Wednesday, November 8, 2017

ANTARA JASA DAN DUSTA

Apa saja yang baik sudah tentu rakyat hargai atas hak dan tanggungjawab sebuah kerajaan yang dipilih dan diamanah oleh rakyat.

Pun pemimpin tidak lakukan secara percuma, dibayar gaji, imbuhan, kemudahan, keistimewaan, insentif, bonus dan lain lain dengan wang rakyat melalui hasil cukai.



Begitu juga jika ada salah silap dan keburukan kenalah juga akur dan terima.

Keburukan tidak boleh dihalalkan atau dimaafkan begitu sahaja, tidak boleh dibayar dengan jasa kerana jasa itu sudah dibayar dengan upah tadi.


Sebelum pru, elok disenaraikan kejayaan najib supaya rakyat sedar dan boleh banding²kan dengan senarai² yang ada pada rakyat, senarai kegagalan.

Daripada sebok dan buang masa menabur fitnah dan dusta terhadap Mahathir, ada lebih baik media umno seperti tv3 dan utusan melapor dan mendedahkan jasa² najib secara berterusan.

16 comments:

  1. Kahkahkah!! Memang pak lawak dia ni! Terdesak sgt lah tu!

    ReplyDelete
  2. Tak de siapa pun yang nak dengar cakap admin ni....sebab kalau disinaraikan pun nanti ade je yang itu tak betul, yang ini tak kena. Semuanya nak ikut selera dia je selera Pakatan Hapraq baru dikira betul.
    Bolayan je lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohon pencerahan.
      Harga minyak naik ni kira jasa baik najib x?
      Xsabar nk war warkan kepada rakyat.

      Yang benar,
      Kepala Bapak UMNO

      Delete
  3. TAK PAYAH LA NAK TUNJUK JASA
    KALAU DIRI SENDIRI MUDAH LUPA
    APA LAH SANGAT JASA YANG ADA
    KRONI ANAK CUCU COMANGO DIA PUJA



    ALAHAIIIII.... BERAMBOSSSS



    KIKIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak kau! Bodoh! Bangang! Wutoh! Kata2 azimat pm najib! Keris mangkok hayun!kikikikikiki

      Delete
  4. Apa jasa najib?
    Tun dulu hapuskan cina komunis..
    Najib bawa masuk semula cina komunis..
    Aku anggap Najib lebih hebat, hidupkan yang sudah mati..

    ReplyDelete
  5. HITUNG JASA YG TAK BERAPA NAK LAKU YAA...!!
    PELIWAT DI PENJARA SKANG DIA JILAT PULA
    TOKONG YG DIHAMBAT SKANG DIA PUJI PUJA
    APALAH SANGAT SI TUA RENTA PUNYA JASA


    KIKIKKIKI.. BERAMBOSSSS



    UBAH DAN BERENANG....


    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
  6. Nak bwrdusta dan padamkan jasa Tun susah le sikit..

    Kalau bukan pandangan jauh Tun, hari inu rakyat masih guna "surat layang" untuk berpolitik..

    Tanpa internet, kita tak kenal ali baba, tak kenal kassim baba penyamun.

    ReplyDelete
  7. Minyak naik lagi! Yahooooo! terimakasih najib kerana mendegar denyut nadi rakyat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alah sikit je tu. Kalau nak murah isi saja minyak tu di Singapura, Thailand atau Indonesia.

      Delete
  8. Salam. Terpaksa pulas tengkok rakyat . Kalau tak mana nak cekau duit untuk tampung budget deficit LEBIH 40 billion tu. Itulah tanda Najib balas budi cukong China yang datang untuk buat projek direct nego.

    ReplyDelete
  9. Nuarmusa ni bukannya apa, cuma nak balas balik jasa najib kerana melupakan kes2 lamanya di mara.... Kalau najib kata KEPALA BAPAK KAU, sekarang aku kata KEPALA HOTAK KAU.

    ReplyDelete
  10. SETAKAT PALA BAPAK APE DER HAL...
    PALA BANA LANUN BOGIS LAGI CELUPA....
    PELIK CAP BUNGA BERSEPAH BOGIS BEBAL
    KENA CACI BOGIS MAKIN TERKINJA RIA


    REGE MINYAK IKUT PASARAN SEMASA
    TURUN NAIK PUN BIASA LA ADAT NIAGA
    22 TAHUN KUTY JUBOORI BEEKUASA
    MINYAK NAIK REGE TURUNNYA TIADA


    KIIKIKIKIKIII...

    ReplyDelete
  11. 4000 cytrompah 4 jam, bersenjata A9 pun setakat 822 shj?!.
    Mmg geng tk pass upsr la nmpknya dia org ni. Lgpun Org tgh pun nk sefut sikit, upah kasi poton.Budaya umno la katakan...siapa yg tk tauuu

    ReplyDelete
  12. Pelik le puak ni, kita nak ke depan, yang cerita pasal Tun tu apehal..
    Zaman tun razak orang melayu duduk atas pokok tak mau citer ke..

    Rakyat kritik najib sekarang pasal dia pm, kalau setakat dia berniaga cokodok atau kerja cikgu..rakyat pun tak kenal dia.

    Bila rakyat minta harga petrol yang lwbih rendah, kurangkan gst, ia lebsikan untuk semua, bukan untuk kebaikan PH sahaja..itupun tak reti ke?

    Kalau najib turunkan sedikit gst, bangkrap ke nwgara?

    ReplyDelete