Sunday, December 17, 2017

YES SAYA MAHU JADI PM. !!!

Sepatutnya itulah jawapan yang paling tepat untuk umno dan pas.






Tahu kenapa saya mahu jadi PM (?)
Sebab saya tengok kamu Melayu dan Islam tidak langsung mencontohi nabi kamu walaupun kamu mengaku kamu Islam.

Kenapa saya mahu jadi PM (?)
Selamatkan Malaysia dari regim zalimi rakyat dan keleptokrasi.

Kenapa saya mahu jadi PM (?)
Rakyat rasa terhina, cukuplah pertama kali dan terakhir Malaysia ada PM Keleptokrasi 

Kenapa saya mahu jadi PM (?)
Untuk menyekat penjualan fahaman ugama yang sempit dan perkauman yang terdesak lagi hipokrik sedangkan kamu lah yang wajib berdakwah dengan akhlak Islam dan Melayu kepada kami.

Tahu kenapa saya mahu jadi PM (?)
Sebab saya tahu kamu terdesak undi Melayu.

Tahu kenapa saya mahu jadi PM (?)
Melayu bukan umno dan umno bukan Melayu.
Islam bukan pas dan pas bukan Islam.

Tahu kenapa saya mahu jadi PM (?)
Sebab itulah doa kamu setiap hari di hadapan saki baki penyokong bangang kamu.

Tahu kenapa saya mahu jadi PM (?)
Untuk melihat sejauh mana kamu berbohong dan berbohong.

Tahu kenapa saya mahu jadi PM (?)
Sebab saya tidak pernah terpalit sekalipun dengan korup.

Tahu kenapa saya mahu jadi PM (?)
Untuk penjarakan kamu samada lobai atau tidak.

Tahu kenapa saya mahu jadi PM (?)
Sekadar untuk menyatakan rakyat bukan lagi bangang untuk mempercayai segala pembohongan regim kamu.



# Isu tuduhan Lim Kit Siang akan jadi PM atau ada keingInan menjadi PM sudah ribuan kali dijawab, mustahil dalam sinerio politik sekarang dan terdekat.
Malangnya si bangang @ slow learner masih bermain dengan isu basi yang sama.
Ahli² yang celik sudah tidak mahu lagi mempertahan Pemimpin dan Menteri maharaja lawak dan pasola.



19 comments:

  1. Meroyan tak tentu pasal, cakap sorang sorang... kihh.... kihh.... kihh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu ketawakan orang. Kamulah manusia yang hidup penuh sandiwara dan hipokrit

      Delete
  2. Anon 10:17, seperti dijangka adalah saki baki bangang yang dimaksudkan pada tulisan di atas.

    Mereka muncul mempamirkan kebodohan bertingkat mereka sendiri.

    Tanpa mereka tulisan di atas tidak ujud.

    ReplyDelete
  3. 10:17 betui kata kamu tu, depa dah sentap nih, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora 10:17 & 10:33 cakap sorang-sorang, tak terdaya nak tonjol jelmakan diri jadi 'Cencaluk Basi'. Suharli Main Terop'. 'Teran Berakla', 'Gengnam Najib', 'Paul Bagero' dan bermacam-macam samaran karut-badutnya.

      Delete
    2. Othaman, muhasabahlah aqidah. Cinta dan sokong kafir musuh Islam. Benci dan hina ulama' yg hendak martabatkan Islam. Apakah Syaitan tutup pandangan kita hingga kita tak nampak kemungkaran ini?

      Delete
    3. Sama sekali saya tidak akan rela mendukung pemimpin yang khianat, yg tak ada jati diri sampai2.....

      - bersekutu dgn Yahudi Zionist untuk mendapatkan hutang riba,

      - membebankan rakyat dgn gst, menghapuskan sabsidi untuk membayar bunga 10% hutang riba,

      - membodek & menjilat semua presiden Amerika yg terang2 anti Islam,

      - bersekongkol dgn China Komunis yg jelas membunuh & menindas kaum Islam di negaranya,

      - mengongkosi, menggadai, menjual, menyerah pangkalan tentera laut, aset & tanah pusaka bangsa kpd China Komunis untuk keuntungan peribadi.

      Delete
    4. Mari kita tengok betapa munafiknya pemimpin keagungan kamu itu, J.

      "“Setiap sumbangan yang ingin diberikan kepada mana-mana parti politik samaada di peringkat pusat mahupun negeri, hendaklah disalurkan melalui akaun rasmi parti. Ini bagi mengelakkan ahli-ahli politik menyalahgunakan nama parti untuk meminta atau menerima apa-apa sumbangan yang kemudiannya diselewengkan untuk kepentingan persendirian. Setiap sumbangan yang dihulurkan perlulah dikemukakan resit penerimaan dan dimasukkan dalam akaun parti. Menerusi rekod penerimaan yang teratur ia boleh diaudit pada tiap-tiap akhir tahun kewangan. Kerajaan percaya inisiatif seumpama ini akan mengelakkan sebarang bentuk perbuatan rasuah dan penyelewengan..” (Najib Razak, 27 February 2012).

      "Tidak kira ianya wang RM42 juta atau RM2,600 juta, tidak kira ianya duit untuk dana politik dan pilihanraya atau ‘derma’ untuk kepentingan parti, jika wang tersebut masuk ke dalam bank akaun peribadi dan tidak masuk ke dalam akaun rasmi parti, Najib Razak berkata ianya akan mengalakkan rasuah dan penyelewengan".

      Sehingga kini, kita semua tidak tahu secara terperinci untuk apa dan ke mana setiap sen dari wang berbillion tersebut telah dibelanjakan. Najib Razak diam membisu dan sentiasa menyorok dari memberi rekod penerimaan dan perbelanjaan sebagai bukti bahawa beliau tidak menggunakan wang tersebut untuk tujuan peribadi.

      Tidakkah itu jelas Najib seorang hipokrit yg khianat pada Agama, Bangsa & Negara.........???

      Delete
    5. Othaman, macam macam alasan kita akan cari untuk menegak kebatilan. Untuk makluman DSN cerita undang undang baru yg hendak dibentang di Parlimen yg akan selia urus dan beri ketelusan dana politik. Tiada kelulusan undang undang itu lagi. Pembangkang pun takut undang undang tersebut - dana politik mereka akan terdedah. Patut ini menjadi manifesto politik mereka untuk laksanakannya kalau ikhlas.
      Macam manapun Othaman pusing sokong musuh Islam sebagai pemimpin tetap haram. Tambah nak gantikan pimpinan Islam dgn pemimpin kafir.

      Delete
    6. kerajaan tolak tindakan kerajaan yang menyusahkan rakyat. kerajaan tipu rakyat dengan mengatakan bahawa pegawai kerajaan salah faham, tapi kerajaan dah cakap dalam parlimen. kerajaan ditipu dalam kabinet kayu oleh menteri kerajaan walhal telah dimaklumkan dalam parlimen. maka kerajaan inikah yang ingin kita kekalkan untuk 5 tahun lagi? selagi mr j dapat auta dan pusing fakta, tak boleh nak ubah fakta sedia ada terhadap kerajaan.
      sendiwara terbaru menunjukkan bahawa kehilangan wang beribu juta tak mustahil kerana kerajaan tipu kerajaan dan kabinet kayu tak mampu menjalankan tugas melainkan menjilat sahaja.

      Delete
  4. Kenapa saya mahu jadi PM. Pasal lepas ini dapat tUbuhkan RCI bagi menyiasat penyelewengan FELDA, TABUNG HAJI, FELCRA, MARA, terbaru IMAMS. Dapat MENYIASAT, Agensi Penyiasat seperti PDRM, SPRM dan beberapa Kementerian seperti Kementerian Kewangan, Kementerian Belia dan Sukan, Kementerian Kebudayaan Kesenian dan Pelancongan, Kementerian Komunikasi dan Multimedia dan banyak lagi yang menjadi ALAT kerajaan PIMPINAN sekarang. Masa tu bolehlah kita tengok NAK KETAWA ATAU NAK TERIAK. HUAAAAAAAA HUAAAA OSIU OH KAMANANG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sis.

      Kenapa tak nak kekal dalam nama? Kan lebih mudah dikenal.

      Taknak nama betul gunalah nama samaran..

      Jane Dow ke misalnya.. Hahaha.. Jangan Doe sudah.. Dah diambil.

      Delete
    2. Sis, Selangor dan Penang dah diperintah Pakatoon 9 tahun. Sehingga hari ini berapa banyak penyelewengan BN dapat didedah? Bahkan Pakatan sendiri kini terbabit rasuah dlm kedua negeri itu. 1MDB dan disiasat PAC dan banyak negara lain. Sampai kini tiada kesalahan DSN ditemui. Jangan jadi mangsa fitnah Rafizi. Berapa ramai yg hilang giliran Haji angkaranya. Harap dah sedar. Jangan di akhirat baru sedar kita ikut jln fitnahnya yg hanya bawa ke jurang api.

      Delete
    3. auta mr j, auta jangan kata fakta. tak sebut pun dsn, tapi mo1 disebut. anak tiri disebut namanya. kawan baik anak bergambar bersama atas kapal layar, disebut. auta mr j, auta. selagi boleh auta, kasi auta lagi.
      rafizi pun kita tunggu juga autanya. ada auta dan ada fakta. autanya berkaitan felda ternampak fakta, tapi felda balas kasi fakta, kita tunggu pulak auta rafizi seterusnya. auta pasal anak beranak, rafizi dah ngaku auta, tapi fakta yang lain masih kukuh. kasi fakta mr j, bukan auta.

      Delete
  5. Kasihan Najib dan macai2nya, punya desperate meneran nak kasi orang percaya kalau PH menang nanti LKS jadi PM. Teran mereka dah masuk tahap gaban. Rasanya kalau sembelit pun boleh terpelanting keluar benda keras yang diteran tu.

    Tun M dah cakap LKS takkan jadi PM.
    LKS pun dah cakap dia takkan jadi PM.
    Kesemua dalam PH pun dah cakap LKS takkan jadi PM.

    Hanya UmNo yang terdesak kata LKS akan jadi PM.

    Si Tunku Aziz gila dedak tu pun sampai muncul dalam TV3 mendesak LKS jawab isu dia nak jadi PM, pqdahal tuduhan LKS nak jadi PM tu pun mai daripada geng dedak jugak.

    Sendiri tuduh, sendiri desak orang suruh jawab.

    Begitulah desperatenya UmNo mainkan isu perkauman sempit.

    By d way, semalam saya nampak seekor lembu melompat ke atas bulan. Percayalah cakap saya.. Percayalah.. Percayalah..

    Kuang kuang kuang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengarlah Tunku, JD. Beliau dulu macam JD - terlampau percaya kafir musuh Islam itu sebagai baik dan bersih. Pengalamannya sebagai VP DAP membuat beliau faham bahwa DAP adalah parti rasis Cina yg bermusuh dgn Melayu dan Islam. Mereka dahagakan kuasa politik negara. Kalau boleh nak terus jadi PM dan kalau belum boleh melalui proxy Melayu. Strategi mereka satukan Cina dan pecahkan Melayu. Mereka berjaya satukan Cina dan juga pecahkan sebahagian Melayu. Parti PAN adalah hasil ternakan DAP. Begitu juga PPBM adalah ilham mereka. Dulu benci dan menentang TDM masa dlm kerajaan dan kini berubah cinta pula dgn tiba tiba. Malang umat Melayu Islam bercakaran sama sendiri. Lebih malang mereka yg dibutakan hasutan hingga boleh tak nampak perkara yg nyata ini. Begitulah manusia apabila nafsu kuasai akal. Macam Firaun yg walau jelas nampak mukjizat Laut Merah terbelah bagaikan gunung tingginya masih tetap ingkar dan kejar Musa as. Hinggalah bila lautan itu kembali menutupi dasarnya dan tenggelamkan Firaun dan pengikutnya. Baru Firaun sedar namun kesedaran ketika sakarat tiada apa apa faedahnya.

      Delete
    2. Kita kalau nak percaya cakap seseorang, kena tengok dulu sumbangannya kepada rakyat.

      Tunku Aziz tu siapa? Makhluk dari dari mana?

      Tak ada siapapun akan percaya pada DAP, banyak sebab...tetapi Al Quran memberi garis panduan yang amat tepat..jangan berleihan menuduh dan zalim apatah prasangka buruk sedang mereka didepan mata dan dapat dikawal.

      Bodoh sangatkah kita membiarkan lim kit siang menjadi PM tetapi untuk menghalangnya bukannya dengan cara mengekalkan umno dan penyamun.

      Umno kena dikalahkan dan DAP kekal rakan kuasa dalam PH selagi dia mwnghormati perlembagaan.

      Umno jangan temberang lebih.

      Delete
  6. BANGI, 29 Rabiulawal 1439H, Isnin – Kumpulan pendidik diingatkan supaya tidak memberi sebarang komen keterlaluan sehingga menyentuh sensitiviti kepelbagaian kaum dan agama di negara ini khususnya di laman sosial.

    Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata, sebagai guru mereka perlu menjaga sensitiviti pihak lain sebelum menulis dan menularkan sesuatu.

    “Kalau nak tulis sesuatu dan mahu tularkan ia, jagalah sensitiviti orang lain, jangan kita dianggap sebagai anti kepada sesuatu yang lain, ini akan menyusahkan ramai orang,” katanya seperti dilapor Berita Harian (BH), hari ini.


    Beliau berkata demikian mengulas mengenai tindakan seorang guru di Miri yang memuat naik status menghina umat Islam, ketika memberikan komen berkaitan pengiktirafan Baitulmaqdis oleh Amerika Syarikat (AS) sebagai ibu negara Israel.

    Komen itu mengundang kemarahan pengguna laman sosial sehingga tiga laporan polis telah dibuat terhadap guru berusia 37 tahun itu.

    Mahdzir berkata, beliau sudah membaca laporan terbabit dan mendapati komen guru itu sudah berlebihan.

    “Terserah kepada polis dan Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia untuk melakukan siasatan dan mengambil tindakan,” katanya.

    ReplyDelete
  7. Penang dan Selangor telah diurus dengan baik oleh parti komponen PH. Pendapatan serta reserve kedua-dua negeri telah meningkat dengan ketaranya. Ini membuktikan kemampuan pemimpin kedua negeri yang kompetan dan efektif. Perihal mengapa tidak ada ahli BN yang dibawa ke mahkamah dikedua-dua negeri disebabkan mereka profesional dan lebih mengutamakan agenda memajukan negeri serta taraf hidup rakyat daripada membuang masa berpolitik melalak sana sini macam anjing salak bukit. OSIU OH KAMANANG

    ReplyDelete