Saturday, November 11, 2017

KEPALA BAPAK KAU - NAJIB, TUN ULAS KAU COW..


Perbezaan negarawan dan orang beriman dengan yang hilang pedoman..




14 comments:

  1. Najib penyamun telah memaki Tun M 'kepala bapak kau' apabila mengulas pasal komen Tun M tntg negara China yang sedang membina negara mereka sendiri di dalam negara kita ini.

    Sama seperti macai A9nya Najib tidak menyangkal pun persoalan yang Tun bangkitkan. Najib seperti juga macainya hanya menjawab tetapi tidak mampu menyangkal.

    Sama seperti macai A9nya Najib hanya menjawab dengan memanggil Tun 'stupid' berulangkali (macai A9 suka panggil orang bengap).

    Lebih dahsyat lagi si Bugis penyamun (bukan semua Bugis adalah penyamun tetapi Najib memang penyamun) ini mengeluarkan kata-kata kesat ke atas Tun M di hadapan perwakilan MCA yang sudah semestinya dari kaum Cina. Mereka hanya ketawa (macai A9 bodoh tak mampu melihat MCA sebenarnya menjadi agen dan broker China Komunis di Malaysia ini).

    Baru seminggu lebih kejadian itu, sekarang Allah telah menunjukkan kebenaran kata-kata Tun M dan kebathilan maki hamun Najib ini apabila berlaku kejadian lebih 50 warga China menyerang polis Malaysia. Langsung tiada hormat kpd anggota keselamatan kita yang sudah tentu rata-ratanya adalah Melayu Muslim.

    Orang harbi tidak tahu menjunjung langit di mana buminya mereka pijak. Kalau nak cari ciri-ciri harbi mereka inilah yang sebenarnya punya ciri harbi berbanding DAP yang membaiah Tun M sebagai pengerusi PH.

    Biarlah mereka bersukaria sementara waktu, sebab tempoh bersukaria mereka itu tetap akan berakhir.

    ReplyDelete
  2. Hah...hah
    Tempoh anganx akan berakhir tak lama lagi...
    Double standard
    Siapa yg mula kutukan...eh saya tak tahu..
    Sampai bini org pun kutuk...mana ada,saya dah lupa..
    Kepala Bapak dan bodoh ada ke Najib sebut nama...terasa pedas kot...eh..saya tak diberitahu
    Ini ke negerawan....ptui
    U Turn sana sini.jilat kahak sendiri..
    Samax kita lihat kesudahan nanti...
    Ada hajat naj bertanding di Pekan..
    Silakan,kecil tapak tangan swimming pool kami tadahkan...
    Bukan riak tapi inilah realiti sebenarnya...

    ReplyDelete
  3. Kepada admin...KEPALA BAPA KAU!

    ReplyDelete
  4. Najib Razak tidak rela mengadaikan prinsip bersih, cekap dan amanahnya hanya untuk kepentingan orang tua itu; maka ia mengambil risiko yang besar membebaskan diri dan kerajaan pimpinannya daripada cengkaman orang tua itu semata-mata kerana sayangkan rakyat dan negara.

    Hasilnya:

    1. KDNK negara pada 2017 adalah RM1,600 bilion berbanding pada 2003 RM420 bilion,

    2. Rizab negara pada 2017 melepasi USD100 bilion (RM420 bilion) berbanding pada 2003 tidak pernah melepasi USD35 bilion (RM147 bilion),

    3. Nilai aset KWSP setakat 30 Jun 2017 adalah RM756 bilion berbanding pada 2003 yang tidak melepasi RM220 bilion,

    4. Bank Dunia menukar unjuran pertumbuhan KDNK Malaysia untuk tahun 2017 daripada 4.3% pada mulanya kepada 4.9% dan mutakhir ini kepada 5.2%,

    5. Standard and Poor menggredkan Malaysia sebagai A+, dan

    6. Moody’s pula memberikan penarafan A3.

    Setelah sekian lama Najib Razak dicaci maki, ditohmah dan difitnah, barulah beliau bersuara sedikit. Itu pun tuan macai dan macai-macainya sudah mengelupur kesakitan. Bagaimana pula kalau Najib Razak menyerang lebih sedikit? Boleh kena sawan kejang tuan macai dan macai-macainya sepanjang hayat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang target sape yg nak baca explanation hang ni? Minyak dunia turun, kat Malaysia turun ke tak? Hang buat novel boleh la...cakap tak cerdik kang, marah!

      Delete
    2. Bersih, cekak, amanah? He2 he2. Satu dunia heboh pasal 1mdb, tak der mana nak bersihnya. Kalau cekap tak ada 1mdb tu berhutang smpai lebih 50b dan kalau amanah tak kan duit derma parti (KONONNYA) dikapurnya dlm akaun sdiri..cukup dgn yg tu dulu.

      Delete
    3. Di sebalik cercaan, fitnah dan tohmahan, Najib Razak dan 1MDB berjaya mengurangkan jumlah hutangnya dan akan melangsaikannya. Seterusnya mengemudi 1MDB kepada keuntungan. Ini amat berbeza dengan perdagangan matawang asing oleh BNM pada 1988-1994 dulu yang rugi. Perkembangan 1MDB:

      1. 2016, hutang 1MDB sebanyak RM50.000 bilion berbanding asetnya RM53.000 bilion.

      2. 2017, semua hutang jangka pendek dan hutang bank sudah dilangsaikan. Hutang 1MDB berbaki RM37.220 bilion iaitu:

      a. Pemulangan wang IPIC sebanyak RM2.520 bilion pada 31 Disember 2017, dan

      b. 4 hutang jangka panjang yang perlu dibayar pada 2022, 2023, 2024 dan 2039. Kesemua hutang-hutang ini telah dipadankan dengan aset-aset 1MDB yang bernilai tinggi dengan lebihan tunai RM3.000 bilion.

      3. 2017-2024, dengan perkembangan terbaru di mana ada syarikat yang tersenarai dalam ‘Global Fortune 500 companies’ yang berminat untuk menjadi rakan kongsi 1MDB dalam pembangunan Bandar Malaysia dengan nilai dana sebanyak RM44.100 bilion; jika persetujuan dicapai, 1MDB boleh melangsaikan kesemua hutang jangka panjangnya lebih awal dan akan mempunyai lebihan tunai yang lebih banyak iaitu RM9.880 bilion ditambah lagi dengan aset-asetnya yang bernilai tinggi.

      4. 2022, deposit USD3.5 bilion dan kadar faedah RM1.5 bilion akan dipulangkan oleh IPIC kepada 1MDB setelah 2 bon yang diterbitkan oleh 1MDB pada 2012 mencapai tempoh matangnya.

      Delete
    4. Dongeng 1mdb ni kau gi citer kat afrika pun tak laku..

      Kau tak yah pening jadi tukang karut..serah kuasa pada PH, selesai..
      Mula2 tangkap lanun..paksa tunjuk duit mana disembunyikannya..

      Delete
    5. Boleh rujuk akhbar-akhbar ekonomi luarnegara dan hansard-hansard Parlimen.

      Delete
    6. Anon 157, agak2 kau ada lagi ke manusia yang nak percaya pada rujukan2 temberang seumpana...kesian tau, powerbank pun pelesu


      Kahkahkahkah

      Delete
    7. Boleh rujuk Laporan PAC yang dibentangkan di Parlimen pada 7 April 2016 dan juga akhbar-akhbar ekonomi luarnegara.

      Delete
  5. Maaf lari dari tajuk sikit ye.... nak tanya kauorang dah tengok ke ada sorang budak muda bernama Othman Mirzan tidor dg anjing.
    Macamana tu je orang Islam boleh macam tu, dengarnya atuknya orang terkenal jugak la. Satu Malaysia kenal atuknya dia.
    Mungkin gambar tu sengaja di edit editkan kut bagi nampak macam real.

    ReplyDelete
  6. 11.55
    Habihkan boreh ajo explain kek Pakatoons ini..
    Otak dan hati dio entah lotak kek mano
    Tu sobob
    Dongan mentaliti camni,tu sobab la dah dokek 3 thn kantoi nak jatohkan Najib..
    Bondo yg boto siap dgn fakta tsk nak terima..
    Kelentong source yg kredibiliti kantoi dari luar negaro tolan bulatx..
    Biarlah dio org syok sendiri..
    Asalkan kito hidup aman,dgn kesederhanaan dan bolih membuat amal ibadat..


    ReplyDelete
  7. Salam. Semenjak A9 dapat dedak semakin sesak blog tapi semua takut nak letak nama. Eloklah.tu..Takut nanti .. Hasil dah dapat tapi keja tak buat. Buatlah secukup nya sekiranya itu yang membahagiakan diri walaupun terpaksa memakan.diri.

    ReplyDelete