Saturday, December 2, 2017

KEMASKINI: Mahathir warning RCI.....LAPORAN RCI FOREX BNM : SETAKAT MANA BOLEH MENGGIGIT MAHATHIR KALAU GIGINYA PALSU

KEMASKINI:





POSTING AWAL




Apakah laporan tanpa dokumen lengkap tersebut mampu mengatasi judgement rakyat.






Sekaligus cukupkah ia jadi modal panas umno untuk menang pilihanraya sedangkan rakyat makin kuat menzahirkan kematian umno.


79 comments:

  1. Dah banyak kali orang cakap...cerita2 lama tu semua sudah basi. Sapa2 yg jaja menda2 yg dah basi akan buat orang lagi mau lari...nanti telan buta2 jer sakit perut cirit birit. UMNO mmg dah kena cop kaki penipu...kaki samun...sampaikan muka pemimpin2 sekecil2 cawangan sampai la ke kepala bapak kau presiden dah kebas dgn ketebalan muka masing2. Mana taknya bila masing2 dok tayang kat rakyat betapa berhartanya sejak menjadi wakil2 rakyat marhein sedangkan semua sok sek sok sek sesama diorang tang mana datangnya harta benda pemimpin diorang.

    Paling kelakar bila makcik2 kampung aku masa berlonggok petang2 mesyuarat tingkap dok kata duit2 kat malaysia dah abis sebab UMNO dah kebas beribu2 lori duit masuk bank diorang..hahahahaha. Semua protes sebab laki masing2 asyik cengil mata bila mintak duit lebih skit nak beli barang dapor. Bodo la UMNO sbb dok jaja menda2 yg org pon tanak amek tau dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pun keputusan RCI Forex ni sedikit pun xmensucikan kepala bapak kleptokrat.
      Sedikit pun xmenjelaskan kenapa syarikat bermodal sejuta pinjam 42 ribu juta.
      Kenapa bertahun tahun akaun 1MDB gagal diaudit.
      Kenapa laporan audit negara diOSAkan.
      Si kepala bapak harua dijatuhkan

      Delete
  2. Pergi jahanam tu kalu kut omputih go to hell lah deh..

    ReplyDelete
  3. Dah basi? Patutlah madey kata melayu mudah lupa kan, tapi Allah mana lupa kalau salah nanti kena juga didunia atau diakhiratkan

    ReplyDelete
  4. Masa Zaman Maday Lon Kim Sial mati2 suruh tubuh RCI. Maday "buat dek" jer.Sekarng padan muka, PM Najib tubuhkan RCI. Nak kecoh apa lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2:51:00 AM....

      Kami perlu kecoh & heboh demi Kebenaran dan Menghapuskan Kebathilan.

      LKS kini sudah sedar duduk perkara sebenar, apatah lagi dengan Affidavit/Perakuan Jujur seorang Saksi Utama dan yang bertanggungjawab sepenuhnya perniagaan FOREX itu.

      Harap maklum dan renungkan...

      Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berjawatan penting sebagai Menteri Kewangan Kedua di bawah Perdana Menteri Malaysia Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi & juga sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri era pentadbiran Najib merangkap Timb Pengerusi Khazanah Nasional.

      Beliau membuat perakuan sejujur-jujurnaya, berkecuali tidak memihak dan melepaskan semua jawatan dalam Kerjaan selepas RCI (setelah ddesak & diminta berbuat demikian oleh Najib kerana KECIWA).

      Nor Yaakop orang berintegriti
      Tak mudah disuap tak boleh dibeli
      Bukan macam pak menteri menteri
      Semua melahap tak henti henti

      Seperti saya yg dulunya pendukung BN/UMNO lebih 30 tahun, LKS juga berubah pendirian setelah mengetahui duduk perkara betapa besarnya bencana, kemudaratan & keaiban maruah negara dek pengkhiantan Najib Rosmah bersekongkol dgn puak2 Zionis untuk mendapat duit hutang riba berbilyon-bilyon, mencuri duit & berjoli sakan dari hutang berkenaan, menindas rakyat dgn gst & penarikan balik sabsidi hanya untuk membayar bunga riba hutang 1mdb, membohong, menipu, menyogok suap ketua2 bahagian untuk terus menyokomgnya, menangguh pemilihan kerusi presiden supaya dapat terus bertahan seumur hidup.

      Sekali air bah,
      Pantai pun berubah

      Lain ulu lain parang
      Lain dulu lain sekarang

      Demi Kebaikan Kestabilan & Kemakmuran Negara!

      Delete
  5. woi banggang...ingat bapa depa punya duitkah rm30b? lubang kunyit mana ada air mani dia tahu...hilang rm30b dia tak tau?....penyamun kutty.

    ReplyDelete
  6. Aku tak fahamlah dgn idea separuh masak korang ni. RCI forex korang tentang bagai nak gila tp dalam masa yg sama suruh tubuh RCI 1MDB. Cubalah berlaku adil. Dulu kit siang bersungguh minta tubuhkan RCI forex dan sekarang dah ditunaikan. Apakah bila tempoh masa dah lebih 20 tahun maka 'dosa-dosa' lama akan menjadi clear dan bersih? Aku sokong mana2 permohonan tubuh RCI yg melibatkan kerugian duit rakyat, termasuklah 1MDB jika perlu. Jadi, untuk jadi rakyat yg bertanggungjawab, jangan keterlaluan membela pemimpin yg pernah diragui dahulu atau sedang diragukan sekarang. Akal biar terkehadapan berbanding sentimen membuta tuli. Kambingpun reti memilih daun mana nak dimakan... takkanlah kambing lebih bijak daripada manusia, ye tak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siasat? Semua orang setuju..

      Usin,

      Kalau orang rogol bini kau semalam, nak siasat mana dulu, kes rogol nenek kau yang dirogol 30 tahun dulu ke atau kes rogol bini kau semalam...

      Mungkin hang baru faham kot..

      Delete
    2. Anon, kalau beridea jangan la biadab sgt. Yg aku persoalkan ialah tahap pemikiran korang. Kerugian duit rakyat tiada kena mengena dengan akal busuk kau pasal rogol. Yang aku tulis ialah bagaimana cara berfikir yang terkehadapan, bukan sentimen lebih bodoh daripada kambing. Asal tak setuju dgn RCI forex maka keluarlah idea2 bodoh dan mencarut. Aku tulis aku sokong apa2 shj permohonan RCI yg melibatkan kerugian duit rakyat. Tak kiralah waktu sekarang atau seratus tahun lepas! Jangan membodohkan diri dengan idea2 mencarut dan sembunyi dgn status anon. Jangan nanti sibuk dgn memberi contoh bini org kena rogol, bini sendiri menduakan kau depan mata sebab tau kau boleh dibodoh-bodohkan.

      Delete
    3. Usin, kau jangan perbodohkan orang mengatakan mereka berfikiran ke belakang.

      Semua orang bersetuju siasatan.

      Yang dipertikaikan kenapa yang lebih penting tidak didahulukan dan yang kurang penting didahulukan...contoh tadi memang tepat, pandai pula kau melenting bila kena btg hidung !!!!

      Delete
    4. Usin ni memang suka (contoh) bininya dirogol berulangkali...selepas 30 tahun, bini dia pun dah bongkok tiga, tua renta, rupa dah jadi nenek kebayan...barulah siasatan dibuat.

      Status anon jangan dipertikaikan...isu di sini ada fakta dan logik.

      Delete
    5. Usin tu anology yang sangat mudah untuk kita fikirkan? Tengok lah orang sama ada punya pendirian teguh atau tidak. Kalau pendirian boleh didedakkan apalah kisah bangsa kena rogol bini nenek adik kakak pon kena rogol. Peduli aper dia.. tapi saya percaya usin tak begini. Pasti pendirian membela kebenaran sangat tinggi seperti menyokong RCI untok Forex dan harap tidak terbatas pada isu forex sahaja. Selamat sempurna untuk Malaysia!

      Delete
    6. Usin..kau kambing ke?

      Delete
    7. Setuju dengan usin, jangan pilih bulu dan jangan mengira yg skandal lama atau baru, wang dan harta milik rakyat sudah dirompak dan disamun, menambahkan lagi penganaiyaan terhadap rakyat, penipuan, pembohongan bersiri dihidangkan kepada rakyat.

      Delete
    8. Anon 5:10 ni usin jugek ke..

      Kihkihkih..

      Delete
    9. Anon 5:10, kau ni waras ke tidak atau slow learner juga..

      Kes lama kes baru ada beza..ada keutamaan..ada kepentingan..

      So, dahulukan yang utama, jangan berbelit belit.

      Delete
    10. Macai 5.17, ko jgn nak pukul rata...

      Delete
    11. Macai 5.20 jika berbicara tentang forex, TSNMY dah selamatkan wang negara lebih 170 billion tak nak citer?

      Sekitar tahun 2012 Najib jadi PM wang negara lebih 50 billion usd lesap, hilang dari simpanan perbendaharaan.

      Terbaru negara berhutang lebih 40 billion akibat 1mdb, tujuan baik, pelaburan tak nampak, harta rakyat tergadai dan rakyat juga kena bayar balik.

      Billion macai oii....

      Kenapalah rakyat serahkan kunci peti besi kepada kepala bapak penyamun se malaysia?

      Delete
    12. Justru...

      kami rakyat Malaysia atas nama KEADILAN SAKSAMA, menuntut & mendesak 1MDB juga di RCIkan untuk dikenal pasti sama ada entiti ini bersih atau kotor.

      Fair & square, kan..kan..kan.......???

      Delete
    13. Othaman, 1MDB dah disiasat oleh PAC yg mempunyai 5 AP pembangkang. Sila rujuk Lapuran PAC di www.parlimen.gov.my. Bukan isu tiada siasatan tapi pendokong pembangkang tidak akan terima hasil siasatan yg tak selari dgn nafsu mereka. Seperti RCI Forex pembangkang tak terima keputusan bahwa TDM dan AI terlibat dan harus disiasat atas CBT. Sebelum minta RCI untuk apa apa isu lagi tolong terima dulu hasil siasatan RCI Forex. Apakah masih taksub dgn TDM dan AI setelah tahu khianat mereka?

      Delete
    14. Mr. J yg bijaksana...

      Usin Lempoyang hingga kini terkedu bisu. Mungkin sdra bolehlah ambil tempatnya tolong jelaskan satu persatu (bukan rambang) pertanyaan2 yg masih terapung2 tidak terjawab pd kami....

      Lombong arang Mongolia mana?

      Cari gali minyak apa & di mana minyak itu berada?

      Kenapa tersalah bayar ke IPIC palsu?

      Kenapa beli Power Station dah nak putus darah dgn harga terlalu mahal mengatasi harga pasaran semasa & kemudian jual ke sykt China Komunis dgn begitu murah...berniaga jenis apa tuu....??

      Hutang 42 bilyon ke mana, jika ada baki, mana dia?

      Kenapa sampai 1MDB boleh kena denda/'pelempang' oleh Bank Negara berjuta-juta?

      Kalau tak tumbuh, takkan melata.
      Kalau tak sungguh, sedunia tak kata.
      Najib & Rosmah terberak terkencit
      1MDB dah 3 Tahun tak beraudit?

      Kenapa laporan kewangan dah 3 tahun tak beraudit?

      Kenapa Juru Audit Bertauliah asyik bertukar ganti seolah-olah mereka tidak sanggup atau melibatkan diri dgn pembohongan dek penyelewengan dalam pentadbiran sykt 1mdb.

      Benar laporan siasaran dah dilengkapkan oleh PAC, TAPI KENAPA pulak Najib gatal tangan merahsiakan, mengkemaluan-sulitkan sebagai Rahsia Negara (OSA) hingga YB Rafizi dianiaya hukum penjara.....??

      Mana tindakan susulan setelahkan PAC mendedah sejumlah besar wang hilang tanpa kesan, serta bekas CEO Shahrol tidak didakwa di atas kesalahan2 yg dikenalpasti oleh PAC.....???

      Jawab ya, dan harap tak klentong dgn jawapan rambang seperti kebiasaan kamu itu.

      Delete
  7. Ok. Hai Usin RCI untok forex sudah pon dijalankan dan berakhir. Setuju kah kamu kalau sekarang RCI untuk 1MDB pula harus di mulakam?

    Soalan ini akan menguji kejujuran kamu. Silakan jawab hai manusia bijaksana yang jujur dan iklas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Setuju kah kamu kalau sekarang RCI untuk 1MDB pula harus di mulakam?"

      Kami rakyat marhaen teramat bersetuju 110%!!!

      Pastikan juga pemilihan ahli panel adalah bebas, tidak dipengaruhi oleh kepala bapak kepada penyamun se malaysia.

      Delete
    2. Setuju!. Aku perkirakan duit rakyat yg disakau secara busuk dan buruk. Adakah kau kira kalau aku setuju RCI forex maka aku akan bantah RCI 1MDB? Jangan letakkan maruah lebih rendah daripada pemakan dedak. Lihat sahaja suatu waktu DM adalah tegar umno, tp kini berusaha keras membunuh umno. Maknanya pemimpin boleh sahaja bertukar bulu tp hak rakyat tetap hak rakyat, jgn sewenang2 'dirogol' utk kepentingan diri sendiri dan kroni..

      Delete
    3. Kalau umno terbukti korup dan mempertahankan kekorupannya, apa perlu dipertahankan umno?

      Delete
    4. RCI forex.....??
      It is all about Najib's last straw for his survival to exact political revenge against Tun Mahathir & other top opposition leaders in order to deflect attention from 1MDB by dredging up old issues.
      What else, eh...??


      DUNIA SEDANG MEMERHATI GELAGAT NAJIB:

      University of British Columbia’s Assistant Professor Kai Ostwald from the School of Public Policy and Global Affairs & Department of Political Science claims Malaysia’s institutional structure, electoral history, and how Malaysia allegedly manipulates its electoral system more significantly than other countries with comparable levels of development and institutionalisation.

      He also highlighted the ongoing attempt by the new opposition coalition Pakatan Harapan to register as a coalition, and the DAP’s troubles with the Registrar of Societies (RoS) over its central executive committee election.

      “RoS, which falls under the Ministry of Home Affairs, has shown pro BN institutional bias. The RoS is responsible for overseeing the registration and operation of societies, including political parties.

      “It has the power to block the formation of new parties or de register parties that do not follow its provisions, which cover a wide range of areas from parties’ internal governance to their names and symbols.”

      Other issues Ostwald highlighted included the selective use of the Sedition Act and the Security Offences (Special Measures) Act (Sosma); the widely questioned independence and partiality of the judiciary; control over the mass media through laws and ownership; and restrictions on the new media. – December 1, 2017.

      Anyway...Tahniah Najib....!!

      Delete
    5. aku pegang cakap Tan Seng Giaw..otai DAP dlm PAC...agak agak apek ni pun dah kenyang ke makan dedak Najib ...???
      ke korang yang BAHALOLOL tak pernah tahu apa dia cakap pasal Najib dan 1MDB..??? sedangkan apek ni adalah timbalan pengerusi PAC...
      melalak bagai nak rak ...tapi isi kosong...

      Delete
    6. Anon 3:34, akhirnya kau pun dah terima dan percaya cakap cina kapir DAP laknat..

      Kau tak rasa berdosa?
      Kau tak terasa jilat lendir dapigs?

      Elok kau nasihat lanun supaya tidak OSA kan Laporan Audit Negara..
      Dedah semua.

      Delete
    7. Usin,

      Logik tak RCI Forex lebih utama dan didahulukan dari RCI 1MDB...

      Apa jawapan dan ulasannya?

      Delete
    8. Anon dll, 1MDB dah disiasat oleh PAC dgn 5 AP pembangkang. Masing masing semua dah sign lapuran. Sila rujuk lapuran PAC di www.parlimen.gov.my. Bukan masaalah 1MDB tiada siasatan tapi hasil siasatan yg tak selari dgn nafsu pembangkang akan tetap tak diterima. Kini minta RCI pula seolah 1MDB tidak disiasat. Kalau RCI diadakan apakah pendokong pembangkang akan terima keputusannya kalau tak selari dgn nafsu? Untuk pengetahuan 1MDB telah disiasat juga oleh Singapura, Hong Kong, Swiss, Luxemburg, DOJ dan lain lain. DSN tiada dibabitkan atau didapati bersalah....

      Delete
    9. Mr. J yg bijaksana...

      Usin Lempoyang hingga kini terkedu bisu. Mungkin sdra bolehlah ambil tempatnya tolong jelaskan satu persatu (bukan rambang) pertanyaan2 yg masih terapung2 tidak terjawab pd kami....

      Lombong arang Mongolia mana?

      Cari gali minyak apa & di mana minyak itu berada?

      Kenapa tersalah bayar ke IPIC palsu?

      Kenapa beli Power Station dah nak putus darah dgn harga terlalu mahal mengatasi harga pasaran semasa & kemudian jual ke sykt China Komunis dgn begitu murah...berniaga jenis apa tuu....??

      Hutang 42 bilyon ke mana, jika ada baki, mana dia?

      Kenapa sampai 1MDB boleh kena denda/'pelempang' oleh Bank Negara berjuta-juta?

      Kalau tak tumbuh, takkan melata.
      Kalau tak sungguh, sedunia tak kata.
      Najib & Rosmah terberak terkencit
      1MDB dah 3 Tahun tak beraudit?

      Kenapa laporan kewangan dah 3 tahun tak beraudit?

      Kenapa Juru Audit Bertauliah asyik bertukar ganti seolah-olah mereka tidak sanggup atau melibatkan diri dgn pembohongan dek penyelewengan dalam pentadbiran sykt 1mdb.

      Benar laporan siasaran dah dilengkapkan oleh PAC, TAPI KENAPA pulak Najib gatal tangan merahsiakan, mengkemaluan-sulitkan sebagai Rahsia Negara (OSA) hingga YB Rafizi dianiaya hukum penjara.....??

      Mana tindakan susulan setelahkan PAC mendedah sejumlah besar wang hilang tanpa kesan, serta bekas CEO Shahrol tidak didakwa di atas kesalahan2 yg dikenalpasti oleh PAC.....???

      Jawab ya, dan harap tak klentong dgn jawapan rambang seperti kebiasaan kamu itu.

      Delete
  8. Nengok motif la nape skrg beriya-iya RCI sana sini utk menda2 yg dah basi...jgn jadi bodo ikut telunjuk lanun bugis kepala bapak laki bini yg kita tau songlap duit. Kalau anak jantan buka ruang nak bersihkan diri dgn RCI spesifik pasal 1MDB. Sekali terbukti bersih dgn automatiknya PH dgn Mahathir sekali bungkus. Kenapa bacol mcm kepala bapak sampai berbakul2 org dok kutuk lanun...bacul..penyamun..malah pembunuh altantuya tapi muka masih selamba berdepan dgn orang ramai? Paling bingai sekali ialah org2 melayu UMNO yg terpekik terlolong membela kepala bapak sekor nie....tak malu ker???

    ReplyDelete
  9. Eleh, geng pendedak tunjuk garang tapi hampas.

    Macamlah rakyat hairan dengan RCI Forex yang betul-betul macam panel kanggaru tu.

    Entry KD jelas bermaksud 'kami tak heranlah dengan RCI' ni. Sebab itu ia berbunyi setakat manalah ia boleh menggigit padahal giginya palsu.

    Kalau ikut ayat saya pula apa sangatlah tembak peluru kapur. Lepas tembak syok sendiri padahal yang ditembak tu tak goyang pun.

    Tapi hakikatnya ia adalah ibarat boomerang yang akan berpatah balik ke arah orang yang lepaskannya. Alah, macam gang sentiasa berlaku sebelum ni tu.

    Majoriti rakyat Malaysia dan bahkan dunia melihat pelakuan kanggaru ini dengan penuh jelek dan menyampah. Hanya pendedak yang terkinja-kinja.

    Oh ya, jangan lupa tempoh bayaran hutang 1MDB 4.2b dah tinggal kurang sebulan. Mari lihat bagaiman rakyat ditindas dan ditekan untuk membayar hutang wang yang dirembat oleh sang pemimpin yang khianat dan dibela oleh konco-konco yang dahagakan dedak duniawi.

    ReplyDelete
  10. Usin, nasihat aku..
    Rakyat dah tak bodoh..

    Usin, nasihat aku..
    Jaga hidung..jangan sampai kena cucuk tali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usin meme x bodoh, pandangan dan komen amat bernas!

      Delete
    2. Usin Lempoyang...

      Najib hanya tahu berhutang hingga hutang negara dah hampir mencecah 1 ribu bilyon (1 trilyon). Perit jerih rakyat bayar gst hanya mampu untuk bayar 10% bunga hutang riba dek ulah Najib & Rosmah. Malaysia kini jadi hamba (slave) dek belenggu hutang yg diumpan & diperangkap Yahudi Zionis. Najib & Rosmah telah khianat pd agama, bangsa & negara memberi lesen kpd banker Yahudi Goldman Sachs buat julung2 kali bertapak di negara kita.

      1MDB dicipta untuk mendapatkan hutang. Mode perniagaan 1MDB bagai
      'Perniagan Buluh Kasap - Masuk Angin Keluar Asap'.

      Rahsia songlap Najib dalam 1MDB di OSAkan (rahsiakan) hanya bertujuan untuk menutupi jenayah Najib & Rosmah. Tak silap dah 3 tahun 1MDB tidak diaudit, semua juru audit cabut lari kerana tidak mahu bersubahat melihat terlalu banyak penyelewengan dalam urus niaga 'buluh kasap - masuk angin keluar asap'.

      Delete
    3. Usin Lempoyang...

      Mungkin sdra boleh tolong jelaskan pd kami....

      Lombong arang Mongolia mana?

      Cari gali minyak apa & di mana?

      Kenapa tersalah bayar ke IPIC palsu?

      Kenapa beli Power Station dah nak putus darah dgn harga mahal mengatasi harga pasaran semasa & jual ke sykt China Komunis dgn begitu murah...berniaga jenis apa tuu....??

      Hutang 42 bilyon ke mana, jika ada baki, mana dia?

      Kenapa sampai 1MDB boleh kena 'pelempang' oleh Bank Negara juta-juta?

      Delete
    4. Saudara othaman..

      Mereka tidak akan jawab dengan fakta.
      Jawapan mereka sekadar..
      1) Tun nak naikkan Mukhriz
      2) DAP akan ketuai pakatan

      Itulah jawapan haramjadah yang mereka kata fakta.

      Delete
    5. Othaman dan Anon, terimalah hakikat dan kebenaran RCI yg dapati TDM terlibat CBT isu forex. Selagi kita tak terima keputusan ini dan hanya ikut dorongan nafsu tiada guna buat siasatan lain. Akhirnya kita tetap akan turut kehendak nafsu dan bukan pertunjuk kebenaran. Sebagaimana kita tak habis spin kes Altantuya walau dah disiasat dan ditutup. Kenapa tak anggap kes ini pun basi??

      Delete
  11. Usin kena kaw kaw. Hujah terbatas. Kena jawab banyak soalan disini. Biaq pi doh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdra usin..mmg org2 melayu dah terkehadapan dlm berfikir, sbb itulah timbul pertikaian bila rci forex ditubuhkan! Bila dan motif adalah isu utama yg perlu alasan yg boleh diterima oleh org yg terkehadapan dlm berfikir. Kenapa setelah Tun tidak lagi dlm umno isu forex ini muncul dan kenapa 1mdb yg menjadi "gege" seluruh dunia cuba di tutup dgn sehabis mungkin. Jika 1mdb ditubuhkan rci, forex tidak mungkin ada pertikaiannya!

      Delete
    2. Macy, terimalah hakikat 1MDB dah disiasat PAC. Sila rujuk lapuran siasatan di www.parlimen.gov.my. Bukan tiada siasatan Macy cuma kita tak akan terima keputusan yg tak selari dgn nafsu kita. Sebagaimana kita tolak RCI Forex kerana dapati TDM terbabit CBT. Jadilah antara mereka yg didorong kebenaran dan bukan nafsu.

      Delete
    3. Hujah kau dangkal la Mr J. Nk cuba hadam pun kami termuntah semula, sbb walaupun konon nya dah tutup kes tapi byk persoalan tak terjawab. Tutup sana tutup sini. Jho Low mana...siasat biar complete. Jgn nk paksa org percaya perkara bodoh. RCI 1MDB mana... Panggil balik director2 bangang yg CBT tu. Baca hujah Mr J ni makin menyampah dgn BN ni... Engkau dah bodoh, biar engkau jer yg tolol, jgn nk ajak org jadi tolol mcm engkau pulak..

      Delete
    4. Anon, bacalah lapuran PAC betul betul. Tolong faham point ini: 1MDB tidak pakai dana rakyat tapi pinjaman luar. PAC dapati tiada duit hilang - asset 53 billion dan hutang 50 billion. 1MDB berjaya untung 3 billion atas pinjamannya. Bila tiada duit hilang maka tiada kes CBT. Tak macam Forex yg pakai dana rakyat. Lepas tu 32 billion dana rakyat 'lesap'. RCI kemudian syorkan siasatan CBT terhadap mereka yg terlibat termasuk TDM dan AI. Susah sangat ke nak terima siasatan ini? Bila tak selari dgn keinginan tak terima minta RCI pula. Kalau RCI tak selari dgn nafsu macam RCI Forex ni apakah kita akan terima?? Cukuplah berdalih. Terimalah siasatan PAC dan RCI Forex. Cintalah kebenaran dan bukan kebatilan. Berhentilah sokong TDM yg didapati terlibat CBT.

      Delete
    5. "1MDB tidak pakai dana rakyat tapi pinjaman luar."

      Pinjaman luar? Apa bisnes 1mdb nak bayar balik?

      "PAC dapati tiada duit hilang"

      Ahli PAC juga menyatakan siasatan lebih telus dan menyeluruh wajib dilaksanakan.

      "1MDB berjaya untung 3 billion atas pinjamannya."

      Jika untung dimanakah audit tahunan 1mdb?

      "Tak macam Forex yg pakai dana rakyat. Lepas tu 32 billion dana rakyat 'lesap'."

      Pastinya rakyat melihat kepada senario lebih besar dimana forex berjaya menyelamatkan lebih 170 billion wang negara dan apa yg lebih penting adalah rakyat tidak dizalimi dan dianaiya.

      "Susah sangat ke nak terima siasatan ini?"

      Tak susah pun, rakyat boleh terima jika berlaku adil, kenapa 1mdb di osa kan? Tidak boleh di bincangkan di parlimen?

      "Terimalah siasatan PAC dan RCI Forex. Cintalah kebenaran dan bukan kebatilan."

      Terimalah juga kenyataan bahawa penerima habuan pencuri adalah bersyubha dan sama besar dosanya dengan si pencuri.









      Delete
  12. Usin ni macamana orangnya?sekolah kt mana?forex dh buat RCI.....1mdb mesti siasat 30tahun lagi.....tak begitu Husin????

    ReplyDelete
    Replies
    1. He2 he2...usin mngkin lulusan uitm kot...he2 he2 ..


      Nota: saya secara peribadi berpendapat graduan uitm atau dulunya itm adalah antara yg terbaik di malaysia!

      Delete
    2. Bro Macy,

      Seorang pendedak pun tak muncul membela apabila Tengku palsu melabel pelajar UiTM sbg slow learner termasuklah si ayam tambatan Jibby di blog ni.

      Slow learner?.. Hehehe.. Sentapla tu..

      Delete
  13. Kesian Usin....kakakakaka..kan dah kena...hehehehe. Pergi je la komen kat MYKEMUT tu...berbakul2 ko kena kat sini...hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg da kena macai? Macam soh anak murid bawa kertas a4 sekepin sorang? Atau masih menunggu pengumuman cik minah?

      Delete
  14. Kalau Najib betul2 ikhlas utk mencari kebenaran, kenapa tidak diadakan rci di awal pentadbirannya. Kenapa setelah TDM dianggap musuh baru di adakan? Terbukti, rci ni adalah utk tujuan politik dan bukannya mencari kebenaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg muslim, tahu tak kebenaran dan kebobrokan adalah jelas nyata? Knp nak pertikaikan pandangan aku yg x akan bersekongkol dgn sesiapa shj yg songlap duit rakyat? Adakah kau org fikir dosa2 lama akan lemau dan jadi bersih bila ditalan waktu? Ikut kau orglah utk berpendirian berat sebelah. Jgn kata aku tak payung... korang nak pertahankan penjarah duit rakyat samada dulu atau sekarang, terpulang.

      Delete
    2. Usin, semua orang bersetuju baru atau lama yang makan duit rakyat, perlu kena siasat.

      Tapi usin lidah dan hatinya tetap berat untuk lafazkan " RCI 1MDB SEPATUTNYA DIDAHULUKAN"

      Manusia munafik yang tidak mengaku berat sebelah.

      Delete
    3. Tapi usin lidah dan hatinya tetap berat untuk lafazkan " RCI 1MDB SEPATUTNYA DIDAHULUKAN"

      Takkan otomatik kena cop munafik? Umpama kepala bapak berucap sambil terjerit jerit menghasilkan air kumbahan tepi bibir, sambil terkepit kepit nak kencing rakyat berulang kali...

      Delete
    4. Usin, Kamu setuju bahawa RCI harus diadakan bagi kes 1mdb.

      MOF telah bersetuju untuk membayar IPIC jumlah wang yang dibayar oleh 1mdb kepada sharikat penipu aabar yg di virgin island. Makna tadi memang ada fakta penipuan yang sangat terang hingga MOF bersetuju membayar lagi jumlah yang pernah dibayar dulu. Soalan
      1)Pada pandangan kamu kenapa MOF sanggup membayar apa yang pernah 1mdb bayar dahulu?

      2)Memandangkan 1mdb tidak berjaya menjana pendapatan atau laba jadi wang siapakah yang akan digunakan untuk membayar IPIC yang pembayaran 4.2 billion harus dibuat dalam kurang sebulan dari sekarang?

      3) Dari segi keutamaan, mana yang harus diutamakam. Kes yang masih memberi kesan langsung keatas negara sekarang atau kes yang berlaku 30 tahun yang lalu?

      Mohon bijaksana tuan usin memberi penjelasan.

      Delete
    5. Komen sdr Usin:-

      Yg muslim, tahu tak kebenaran dan kebobrokan adalah jelas nyata? Knp nak pertikaikan pandangan aku yg x akan bersekongkol dgn sesiapa shj yg songlap duit rakyat.

      Komen balas saya:-

      Sdr Usin komen tentang songlap duit rakyat. Nyatalah sdr Usin juga tak tahu apa itu RCI Forex. Mungkin ia hanya bagi komen ikut kursus pendedak. Itu yang saya kata mereka hanya terkinja-kinja menembak padahal pelurunya hanya peluru kapur sehinggakan yang ditembak tu tak ada apa pun yang goyang.

      RCI Forex ditubuhkan kononnya untuk menyiasat kerugian di dalam perjalanan mata wang. Ini yang rasminya ikut versi najib & co sendiri.

      Bermakna ia untuk siasat kerugian, bukan siasat penyonglapan.

      Kalau nak siasat penyonglapam carilah di DN yang punya cap jari Najib di merata-rata. Cari juga di Felda dan MARA dan bahkan kalau disiasat betul-betul banyak lagi institusi lain yang telah mereka rembat tak ingat dunia.

      Celakalah para pengkhianat ini yang merembat wang amanah dan kemudian cuba alih perhatian kepada Forex yang mereka sendiri akui ia bukan kes penyonglapan tapi kes kerugian.

      Delete
    6. Pebetulan:-

      Kalau nak siasat penyonglapan carilah di 1MDB yang punya cap jari Najib di merata-rata

      Delete
    7. Saudara, 1MDB dah disiasat PAC. Sila rujuk lapuran di www.parlimen.gov.my. Cuma apakah kita nak terima siasatan PAC yg berahli 5 AP pembangkang lagi? Atau kita menurut nafsu dan menolaknya kerana tak selari dgn nafsu. Sebagaimana kita tolak RCI Forex yg tak selari dgn nafsu. Jadilah antara mereka yg didorong iman dan bukan nafsu...

      Delete
    8. Mr Jamban, boleh tolong jawab soalan Anon 6:31? Usin mungkin sakit perut gastrik kena selalu pergi ke jamban.

      Delete
    9. Anon 0900, berbagai cerita, andaian dan spekulasi direka puak pendokong pembangkang. Siasatan PAC dah ada. Bacalah lapuran. Cuba bagi bukti ada bayaran 2 kali. Janganlah pakai air liur saja. Jadi pendokong pembangkang ini mudah. Reka cerita pakai air liur lepas tu minta orang lain jawab. Bacalah lapuran PAC. Lepas tu kalau ada bukti penyelewengan tolong lampir sekali. Boleh cc kat DOJ/FBI yg tengah gelabah cari bukti bertahun tapi tak jumpa lagi...

      Delete
    10. "Bacalah lapuran PAC."

      Ahli PAC menyatakan siasatan telus dan menyeluruh wajib dilaksanakan.

      "Lepas tu kalau ada bukti penyelewengan tolong lampir sekali"

      Aduan kepada pihak berkuasa sudah dibuat, sebaliknya pengadu dipenjara tanpa sebarang dakwaan di mahkamah.

      Delete
    11. J for JAMBAN.....nak bukti bayaran 2 kali??? Pi baca LCIA....lebih 600 Juta dah bayar pun first instalment...tuh pun terkial kial Lanun-Bugis mintak EXTENSION...come this December 2017 another instalment nak kena bayar....

      OK...making it a little easier here's the link :

      https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-04-24/malaysia-to-pay-abu-dhabi-1-2-billion-to-settle-1mdb-s-debt

      Tengok yer J for Jamban.....anchor reporters pun boleh buat gelak bila nak habis issue 1MDB-1 Mapadulung Dah Balun 2.6 billion kemudian temberang kata pak arab mabuk kencing-unta ada bagi....hmmmm!

      Kelentong ler tahap apa pun kat perhimpunan dungUMNO sekarang pun busuk dan hancing nya 1MDB dan duit SONGLAP 42 Juta SRC tak akan lekang dari si LANUN-BUGIS M01 tuh.....

      Delete
  15. Apakah usin akan muncul lagi di blog ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai umno tinggal hanya gusi..sudah tidak mampu berhujah.

      Delete
  16. Usin ni faham ke istilah "duit kena kelepek oleh lanun dan ada dalam akaun peribadi" dan istilah "rugi urusniaga forex".


    Istilah SAKAU yang usin gunakan hanya sesuau dan terpakai untuk 1MDB sahaja.

    Atau, apakah usin juga golongan yang percaya 2.6B datangnya dari derma orang arab yang sakit jiwa.

    ReplyDelete
  17. Yahoo+ madey dah nak kena cekop, Anwar tunggu aku mai ye! Kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yahoo kepala bapak dah mula main tangkap2 Kejar daku kejar daku dikau ku tangkap.

      Delete
  18. Mr J.. pandai baca berita bahasa English tak?
    Pasal ko selalu ckp..1MDB dah disiasat PAC dan ko buat fitnah dgn mengatakan PAC tak jumpa apa2 salah 1MDB dlm laporan diaorg..
    Nah, aku bagi pd semua dgn ko sekali..rumusan ttg PAC report terbitan Malaymail online.. rujuk infographic yg ada dlm artikel tu..so, apa tindakan lanjut lepas tu?? Haram tak ade bunyi dah...pasal apa??!!!

    m.themalaymailonline.com/malaysia/article/in-a-nutshell-the-pacs-report-on-1mdb

    Kalo ko tak paham English..lantak kat ko, pegi mampus la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 9:00, biasa lah Mr. Jamban mana paham English. Yang Mof nak kena bayar IPIC 4.2 billion kurang sebulan dari sekarang yang dulu pernah dibayar oleh 1mdb ke syarikat aabar kepala bapak and company di virgin island secara logik bukan criminal offence yang dibuat 1mdb? Kalau tak takkan Mof sanggup bayar ulang lagi? Ini kalau bukan satu kesalahan 1mdb jadi salah siapa? Salah kepala bapak dia?(pinjam istilah dan contoh dari bahasa PM)

      Delete
    2. Anon, aku dah baca habis lapuran PAC. Bukan takat petik MMO yg dikenali akhbar pembangkang. Yg ada kelemahan pengurusan dan governance. Tiada penemuan CBT macam dlm Forex RCI. Segala perubahan untuk kuatkan pengurusan dan governance telahpun dibuat 1MDB. Kalau ada bukti 2 kali bayaran yg sama tolong lampirkan. 1MDB buat bayaran berkala hutangnya sampai 2023. Kalau hanya pakai air liur tolong berhenti. Janganlah konfius diri sendiri dengan pelbagai andaian buruk.

      Delete
    3. "Anon, aku dah baca habis lapuran PAC.."

      Kami rakyat pun dah baca dan mendapati siasatan lebih telus perlu diadakan.

      "Tiada penemuan CBT macam dlm Forex RCI."

      Kami rakyat mendapati skandal 1mdb adalah kecurian paling besar di dunia dalam abad ini.

      "Segala perubahan untuk kuatkan pengurusan dan governance telahpun dibuat 1MDB."

      Audit mana?

      "1MDB buat bayaran berkala hutangnya sampai 2023."

      Macai, tadi ko tulis 1mdb untung 3 billion skrg ko tulis bayar hutang berkala?



      Delete
  19. Kerugian forex BNM sudah ada kertas putih, dibentang di parlimen..pegawai berkenaan dipecat.

    PUNYA HAREEEMMM BUAT PULA RCI

    Skandal 1MDB..tunggu odit tungu PAC..kata PM harrem
    PAS dibentangkan..ada tindakan???? KABERAP

    Odit Negara???? KABERAP
    Harremmm sungguh

    Ada buat RCI 1MDB????
    HAARREMM SUNGUH YANG TAK BUAT DAN MENYOKONG..

    ada faham anon Mr J kepala bapak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah usin tak leh tahan panggil big brother Mr. J. Jawab mr. J dia punya big brother pon kena kaw kaw.

      Delete
    2. Dalam bahasa mudah..
      Rakyat bersetuju kepada sebarang bentuk siasatan, siasat semula.

      Itu berlaku kepada Forex BNM kenapa tidak berlaku kepada 1MDB..

      Jangankan penyokong umno, PM sendiri tak berani berjawab dan berhujah dengan rakyat...

      Delete
  20. J tuh sedara ngan JJ ke? OK paham...same surname J is for JAMBAN! Nak temberang apa PAC tuh dah siasat habis...!?

    - si Khalid babu KPNajib dulu ada kata masih nak siasat...errr Sharol Halmi ker siapa tuh...mana lobang cacing 1MDB?

    - PAC original si Jazlan bukan main macam taiko...tup tup dapat dedak naik timbalan menteri hampeh semua kata nak siasat habisan...bertukar 180 darjah jadi tukang lap taik M01!

    - ganti...si Hassan PACarimakan...terang terang tersasul kata "...saya pun nak CARIMAKAN..."

    - dah lah pusing puh kiri pun kanan...si Hassan PACarimakan boleh buat senyap surat BNM ada kata GOOSTAR milik Jho Lo fatboy....GOODSTAR ingat GOODSTAR tak payah nak elaborate lagi ler diantara shell company yang menjadi tempat persinggahan DUIT SONGLAP dari 1MDB...

    hi J for Jamban...tok sah kelentong ler buat buang karen angin kentut kamu jer yang patut dah naik kat kepala bapak kau!

    Nih aku highlight sikit haramjadah nyer si Lanun-Bugis-Keparat dah buat...Geely beli 49% Proton dapat LOTUS...kemudian tukar pulak jadi BAO TENG.....lu orang tak terasa TERHINA ker melayUMNO BODOH lagi keldai??? Geely tuh beli VOLVO lebih lama tapi sebab dari SWEDEN mat saleh...dorang cina Tanah Besar tak berani to rename... VOLVO TETAP VOLVO!

    BENGAP tahap tahi ayam 3 juta dungUMNO semua nih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang 5.13, komen hang tu berbisa, nanti macai sekor ni keluarkan ayat2 cinta dia...

      Kah kah kah kah....

      Delete
    2. Mohon admin buang ayat2 cinta seperti artikel copy paste, pantun ketum, maki hamun dan komen tak berfaedah seperti yg berlaku di blog shahbudin putramerdeka dll.

      Tujuan macai sekor (atau berdua) ini adalah untuk kalih, divert dari isu pokok, skandal, huru hara yg sedang berlaku dalam negara ini.

      Ayuh admin, kita selamatkan negara ini!

      Delete