Saturday, December 9, 2017

KEJAHILAN BERPOLITIK: MALAYSIA AKAN LEBIH MAJU DAN ISLAMIK KALAU MAHATHIR DIHINA....!!!???.




Perwakilan, ahli umno dan rakyat menyaksikan perhimpunan yang penuh kejahilan ilmu dan sokong menyokong kemungkaran.

56 comments:

  1. Pandai buat tajuk...... tanggung sendiri....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suharli masrop muncul lg..

      Dimanakah amanah yg dipegang oleh kerajaan?

      Delete
    2. Cuba tanya diri sendiri siapayang menghina TUN adakan UMNO ataupun TUN serta kaum keluarga sendiri.

      TUn Hasmah menghina TUN dengan membuka pekung diri srndiri.
      MUkriz menghina TU. apabila membongkar penghianatan TUN terhadap NAJIB
      Cucu serta anak2 TUN sendiri apabila mereka menunjukkan kemewahan mereka,

      Setiap apa yang dikuluarkan dari mulut TUN ALLAH (S.W.T) membalasnya dengan membuka pekong satu persatu.

      Jika selama ini TUN bijak dalam menutup jejak kekayaan nya kini anak serta cucunya yang membongkar.

      Jika selama ini TUN berlagak ISLAMIK apabila sering membaca serta mengkaji AL-Quran kini ISTERINYA sendiri mencanangkan kepada DUNIA betapa TUN tak SUKA dia bertudung.

      APAKAN MAKNA SEMUA YANG BERLAKU KALAU BUKAN KEKUASAAN ALLAH SUPAYA SEMUA DAPAT MELIHAT KEMUNAFIKAN TUN.


      SATU LAGI TLG LER JAWAB SETIAP PERSOALAN DENGAN JAWABAN BUKAN DENGAN KEDANGKALAN DAN KEBODOHAN

      Delete
    3. Hal tudung tu biar la Allah saja yg tentukan , kau tak yah nak belagak tuhan dan baik, fokus isu Tun M dihina dlm perhimpunan umno yg sudah tidak ada nilai dan faedah utk rakyat memilih sebagai pemerintah.

      Delete
    4. Fuh.. najib pulak bila jdk islamik?

      Dgn buat kng salman center?

      Saudi menjadi semakin erat dgn amerika sejak akhir2 ini dan amerika xkn mnyokong jerusalem sbg ibukota israel kalau xde backup dr negara islam sendiri.

      Dgn menghantar tentera msia utk menolong kerja2 saudi jgk tidak menjadikan najib seorang islamik?

      Dgn tanpa segan silu berbohong, bila plk najib jdk islamik?

      Dgn terbelanja duit src yg termasuk kedlm akaun najib jgk xmelambangkn tindak tanduk islamik.

      Dgn menyembunyikan kebenaran juga tidak menjadikan najib seorang islamik.

      Dgn meningkatkan ekonomi amerika tidak melambangkan tindakan islamik.

      Membawa rombongan keluarga dan kabinet ke china dan memberikan projek ecrl terus kpd negara china jgk tidak melambangkan tindakan islamik.

      Disaat negara kekurangan pendapatan, GST diwujudkan tapi najib tidak pernah miss bercuti luar negara. Dimana simbolik islamiknya?

      Bajet pelbagai kementerian diturunkan tapi sebaliknya bajet JPM semakin meningkat. Dimana islamiknya?

      Cencaluk tolonglah jawab dgn jawaban bukan dengan KEDANGKALAN dan KEBODOHAN

      Delete
    5. Sedapnya kau merekasaya jangan jadi bodon buktikan bajet pelbagai kementerian diturunkan nampak sangat kuat benar FITNAH kau ni.

      RASANYA Tak ada ruang dalam NERAKA JAHANAM buat kau ni Kerana kau yang jahanam sebenarnya.

      FITNAH dan kata2 tanpa bukti memang jadi mainan pembangkang.

      BODOH benar kau ni google jer pasti boleh tau segalanya tentang bajet.

      Yang PP tu baje t setiap tahun meningkat dan beberapa tahu bdah DEFISIT apa cerita bajet untuk JABATAN KEYUA MENTERI jer meningkat berkali ganda ada kau cerita ini bukan fitnay tapi FAKTA cuba google bajet PP

      Keseluruhan BAJET NEGERI bawah KERAJAAN PUSAT nampaknya SURPLUSE tapi dua jer negeri pembangkan bajet naik mencanak2 malaham DEFISIT dalam kemegahan menyetakan pemerintahan SELECT ler CAT le mana perginya keuntungan kalau bajet selalu jer DEFISIT

      Delete
    6. Dlm bnyk2 bait, bait peruntukan shj dijawab cencaluk.

      Bagaimana dgn bait yg lain?

      Mungkin bait peruntukan tu saje nk 'bait' cencaluk sebab suharli masrop sering hilang bila temberangnya xlaku

      Delete
    7. soalan yang sama juga kd perlu jawab bagaimana jika pemimpin2 negara dihina semaunya, adakah akan menjadikan malaysia lebih baik, lebih maju dan islamik? kalau persoalan tun dihina yang kau lontarkan, adakah tun juga tidak menggunakan mulut dan tulisannya untuk menghina musuh2 politiknya? isu 'bugis' bukan suatu bentuk penghinaankah? satu perkara yang kd perlu perhalusi ialah bagaimanakah mekanisme penghinaan kepada tun dilakukan. adakah suka2 menghina? atau lontaran keras disertakan dengan sebab musabab yang jelas? semuapun tahu bahawa tun adalah bekas pm, bekas presiden umno. bekas sahaja, malah telah declare memusuhi umno serta ahli2 umno dengan tohmahan memakan dedak. tohmahan makan dedak itu bukankah satu bentuk penghinaan juga? asal tidak setuju dengan beliau maka dilemparkan dengan tusuhan makan dedak. mulut tiada insuran tun akhirnya dibalas juga. so, tidak adilkah wahai kd? adakah bermulut kasar dengan tun salah sedangkan tun boleh bebas berkata apa sahaja membalun orang lain yang tidak sehaluan dengan dia?

      Delete
    8. Tun M dan Tun Hasmah bersikap jujur dan terbuka tidak hypocrite,,Namun MO1 & Kak Mah hypocrite terhadap Rakyat jelata,,itu bezanya......!!!

      Delete
    9. Apa yg hinanya kpd bugis?
      Adakah semua bugis lanun?
      Kalau yg bugis tp bukan lanun mengapa mkn cili?

      Utk apa bersama umno kalau menyokong kleptokrat?
      Utk apa melayu menyokong umno kalau parti dh hidup segan mati xmau?

      Adakah melayu haprak sgt?
      Sehingga begitu mudah hendak dipergunakan apabila menjelang pilihanraya.

      Apakah melayu bangsat sgt?
      Sehingga pemimpin haprak terpaksa disokong hanya kerana dia berlogo umno

      Adakah melayu begitu bodoh sekali?
      Sehingga tindak tanduk utk menutup kejahatan dan kebejatannya terpaksa dihalalkan hanya kerana dia presiden parti melayu.

      Kalau kleptokrat masih terus berkuasa, apa jaminan dia tidak akan mengulanginya?
      Kalau parti lebih besar dari individu, mengapa harus individu kleptokrat dipertahankan dan ahli serta parti menjadi korban diperalatkan utk memastikan individu terus berkuasa?

      Delete
    10. Cencaluk Basi
      Suharlu Main Terop
      Usin Ngok Ngek

      KERUGIAN FOREX:

      Mahathir - RM30 bilyon
      Najib - RM160 bilyon (Dlm laporan Bank Negara, tapi tak diumumkan kpd umum)

      RCI Forex bakal memakan diri Najib.
      Ibarat Najib telah menggali kubur sendiri.

      Itulah padahnya bila berhati kaudu dgn nawaitu dengki & menipu.

      Tahniah Najib kerana usaha kamu itu akhirnya telah mendedahkan kerugian sebenar Bank Negara yg kami rakyat tidak ketahui.....!!

      Delete
    11. Autaman 1.14..

      Dalam laporan Bank Negara? Negara Mana tu?

      Kau ni cakap tak pernah guna otak la. Hanya bermodal air liur busuk kau seperti selalu. Mana buktinya cai tua?

      Ni le taraf macai yg PH ada. Main cekup dn hadam ape yg Tuan Besar dia hamburkn. Dh setaraf haiwan lagak kau ni. Dh tak mampu berfikir ke cai? Mana lapurannya??? Mesti kau pun tak penah lihat dan baca tp masih terkinja kinja meraikn fitnah ni, kononnya ada isu besar.

      Kikiki.. Tuan kau dh lesapkn 30b. Akui tak???

      Jd kerana desperate sgt nk tunjuk Najib lebih buruk le tu hingga muncul angka 160b dirugikan. Tuduhannya main forex jugak yg dibuatnya. Ape la cai ni.

      Cuba kau fikir.... Opsss lupa pulak yg kau mane tau utk berfikir. Berapa rizab Negara tu ketika Najib hancurkn 160b utk berjudi forex mcm Tuan Macai kau tu???

      Bg bukti dn lapuran la cai oiii.. Berapa ribu kali nk tunjuk bodoh memfitnah mcm ni???



      Delete
    12. This comment has been removed by the author.

      Delete
    13. Cencaluk Basi menggelupur bagai nak gila bila diasak hingga menjelma balik asal sebagai Kejora Puaka.

      Laporan dari Bank Negara Malaysia, yang tidak diumumkan sebab nak cover line Najib.

      Tun Mahathir:
      22 tahun perintah, Bank Negara rugi RM30 bilyon.

      Najib:
      HANYA BARU 8 tahun perintah, Bank Negara DAH RUGI RM160 bilyon.

      Sekarang guna kepala hotak masing2, siapa antara mereka yg paling bengap & bebal dalam menyebabkan Bank Negara kerugian besar?

      Delete
  2. Setuju 100% KD..

    Perhimpunan wajar fokus kepada pembangunan parti, buat pemilihan cari pemimpin yang lebih bagus untuk mengujudkan kerajaan yang lebih dinamik. Ini cara menghargai kesetiaan ahli.

    Sayap2 patut ada usul mwncadangkan kaedah penurunan kos sara hidup dan menambah peluang pekerjaan.

    Biro ekonomi patut ada usul dan cadangan membantu usahawan Melayu mengembangkan perniagaan dengan bantuan kewangan cara "along" (mudah).

    Perwakilan patut memberi penghargaan kepada Tun dan menghulurkan perdamaian. Hantar rombongan meningkat ukhwah supaya ketegangan terkawal.

    Ini semua tidak menjadikan umno dipandang rendah sebaliknya dilihat bijak dan berhemah.

    ReplyDelete
  3. yang dok kutuk tdm sebahagian dalam umno jer terutama dedakman, ramai dalam pas, dan segelintir dalam pkr yang nostalgia dengan reformasi. yang lain tu tak nampak jasa tdm dan buta sejarah. denial sindrom memang dah jadi fakta utama dalam ampu.nak bincang apa lagi, tunggu pru14.

    ReplyDelete
  4. Anon, sebahagian besar rakyat negara sedar korupsi dan bala yg dibawa TDM. Biar dari kalangan Melayu atau Cina. Rakyat dizalimi dan beratus billion harta mereka dilesapkan. Rakyat merana dgn harga kereta mahal, tol yg bercambah dan tarif letrik yg tinggi akibat bantu kroni. TDM sendiri hina org lain. Bila disebut pasalnya sikit maka bertempiklah pendokong pendokongnya kata tak adil. Paling baik pujuklah TDM lebihkan masa atas sejadah beristighfar. Kan umurnya pun dah lanjut. Berhentikanlah dia dari terus menurut dorongan nafsu politik suuknya. Takut jalan ini bawa kehinaan di dunia dan di akhirat. Bibit bibit kehinaan di dunia sudahpun kelihatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. J, cuba kau cubit pipi montel kau tu sakit x? Org lain x akan rasa sakit! Begitulah keadaan kehidupan zaman najib ni! Org yg terkesan yg merasa keperitan akibat perbuatan najib! Walau berbakul data dgn angka yg cemerlang yg cuba kau ketengahkan, itu tidak memberi apa apa makna kepada majoriti rakyat! Hanya kerana sedikit habuan, kau beria ia menafikan keperitan hidup org lain, dan yg paling jelik menghina dan memburukkan seseorg utk menampakkan tuan najib kau nampak lagi bagus. It does not work that way! Rakyat dpt menilai dgn sendiri dan dpt membezakan mana yg lebih baik di antara kedua mereka!

      Delete
    2. Ye ke Mr. J, korupsi pe? bala pe? cuba detail kan...rakyat mana dizalimi? duit mana yang beratus billion tu dilesapkan? Mr J ambil dari laporan mana? kalau ada telur biar le detail sikit..masalah puak2 umngok ni tau cakap je..tp tin kosong..nak sedapkan hati MO1 je..apa yang Mr J buat bukan pertahankan umngok tp pertahankan MO1 semata2..tak rosak pun malaysia kalau MO1 lepas jawatan..tak hilang pun melayu kalau MO1 letak jawatan..tapi kalau MO1 masih jadi PM, tah le duit syarikat dana awam mana lagi dia akan gunakan untuk kaburi mata Mr J dan hamba2 abdi dia iaitu ahli2 umngok yang masih sayangkan raja kleptokrasi tu..hilang sorang melayu tak menghilangkan bangsa melayu di dunia ini..kesian Mr J ni..keliru antara parti, negara dan individu..

      EX umno JERAI

      Delete
    3. Macy, takat persepsi tiada penghujungnya. Kita boleh bayangkan apa apa saja yg kita suka bila kita tolak maklumat. Zaman TDM kroni dibantu dgn harta rakyat. Zaman DSN harta rakyat dipulangkan kepada mereka yg perlu menerusi BR1M. Dlm pada kita taruh keyakinan buta pada Pakatan tahukah Macy apa PH akan buat? PM pun tak settle. Nak umum TDM tapi dipertikai oleh parti lain. Polisi langsung tak nampak batang hidung. Kerajaan Penang dan Selangor kini dibawah kontroversi rasuah yg parah. Apakah pakatan caca marba yg tiada halatuju dan pimpinan akan buat untuk negara?

      Delete
    4. EX UMNO JERAI. Nampak sangat kedangkalan kau ni memang kronik.

      Google jer segala maklumat dihujung jari, bukan mcm zaman TUN semuanya di sapu bawah carpet.
      Beratus billions yang dah disapu ole TUN, anak2, saudara mara, kroni tu belum kita tengok berapa agaknya TUN HASMAH ada.

      Jangan dingat orang pendiam tak berbahaya, TUN HASMAH tu lagi berbahaya dari ROSMAH. Nampak tak betapa ingin menutup kekurangandiri tak bertudung senang sahaja kesalahan dicampak kepada TUN M.

      Delete
    5. Cencaluk Basi
      Madam 'J'

      KERUGIAN FOREX:

      Mahathir - RM30 bilyon
      Najib - RM160 bilyon (Dlm laporan Bank Negara, tapi tak diumumkan kpd umum)

      RCI Forex bakal memakan diri Najib.
      Ibarat Najib telah menggali kubur sendiri.

      Itulah padahnya bila berhati kaudu dgn nawaitu dengki & menipu.

      Tahniah Najib kerana usaha kamu itu akhirnya telah mendedahkan kerugian sebenar Bank Negara yg kami rakyat tidak ketahui.....!!

      Delete
  5. Yg dlm dewam saja sokong.yg luar dewan,yg perhati melalui siaran tv,lamgsung tak GAH dengan pau umno tu...ya,tunggu pru14.bising bising komen buat susah je...

    ReplyDelete
  6. Tak payah nak tunjuk baik ler kluang selama ini siapa yang selalu membantai pihak musuh dalam mesyuarat parti dlm perhimpunan parti mahupun perhimpunan jalanan kalau bukan pihak pembangkang.

    Sepuluh fitnah pembangkang najib hanya jawab satu sahaja bagi memadamkan semua kekeliruaan tapi apa yang pembangkang buat ? Terjawab sepuluh fitnah dan dah tak ada isu mereka tabur pula 20 persepsi memburukkan kerajaan.

    So di sini siapa berada di tahap paling busuk, hina dan tidak ad adab pembangkan mengupah RBA membusukkan setiap ahli pembangkang sendiri jika tak bersefahaman menggunakan samseng menakutkan mereka dimana tahap pembangkan kalau bukan tahap sampah, air basuhan jamban atau bak kata orang lebih hina dari anjing.

    Tolong ler jgn berlagak pandai tapi hati penuh dengan duata, pembohongan dan kebodohan. PPBM taka akan ke mana DAP sendiri akan menanam PPBM kelak tengoklah... Mukriz tak ada ketokohan sebagai pemimpin, kalau keluarga sendiri dia tak boleh nak kawal.

    ReplyDelete
  7. Saudara KLUANG, hanya satu soalan yang nak saya tanyakan...

    Apakah TUAN boleh menerimajika seorang LELAKI BUDIMAN yang pernah menghina BAPA tuan sebagai Bapa ayam yang menjual IBU tuan sebagai pelacur dan kemudiannya terhasil lah tuan sebagai anak luar nikah untuk mengahwini anaknya.

    Begitulah persoalan yg bermain difikiran RAKYAT MALAYSIA masuk akal kah SEORANG BEKAS PERDANA MENTERI boleh berpelukkan dengan musuhnya yang mana 22 tahun sentiasa mencari keburukan, menghina malah memaki hamun dan memperlekehkan nya dan bagaimana pula seorang bekas perdana menteri dan keluarganya yang telah dimalukan oleh TUN yang mana sepelosok dunia tahu bagaimana game yang berlaku antara TUN dan ANWAR. Manakala bagaiman mereka semua diatas boleh berpelukan bersama MAT SABU yang selama ini memburukkan dan membusukkan mereka semua tak kira TUN, ANWR, LKS dan juga ramai lagi denga. Gelaran berbagai yang memalukan oleh Mat Sabu.

    Tolong jawab TUAN KLUANG yang bijaksana atau OTTHMAN, mahupun EX UMNO JERAI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I have said it many times before and i'm saying this again! Pru kali ni bukan nya berkenaan siapa didlm pakatan dan siapa yg akan jadi peneraju utama, tetapi adalah kebangkitan majoriti rakyat yg tertekan dan terkesan dgn segala tindak tanduk najib yg terang terangan menzalimi mereka dgn pelbagai masalah yg berkait dgn kos sara hidup terutamanya gst dan penghapusan subsidi diantaranya.

      Mereka mereka dulu yg bermusuhan, telah melupakan sengketa mereka kerana adanya keperluan yg lebih besar dari kepentingan diri mereka sendiri!

      Mereka sggup berdamai kerana mereka tahu najib sedang membawa malaysia kearah kemusnahan dan kebinasaan. Dan perlu diingatkan, mereka bukanlah pemain utama, tetapi kali ini rakyat adalah pemain utama. Tanpa mereka, rakyat tetap akan mara kedepan dan menggunakan kuasa undi mereka utk mendapatkan kembali apa yg dirampas dari mereka oleh najib.

      Kali ini najib bukan berhadapan dgn Tun, atau anwar atau lks, tapi najib berhadapan dgn rakyat!

      Delete
    2. Berteritip rakyat malaysia keluar masuk airport. Ok.. ok jer lagi rakyat kluang berbelanja di econsave / aeon big.... tak perlu nak fusion2 sangat makanan tu... tak perlu nak mahal sangat selipar jepun tu ... nak cap gajah cap buaya sekerat bagai.... tak payah nak bertas tangan cop kereta kuda lah bagai atau nama coach keretapi... ikut stail org kampung fan sebahagian orang bandar yg sedar diri.... yang banyak komplen ni jenis yang rasa tersepit sebab nak maintain lifestyle.... rasa tersepit nak makan... tersepit nak bergaya dan tersepit nak berjalan2. Kalau kalau ada yg senada ngan mereka ni hanya sekadar melayan2 jer... kat peti undi... segalanya adalah rahsia. Tak logik kalau nak kata rakyat malaysia fak bijak langsung untuk menilai siapa yang layak menjadi kerajaan. .

      Delete
    3. Rakyat bawahan mengeluh x mcm artis mengeluh, ramai yg beri perhatian! Rakyat kena jugak berbelanja pergi econsave ke giant ke, sbb memenuhi keperluan. Business as usual la wakk! Tapi kalau dulu boleh menabung, skang ni cukup bulan tinggal hampas, x ada tabungan! Kereta kena jugak bawak utk urusan kerja! Wak ni... dunia x akan stand still sbb tekanan kos sara hidup..life goes on. Keperitan x akan nampak kat jalan raya atau shopping mall la wakk! Tapi yg menanggungnya mungkin x dpt tidur memikirkan keperluan anak anak sekolah yg perlu dipenuhi, bill2 yg tertunggak dan juga mungkin bahagian ibu bapa dikampung yg terpaksa dipotong. Ini yg dikeluh kesahkan oleh rakyat! Kalau dok kat atas tu, mana nak dengar benda2 ni semua. Nampak semua elok jer. Tapi realitinya adalah berbeza!

      Delete
    4. suharli, kekadang macam penat dan letih untuk menyampaikan maklumat kepada makhluk yang sengaja membebalkan diri dan menguncupkan otak. tapi menyebarkan kebenaran dan menyampaikan yang hak perlu jugak dilaksanakan. kesah berduyun-duyun rakyat yang dikatakan ikat perut dan hampir kebulur 'menyerang' aeon big, ikea, lot 10 dan sebagainya, berbondong-bondong memenuhi airport untuk melancong bila musim cuti tidak sampai kepada makluman mereka, jadi kita sampaikan. pendatang2 asing yang sanggup mati menyeberang lautan demi mencari kerja di malaysia mereka tidak tahu, yang mereka tahu rakyat malaysia tidak punya pekerjaan kerana kerja kosong di malaysia sudah tepu. mereka juga pastinya tidak tahu bahawa ada di antara pendatang2 asing itu berkelulusan degree tetapi redha dengan pekerjaan buruh di malaysia sedangkan rakyat malaysia yang berkelulusan pmrpun klim pegawai bank, pegawai bertali leher! mereka sangat berasa pelik jika rakyat malaysia lulusan degree bekerja di ladang kambing atau memelihara ayam!. bagaimanapun tahniah kepada lulusan2 ijazah rakyat malaysia yang tak sudi merintih-rintih menyalahkan orang lain kerana tiada disediakan pekerjaan tetapi berusaha 'mencipta pekerjaan' hasil ilmu yang diperolehi di menara gading.

      Delete
    5. Betul usin geli lak aku dengar orang yang menjual maruah diri untuk kuasa dikatakan pemimpin sejati.

      Delete
    6. Apa si usin penjilat najib ni melalut.

      Tolong sampaikan kebenaran.
      2.6B dlm akaun najib benar atau fitnah?

      Delete
    7. Salam 6:36 AM....

      Pencacai Najib memang melalut-mengarut tanpa mengetahu fakta sebenar. Mari kita lontarkan kpd mereka siapa yg menyebabkan kerugian terbesar berdasarkan fakta berikut...

      KERUGIAN FOREX:

      Mahathir - RM30 bilyon
      Najib - RM160 bilyon (Dlm laporan Bank Negara, tapi tak diumumkan kpd umum)

      RCI Forex bakal memakan diri Najib.
      Ibarat Najib telah menggali kubur sendiri.

      Itulah padahnya bila berhati kaudu dgn nawaitu dengki & menipu, bak pepatah lama mengatakan,

      Paku Dulang paku serpih
      Mengata orang dia yg lebih

      Mari kita ucapkan syabas & tahniah kpd Najib kerana telah berusaha mati-matian yg akhirnya telah mendedahkan kerugian sebenar Bank Negara yg selama ini kita rakyat tidak ketahui.

      PADAN MUKA NAJIB.....!!

      Delete
    8. Mangkuk ayun betul bila masa pulak NAJIB terlibat dlm kerugian FOREX. Bukan ke Lagenda 22 tahun yang main magical sampai boleh lesap terus 30 billion.

      Mana datangnya 160 billion siap kata bank negara tak UMUM....

      Mana buktinya...?
      Bila agaknya najib terlibat dlm FOREX ... ?

      Memang kaki auta dasat pembangkang kaki putar, kaki jubor, kaki bau ...*****, dasar kaki perompak, kaki botol dan macam2 kaki dari kepala hingga kaki berputar sampai isu FOREX pun boleh lari FAKTA

      Delete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Dimanakah harga diri dan maruah mereka semua diatas setelah mereka pernah meludah, mengkahak ke muka satu sama lain dan kini boleh masing2 jilat balik ludah dan kahak di muka musuh mereka semata2 untuk kuasa dan menaikkan kroni masing2

    TUN Cuba menaikkan MUKHRIZ
    LKS cuba menaikkan LGE.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cencaluk bercakap pasal maruah??? Dimata rakyat, mereka mereka ini adalh pemimpin sebenar kerana sanggup utk melupakan pasal maruah mereka dan berbaik sesama mereka demi utk menyelamatkan malaysia yg teruk tercalar dimata dunia! Org yg tiada maruah dan harga diri adalah org yg sanggup dicela dan diperlekehkan dimata dunia dgn skandal klepto yg terbesar abad ini! Tidak berani mengambil apa apa tindakan utk membersihkan nama beliau dan sanggup pula pergi menyembah bapak zionis dgn membawa ufti di kala pemimpin islam lain seluruh dunia cuba utk mejarakkan diri mereka!

      Suratkabar utama seluruh dunia memperkatakan tentang malaysia, tetapi atas alasan yg memalukan!

      Delete
    2. lawak macy jadi pelapor isi hati pemimpin sekongkolannya. selama lebih 22 tahun tidak pernahpun ungkapkan kebaikan musuh politik selain cercaan, hinaan malah ada yang disumbatkan dalam tahanan politik, tiba2 mengatakan bahawa kerja2 mencerca sebelum ini seolah satu pujian pulak. yang dituduhnya sebagai peliwat dan terkini sebagai pexxxxxp lelaki lain yang disebutnya sebagai tidak layak jadi pm tiba2 diangkat menjadi hero, malah disolat hajatkan agar dikeluarkan dari penjara! tonggeng terbalik kata2 dan tuduhan tetapi tidak pernah disertai dengan permohonan maaf adakah layak mendapat pengikhtirafan bermaruah? susah nak cakap tapi kalaulah aku boleh paksakan diri aku memberinya pengikhtirafan! hahahaha

      selamatkan malaysia konon, selamatkan dari siapa ntah? mungkin pengguna2 jalanraya dan lebuhraya dengan deretan kereta mahal boleh jawab bahawa mereka miskin papa kedana. meraka lebih kaya dahulu dan kini menjadi papa kedana.

      Delete
    3. Geli hati bila orang yang merompak 31 billion dikatakan pemimpin sejati, orang yang beli banglo terlajak murah pejuang rakyat, orang yang banyak skandal wali masyarakat banyak kes kita tunggu video apa Jamal nak kuarkan.

      Delete
    4. Betullah apa yang dikatakan pembanggang menghadapi sindrom penafian. Dimatan mereka semua pemimpin mereka tyhan maklaikat tak ada dosa tak ada noda walaupun mereka yang memuja hanya makan tulan yang dicampak setelah isi diratah oleh pemimpin mereka. Memang sebijik mcm anjing kurap tak kesah dapat tulang dah cukup puas hati, kalau dat sisa isi lagi ler terlena.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Cencaluk Basi...

      KERUGIAN FOREX:

      Mahathir - RM30 bilyon
      Najib - RM160 bilyon (Dlm laporan Bank Negara, tapi tak diumumkan kpd umum)

      RCI Forex bakal memakan diri Najib.
      Ibarat Najib telah menggali kubur sendiri.

      Itulah padahnya bila berhati kaudu dgn nawaitu dengki & menipu.

      Tahniah Najib kerana usaha kamu itu akhirnya telah mendedahkan kerugian sebenar Bank Negara yg kami rakyat tidak ketahui.....!!

      Delete
  10. Meroyan lah setiap hari dg topik topik berlainan KD ooiii!. Pembahas pembahas tetap diruang ini orang yg sama je pun tak mewakili majoriti.
    Yang majoriti kat luar sana tak terkesan pun.

    ReplyDelete
  11. Masalah sebenarnya benda2 macam nilah...- 12/jangan-harap-ph-pertahan-islam.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://theunspinners.blogspot.my/2017/12/jangan-harap-ph-pertahan-islam.html?m=1

      Delete
    2. Suharli Main Terop.....

      Cencaluk Basi...

      KERUGIAN FOREX:

      Mahathir - RM30 bilyon
      Najib - RM160 bilyon (Dlm laporan Bank Negara, tapi tak diumumkan kpd umum)

      RCI Forex bakal memakan diri Najib.
      Ibarat Najib telah menggali kubur sendiri.

      Itulah padahnya bila berhati kaudu dgn nawaitu dengki & menipu.

      Tahniah Najib kerana usaha kamu itu akhirnya telah mendedahkan kerugian sebenar Bank Negara yg kami rakyat tidak ketahui.....!!

      Delete
  12. BILA BUAT PANTUN
    'HANYA 12 EKOR AJER YG DATANG PARTI CAP MUNGE'

    KLUENGMEN TERUS SENTAP DAN.DELETE....

    KIKIKIKIKI...

    ARE YOU OK KLUENGMEN...?


    KIKIKIKIKKI....

    ReplyDelete
  13. Yang nak ditegur, pemimpin yang zalim?
    Yang ada kuasa pemerintahan?
    Yang boleh buat keputusan, dasar dan polisi?
    Negara di tangan mereka, salah urus, hancur..

    Tetapi kalau kerajaan bagus, pertahankan secara fakta...bukan puji sembrono hingga yang kena puji jadi bongkak.

    Lebih pelik yang kau kutuk pemnangkang tu buat apa, bukan meteka yg buat keputusan

    ReplyDelete
  14. Seperti yang kita tahu, beberapa artis telah mmgeluarkan pendapat mereka bukan atas dasar berpihak kepada parti tetapi dikritik hebat oleh pemimpin umno, over heated.

    Artis mempunyai sejumlah follower yang besar dan majoriti sudah tentu bersetuju dengan idola mereka.

    Oleh itu kalau setakat kd, usin, cincaluk, tempoyak, suharli soursoup, anon dan lain² di sini yang bagi pendapat, berapa ekor sangatlah follower kau orang..

    Komen sekadar tunjuk bodoh.

    ReplyDelete
  15. Pengikut artis ni ... grn Y Z X generasi yg tak pandai menilai... selalu di buai emosi... tak stabil pendirian... dapat olak prmbangjang yg jenus tak ade pendirian ... ini cabaran yg kjaan kena atasi secara tuntas dan koherent...

    ReplyDelete
  16. Cencaluk...Usin...Suharli..Mr J...semua2 nie species bebal...24 jam menepek tak penat2 mau cover LANUN BUGIS...termasuk LANUN2 MELAYU, JAWA, MAMAK dan yg seangkatan dengannya. Kalau kita kata lanun maksud kita yg species lanun tapi species bebal ni akan cakap apasal tuduh semua BUGIS, MELAYU, JAWA dan MAMAK sebagai lanun semata2 bangsa2 lanun nie sama mcm yg BUKAN LANUN. Sama la mcm UMNO...dah jadi PARTI BEBAL sebab kita kata asal2 Najib samun duit...menteri2 samun duit mcm kt Sabah tu...atau Ketua2 Bahagian samun duit mcm kes FGV, MARA etc tapi satu UMNO terasa kita tuduh mencuri. Punya la BEBAL nak paham sampai menepek kt blog2 org kata Najib tak salah...apasal hina BUGIS dan seterusnya kasi konar baring pergi ke isu2 lama forex la..PERWAJA la..PROTON la...semata2 nak kata mcm la si polan tu tak buat menda yg sama. Siap kata ada bukti tapi bila buat RCI kantoi terus.

    Kesimpulan: UNDI UMNO makna kita bebal sebab tak reti beza parti BEBAL dgn parti yg benar mahukan perubahan. Cuma org BEBAL jer yg akan pangkah BN...kita akan lihat berapa ribu kt Malaysia nie yg masuk kategori BEBAL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati dah hitam.... habis semua kaum kau ak seranah.... kenapa kau keturunan Cindian ker? Dlam blog KD ni ada berapa kerat jer pun.... org yg sama menepek. Pigidah...... hari2 ratib dan zikir najib mencuri....

      Delete
  17. Kalau kau kata UMNO banggang suka hati kau ler.

    Ada mamak lanun 31 billion bagi lebuhraya percuma, mrt , lrt dan komuter dan tak lama lagi ecrl moden, aku bukannya banggang tapi aku bangga yang banggang nak mampus kau dah tak ada isu tu yang meraban sampai tersasul MAMAK... Jangan nanti dedak kau kena cantas ngan MAMAK KUTTY baru berasap telinga kau.

    Berdebat ler ngan fakta bukan auta mana dia bukti 1MDB mana dia bukti kes SRC mana dia bukti najib SAKAU duit rakyat. Yang aku nampak sekarang tembelang TOREF siap dengan saksi dan bukti tak lama lagi akan berada di tangan rakyat tu yang tak lena tidur TUN MAMAK KERALA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooi cencaluk...kau percaya 2.6 billion tu derma??? Saja nak nengok kau bebal ke dok...

      Delete
    2. Cencaluk cakap: "Berdebat ler ngan fakta bukan auta mana dia bukti 1MDB mana dia bukti kes SRC mana dia bukti najib SAKAU duit rakyat. Yang aku nampak sekarang tembelang TOREF siap dengan saksi dan bukti tak lama lagi akan berada di tangan rakyat tu yang tak lena tidur TUN MAMAK KERALA."

      Aku cakap: BEBAL rupanya kau sampai buta mata buta hati pasal konsep money trail dlm mana2 siasatan sahih isu 1MDB dan SRC. Kau ingat najib berak duit ke? Ke kau percaya auta najib pasal derma arab? Mana datang duit billion2 tu tetiba landing masuk akaun najib? Jgn la telan bulat2 "siasatan" Apandi yg dok kata tak salah apa2 dan tanya la apasal dokumen siasatan diOSAkan, nape Ghani Patail ke tendang...banyak oi menda yg mengarut nie berlaku semasa siasatan. Last sekali polis kata siasatan masih diteruskan...SPRM kata tak siasat sebab polis tgh siasat...Apandi pulak kata SPRM kena stop siasatan. Pendekata serba serbi mcm MENGARUT!

      Delete
    3. Hahahah.... Hahhaha..... Nampak sesangat kebangangan kau ni, aku typo TOREF (FOREX) pun kau tiru bulat2 apa bendanya TOREF takkan kau sendiri tak boleh fikir..?

      Nampak sanggat kebanggangan kau ni ikut membabi buta taknsiasat dan tak srlidik banggang mcm mangkuk ayun bertingkat. Kau ni...

      Bukti PEMBANGGANG ni bukannya pandai, bijak tapi PAK TURUT tak tau isu dan tak tau fakta. Nak buktintentang FOREX, PROTON, PERWAJA atau pun 1 mdb google ler banggang takkan nak disuap tu yang hati buta, otak benggap kalau kata bodoh marah tapi isu apa pun tak tau.

      TOREF .... Isu apa pu agaknya..... Hahaha hahaha..... Memang pembanggang ni pakt turut typo pun diingat ISU ....

      Delete
    4. Sekarang baru saya tahu mengapa semasa kecil dan masih belajar, ibu saya melarang saya memakan CENCALUK katanya boleh membuatkan OTAK LEMBAB dan payah mengingat pelajaran. SIAN BANI MANANG. OOOOOO HAH

      Delete