkan bebannya ke atas rakyat.

    Saya pernah menyebut semua umat-umat dahulukala yang dibinasakan Allah berkongsi satu dosa yang sama iaitulah dosa merasa aman dari kemurkaan Allah.

    Kini saya mohon berkongsi pula fakta yang tak kurang penting iaitu di dalam kesemua keadaan, umaay yang dibinasakan akibat merasa aman dari kemurkaan Allah dosanya itu datang dari golongan pemimpin dan bukan dari golongan rakyat.

    Malah perkara ini disebut oleh baginda Rasulullah saw sendiri di dalam hadith yang membawa maksud 'sekiranya Fatimah bt Muhammad yang mencuri nescaya akan aku potong tangannya'.

    Maka bagaimana macai2 berbayar Najib termasuklah si bacul yang berselindung di sebalik anon mahu beralasan dan berdusta sekalipun untuk menyalahkan Tun M di atas apa sahaja, hakikatnya Tun M bukan lagi pemimpin negara dan Tun M tidak mungkin menjadi faktor negara dan umat negara ini dibinasakan akibat dosa merasa aman dari kemurkaan Allah. Semasa Tun M turun, negara kekal aman.

    Ada pula Najib, dialah penguasa hari ini dan sekiranya negara ini mahu dibinasakan oleh Allah akibat ada di antara penduduknya sedang melakukan dosa merasa aman dari kemurkaan Allah, maka Najiblah kepala kepada puncanya.

    Saya sekali lagi berdoa; "Ya Allah, sekiranya Engkau mahu binasakan negeri ini akibat penderhakaan penduduknya yang merasa aman dari kemurkaanMu, maka selamatkanlah kami yang tidak bersekutu di dalam penderhakaan itu."

    Aamiin aamiin aamiin ya robbal-a'laamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah lupa lak hilang RM25.8 bilion.

      Delete
    2. Betul dan tepat 4.00..

      Mungkin Allah tak akan murka dgn org Islam yg bersatu dn sekelambu dengan puak kianat Islam. Bala Allah hanya utk kesalahan fasiq je. Nk kufur dn join harbi utk kemusnahan Islam tak mengundang bala Allah.

      Yg kafir tetap kafir dn kita menghormati anutan dn amalan agamanya tanpa dipertikaikn. Kita tak ganggu dn kianat pun agama mereka. Indahnya Islam..

      Tp ada golongan pulak terlebih mengindahkn Islam dgn bersatu dn menyokong puak yg ganggu dn kianat Islam...

      Nk kira cmne tu 4.00 ? Mengundang bala ke atau rahmat?

      Delete
    3. 5.11

      sila berikan, namakan " Tp ada golongan pulak terlebih mengindahkn Islam dgn bersatu dn menyokong puak yg ganggu dn kianat Islam..."

      Adakah Umno? pas? Pkr? Ppbm? atau lain2 parti?, sila namakan parti supaya terang dan jelas?

      Kamon sedara, kenapa nak bersembunyi di sebalik kelambu?

      Delete
    4. Sedara 6.00

      Jawap secara umum komen 5.11 tu boleh tak?

      Tak kira sesiapapun.. Jika bersekongkol menyokong dn bersatu dgn puak kianat Islam , tak akn mengundang murka Allah?

      Hamba ni jahil sedara. Just nk kepastian dn pencerahan.

      Boleh sedara 6.00 ?

      Delete
  3. Terbaik KD!

    Macai takder maruah, meracau 24 jam 7 hari seminggu, tin kosong aje, pastu copy paste....di ulang ulang, lihat di blog putramerdeka, shahbudin, kalau celah gelegar admin sana, memang kena buang je komen sampah macai sekor ni.

    ReplyDelete
  4. Salam. Kalau rakyat malas cammana kerajaan berjaya pungut RM40 billion GST dari poket rakyat. Rakyat BERSENGKANG mata rezeki tetapi pemimpin dan pemerintah hanya mengangkang tunggu duit rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perghhh.. Membela puak mata sepet ke yg dh tak dapat nk lari dr cukai? Mesti naik elaun dedak bulan ni. Teruskan.

      Delete
    2. Inilah contoh kepada pencacai najis tahap dewa. Tidak prihatin kepada masalah yg dihadapi oleh rakyat kebanyakan akibat terlalu banyak dedak sampai tersedak sedak keluar dari mulut busuk longkang kau tu! Yang teraniaya adalah kaum melayu yg kebanyakan kais pagi dan petang utk makan malam. Penganiayaan terhadap kaum melayu akan di salahkan kepada kaum cina dan sesiapa yg bersuara dituduh membela kaum cina. Sgguh dangkal akal pemikiran kamu, atau kamu dibayar utk menganiaya kaum sendiri?

      Delete
    3. "kamu dibayar utk menganiaya kaum sendiri?'

      Macy, memang begitu pemikiran macai, apa yg penting kepada mereka, tembolok masing2 kenyang tidak kira halal atau haram.

      Penyamun dan bersubahat hukumannya tetap sama beratnya.

      Ini janji Allah SWT.

      Delete
    4. Kah kah kah kah kah

      GST menyamun? Adakah hasil GST tidak dikembalikn utk manfaat Rakyat? Semua barang asas di GST ke? Dulu dulu SST 16% takde ke? Lagi zalim SST tu sebab depan belakang kena tp ianya dpt dimanipulasi oleh puak yg lari dr membayarnya. SST dicaj kpd Rakyat to duit tu tak pergi kpd kerajaan. Cmne tu? Tp dgn GST yg telus mnjadikn tiada sesiapa boleh lari dr membayarnya... Faham dak? Dh jatuh miskin ke bila SST 16% digantikn dgn GST 6% ?

      Delete
    5. 6.05

      "GST menyamun? Adakah hasil GST tidak dikembalikn utk manfaat Rakyat?"

      Jawapannya adalah tidak memberi manfaat kepada rakyat.

      Macai ada angka dan statistik?

      Perbandingan mudah, jika najib beri br1m setahun 1200 untuk rakyat terpilih, GST dikenakan 2400 untuk kepada rakyat dan ianya tidak berpilih pilih setahun.

      "SST dicaj kpd Rakyat to duit tu tak pergi kpd kerajaan"

      Juga perbandingan mudah, jika dulu rakyat boleh beli barangan hanya menggunakan rm 200 untuk satu troli penuh, hari ini hanya dua plastik beg barangan memenuhi troli pada nilai yg sama...satu suku pun tak cukup, jangan mimpi tiga suku.

      "Faham dak? Dh jatuh miskin ke bila SST 16% digantikn dgn GST 6% ?"

      Kami tidak faham kerana kos bebanan hidup, pembelian barangan menggila naik setiap hari.

      Delete
    6. Murid-murid sekolah, pelajar-pelajar pusat pengajian tinggi, kakitangan-kakitangan awam mendapat faedah secara langsung daripada GST.

      Delete
    7. Dengan perbelanjaan bijak, RM200 tu boleh dapat barangan 2 plastik besar bukannya 2 plastik kecil seperti yang dihasut oleh macai-macai Madey.

      Delete
    8. Dengan RM200, aku boleh beli barang-barang berikut:

      2 kampit beras 10kg, 5 bungkus tepung gandum 1kg, 5 bungkus tepung beras 500gram, 5 bungkus gula 1kg, 5 tin susu pekat manis, 5 paket minyak masak 1kg, 1 paket garam halus 400gram, 1 bungkus bawang merah, 1 bungkus bawang putih, 1 kotak serbuk tea, 1 kotak serbuk kopi, 1 botol sabun basuh, 1 kotak ubat gigi, 2 ekor ayam, 2kg ikan, 3 ikat sayur-sayuran dan 2 bungkus buah-buahan.

      Ini saja sudah penuh satu troli.

      Delete
    9. Macai 8.55, barang yg ko sebut boleh penuh satu troli? Ko dah giler? Bodoh? Atau ko tak pernah beli barang?

      Delete
    10. Sebab dah selalu beli la aku berani tulis. Kalau beli masa-masa promosi yang diadakan setiap minggu atau bulan, lagi banyak barang boleh dibeli.

      Delete
  5. Komen paling atas di delete semata mata buat comparison antara himpunan Fastakim 200,000 orang senanh2 jer nak kumpul..... himpunan kelepetokwan nanti mintak kalu bole sama leer dng 200,000 yg hadir juga...... itu punya komen pun kena delete.... sensitif ssgt kenapa yer... 200,000 ribu jer broo... asal mention himounan fastakim sensitip semacam..... kikikikikiki...

    Alahaiiii....

    ReplyDelete
  6. Si pemalas sahaja yang mengemis di negara sendiri... warga asing sanggup bergolok gadai datang di bumi bertuah ini dan kini dah kaya raya dan boleh hantar berjuta2 ringgit ke negara mereka... bermuhasabahlah saudara saudari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehadiran pendatang asing menghasilkan wang korup kepada pihak relevan dari mula masuk hinggalah mereka balik/keluar..
      Menteri mana yang terlibat?
      Kroni siapa yang terlibat?
      Jabatan mana yang terlibat?

      Mau tak kaya?
      Berapa juta pendatang asing di Malaysia??? Yang halal dan yang haram?


      Bincanglah tajuk...
      Bukan cerita bodoh yang tiada kaitan dengan tajuk..

      Pendusta 4:28 ambil perhatian.

      Delete
    2. Hari hari kau bayar tol tak nak pulak kau pertikaikn siapa kroni disebalik perjanjian konsesi yg berat sebelah dn menghimpit Rakyat. Saban Hari tau. Zaman siapa tercipta idea menzalimi Rakyat ni.

      Delete
    3. Anon 516. Bangang sangat ke PM sekarang nak uruskan isu itu????

      Delete
    4. Kalau nak salahkan Tun pun, kena juga berlaku adil dalam membuat perbandingan. Mmg tol dikenakan, tapi adakah zaman tun rakyat dicekik dgn gst. Subsidi brg asas juga byk meringankan yg berpendapatan rendah dan sederhana. Cuba bandingkan dgn najib. Apa kebaikan yg dibawa beliau selain darpada membawa malu dan pilu kpd rakyat!

      Delete
    5. Di bawah Najib, PLUS dimiliki oleh 51% MoF dan 49% KWSP. 14.5 juta pencarum KWSP mendapat faedah daripada sambungan konsesi selama 25 tahun lagi; tidak seperti konsesi 30 tahun sebelum itu.

      Delete
    6. Kau tau ke siapa disebalik tabir yg kaut hasil subsidi yg dibayar kerajaan dulu tu? Dulu dulu kau mewah ke mcm hari ni? Dulu2 tu nk ada telefon wayar kt rumah pun x ramai yg mampu la bingai. Tp hari ni budak kecik pun mak bapak dh terlebih mampu nk bg HP sorang sebijik. Mak bapak bekerja tu dh confirm le makan kt luar hari hari. Paling teruk pun seminggu sekali dapat makan KFC atau MD atau seafood atau ke restoran mamak. Sebiji rumah paling tidak pun ada 2-3 biji kereta.. Lg cakap tak mampu? Dulu dulu ada ke mcm ni? Ikut peredaran masa la bingai.. Klau dh malas cmne nk mewah dn mencukupi?

      Aku nasihatkn korang yg asyik merungut ni cuba pi jabatan kebajikan mohon bantuan.. In Sha Allah dapat dibantu. Kt situ semua subsidi. Bawak anak anak dn mak bapak korang semua sekali.

      Dasar pemalas.. Asyik nk subsidi je. Orang rajin senang lenang hidupnya dibumi bertuah ni. Pendatang asing pun dh semakin mewah kt sini sebab rajin usaha.

      Nk nafikn lg?

      Delete
    7. Menyambung konsesi kalau semata mata supaya pencarum mendapat faedah labih tinggi? K'mon, adakah dividen tahun ini lebih tinggi drp thun lepas?

      Delete
    8. 5.19

      Bangang sangat ke kau nk salahkn PM sekarang sedangkn perjanjian tu dilakukn semasa PM ke 4 tu berkuasa. Lg bangang bila nk julang balik PM ke 4 tu ke puncak kuasa? Yg memberak kau sucikn dn nk julang balik.. Sebaliknya yg trpaksa cuci berak PM ke 4 tu kau nk salahkn pulak?

      Disiplin ilmu celah mana kau kiblatkn ni?

      Delete
    9. MacAy bingai 6.20..

      Kau puashati ke klau terus menerus masuk ke poket kroni pemegang konsesi tu?

      Jgn tunjuk bangang boleh tak?
      Kau lebih utamakn kroni dr pencarum KWSP ke?

      Delete
    10. Anal 619: contoh macai yg x gunakan akal tapi masih ingin memberi pendapat. Kalau pendapat kau mcm tu tak payah islam kenakan zakat pada org yg mampu untuk asnaf atas alasan malas sbb tu x perlu dibantu? Begitu? Rezeki semua berbeza beza dan islam telah pun mengiktiraf golongan yg perlu dibantu. Kejian kepada golongan ini bermakna anda lupa takbur dan riak dan lupa kepada rukun islam yg mewajibkan zakat! Subsidi adalah satu bentuk sumbangan kepada rakyat yg memerlukan dan ianya merupakan satu tanggungjawab sosial kerajaan yg prihatin kepada rakyat.

      Delete
    11. Anal 629 yg bacul! Kalau konsesi x dilanjutkan, duit tol yg sepatutnya dikeluarkan masuk poket siapa bodoh! Apa alasan lanjutkan konsesi sedangkan rakyat boleh nikmati jln tanpa tol? Bodoh! Klu alasan utk dividen kwsp lebih tinggi x jugak, tnun ni lebih rendah dr tahun lepas! Bodoh nak berhujah!

      Delete
    12. Ha tau pun kau. Lg nk pertikaikn kenapa? Nk tunjuk bodoh? Rajin la usaha, tentu Allah buka pintu rezeki kau. Jgn asyik merungut menafikn rezeki itu dr Allah..

      Delete
    13. Selama kroni Atok kutip tol, tak pulak kau meroyan cmni? Kau maki le Atok Tua tu sebab budaya konsesi ni dia yg ujudkn.. Faham tak bingai

      Delete
    14. Dah! Mula nak pusing dah! Kang terbelit la tu nanti kat tengkuk sendiri!

      Delete
    15. Anal 639: tol yg dikutip sebelum konsesi dilanjutkan adalah utk mendapat balik pulangan modal yg dilaburkan. Tapi sibebal najib lanjutkan atas alasan apa?

      Delete
    16. Yang penting nilai aset KWSP semakin tinggi setiap tahun dan memberikan 14.5 juta pencarum dividen yang stabil dan kompetitif.

      Biar keuntungan dinikmati untuk jangkamasa panjang bukannya jangkamasa pendek.

      Delete
    17. 6.00

      Jawap secara umum boleh tak komen 5.11 tu? Tak kira sesiapapun.. Jika menyokong dn bersatu dgn puak kianat Islam dlm jemaahnya tidak mengundang murka Allah? Hamba ni jahil bro. Just nk pencerahan je.
      Boleh 6.00 ?

      Delete
  7. Jangan lupa RM100 bilion pada 1992-2003.

    ReplyDelete
  8. Lagi lagi John Doe, lagi lagi Macy. Tak de kerja lain ke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni je la pejuang bingai yg Pakatan mampu ada. Tu pasal la tak pernah menang PRU.. Nk wat cmne.. Klau tak bingai mcm dua tiga ekor ni tentu Pakatan takde pentaksub..

      Faham faham je la bro.. Dua ekor ni nk claim lebih dedak haram DAPigs utk anak bini. Layankn je , diorang cari makan ni.

      Delete
    2. Kau la yg bingai! Dah x ada apa nak berhujah pun masih lagi nak tunjuk bebal!

      Delete
    3. Nk nafikn lg? Dh mmg bingai pun. Kalau kau pandai, dh lama BN tumbang..

      Masih tak sedar ke yg bertahun kau buat kerja bebal tp tak menang menang jugak. Sebab kau memang bebal !...

      Delete
    4. Pru lepas siapa yg dapat undi majoriti? Maknanya rakyat sudah pun menang. Kau tu yg bacul!

      Delete
    5. Itu dulu semasa PAS bersama dengan Pakatan Rakyat. Keadaan pastinya berubah apatah lagi ramai ahli UMNO yang dulunya tak mendaftar menjadi pengundi, kini sudah berbuat demikian. Terima kasih Wanita, Pemuda, Puteri dan Putera kerana aktif dalam menarik ahli-ahli baru.

      Ini kalilah kita kuntau sama itu Pakatan Harapan sehingga terjerumus ke longkang.

      Delete
    6. Tu pasal le aku kata kau mmg bingai? Kau perasan je menang tp dpt memerintah ke?

      Macai PH mmg bebal la. BN tetap yg terbaik..

      Sibebal ni menjaja undi majoriti menunjukkn kebebalan tahap gaban sebab bodoh kot tentang sistem pilihan raya yg digunakn kt Malaysia ni.

      Dh la bebal masih nk menunjuk nunjuk kebebalan tu. Klau tak tau sila bertanya.. Jgn nk menipu dn fitnah je keja kau.. Sedap sangat ke makan hasil haram DAPigs ???

      Delete
    7. He2 he2 he2 macai najib dah kena sawan. Pru 13 rakyat menang majoriti. Tu belum isu gst, 1mdb dan fgv kuar. Pru 14 ni betul betul makan taik la macai, dedak x ada lagi! Tokey dedak duk blakang tirai besi atau lari negeri gohed gostan! Kih kih kih.

      Delete
    8. Ha.ha.ha.

      1. Itu sebelum PAS keluar Pakatan Rakyat dan terkuburnya Pakatan Rakyat.

      2. UMNO juga sangat aktif dengan pendaftaran ahli-ahli baru dan mendaftarkan mereka-mereka yang belum mengundi.

      3. GST tak ada hal, banyak kedai-kedai borong tumbuh macam cendawan.

      4. 1MDB pun tak ada hal, hutang-hutang jangka pendek dan bank-bank sudah dilunaskan. Yang tinggal hanya 4 hutang jangka panjang yang telah dipadankan dengan aset-aset bernilai tinggi. Ada lebihan RM3.0 bilion lagi selepas itu.

      5. Peneroka-peneroka kini menikmati pendapatan bulanan yang kompetitif setiap bulan tidak seperti tahun-tahun 1987-1997 dulu yang mana mereka terpaksa bekerja di luar Felda untuk menampung pendapatan yang tidak mencukupi. Malah setiap tahun dapat pula bonus dan dividen daripada Felda. Dulu peneroka-peneroka merana, kini rezeki Alhamdulillah.

      Delete
  9. Pro ph mesti tgk link ni
    https://youtu.be/hPgbI9WiF_c

    Uzma youtube

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. Di bumi bertuah ini:

    Pendatang dari Acheh jadi tauke-tauke kedai runcit.

    Pendatang dari Siam jadi tauke-tauke restoren-restoren tomyam.

    Pendatang dari Kampuchea jadi tauke-tauke kedai-kedai kain.

    Pendatang dari Indonesia jadi tauke-tauke kontraktor.

    Pendatang dari Madura jadi tauke-tauke kedai-kedai buah.

    Pendatang dari Iran, Turki dan Pakistan jadi tauke-tauke kedai karpet.

    Pendatang dari Bangladesh jadi tauke-tauke kedai elektronik.

    Macai-macai Madey jadi tauke-tauke penghasut supaya rakyat menjadi malas yang hanya tahu mengeluh dan merungut 24 jam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq 7.34 kerana sekolahkn Macai yg tak nk usaha lebih tp nk hidup mewah. Susah nk ajar macAy macAy bebal ni erti usaha dn syukur nikmat Allah.

      Delete
    2. Kau nak sekolahkan saper? Tu menunjukkan pentadbiran najib gagal. Pendatang boleh bukak bisnes, suka suka jer, dah 10 percent kat ketua umno mana mana la tewww!

      Delete
    3. Ramai macai-macai Madey yang menikmati hasil pelaburan-pelaburan asing yang dibawa oleh Najib ke negara ini. Mereka memperolehi pendapatan bulanan belasan ribu ringgit malah puluhan ribu ringgit sebulan.

      Delete
    4. Itu menunjukkan Malaysia ini bumi bertuah. Siapa rajin dan berdaya saing, dia boleh hidup senang dan kaya.

      Lihat juga di bandar-bandar dan di luarbandar-luarbandar, sudah ramai orang-orang Melayu dan Bumiputera yang menjadi usahawan dan peniaga berjaya kerana mereka rajin, mempunyai daya saing yang tinggi, dan bijak merebut peluang.

      Mereka tidak mengeluh dan bersungut 24 jam seperti macai-macai Madey.

      Delete
    5. 9.21 brapa bilangan yg menikmati belasan dan puluhan ribu?

      Ada fakta?

      Delete
    6. Ramai. Kau boleh pergi ke tapak-tapak projek itu dan selidik sendiri.

      Delete
  12. Anon 6.51,

    Minit 20.54

    Mesti tgk

    ReplyDelete
  13. Macai umno yg sebenarnya halalkan arak,
    Kalau x betul masakan kilang arak bersepah dah 60 tahun perintah,
    Tapi kalau depa gebang dunia mcm nak rak,
    Buka mulut saja busuk pekung rasa nak muntah,

    Astaghfirullah astaghfirullah

    ReplyDelete
  14. Tapi bila sudah mengambil alih pemerintahan di sebuah negeri daripada BN, mengapa kilang arak yang besar di tepi lebuhraya itu tak ditutup?

    ReplyDelete
  15. Ko ingat tutup kilang arak yang umno pelopor 60 tahun semudah tutup KR1M ka?

    Ngaku pun umno yg mulakan budaya dan pesta arak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semasa berkempen di pilihanraya berjanji sakan, tetapi selepas menang pilihanraya bermacam-macam alasan pula diberi. Dasar pendusta!

      Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.

      Delete
    2. Dengan KRIM atau tanpa KRIM, banyak lagi alternatif lain untuk mendapat barang-barang dengan harga murah. Di Malaysia ini, mahu dengan tidak mahu saja.

      Delete
    3. 8.33
      Ngaku pun 22 tahun Atok mmbudayakn dn pesta arak.. Hingga anaknya pun ada kilang arak.. Ada bangkangan?

      Nk tutup kilang arak kau ngaku tak mudah? Tp nk batalkn konsesi tol yg cekik darah tu apsal kau tak cakap dgn nada yg serupa?

      Semakin kau cuba tunjuk pandai, terbit pulak kebebalan melampau kau pulak.. Klau dh bebal tu duduk diam diam boleh tak bingai..

      Delete
    4. Macai 8:33

      Boleh rujuk kenyataan-kenyataan dalam video-video klip Sungai Buloh dan Pandan untuk keterangan lebih lanjut.

      Delete
    5. Macai bodoh biol x leh ajar! Konsesi tu bukan batalkan agreement! Konsesi tu akan tamat perjanjian, tapi najib nak sakau duit, dia gi extend perjanjian tu. Dah tau konsesi cekik darah, yg najib gi extend perjanjian buat apee? Bangang macai dah x masuk akal lagi. Tapi x heran la, klu x bangang, mana ada org nak sokong gst..he2 he2 he2

      Delete
    6. 9.09 dah jual share kilang arak...alhamdulillah

      Delete
    7. Konsesi dulu-dulu menguntungkan kroni-kroni. Konsesi sekarang menguntungkan 14.5 juta pencarum KWSP khasnya dan rakyat Malaysia amnya.

      Delete
    8. Kah kah kah! Klu dah bangang tu tetap la bangang. Berapa banyak pulangan dri pelaburan dlm plus yg menguntungkan pencarum berbanding keuntungan kepada pengguna lebuhraya itu sendiri. Lagipun tujuan lebuhraya itu dibina adalah utk menyediakan jaringan logistik yg sistematik dimana pengguna menanggung kos pembinaan dlm jangkamasa yg ditetapkan melalui tol. Selepas itu pengguna dpt menggunakanya dgn percuma. Lanjutan konsesi telah menyimpang daripada tujuan asal leburaya itu dibina. Patutla tun angin ngan najib. Sibebal nak kerja senang jer. Klepet duit no 1!

      Delete
    9. Lebuhraya Pan Borneo dibiayai dengan dana kerajaan tanpa tol.

      Delete
  16. Alasan dan dusta lidah rasmi umno,
    Semasa berkempen mcm mcm janji ditabur,
    Pru kali ni dengan umno buat lah donno,
    Biarkan bangsatwan depa makan roti mayat dengan bubur,

    Heeeeheeeheheeeehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha.ha.ha.

      Kajian berdasarkan:

      1. 2,500 perwakilan dikatanya 1.8 juta ahli berdaftar.

      2. Kajian ke atas 0.03 juta orang dikatanya mewakili 14.6 juta pengundi.

      3. Kehadiran 5,000-8,000 ke ceramah siri jelajah, dicanangnya 50,000-80,000 orang.

      Dasar pendusta!

      Delete
    2. Macai macai najib ni seronok la dapat berkawan ngan yahudi. Dah rasa diri tu best sgt la tu! Tapi tetap bacul blindung bawah nama tikus...he2 he2 he2

      Delete
    3. Hutang Amerika RM73.43 trilion dan United Kingdom RM39.36 trilion dengan nisbah hutang kepada KDNK melebihi 100%.

      Najib pergi ke negara-negara tersebut menjajah ekonomi mereka, dan mereka kena membayar ufti kepada Malaysia lebih RM60 bilion setiap tahun. 14.5 juta pencarum KWSP khasnya mendapat keuntungan daripada ufti ini.

      Delete
    4. Ni keluar dr mulut najib ke? He2 he2. Takut nnti ngan kwsp bungkus sama mcm 1mdb ngan fgv! He2 he2

      Delete
    5. Berikut adalah nilai aset pelaburan KWSP pada 31 Disember untuk tahun-tahun yang sebelumnya:

      2002, RM199.39 bilion, era Tun M.
      2003, RM217.05 bilion, era Tun Abdullah.
      2004, RM237.11 bilion
      2005, RM259.89 bilion
      2006, RM285.45 bilion
      2007, RM313.01 bilion
      2008, RM342.01 bilion
      2009, RM371.26 bilion, Era DS Najib.
      2010, RM440.52 bilion
      2011, RM469.22 bilion
      2012, RM526.75 bilion
      2013, RM589.87 bilion
      2014, RM636.53 bilion
      2015, RM684.53 bilion
      2016, RM731.11 bilion
      2017, RM756.00 bilion setakat 30 Jun 2017, ke-7 terbesar di dunia.

      Delete
    6. Macai dengan angka2 yg menunjukkan bilangan wang kepunyaan pekerja, rakyat bertambah ramai, peluang pekerjaan semakin bekurangan, kos saraan hidup makin meningkat dan najib sentiasa mengintai peluang nak rompak wang simpanan pekerja seperti wang kwap.

      Delete
    7. 9.35 sudah tahu tenat, kenapa pergi melabur di negara hutang bertrillion?

      Najib sudah membahayakan wang simpanan milik pekerja, perbuatan ini tidak boleh diterima.

      Delete
    8. Ekonomi mereka teruk tetapi politik stabil. Masa inilah nak membeli seberapa banyak hartanah mereka yang akan memberikan pulangan yang lumayan.

      Contohnya di negara ini, hartanah-hartanah yang ditarik balik oleh bank dan kemudiannya dilelong kerana pemilik gagal membayar pinjaman. Harga hartanah-hartanah tersebut dijual lebih rendah daripada harga asal atau pasaran.

      Siapa ada wang, dia boleh buat untung.

      Lagipun pengurusan dana KWSP tertakluk kepada akta KWSP yang diperkenankan oleh YDPA.

      Delete
  17. Puak puak umno ni belitlah mcmanapun diri sendiri yg terbelit,
    Itu lah bahana pasai suka berkawan dengan ifrit,
    Pakat pakat dok tadah bila ifrit jho lo dok cirit,
    Pas tu terburu buru cari jambat bila kena sembelit,

    Heheheeeheheheeee

    ReplyDelete
  18. Yang terbelit ialah macai-macai Madey sendiri. Pusing la auta-auta kot manapun, tetap terkena batang hidung sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bukan kah suka berbohong...

      Delete
    2. Atau yang sebenarnya macai-macai Madey adalah pendusta hakiki.

      Delete
  19. Para pengunjung blog yang budiman.

    Di atas sana, saya adalah orang kedua yang memberi komen dalam entry kali ini. Komen saya telah pun pre-seal langkah-langkah para pendusta A9 ini yang saya telah kenali dan kenalpasti akan menyalahkan kepimpinan terdahulu iaitu Tun M.

    Saya punya jawapan bagi isu-isu remeh yang para pendusta ini bangkitkan tapi disebabkan mereka ini kaki putar belit termasuklah si bacul yang melaknat di sebalik anon dan kemudian mahu menafikan itu dirinya, maka saya telah pun seal pendustaan mereka dengan hadith Nabi bahawa umat2 yang dibinasakan semuanya adalah kerana pelakuan pemerintah dan bukan pelakuan rakyat bawahan.

    Jelas sekali para pendusta ini tak mampu menjawab kepada perkara pokok yang telah pun dicover dalam komen saya yang lebih awal dari komen para pendusta ini semua.

    Mari lihat ini hadithnya:-

    إِنَّمَا أَهْلَكَ الَّذِينَ قَبْلَكُمْ ، أَنَّهُمْ كَانُوا إِذَا
    سَرَقَ فِيهِمُ الشَّرِيفُ تَرَكُوهُ ، وَإِذَا سَرَقَ فِيهِمُ الضَّعِيفُ أَقَامُوا عَلَيْهِ الحَدَّ ، وَايْمُ اللَّهِ لَوْ أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ سَرَقَتْ لَقَطَعْتُ يَدَهَا ) رواه البخاري (3475) ، ومسلم (1688)

    "Sesungguhnya telah dibinasakan kaum-kaum sebelum kamu disebabkan mereka itu apabila yang mencuri dari kalangan bangsawan (bangsawan ialah konco-konco penguasa. Di Malaysia penguasanya adalah Perdana Menteri,) mereka lepaskannnya, tetapi apabila yang mencuri dari kalangan yang lemah (rakyat yang bukan konco penguasa) maka mereka laksanakan hudud ke atasnya. Demi Allah, sekiranya Fatimah Binti Muhammad mencuri, nescaya akan ku potong tangannya'. (Bukhari :3475 dan Muslim : 1688)

    Lihatlah saudara2 kebenaran hujahan awal saya bahawa kesemua umat dahulukala yang dihancurkan itu adalah akibat dosa dari kalangan bangsawan iaitulah konco-konco penguasa, dan bukan dosa dari kalangan rakyat walaupun ia adalah ketua penentang.

    Maka perbuatan para pendusta A9 ini menyalahkan kepimpinan terdahulu adalah sia-sia, beralasan, dan pendustaan.

    Malah hadith Nabi yang berbunyi 'sebaik-baik jihad adalah berkata benar tentang pemimpin jahat' juga di dalam bentuk present tense iaitu kalimah 'sultonil-jaair', merujuk kpd pemerintah semasa dan bukan bekas pemerintah, maka perbuatan para pendusta A9 ini yang menyalahkan kepimpinan terdahulu adalah sebenar-benarnya perbuatan golongan pendusta.

    Sekali lagi Allah membongkarkan pendustaan golongan pendusta ini.

    P/s - tidakkah hadith di atas juga merujuk kpd pelakuan Awang Adek yang mahu sap sap soi pengkhianatan Annuar Musa ke atas MARA seperti entry KD yang baru lepas?

    Sesal kemudian tiada berguna.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si boDoe ni merapu bercerita syok sendiri dgn permain lg nas dn hadis mengikut acuan niat jahatnya utk memfitnah dn menghasut.

      Sudah sudah la boDoe.. Tak perlu kau bertopengkn agama utk menutupi kemungkaran kau. Dh byk kali kau dikantoikn.!

      Nas dn Hadis adalah utk panduan kita semua mengikut hukum hukum keadaan yg diletakkn ditempat yg haknya.

      Nas dn hadis bukan boleh berpilih pilih seperti yg gemar kau lakukn seperti memilih milihnya utk kau letakkn kesalahan pd pihak yg kau fitnah dn memilih yg lain utk menyucikn kebejatan pihak yg kau sokong.

      Ape yg kau cuba buat ni Doe?
      Nk paksa dn sesatkn semua org?

      Kau bersikap berpuak dn kepartian la bingai..

      Cara kau tak membantu pun umat Islam, malah semakin menyesatkn.

      Kononnya kau nk takutkn penyokong puak yg kau tentang dgn dosa dn neraka? Modus kau kianat la.

      Kau sucikn semua kebejatan dn kemungkaran pihak yg kau sokong dgn harapan agar puak kau dpt sokongan.. Dapat pahala dn masuk syurga?

      Kau permain dn menjual agama dgn sikap berpuak dn DWI Standard.

      Maksum ke Mahathir dn Puak DAP yg kau sokong dn taksub dlm jemaahnya?

      Rasional sikit la boDoe. Jgn tunjuk jahil tu keterlaluan dn beranggapan semua dipihak kau adalah benar dn semua dipihak yg kau lawan itu salah..

      Kesimpulannya kau mmg bebal sebab taksub dgn diri kau dn pandangan sendiri. Kau menunjukkn betapa desperate nya diri kau utk menang dn nampak pandai, tp sebenarnya kau tunjuk kianat dan boDoe memanjang.. Bersumpah bagai tanpa beradab dgn tujuan menyesatkn.

      Lawan la secara gentleman dlm negara demokrasi ni. Buah fikiran utk kemajuan dan kesejahteraan negara amat diperlukn.

      Moga kau dikurniakn tidur yg lena dn nyenyak ye tanpa igauan "Virgo"...






      .

      Delete
    2. Pendusta ini tak mampu pun utk menyangkal

      Delete
    3. Ini je ke hujah bangang kau wahai penjual agama?

      Kesian tengok kau ni la.. DAP yg jelas beragenda ganggu dn kianat Islam tu kau peluk dn junjung serta menyatu dlm jemaahnya.

      Pigi dah. Sape nk dengar lg temberang dn fitnah dr pembela kafir harbi mcm kau ni?

      Kalau dh bebal dn sesat tu lebih baik duduk diam diam.

      Kau nk sesat dn bersatu dlm jemaah DAP tu kau punya pasal.. Tp jgn nk sesatkn org lain. Adalah wajib utk menentang dn telanjangkn agenda kianat kau ni.

      Kau tak de kredibiliti la bingai..
      Keja kau menipu dn fitnah je demi dedak haram DAPigs.

      Dh terbukti kau la pendusta yg mendustakn kebenaran dgn permainkn ayat ayat Allah sesukahati kau.

      Mlm td tidur lena tak? Bayangan "Virgo" masih menghantui ke?

      Nk gelak sikit kebodohan kau yg selalu dikantoikn..

      Kah kah kah kah kah


      .

      Delete
    4. Kan saya dah cakap dia rulis panjang-panjang pun langsung tidak mampu menyangkal.

      Masih tulis panjang dan masih tidak menyangkal. Hanya memperlihatkan emosi yang sedang kacau bilau.

      Biarlah dia bersukaria sementara diberi tempoh.

      Delete
    5. Kah kah kah kah kah

      Nk menang jugak? Ambil la, aku anugerahkn kemenangan paling bergaya buat kau biar lega hati kau.

      Semoga "Virgo" tak lg bg mimpi ngeri yg tak kau jangkakn.

      Raikn la kemenangan tu dgn puak kianat Islam yg sejemaah dgn kau.

      Takpe, aku ngaku kalah. Kau mmg dh jawap soalan aku yg satu tu. Tak jawap? Tak la boDoe, kan kau dh jawap.. Lupa ke?

      Aku ngaku kalah sebab kesian kt anak bini kau. Takut kebulur nanti sebab elaun dedak kena potong, maklum le kn GST dh memiskinkn kau.
      Aku harap elaun dedak bulan ni bertambah buat kau anak beranak.

      Tabah ye boDoe. Bergembira la. Moga mimpi lena mlm ni tanpa dikejar lg bayangan "Virgo"...

      Delete
    6. Tiada keraguan lagi emosninya sudah kacau bilau.

      Delete
  20. Projek pengangkutan awam Lembah Kelang:

    ERA Tun:

    LRT 1 (Putra-Kelana Jaya)
    - Diswastakan.
    - Sepanjang 29.0 km dengan 25 stesen.
    - Mula operasi 1998.
    - Rugi dan diambil-alih kerajaan pada tahun 2002.

    LRT 2 (STAR-Ampang)
    - Diswastakan
    - Sepanjang 27.0 km dengan 23 stesen.
    - Mula operasi 1996.
    - Rugi dan diambil-alih oleh kerajaan pada tahun 2002.

    KL Monorail
    - Diswastakan.
    - Sepanjang 8.6 km dengan 11 stesen.
    - Mula operasi 2003.
    - Rugi dan diambil-alih oleh kerajaan pada tahun 2007.

    Intrakota Bas
    - Diswastakan.
    - Mula operasi 1998.
    - Rugi dan diambil-alih oleh kerajaan pada tahun 2003.

    ERA Najib:

    LRT 1 Extension:
    - Sepanjang 17.4 km dengan 12 stesen.
    - Milik penuh kerajaan.
    - Mula operasi Jun 2016.
    - Projek siap mengikut masa yang ditetapkan dan kos mengikut belanjawan yang ditetapkan.

    LRT 2 Extension:
    - Sepanjang 17.7 km dengan 13 stesen.
    - Milik penuh kerajaan.
    - Mula operasi Jun 2016.
    - Projek siap mengikut masa yang ditetapkan dan kos mengikut belanjawan yang ditetapkan.

    MRT 1:
    - Sepanjang 51.0 km dengan 34 stesen.
    - Milik penuh kerajaan.
    - Mula operasi Jul 2017.
    - Projek siap lebih awal dari masa yang ditetapkan dan kos kurang daripada belanjawan yang ditetapkan.

    Pembinaan MRT2 dan LRT3 akan bermula juga milik penuh kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10.22 ko ada data & analisa untuk support tulisan ko?

      Da tahu rugi LRT, Monorail, intrakota, kenapa bina MRT?

      Kenapa pula selangor boleh adakan bas percuma?

      Najib tau mentadbir atau tidak?

      Delete
    2. Copy paste macai....

      Delete
    3. Yang rugi masa era Madey. Boleh rujuk hansards Parlimen untuk bukti atau laporan-laporan media-media antarabangsa.

      Delete
    4. Banyak jalan-jalan bertol berada di Selangor, kenapa tak boleh hapuskan tol bila dah berkuasa?

      Delete
    5. Najib bina MRT untuk kegunaan rakyat. Ia menjimatkan masa dan wang berbanding memandu kenderaan sendiri ke tempat kerja.

      Tengok sendiri berapa ramai yang menggunakan MRT, LRT1 Ext dan LRT2 Ext di waktu-waktu puncak.

      Delete
    6. Di Johor pun ada disediakan bas percuma.

      Delete
    7. Mmg la najib bina mrt utk rakyat! Takkan dia sendiri naik kott! Najib naik jet jer!

      Delete
    8. Perjanjian konsesi tol dgn kerajaan pusat, bukan dgn kerajaan negeri!

      Delete
    9. Masa ceramah berjanji itu dan ini. Pendek kata semua boleh buat. Yang menandatangani perjanjian pun semuanya dah berada di pihak pembangkang. Apalagi?

      Delete
  21. Dgn sedikit oenelitian s7dah membawa kesahihan.
    Bukankah nyata Pekahap Umnonnpas lah yg petlu serang blog PH.
    Sekira semua suci, sebab apa sehingga ruang komen pun tutup. Media sehala terkawal pun dh jd sunyi bak kubur dusta?
    Hal songlapan kelyar satu2. Pincang ditelanjang terang benderang.
    Tak brtlaku sanggahan dan bicara fi Media perdana.
    Asyik alih, pulas bilas.
    Makin terang Allah suluh, rakyat umat sufah pun lihat.
    Pelahap Umnobnpas tidak lagi mampu biba naratif positif digelanggang yg semakin sunyi..

    MEREKA YG TERPAKSA TABUR *TAEK DISINI.Bukan sebaliknya.

    nota
    TIDAK AKAN MENJADI BERSIH TAEK YG TELAH DITELAN UMNOBNPAD ITU, WALAI DITUDING PUSING KEMANA LAGI.
    IAH SUDAH DARAH DAGING UMNONNPAS.
    DULU BOLEH KAMBOS, SKRG DAH LIMPAH.
    USAH BADUH DGN IDU BANGSA DAN AGAMA.....TAEK TETAP LOW.

    ReplyDelete
  22. Berbicara biar berfakta. Kalau setakat auta, buatlah aduan seberapa banyak di luarnegara, tak ke mana juga.

    Ada Najib ditangkap? Kalau ada tunjukkanlah bukti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sila lucutkan imuniti poltik dan lakukan sepertimana Tun bersedia di siasat, rci forex sebagai contoh.

      Berani kerana benar.

      Delete
    2. Macai-macai Madey kata ada bukti-bukti kukuh untuk mendakwa dan menangkap Najib di luarnegara sebab itu aduan-aduan dibuat di beberapa negara.

      Penanda aras macai-macai Madey adalah penangkapan Najib bila beliau ke luarnegara disebabkan oleh bukti-bukti tersebut.

      Ditangkapkah Najib di luarnegara terutama di Amerika dan UK?

      Tidakkah macai-macai Madey yang berdusta!

      Delete
  23. Bicara bukti sudah berlori.
    Akibat UNDANG disebalikan mee.
    Kamboo sana ni,
    Satu2 Allah dah beri.

    Balik pada basic Tn KD bab ini.

    APABILA KLOMPOK KULI BERTOPENG RAKUS HITAM MATI, BOLEH KATA TUANNYA (aka Rakyat*) MALAS.

    MAKA SUDAH SAMPAI MASA KULI DICANTAS.
    MOMOK AGAMA MAUPUN DOMBA BANGSA BUKAN LAGI ALAS.

    ReplyDelete
  24. Himpunan.klepetokwan akan disaji dng beer...tahniah selangor darul pluralisma murtad...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah sudah la yahudi komunis perompak duit rakyat! Pergilah dgn tuan kau rompak duit kwsp tu, banyak wooiii ratus ratus billion! Kenyang tuu!

      Delete
    2. Di era siapa yang sebenarnya meminjam wang KWSP, dan di era siapa pula yang memulangkan wang tersebut?

      Dulu wang KWSP tak mencecah RM200 bilion, kini hampir mencecah RM800 bilion.

      Delete
  25. Kesimpulan perdebatan kepada posting kali ini jelas menunjukkan bahawa umno dan rasuah berpisah tiada. Fakta dan hujah bro pakatan cukup solid untuk dipatahkan oleh pencacai najis sehinggakan mereka sekali lagi terpaksa memainkan isu perkauman utk kekal bernafas. Itu pun sekadar nyawa nyawa ikan sahaja. Kebebalan pencacai najis juga begitu ketara dan terdapat peningkatan yg begitu drastik dlm index kebodohan dlm melontarkan hujah2 mereka. Diharap pihak JASA dapat menghantar pemain yg lebih berkualiti dan kreatif agar perlawanan berikutnya lebih seimbang dan menarik. Kuda tambatan mereka, Virgo juga begitu menghampakan dan kerap kali terkucil dan tercirit habis busuk satu padang! Dinasihatkan beliau pakai pampers utk perlawanan seterusnya.

    Tahniah bro pakatan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. He.he.he.

      Seperti ramai macai-macai Madey yang berpendapatan belasan ribu malah puluhan ribu sebulan hasil daripada pelaburan asing yang dibawa oleh Najib ke negara ini.

      Ironinya dengan gaji lumayan tersebut mereka masih mengatakan Najib zalim dan menindas.

      Delete
    2. Pergi la sendiri ke tapak-tapak projek pelaburan asing tu dan buat kaji selidik.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Betul bro Macy,

      Saya telah memberikan hujah dan nas bahawa kebinasaan berlaku disebabkan pemimpin yang sedang memerintah dan bukan bekas pemimpin. Seorang pun tidak mampu manyangkal.

      VIRGO pendusta juga muncul untuk memberi komen balas, tetapi komennya langsung tidak menyangkal komen saya itu walaupun tulisannya panjang berjela.

      Jelaslah penyokong Najib adalah pendusta.

      Delete
    5. Ape yg kau merapu rapu ni. Keja kau menyetan je la slama ni wahai boDoe. Nk sangkal ape bila yg berkata kata tu adalah sahabat dn penjunjung puak kianat Islam kafir harbi. Nk bawak org lain sesat mcm kau ke wahai penjual agama?

      Kau pegi lawan dulu agenda ganggu, hina dn kianat Islam dlm jemaah kau tu dulu. Itu lebih penting. Lepas tu baru boleh dabik dada sebagai pejuang kebenaran.

      Yg mungkar dn bathil pun kau junjung dn bersatu dlm safnya lg nk temberang... Pigi dah..

      Delete
    6. Tulisan yang panjang tapi masih tak mampu menyangkal tulisan saya. Hanya menampakkan emosi yang sedang kacau bilau.

      Biarlah dia bersukaria sementara dia masih diberi tempoh.

      Delete
    7. Kah kah kah kah kah

      Nk menang jugak? Ambik la kemenangan tu, aku bg free je.

      Aku istiharkn kau menang.

      Horeyyyyy.

      Senyum le tu sebab dh menangkn.

      Apa da hal.

      Delete
  26. TUNGGU JE LA PRU 14, TGK RAKYAT PILIH SIAPA...

    ReplyDelete
  27. Daripada 113 komen, 20 komen atau lebih kurang 18% hanya dari seorang yang bernama Macy.
    Komen lah sebanyak mana pun, berfikiran negatif lah sebanyak mana pun, komen lah beratus kali atas subject2 yang diulang tayang tapi kami sebagai pengundi tak le terkesan sangat, parti mana yang kami akan pangkah pada PRU 14 nanti adalah rahsia kami.

    ReplyDelete
  28. Kata lah kami ini pemakan dedak, katalah kami ini macai atau kata lah ape2 lagi pun. Allah SWT sahaja yang maha mengetahui, sekiranya apa yang dikatakan itu tak betul maka Allah SWT akan terbalikkan dosa keatas siapa2 yg mengata itu.
    Isi hati manusia HANYA diketahui oleh Allah SWT, yang lain persepsi semata mata.

    ReplyDelete
  29. Tak pernah terfikir bahawasa wujud nya manusia melayu kronik seperti nama nya john doe yang memusing-musing hujah agama semacam gasing.Kalau dah nak bersahabat sangat dengan Dap pun pergi lah takde sapa yang larang pun tapi jangan lah tunjuk terer sangat sampai berhujah dengan hadis dan nas demi menghalal tindakan itu.Orang faham sangat akan maksud nya....dari pemerhati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara,

      Saya berhujah dengan menggunakan nas dan In shaa Allah menurut disiplin ilmu yang betul.

      Setiap hujahan saya juga disertakan dengan fakta yang diakui benar dan tidak dipertikaikan.

      Untuk menguatkan hujahan saya bahkan saya telah pun bersumpah laknat kalau saya berdusta maka saya akan ditimpa laknat Allah.

      Kalau sumpah laknat juga tidak boleh diterima sebagai keyakinan sesroang itu tidak berdusta maka tidak ada apa lagi yang boleh.

      Malah saya juga membuka ruang untuk hujahan balas bagi mereka yang berpendapat sebaliknya.

      Saya hanya memberikan peringatan. Sesiapa yang mahu menolaknya maka terpulanglah.

      Saudara telah menuduh saya memusingkan hujah agama. Sila berikan fakta kepada tuduhan tersebut dan bukan melemparkan tuduhan tanpa fakta apa lagi bukti untuk menyokong.

      Silakan, in shaa Allah saya tidak lari dari menjawab.

      Delete
    2. Cuma sila bawakan tuduhan berserta fakta dan bukti itu ke entry depan.

      Kalau berani menuduh maka jangan malu-malu membawa bukri ke atas tuduhan.

      Silakan...

      Delete