Thursday, November 2, 2017

KALAU TAK BAGI TAK TERIMA RELAX LE...




Masih menekan ambiga untuk memberi lebih maklumat, maklumat apa? Kalau tiada yang menghulur dan tiada yang menyambut, kenapa perlu sawan dengan ambiga...

Zahid perlu tanya najib, adakah ini berlaku?
Jika ada, siapa yang berkemungkinan pecah lubang..

PAS juga tidak perlu sawan..
Saman je Husam untuk tahu lebih cepat siapa sumber mereka..


Semasa soalan 1MDB dikenukakan ke parlimen, Speaker nenegaskan ia tidak boleh dibincang kerana prejudice terhadap mahkamah di amerika ketika DOJ sedang menjalankan pendakwaan sivil..

Apakah ada puak ingin mendahului mahkamah london pula!!!!

Kalau nak cepat tahu, jalan terbaeekk ialah adakan pilihanraya segera, bukan setakat ambiga, ramai lagi yang nak buka cerita...

( ambiga bukanlah sembunyi tangan tetapi siapa yang memberi siapa yang menerima tanpa mengaku - merekalah sembunyi tangan) - tunggulah kalau kalau ambiga berbohong)

# bukankah puak ini selalu berkiblat kepada RPK untuk sumber maklumat.





10 comments:

  1. sampai bila barang 2 keperluan harian nk brenti naik??kenapa mesti naik?siapa plak yg bagi naik? sampai bila nak naik?...boleker umno janji klau menang pru nnti barang harian tak naik??????rakyat pening!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peruntukan-peruntukan dalam bajet 2018 kerajaan prihatin pimpinan Najib yang memberi manafaat kepada:

      1. 112,635 peneroka Felda menerima bantuan insentif khas kerajaan sebanyak RM5,000 setiap peneroka dan tambahan 5 lagi insentif khas.

      2. 6,320,769 orang menerima BRIM mengikut kategori samada RM1,200, RM900 dan RM450.

      3. 58,000 nelayan menerima bantuan sara hidup sebanyak RM300 sebulan semasa musim tengkujuh.

      4. 440,000 pekebun kecil dan penoreh getah menerima Bantuan Musim Tengkujuh RM200 sebulan untuk tempoh tiga bulan mulai November ini hingga Januari 2018.

      5. Peruntukan RM150 juta kepada pesawah padi untuk bantuan RM200 sebulan bagi tempoh tiga bulan sementara menunggu tuaian padi.

      6. 3,200,000 pelajar sekolah rendah dan menengah menerima bantuan persekolahan sebanyak RM100 setiap pelajar.

      7. 1,200,000 penuntut IPT dan tingkatan enam menerima bantuan baucar buku bernilai RM250 setiap penuntut.

      8. Peruntukan RM50 juta untuk program bantuan makanan komuniti kepada 5,000 pelajar Orang Asli.

      9. Bantuan pengajian RM3,000 kepada ibu bapa Orang Asli bagi perbelanjaan persediaan anak-anak ke IPTA.

      10. Bayaran khas RM1,500 setiap orang kepada 1,600,000 penjawat awam. RM1,000 pada Januari 2018 dan RM500 menjelang Hari Raya AidilFitri.

      11. Bayaran khas RM750 setiap orang kepada pesara Kerajaan. RM500 pada Januari 2018 dan RM250 menjelang Hari Raya AidilFitri.

      12. Bayaran khas RM1,500 setiap orang kepada 9,800 Ketua Kampung dan Tok Batin sebagai menghargai bakti mereka. RM1,000 pada Januari 2018 dan RM500 menjelang Hari Raya AidilFitri.

      13. Bayaran khas RM1,500 setiap orang kepada lebih 65,000 imam, bilal, guru KAFA dan guru takmir. RM1,000 pada Januari 2018 dan RM500 menjelang Hari Raya AidilFitri.

      Delete
  2. Tolong tolong tolong
    Sepatah ayat pun jangan percaya kepada mereka ini..

    ReplyDelete
  3. ITU LAH PERANGAI KUTTY SUKA JADI BATU API
    BALING BATU SEMBONYI TANGAN ITU KEJE KUTY
    MINTAK KUTTY KERALA SAMAN SENDIRI 1MDB
    BESEDUP MASUK LAM PERUT TELO KUTY KERALA

    KIKIKIKI... BERAMBOS BARUA SINGAPORK@DAP


    INI KALI....

    ReplyDelete
  4. Menuduh tanpa bukti atau dengan bukti palsu dan rekaan tidak akan membuahkan apa-apa hasil. Malah ia menjadi satu manifestasi bahawa si penuduh mempunyai agenda jahat atau berada di dalam keadaan yang amat terdesak.

    Saman sivil DoJ yang pertama diumumkan pada 20 Julai 2016 selepas prosiding ke atas 1MDB tamat. Ia diumumkan oleh Loretta, bekas Peguam Negara AS yang ditamatkan perkhidmatannya oleh Presiden Trump pada 20 Jan 2017. Kes saman itu menemui jalan mati dengan berakhirnya perkhidmatan Loretta.

    Saman sivil DoJ yang kedua diumumkan pada 15 Jun 2017 oleh Sandra R. Brown. Dia adalah seorang Pemangku Peguam AS bagi Wilayah Tengah California. Tanda-tanda saman tersebut bakal menemui titik noktahnya seperti yang pertama tanpa membuahkan apa-apa hasil sudah kelihatan jelas; apatah lagi Sandra berkemungkinan besar tidak akan disambung perkhidmatannya selepas 20 Jan 2018 nanti. Saman sivil ini dipercayai dibuat berdasarkan kesimpulan macai-macai sendiri yang PRU-14 akan dilangsungkan pada September 2017 tetapi ternyata ianya tersasar.

    Cubalah lagi macai-macai dengan saman sivil DoJ yang ketiga pula!

    Kini yang memburu sudah menjadi binatang buruan. Jejak wang yang digubah tetap menuding ke arah IPIC yang mengadu kehilangan wang. Tunggu saja hasil siasatan jenayah DoJ yang akan mendedahkan siapa sebenarnya dalang-dalang yang menyamun wang IPIC tetapi cuba menyalahkan Najib dan 1MDB.

    Ini ditambah pula dengan perkembangan-perkembangan mutakhir ini yang memihak kepada Najib. Yang benar dan tenang akhirnya akan menang. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  5. Dialog ptg tadi di Warong Ketum pak Seman,Felda Badak

    Senu: Ni hapa pulak kaitan Madey dgn Biga ni.
    Tu laa, Madey ni pun, Baling batu sembunyi tangan .
    Senah: Apa pulak Senu, tak baca habis punya orang !!
    Ini kes Wak Jed tegur Biga sembunyi tangan. Biga ni pun satu, baling batu apa tah, kena pala Wak Jed??

    Ketua Bahagia: ko semua kalo takto hapo, diam sudaa.
    Ini kes Madey baling batu kat Wak Jed.
    Pak Seman: Betul YB. Madey ni pun satu, suka ganggu oerjalanan Parti Karatmat kite.

    Seju, Senah: wuishhhh, jahat madey nehhh.
    Abis , apahal dgn CRB,Biga dan Ed Awang, makamah London apa la tu pulak?
    Keua Bahagia: Ko suma diam2 lah, biar pemimpin yg pikir. Pemimpin al suna jamah tak kan nak buat boh9ng pulak.

    Senu,Senah, Seman: Wuishhhh, yer tak yer lak.

    ReplyDelete
  6. sejak bila kd jd fan ambiga ni? kd kd. ko ni ibarat lalang kerala. hehe

    ReplyDelete
  7. Hek eleh. Dah kantoi, sibuk nak kaver ambiga pulak.
    Kalau ambiga tak buat, kenapa nak cemas? LOL

    Sibuk sangat puak-puak ni nak jadi bodoh ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada siapa nak cover siapa..
      Pendedahan sr, ambiga tidak nafikan..
      Tunggu di mahkamah pendedahan seterusnya..

      Yang puak jahiliyah nak meroyan pehal?

      Delete
  8. Wak Jahid ni faham ka maksud 'baling batu sembunyi tangan' ni?. Macam tak faham je pun...

    'Whistle blower' wak paham ka tak ni wak? Ka wak ingat maksudnya pengadil atas padang?...

    Tak kisahlah apa pun wak, kes dah masuk mahkamah, tunggu je lah saksi yg disebut tu bagi keterangan nanti. Wak ni macam tak sabar je nak tengok Jibby jatuh, nak cepat-cepat suruh Ambiga dedah maklumat sebelum masanya...

    Sabar wak sabar, nanti Jibby jatuh jugak wak, cuma bersedialah untuk ditarik sekali, jatuh bersama-sama Jibby...

    Jibby tumbang bermakna wak pun tumbang gak tau wak.. Kan wak dah berwala sehingga akhir nyawa dengan Jibby.. Sehingga akhir nyawa tu wak, bukan main-main tu. Dah macam perintah taat kepada Allah dan Rasul lah pulak wak letakkan ketaatan wak tu kpd Jibby apabila 'berwala' hingga hujung nyawa. ' wal'ayazubillah.

    Hatta khalifah Abu Bakar r.a. khalifah pertama di dalam Islam, sahabat paling besar tu pun pesan kpd kaum Muslimin selepas ia dibaiah oleh rakyat menyuruh mereka hanya taat kepadanya selagi ia taat kepada Allah, yang bermaksud taat kepada manusia tidak boleh diikat secara total sehingga hujung nyawa, tapi wak tergamak lafazkan wala' hingga hujung nyawa kepada seorang manusia lain...

    Tanpa sedar wak telah meletakkan ketaatan kepada manusia setaraf dengan perintah ketaatan kepada Allah dan Rasul, astaghfirullah al-azim. Apa ni wak...

    Aduuuuh, sedih betul teman memikiokan Madrasah Idrisiah boleh melahirkan seorang manusia macam wak ni...

    Wak tak perlu kalutlah pasal Pok Hadi tu, dia ada bahagian sendiri...

    Yang Wak kata ada IC biru anak lelaki Iskandar Kutty dan rakaman pertemuan dgn Tun tu bila nak dedah wak? Lama dah menunggu ni...

    ReplyDelete