Friday, November 3, 2017

KEMASKINI: MALANG BUAT MB KEDAH...



Kedudukan terakhir JDT 2 Kedah 0








Sukan No.1 Malaysia..
Kebiasaannya panas di padang tetapi sejak TMJ menjadi Presiden FAM ia lebih panas di luar padang.

Penyokong Kedah malam ini terlebih orang politik, kroni dan suku sakat mereka.. Muncul dihujung kejayaan sekaligus merampas hak penyokong hijau kuning sejati yang kempunan tiket.
Seperti biasa Mukhriz akan turut berada di celah penyokong marhaen.

Johor sudahpun istihar Ahad cuti umum jika JDT menjuarai dan tentu perkara yang sama elok dibuat oleh Kedah memandangkan cuti minggu mereka sama, Jumaat.






Yang tak dapat tiket - hiburkan satu lagu kenangan mengusik jiwa






# KD pilih Kedah 2 JDT 1 @ kelebihan 1 gol.

37 comments:

  1. MOKRIS DATANG NAK IMBAU KENANGAN
    KONON DIA LA HERO YANG DI DENDANG
    TATAU DIA BOBOI YANG DAH KECUNDANG
    MENGIGAU LA INGAT KEDAH BOLE MENANG...


    kikikikiki...nak alih topik le tewww...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar boboi yg kecundang dari lanun kleptokrat bangsat lahanat

      Delete
    2. BUDAKKK SUMANN AMAT!!!FUCCCCKKKKKKK...KIKIKIKIKIKI

      Delete
    3. muhkriz Boboi Boddo bonggok

      Delete
    4. 509....bukan sahaja bodoh ditambah kebanganan...

      Delete
    5. Aik? tetiba lak admin tukar tajuk...mana dia tajuk boboi ramal kedah menang 2-1? Nape tak buat je tajuk..."malang buat boboi, ramalan tidak menjadi"

      Delete
    6. Baik buat tajuk malang buat presiden lulusan srp

      Delete
  2. Bola itu bulat. Kemenangan bergantung kepada pasukan yang mempunyai semangat tinggi, tabah, tenang dan juga faktor nasib baik. Tunggu dan lihat saja malam nanti. Sekarang peluang kedua-dua pasukan adalah sama rata.

    Berkenaan Boboi, dia memang suka menangguk di air yang keruh. Tetapi aku yakin kebanyakan rakyat Kedah tahu siapa sebenarnya Boboi.

    Selepas jatuhnya Kedah ke tangan PAS pada PRU-12 tahun 2008, Ahmad Bashah sebagai Pengerusi UMNO negerilah yang bertungkus lumus bekerja untuk menawan kembali Kedah daripada PAS. Tetapi apabila sudah menang pada PRU-13 tahun 2013, orang lain pula yang dilantik atas pengaruh orang tua itu.

    Kini sireh sudah pulang ke gagang, bukan saja keadaan negeri Kedah bertambah baik di bawah Ahmad Bashah tetapi pasukan bolasepak Kedah juga bertambah baik prestasinya. Tahun ini saja sudah dua piala yang pasukan Kedah bawa pulang iaitu Piala Sumbangsih dan Piala FA. Kalau pasukan bolasepak Kedah menang ibu segala piala malam ini, memang pasukan Kedah wajar dinobatkan pasukan terbaik pada tahun ini. Syabas Ahmad Bashah, UMNO dan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berkenaan UMNO, dia memang suka menangguk di air yang keruh. Tetapi aku yakin kebanyakan rakyat Kedah tahu siapa sebenarnya UMNO.

      TIKET PUN SONGLAP..PHUIII!

      Delete
    2. Ahmad Bashah memperuntukkan sepenuh masa waktu kerjanya di negeri Kedah melainkan bila ada keperluan sekali-sekala ke pusat atau negeri-negeri lain atas tujuan kerja atau bercuti. Beliau tidak memperuntukkan 3 hari di Kedah dan 2 hari lagi di Kuala Lumpur. Beliau ialah seorang pemimpin yang fokus dan bertanggungjawab dalam pentadbiran negeri dan seorang pemimpin yang sentiasa turun padang.

      Pasukan Kedah melalui KFA diperuntukan 34,000 tiket oleh FAM, jadi terpulanglah kepada KFA bagaimana untuk menguruskannya.

      Bila pasukan Kedah menghadapai masalah prestasi dan kewangan, siapakah yang menyelesaikannya? Ahmad Bashah atau Boboi?

      Delete
    3. mb besar dh xpired klau najos punya org semuanya dh bole kata kubur pangil mari ...contoh anuar musa dh melingkup mata dis buat dgn muka tak malu bole lak nl crita psal umno baik.isa samad mamat no lagi tak yah citer dh nazak felda dia buat crita pasal mb kedah plak dia ni dengan hospital dekat jer..skitskiit sakit..lepas tu suka tido..kesian kt dia.org kedah asyik boo dia jer..apasalah dia? mungkin salah dia sebab raoat sngt dgn penyamun...najisb plak dh macam tkda org lain nk plih jadi mb.org muda tkda ker ni org tua yg nk xpired gak jadi harapan..yg yrrbaru crita umno ni plak mat tsib laa mangkin jahanam la umno...repotlingkupkuburtugumizium..simbol baru umno..pecacacau umno yg bawah ni mentality klah jer penyamun diaorang pun blah...habis crita

      Delete
    4. Siapa sebenarnya dah expired dan siapa sebenarnya bapa rasuah?

      Lihat kembali 22 tahun pemerintahannya yang penuh dengan skandal-skandal, konsesi-konsesi berat sebelah dan bailout-bailout.

      Satu contoh, mana perginya RM25.8 bilion pada 1994.

      Delete
  3. Bila Ahmad Bashah mula mengambil alih kepimpinan KFA, pasukan bolasepak Kedah berada di dalam keadaan terumbang-ambing prestasinya dan kewangannya. Ahmad Bashah berjaya menyelesaikan kedua-dua masalah utama tersebut dan kini pasukan bolasepak Kedah telah menjadi antara pasukan yang terkuat dan berjaya.

    Ramai peminat tegar Kedah teruja untuk menyaksikan perlawanan akhir ibu segala piala ini tetapi sedia maklum jumlah tiket adalah terhad. Setiap pasukan diperuntukkan 34,000 tiket, manakala yang mahu membelinya lebih seratus ribu orang.

    Bagi aku menonton perlawanan akhir Piala Malaysia ini bersama kawan-kawan di restoran Mamak sambil pekena segelas besar kopi-o kaw dan tiga keping roti canai berkuahkan kacang dal dan kari kambing lagilah menyeronokkan.

    ReplyDelete
  4. Bashah banyak masa di kedah, tidor...
    Akhirna kedai mamak juga dipilih..
    Hidup Mukhriz..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh lupa, lagu mengusik jiwa ok tak.

      Delete
    2. Ahmad Bashah ialah seorang yang berdisiplin, bersih, cekap dan amanah. Bila masa tidur, beliau tidur. Bila masa bekerja, beliau bekerja. Tidak ada ciluk-ciluk.

      Lihat saja bagaimana beliau berjaya menangani masalah penajaan untuk pasukan bolasepak Kedah di awal 2016.

      Delete
  5. boboi nak follow kj tp aura dia tak semenggah kj. cara kj berckp, berjln, bersalam dgn rakyat nmpak cool & mantap. boboi plak aduhai. dhn mata ikan kembung & kepala bak bulan tak bleh buat apa2 dah. walaupun skrg dh simpan jambang ala2 hipster tp tak kena. aura boboi terserlah bila ada madey kat sebelah je hehe

    ReplyDelete
  6. Apa pun, tahniah kepada kedua pasukan yg berjaya layak ke final piala malaysia. My prediction jdt 3 - kedah 1...good luck

    ReplyDelete
  7. BOBOI DAH GILO GLAMER DAH
    DIA BUKAN LAH LAGI MB KEDAH
    PERASAN DIA MASIH HEBAT & GAH
    SIKAT DIBAWA WALAU PALA BOTAK LAH


    BERAMBOSSS. ......

    KIKIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuckkkkk...kikikikikiki

      Delete
    2. Ditujukan kepada orang tua itu dan boboinya.

      Delete
  8. Pantas dia org KD..dpt semangat baru lps kena basuh kat PWTC....4500 org wooo cyber trooper UMNO...atau semangat lps dedak dinaikkan....

    ReplyDelete
  9. Kira tahap kritikal nak mampos la tu..tiket stadium pun songlap. Nnt kita enjoy sama2

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

  11. Kesian pahang tak masuk final, asyik gol kan sendiri je..

    ReplyDelete
  12. Pemuda umno kedah kena sound..hahahahaha

    Tiga hari lah jawabya aku ambil cuti, ketawa terguling guling

    ReplyDelete
  13. UmNo sudah sampai ke peringkat segala-galanya dijadikan dedak. Bukan setakat A9 ja, malah tiket bola pun dijadikan dedak. Diberi di dalam keadaan dibungkus dgn sampul yang ada gambar pemimpin UmNo.

    Tapi buat Ahmad Bashah ia punya strategi serampang dua mata. Bukan saja tiket itu berfungsi sebagai dedak malah juga untuk meengelakkannya dimalukan buat sekalian kali di dalam stadium oleh penyokong Kedah sendiri.

    Ia sudah jadi pengetahuan terbuka bahawa setiap kali Bashah muncul di stadium penyokong Kedah secara beramai-ramai di dalam jumlah 'overwhelming majority' pasti akan memboonya.

    Jadi dengan memastikan sebahgaian besar tiket final di Shah Alam diserahkan kepada pendedak maka ia akan berasa lebih selamat dan yakin untuk turut ke stadium kelak.

    Bayangkan bagaimana kesipuan Bashah kelak apabila seluruh negara menyaksikan siaran langsung ia diboo beramai-ramai oleh penyokong tegar hijau kuning.

    Begitulah para pemimpin UmNo sampailah ke anggota-anggota K9 menipu diri mereka sendiri dan hidup di dalam sindrom penafian yang kronik.

    Sampai bila? Jangan risau, depa tak lama dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Monyet 5.59 ni pasal sukan pun nk dipolitikkn. Semua benda nk diisukn dn diperbesarkn. Ni le akibat terlalu byk makan dedak haram. Ape le punya desperate dn kebencian yg bernanah dihati kau.

      Delete
    2. Virgo telah menjawab dan jawapan Virgo menyerlahkan kebangangannya dan tidak sedar diri. Virgo bukan sekadar seorang narsisis bahkan juga super bodoh.

      Siapakah sebenarnya yang mempolitikkan sukan?

      Sudah tentulah UmNo Kedah yang merembat tiket final dan diberi kepada penyokong mereka sebagai dedak. Apa semua penyokong bola sepak Kedah ni ahli UmNo kah?

      Kalau UmNo tak politikkan sukan sudah tentu perkara ini tidak akan berlaku.

      Dan Bashah boleh selamba berkata sebagai Presiden KAFA ia berhak berbuat demikian.

      Dari Bashah sampai ke Virgo sama-sama bangang dan tak sedar diri.

      Delete
    3. KLU TIKET REMBAT UMNO KEDAH PUN OK LA.. DARI DI REMBAT OLEH KRONI TOK WAN YG CACI MAKI KAUM BOGIS.... WHAT THE HACK..!!

      Delete
    4. Tuan macai dah buat u-turn bersetuju dengan idea bernas Najib bahawa BRIM bagus untuk rakyat dan negara.

      Macai-macai, dipersilakan menghirup ludah masing-masing kembali daripada longkang.

      Delete
    5. Si Bebal 7.23 tunjuk kedunguan otaknya yg semakin terencat..

      Sibebal 7.23 ni sekor je yg super tahu dn selidik tiket tu semua pergi kt ahli UMNO je. Si bebal ni keja dia fitnah dn menipu je. Ni le akibat makan dedak haram terlampau byk hingga fitnah dh jadi satu kemestian utknya dpt pahala.

      Mmg Bashah berhak utk agihkn tiket tu atas kuasanya sebagai Menteri Besar dn Presiden KAFA. Kau mmg bebal la. Siapa kau yg nk pertikaiknnya? Suka hati dia dn jawatankuasanya la nk jual atau nk bg free kt penyokong Kedah. Jgn tunjuk bebal hingga nk suruh dn paksa orang lain yg punya kuada utk ikut telunjuk dn kemahuan bebal kucing kurap mcm kau ni.

      Faham tak wahai bebal..


      Delete
    6. Lihat saja komen balas si Virgo ini.

      Memang sah mereka adalah penyangak yang menyangka adalah hak mereka untuk menyangak.

      Bebal dedak sombong tak boleh diajar, hanya menunggu dizaaaas oleh kuasa Allah swt.

      Tu pun tak lama dah.. In shaa Allah..

      Delete
    7. Si boDoe 1.46 berputar belit tunjuk kebebalannya utk fitnah dn kianat.

      Penyagak ke klau peruntukkn tiket utk KAFA diberi free je kpd persatuan dibawah naungannya dn peyokong Kedah???

      Ape bukti kau hingga sanggup fitnah yg semua tiket tu diberi kpd ahli UMNO sahaja???

      Badan kau kegatalan ke klau tak dapat memfitnah dn kianat ni??? Atau dedak haram yg kau terima sebagai punca rezeki utk anak isteri kau tu telah semakin menghitamkn hati kau wahai boDoe..

      Dh byk kali kau permainkn ayat ayat Allah dgn meletakknnya ditempat yg sesuai dgn kemahuan kau yg kianat.. Tp kali ni kau semakin advance la hingga kau begitu yakin ye jika semua yg menentang kau dn mendedahkn agenda fitnah dn kianat kau akan 'dizaaaas' oleh kuasa Allah SWT.. Kita tengok la siapa dulu yg kena ye. Kita tengok siapa diantara kita yg dh tak lama ye.. In Sha Allah kau akn dpt ape yg kau kehendaki. Balasan Allah 'zaasss' pasti berlaku.

      Delete
  14. Ramalan mukhriz tidak tepat belaka...JDT menang 2-0

    ReplyDelete
  15. KEDAH KALAH PASAL TOK WAN
    KIKIKI SBB TOK WAN LAWAN BOGIS
    ABIS KEDAH DI KITAI SMPI LEBAM
    CACI LAH BOGIS LAGI ..KAN DAH NANGIS...


    KIKIKIKIKIKI..BERAMBOSS

    ReplyDelete
  16. 1. Piala Sumbangsih, Kedah menang mengalahkan JDT yang merupakan penyandang.

    2. Piala FA, Kedah menang. Penyandang tahun lepas juga JDT.

    3. Kedudukan di liga. Kedah nombor 2 di belakang juara Liga JDT.

    4. Piala Malaysia, JDT mengalahkan Kedah (penyandang).

    Kedah dan Ahmad Bashah tak malang sebenarnya. Kedah berjaya rebut 2 piala daripada JDT, tetapi JDT hanya rebut 1 piala daripada Kedah.

    Kedah menang 2 piala dan JDT menang 2 piala. Seri, sama-sama pasukan terbaik dan kuat.

    3 Piala Kedah menang sejak Ahmad Bashah mengambil alih jawatan Presiden KFA sejak setahun 8 bulan yang lalu merupakan satu pencapaian yang amat baik berbanding dengan Boboi yang tidak menang apa-apa piala walaupun memimpin KFA selama hampir 2 tahun 6 bulan.

    Siapa yang malang sebenarnya, Ahmad Bashah atau Boboi?

    ReplyDelete