Sunday, October 22, 2017

PAS SUDAH DITUNJUK JAWAPAN


18 comments:

  1. TUNGGU JE PRU14, KITA TGK RAKYAT PILIH SIAPA....

    ReplyDelete
  2. blogger sampah...bau dah mula membusuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehhh..Dasar langau...dah tau busuk datang jugakkk... kenapa???... dedak dah habis kerrr

      PENEMBAK LANGAU

      Delete
    2. 651 ini je yg anda tau? Patutlah Najib keluarkan pakatan bangang pd pemakan dedak...

      Delete
  3. oklah tu. yang samar dah menjadi cerah. untuk menang berpolitik kena ada strategi. tak perlu kutuk tak perlu hina apa langkas pas nak buat. nak bersendirian mengharungi pru14, nak ada komitmen dengan umno/bn atau nak join ph tiba2, itu adalah strategi pas. nak kutuk dan hina untuk apa? kalau anda sendiri bukan ahli pas, apa perlunya berfikir apa patut pas buat. biarlah pas nak berstrategi macamanapun, ikut dialah. selalunya hina keji dan kutukan tu sebab rasa dengki, marah dan emosi sahaja.

    ReplyDelete
  4. pesanan untuk ayahanda tun mahathir;

    apapun, tun mahathir dah TERLALU TUA untuk berpolitik. saranan ramai rakyat negara ini agar tun banyak2 berehat, beribadah dan bersama keluarga. lupakahlah aktiviti berpolitik dan berceramah kerana daripada 100 ayat yang keluar, tak banyak, sedikit pasti akan keluar yang tidak benar. silap2 mengeluarkan fitnah kerana keseronokan bercakap. belum lagi hinaan dan cacian kepada pihak lawan kerana mendapat tepuk sorak penyokong. nak kejar apa lagi dalam dunia ini wahai tun mahathir. kekayaan, kemasyhuran, nama dan sanjungan semua dah ada. anak2 tun juga tidak ada yang miskin papa kedana malah kebanyakannya jutawan belaka. semua hal duniawi serba mencukupi. amal ibadat sahaja yang rasanya masih kekurangan masa sebab banyak masa dihabiskan di pentas ceramah politik. tak perlulah mengejar masa untuk urusan duniawi. rakan2 seumur tun sudah terlalu ramai yang PERGI, yang masih hidup sedang memperbanyakkan amal ibadah menunggu giliran untuk dipanggil menghadap Ilahi. urusan politik? serahkanlah kepada ramai lagi pelapis2 muda. anak2 tun sendiri aktif berpolitik, biarkan mereka yang uruskan. gunalah masa yang tinggal sedikit ini untuk menikmati hari2 tenang tanpa bermusuhan dengan sesiapa kerana politik membawa kepada situasi bermusuh dan berbalas tuduhan. mintak2 dijauhkan daripada kegagalan mencapai matlamat hidup sebenar pada penghujung hayat kerana terlebih urusan duniawi dan politik berbanding mempersiapkan bekalan untuk dibawa ke alam akhirat. masih ada sedikit lagi masa ayahanda tun, gapailah ia sebelum masa itu hilang.

    semoga yang rapat dengan tun boleh menyampaikan pesanan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau lagi hina bila membiarkan penyamun samun duit mak bapak kau xuit kerajaan kau ..muda klau bangang pun tk guna .lagi satu kau ingat tun heran dgn kau..malula..

      Delete
    2. wahai aku melayu. buruk benar bahasa kau. aku memberi nasihat kpd tun untuk tun, bukan untuk kau. bahasa kesat kau ni menggambarkan bahawa jiwa kau dah kotor, hati menjadi hitam dan perasaan penuh kebencian dan dendam. apa yang kau nak marah sangat dengan nasihat aku kepada tun. aku sayang tun, aku nasihatkan dia. jangan kaitkan aku dengan perompak penyamun seperti yang kau tulis tu. hal tu aku tak tahu dan aku tak pernah nampakpun duit mak bapak aku kena rompak. semua sedia maklum tun dah tua, buat apa lagi berceramah mengutuk menghina orang dikhalayak ramai sedangkan sepatutnya masa yang masih ada tu digunakan untuk bekalan di hari kemudian. kau tak perlulah nak perli tun tak heran dengan aku. di sisi Allah, aku, kau dan tun adalah sama taraf dengan dibezakan bekalan yang dibawa. nasihat aku jangan sombong sangat dengan kedudukan di dunia. tun tu gelaran di dunia. di hari pembalasan nanti, gelaran tu tak dipakai dan terlucut melainkan soalan tanggungjawab dengan gelaran tun tersebut.

      Delete
  5. Presiden Pakatan Harapan, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail sebak apabila mengenangkan nasib masa depan negara di bawah pentadbiran kerajaan sedia ada.
    Bercakap pada forumPertembungan Tiga Penjuru: Kemenangan Pakatan Harapan semalam, Wan Azizah yang juga merupakan ketua pembangkang itu berkata beliau terlibat dalam politik tanpa sengaja tetapi terus berbakti demi negara.
    “Saya ini sebenarnya isteri ahli politik, bukannya terlibat dengan politik tetapi keadaan atau tragedi yang memungkinkan saya untuk sama-sama dalam perjuangan ini.
    “Antara sebab saya turut sama dalam perjuangan ini sebab inginkan masa depan yang lebih baik dalam menabur bakti pada negara.
    “Walaupun ada banyak perkara yang belum dapat dicapai tapi apa yang penting adalah usaha telah dilakukan,” katanya sambil mengalirkan air mata, lapor Sinar Online.
    Presiden KEADILAN itu turut meminta maaf kepada hadirin forum kerana bertukar menjadi emosional dalam ucapannya itu.
    “Saya minta maaf kerana emosi tetapi saya seorang ibu, jadi saya risaukan masa depan anak-anak saya di negara.
    “Saya nak lihat masa depan yang lebih baik buat anak tapi apakan daya kita boleh lakukan sesuatu dan berharap agar perubahan dapat dilakukan,” katanya lagi.

    ReplyDelete
  6. Abang Mat Sabu syok sendiri, tak de sapa peduli pun, PAS tak rugi apa2 pun Abang Mat Sabu ni nak cerai talak tiga ka, talak lima ka dg PAS. Parti PAN Bang Mat pun jenis melukut di tepi gantang ja pun.

    ReplyDelete
  7. Syabas KD! Tajuk yang tepat ‘PAS sudah ditunjuk jawapan’.

    Pengeluaran daripada PAS secara beramai-ramai oleh golongan profesional dan liberalism serta tidak sampai 10% penyokong akar umbi PAS selepas mereka kalah dalam pemilihan parti pada tahun 2015 memberi seribu rahmat kepada PAS.

    Yang tinggal hanya satu dua baki duri dalam daging yang terpulau dan dipulaukan sehingga merasakan diri mereka ibarat sampah.

    Kini PAS sudah bersih daripada musuh dalam selimut dan gunting dalam lipatan; dan yang penting PAS tidak lagi menjadi kuda tunggangan orang-orang bukan Islam, pihak liberalism dan pluralism dan lebih-lebih lagi PM-22 tahun yang gila kuasa.

    Syabas sekali lagi KD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabas 11:34, awak menang karangan fantasi..syok sendiri..

      Aaauuuu....

      Delete
    2. Golongan yang bersimpati dengan LGBT pun berjaya dikikis keluar daripada PAS.

      Yang haram tetap haram seperti minyak dan air.

      Syabas KD!

      Delete
    3. Kau pun salah bersetongkol dgn penyamun

      Delete
    4. Betul anon 4:28. 22 tahun itu penuh dengan skandal-skandal, konsesi-konsesi yang berat sebelah dan bailout-bailout.

      Jahanam negara kalau orang tua tu kembali berkuasa.

      Delete
  8. Replies
    1. Ikut PAS nk jadi apapun.......itu hak PAS.....apa yg nk disibukkan.......aku rasa PAS lebih baik tukar nama parti.....jgn guna nama Islam......aku betul-betul malu sbg org Islam....

      Delete
    2. baik kau cakap betul2, kau malu ke kau marah? marah sebab pas dah singkirkan balaci2 dap....

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...