Saturday, November 25, 2017

PERJUANGAN KINI LEBIH BERBALOI


KEMASKINI:

No wonder umno mati kutu

Calon PAS Kedah jika nak menang kerusi, sama juga seperti di Kelantan dan Terengganu kenalah duduk bincang baik² dengan umno untuk pembahagian kerusi.


Kalaupun BERSATU dibatalkan, tanpa parti, tanpa jawatan tentunya lebih bebas dan ikhlas perjuangan ini.

Di harap pemimpin² BERSATU yang tulin sanggup menjadi askar biasa di bawah panji² AMANAH untuk meneruskan perjuangan yang semakin manis ini.

Inilah perjuangan yang ditungu tunggu seperti menentang malayan union, menuntut kemerdekaan dan menentang komunis dulunya dan kali ini perjuangan selamatkan Malaysia dari kleptokrasi.

Mereka yang beriman akan menentang kezaliman walau dengan sepatah perkataan dan bukannya senjata yang perlu dipikul, sekadar sebatang pensil.

Apakah kita gentar jika gugur.
Asal bukan umno..
Aamiin.


46 comments:

  1. Kalau Bersatu dibatalkan? Padan muka lah Bersatu oi, Hidup bn/umno! Kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1039,
      600 tahun lagi jadi kayu la melayu ooiii

      Delete
    2. Melayu UMNO Borosmah Najib memang mudah lupa pepatah lama mengatakan...

      Bersatu kita teguh
      Tanpa bersatu kita rapuh & roboh.

      At anyway, with or without PPBM, wholeheartedly million out there anxiously waiting PRU 14 giving No Support and Votes to BN, but to new fresh Hope, Pakatan Harapan, be it Amanah, Keadilan or DAP.

      Delete
    3. Ye la tu.

      Horreyy... UMNO dh takde penyokong.. Ya be da be du... PH disokong oleh berjuta juta Rakyat.. Hidup Pak Ottaman.. Hidup PH.. Yeeehaaaaaaa..

      Delete
  2. Nak jaga bersatu pun tak cekap sampai nak kena batal, tentulah lagi tak layak nak jaga negarakan? Kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. klau tk da besatu patti lain kam ada bole pilih..patti umno jet musuh no1 yg lain ok..parti warisan pun bole pakai gak.jgn umno jer .sebab umno ni sokong sipencuri yg dok menyamun duit kerajaan .parti gst.parti projek kerajaan..dngar crita org pas pun banyak yg tak mau sokong pas. dorang bukan org amanah tapi org pas sndiri diorang dh meluat tngok hadi dgn najisb pelokpelok..diaorang percaya najisb ni pandai berlakon. hadi plak bodo lurus macam pembaris ..silap ulamak ni selalu kena bodo dgn org fasik last skali ulamak gak yg kecewa ...kesian tngok hadi ada can nk jadi pm tapi tak mau ada can nk kuburkan umno tapi skrg ni lagi pertahankan umno Nk tanya soalan bodo sikit bole? klau umno menang lagi pru lagi skali bole ket dorang tirunkan harga barangz? atau hspuskan gst? jwapanya yak usah mimipi la

      Delete
    2. Persidangan Agung UMNO Najib Borosmah dah pun dinobatkan & dikenali sebagai PAU kuih pau (peanut), tak menggigit & tiada ummpphh langsung.

      Sebab itu UMNO & BN Borosmah Najib dah dianggap remehan dgn bukti raihan hanya 47% undi popular pd PRU 13. Bayangkan apakah keputusan PRU 14 itu nanti.....??

      Delete
    3. Ye ke Pak Ottaman?

      Pak Ottaman rindu UMNO ke? Asyik tunjuk sibuk dgn UMNO je nmpaknya Pak Ottaman ni hingga PPBM yg tak buat AGM pun Ottaman bingai ni tak nk kondem atau ulas.. Pemilihan @ penipuan CEC DAP pun Pak Ottaman bengap ni kemut dn kulum ketat ketat tanpa berani komen dan ulas. Makan dedak ke Pak Ottaman?

      Tentang undi popular tu..agak agak Pak Ottaman dh cuci muka dn tengok cermin ke? Dh tua la Pak Ottaman. Jgn tunjuk bodoh boleh tak.. Malu anak cucu bila tau atoknya yg dh tua ni masih bebal.. Nape masih bebal? Pi tengok cermin dulu.. Pastu tanya kt imej bebal dlm cermin tu saolan " Apakah undi popular pembangang bertambah atau berkurang tanpa undi PAS dn yg anti Madey dlm PH tu? Cerdik sikit ye Ottaman.. Jgn bingai memanjang nk hasut dn fitnah je.. Org bebal je yg slalu syok sendiri ni..

      Delete
    4. Kalau gitu, kenapa Najib tangguh PRU 14 sampai hujung bontot, tak macam Tun Mahathir adakan 6 p/raya sebelum tamat tempoh, dgn kejayaan gemilang meraih 2/3 majoriti sepanjang 22 tahun pentadbirannya.


      Kerana pengecutnya Najib, pemilihan jawatan dalam UMNO pun asyik ditangguh..tangguh..tangguh..tangguh bertahun-tahun. Macam ada niat nak mengelat untuk terus jadi Presiden Seumur Hidup, kan..kan. tak gitu...??

      Delete
    5. Bro Othaman,

      At this point in time the donkeys on a leash by dungUMNO could just not be convinced but, you keep trying bro....

      Anyway...take an excerpt/s from the latest CNA-Channel News Asia sit-down with the 'look-smart but really stupid' minister whom threw M01 into the lion's den ie. he said M01 is Najib...what more can you say huh?

      So, whats in it now? Well, give you the short version....the silly guy said "...he thinks BN-UMNO will do well (GE14), we have the numbers....hmmmm!?"

      Note the 'HOT KEYWORD'...ie. THINK

      See even the stupid minister who blew M01's cover over 1MDB could not bring himself to 'BELIEVE' but a simple 'THINK'! By that you can absolutely see NO PARALLEL and NO CONFIDENCE between THINK and BELIEVE!

      Time to be reasonable with the donkeys had long passed....let the donkeys be donkeys...but step on their tails or better kick the donkeys' arse and make them go heee haww nghee nghawww....

      Delete
    6. Pak Autaman tunjukkn lg betapa bengap otaknya di 9.09..

      Apsal le kau ni tak pernah cerdik ye.. Pak Autaman ni faham ke maksud "tangguh" tu??? Lain kali klau tak tau dn bodoe tu, boleh tak brtanya pd yg bijak pandai.. Ni asyik nk memandai mandai je hingga tahap membodoe kn diri..

      Izinkn saya tunjuk ajar Pak Autaman yg dh tua tp sentiasa bengap tak sudah ni maksud "tangguh" ye..

      "Tangguh" ni maksudnya ialah menunda sesuatu perkara atau pekerjaan yg sepatutnya dilakukn PD masa yg sepatutnya kepada waktu yg lain diluar waktu yg sepatutnya.. Sebagai contoh.. Kerja yg seharusnya disiapkn pd hari isnin tp telah ditangguhkn kpd hari selasa utk disiapkn.. Faham tak Pak Autaman? Jgn asyik nk menipu dn fitnah je keja Pak Autaman ni..

      Jadi.. Kat mana yg Najib "tanggih" PRU 14 tu??? Dh terlebih tempoh ke? Atau Pak Autaman ni tak pernah baca perlembagaan tentang tempoh utk melakukn PRU??? Kesian la kt kau ni Pak Autaman.. Asyik kena bodoe je dgn Tuan Macai kau seumur hidup kau.. So.. Pak Autaman dinasihatkn jgn nk menipu dn fitnah lg tentang Najib menangguhkn PRU 14.. Takde tangguh pun tau Pak Autaman.. Masih dlm waktu yg sepatutnya ye..

      Lg satu.. Dapat 2/3 ke atau tak dapat pun.. Ape yg Pak Autaman nk gusarkn?? Kan Pak Autaman sedang gigih dan berhempas Pula's memfitnah supaya UMNO tumbang.. Dinasihatkn agar Pak Autaman lebih gusarkn blog PH tu.. Tak pernah menang.. Nak dapat 1/2 pun tak pernah ye Pak Autaman.. Sedar diri tu sikit ye.. Tak yah nk sebok pasal org lain.. Diri sendiri pun tak pernah menang PRU.. Nk dpt 1/2 pun tak mampu.. Kah kah kah kah kah.. Sori Pak Autaman terlepas jugak ketawa yg ditahan tahan dari td.. Terpaksa gelak jugak melihat seorang Tua yg tak pernah cerdik..

      Delete
  3. Parti Mugabe berani tendang dia keluar.
    Tapi wadah madah keramat Partai Melayu komunis mana berani.

    mamak! roti umno satu!!

    ReplyDelete
  4. DIMAKI HAMUN,DIUGUT Utk TERUS TAAT.
    TAPI RAKYAT BUKANNya BODO KEPARAT.
    UMNOBNPAS SUDAH PATUT DIKERAT..
    MAJORITI SUDAH SEPAKAT.
    MATLAMAT SUDAH TEKAD,
    NIAT SUDAH BULAT..
    UMNOBNPAS KUMPULAN ORANG2 JAHAT.

    ReplyDelete
  5. Tn KM,
    Minta izon c&P..

    Clare R. Brown, SR; 19 Nov 2017

    *Hypocrite and Coward*

    *Malaysians who are honest and wish their country well will have been revolted by images in the Press showing arch criminal Najib and his criminal wife Rosmah at the KL hospital bedside of his victim Anwar Ibrahim.*

    *This, as most Malaysian voters will realise, was a visit not from sympathy but from fear". As the whole sordid story of Najib’s thefts and other crimes, his blatant manipulation of the Courts. his open contempt for the Constitution has become public, un-denied and undeniable, his image and that of UMNO has stunk in the nostrils of most Malaysians.*

    *Faced with the upcoming general election Najib has resorted to any tactic to try to make himself less unpopular and, even a little, respected. In the light of this, his hospital visit to the man whose life and career he has tried to destroy by false accusations, crooked lawyers and Courts and innuendo is seen for what it is. An attempt to show himself in a better light. If, he hopes, his former electoral base see him behaving in a favourable light they may be less inclined to vote him out.*

    *Dream on Najib. Your reputation as a mega thief, a man willing to do anything to cling on to power and fill your pockets and your wife’s jewel cases, is established beyond any possibility of repair. You are a thief, and worse. All Malaysia knows it and no amount of hospital visits or photoshoots can change that. Anwar is in prison now. Why not ask him about prison life; before you start to learn first hand.*

    *Comments from Readers*

    Chua Chwee Seng
    20 hours ago

    Clare your judgement is spot on. *Najib & Hamidi are trying to remind Anwar that they have the power to let him stay in Sungei Buloh & rot by canceling the early release/remission in April 2018 for good behaviour. Anwar is also being courted to convince Mahathir to back off & save UMNO & the Malay supreme race. Anwar & family knows Najib & Hamidi are desperate to save themselves but trying to play mind games with Anwar showed they are worse than desperate, they would be selling their mothers & wives if they are still alive. Everyone knows the GE14 is for UMNO to lose unless gerrymandering & vote buying are used by UMNO to cheat the Rakyat & I can bet my last dollar this GE14 would see the dirtiest GE ever held in Malaysia.* I have never seen worse human beings now controlling Election Commission, that guy should be hang from day 1 together with the AG, Chief Judge & COA Judge, Rosmah, Najib, Hamidi, Keruak, Ku Nan, Pandikar, Sabri, Annuar & all members of the Cabinet & Malaysia will be great again. They think the Malays & other natives are easily bribed come election time. The opposition will rise just by telling the truth to the Rakyat. UMNO still think the groundswell is still in their favour as Najib are able to keep stealing tax payers funds to buy over the Malays e.g. PAS with just 90M Ringgit. The problem is 90M was shared by Nasharudin & a few PAS elites only (those with flash cars, new homes & wives traded for new models), 99% of PAS members got fuck-all. Birds of the feathers fucked together - UMNO & PAS - same fucking thieving DNA, some people call it light fingers. Truth will kill them. Spread the truth worldwide & shame them to death.

    Reply


    Watch Dog--> Chua Chwee Seng
    18 hours ago

    It is already that African leaders are making fun of Malaysia especially on corruption. *This week marked maybe the end of an era of Robert Mubage and hope that it is a jinx too for Malusia and we will make Malaysia great once again. The wind of change is blowing towards PH and will uproot all DUMNO's rotten roots.*

    ReplyDelete
  6. Najib masih belum dibicarakan kat makamah tapi pembangkang asyek kata najib dah bersalah? Sah prmbangkang tak tau undang2 kan, kik3

    ReplyDelete
  7. Aku rasa Mugabe akan memohon kerakyatan Malaysia dan menjadi ahli negro pertama diterima dlm UMNO yang akan di re-branding menjadi UNITED MUGABE NAJIB ORGANISATION. Malah PAS akan pasti berebut menawarkan jawatan dlm PAS Pusat kepada Abe Mug asalkan dia sanggup kena sunat dan terbalik kan nama MugABE jadi ABE Mug. Abis la PH kali nie...kepala bapak lanun negro sudah gabung dgn kepala bapak lanun bugis dgn sokongan lebai2 PAS Pusat.

    ReplyDelete
  8. Wah 7.41 am buat-buat tak tahu yang atok mugabe tu sahabat setia atok terulung di malaysia.Kalau betul lah seperti yang dikata sebaik diterima jadi rakyat malaysia sudah pasti atok mugabe akan menyertai bersatu sebagai ahli seumur hidup.Tak cukup dengan itu pasti pula akan dilantik sebagai pengerusi bersama dengan atok terulung.

    Berbahagialah para macai dan akan terkinjal-kinjal lah lompatan dan sorakan memandang kan bapak negro tersohor selepas idi amin kini akan bergabung tenaga dan pengalaman bersama atok terulung yang dijangka dengan mudah dapat menumbangkan najib.Alangkah gembira nya atok kerana dapat menyambung balik tempoh 22 tahun berkuasa yang terputus.

    Woou hebatlah malaysia seantero dunia selepas itu bila atok terulung bakal berpeluang untuk menyamai rekod 37 tahun pemerintahan atok mugabe....ha ha ha itu lah seni nya kedua-dua atok ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak2 kalau orang tengok Grace Mugabe tu..orang teringat sapa???

      Delete
    2. Mesti teringat Jijah Kipas.. Dia laki bini je yg menguasai Partinya.. Lepas tu dia laki bini je yg nk jadi PM kt Malaysia ni.. Pasangan suami isteri yg lain kt Malaysia ni ade ke yg mcm suami isteri gila kuasa tu??? Dia ingat Malaysia ni dia anak beranak je yg mampu berkuasa.. Tp yg herannya.. Ada pulak yg terlebih bebal yg sanggup sokong dn jadi macai kpd pasangan laki bini yg gila kuasa tersebut..

      Delete
    3. Mesti teringat rosmah....Dia laki bini je yg menguasai Partinya.. Lepas tu dia laki bini je yg nk jadi PM kt Malaysia ni.. Pasangan suami isteri yg lain kt Malaysia ni ade ke yg mcm suami isteri gila kuasa tu???

      Malahan najib menyifatkan si semah sebagai pendorongnya, sebagai balasan, najib hadiahkan semah pelbagai habuan....alahai seperti yg tertulis di kes jenayah mahkamah amerika tu.

      Delete
    4. Ish ish ish.. Kuat sangat bengap kau ni la 10.08.. Klau nk hasut dn fitnah tu pun agak agak la.. Sampai ketahap membodoe kn diri di khalayak ni. Kau tak pernah sekolah ke atau macai macai PH ni mmg telah diuji tahap kebodoehannya.. Sebab selalunya yg bodoe ni mesti puak PH. Yg melalak dn terkinja kinja kt jalan jalan raya laksana Beruk kena belacan pun mesti muka muka PH..

      Dengar sini cai belaan.. Nk jd PM Malaysia ni syarat utamanya mesti Ahli Parlimen... Rosmah tu Ahli Parlimen mana? Kuat Fitnah kau ni.. Mesti kuat makan dedak haram ni hingga akal pun semakin mengecik ni.. Ni le standard macai yg PH Ade.. Semua kaki fitnah.. Asyik telan je bulat bulat ape yg Tuan Macainya hamburkn tanpa sikitpun nk menggunakn akal utk berfikir.. Kah kah kah kah kah.. Gelinya hati melihat telatah aksi sarkas korang ni.. Patut la selamanya jadi pembangang... BN tkkn tumbang la dgn fitnah bodoe mcm ni.

      Cuba lg cai.. Lg kau tunjuk bodoe.. Semakin jauh Putra Jaya menghilang..

      Delete
    5. Eja bodoh pun tak tahu...nak mengata orang lain...apa punya baral kamu ni..kasihan

      Delete
    6. Kikiki. 12:36.. Sentap kerrr???

      Delete
  9. "Apakah kita gentar jika gugur"..... dah tukar nada dah bila dengar ROS nak batalkan PPBM.
    Senang cakap... sendiri buat sendiri tanggung la. Perlembagaan PPBM siapa yg buat? ROS ke?
    Perlembagaan di buat secara " Cut & Paste" kut. Kan perlembagaan parti parti politik banyak. Ceduk je la... nak ambil mudah, lepas tu tak ikut.

    ReplyDelete
  10. PPBM nak dibatalkan..cai umno yang panas?????

    Ada share ke???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panas ke??? X la cai.. Rasa gelihati je melihat cai bodoh merawat hati yg semakin melara akibat kecelaruan Munge.

      Kikiki.. Tu le akibatnya bila terlalu taksub dn percaya bulat bulat setiap yg Atok Tua tu hamburkn.. Atok tu kelentong je lebih.. Macai dungu dn bebal je yg terpesona membabi buta..

      Hingga korang berdegar degar bgtahu yg Rakyat semua bersama korang. Mana? Mana? Mana?

      Takde kan..! Ngaku je la yg korang ni keja menipu dn fitnah je utk dapat sesuap dedak haram..

      Ek eleh.. Korang ni keja menipu je la.. Akhirnya KANTOI MENIPU.. Nk urus cawangan pun tak boleh sebab tak de ahli. Lg nk cakap besar dn temberang.. Budak budak terencat dlm PH tu boleh le Atok Tua tu kelentong sbb dh mmg azali kebengapannya..

      Lg satu.. Klau Munge tak join PH.. Tentu lg xde penyokongnya.. Munge ni tak bawa penyokong pun dlm PH.. Ada dn takde..Serupa je. Takde impact pun.. Perginya PAS tu yg tlah bawa kesan yg besar kpd blog pembangang..

      Munge mmg tak dpt sokongan Rakyat pun.. Ada bangkangan???

      Kita tengok cmne macai bodoe Munge berpusing ligat ligat tunjuk bodoe beri jawapan..

      Delete
    2. "Takde kan..! Ngaku je la yg korang ni keja menipu dn fitnah je utk dapat sesuap dedak haram.."

      Fitnah ke jika DOJ mengatakan terdapat penyelewengan keatas 1mdb?

      "Nk urus cawangan pun tak boleh sebab tak de ahli."

      Ko sakit ke macai? Ppbm tak de ahli?

      "Lg satu.. Klau Munge tak join PH.. Tentu lg xde penyokongnya.. Munge ni tak bawa penyokong pun dlm PH.."

      Terbaru DUN PAS sertai parti munge, atok 92 tahun ntah tau atau tidak?

      "Munge mmg tak dpt sokongan Rakyat pun.. Ada bangkangan???"

      Ko dah pergi periksa ke macai? Buat la rawatan renjatan letrik kat otak ko tu, simptom atau root cause ko camni, adalah kerana makan, terima habuan haram pastu ko letak komen yg menaikkan kemarahan pembaca dan rakyat.

      Ko dah la jatuh, kena plak di timpa tangga.


      Delete
    3. Kan dh bgtau mesti macai Munge bodoe 3.50 ni akan berpusing pusing ligat nk jawap jugak sbb dh diberi habuan dedak haram utk jawap walaupun tunjuk kebodoehannya.

      Ape yg dikatakn oleh DOJ tu dh terbukti benar ke cai? Cakap yg sekadar tuduhan pun Macai bodoe mcm kau ni dh terkinja kinja kegembiraan. Court mana yg dh membuktikn Najib bersalah? Nk dakwa pun tak berani lg nk gebang tinggi.. Dh siri 2 DOJ ni.. Cuba kau bgtau nk tunggu lg berapa siri baru boleh dakwa? Mcm cerita star wars pulak skrip macai bingai ni.. Letih la cai.. Dh hmpir 3 thn ko duk ulang crita yg sama.. Bila tanya je.. Berdesup cakap dh ada bukti kukuh.. Tp bila minta tunjuk bukti.. Pusing cakap..masih dlm siasatan.. Itu je la modal fitnah korang.. Siasat ape yg tak pernah habis ni.. Masih dlm siasatan tp dh comfirm bersalah???? Keadilan celah mane yg kau pakai ni cai bengap oii??????


      Kalau ahli kau ramai dn dh mendapat sokongan majoriti rakyat.. Apsal mesyuarat cawangan pun tak mampu nk buat??? Kau tipu je la yg cap munge ni dpt sokongan majoriti rakyat.. Akar umbi pun takde lg nk sembang kencang !

      Kikiki

      Kau tu syok sendiri je dn ambik upah dedak haram utk menipu dn fitnah je..

      Mari sama sama kita berfikir..

      Ahli terlalu ramai tp mesyuarat yg hadir cuma 12 org je??? Dan mesyuarat cawangan pun tak mampu nk adakan sebab terlalu ramai ahli akar umbi??? Biol dh puak penipu ni...

      Ada bangkangan ????



      Delete
    4. "Ape yg dikatakn oleh DOJ tu dh terbukti benar ke cai? Cakap yg sekadar tuduhan pun Macai bodoe mcm kau ni dh terkinja kinja kegembiraan"

      Adakah doj boleh mengeluarkan tuduhan dan dakwaan tanpa sebarang bukti? Sebagai contoh, bolehkah pihak berkuasa di mesia mendakwa tertuduh tanpa sebarang bukti?

      "Dh hmpir 3 thn ko duk ulang crita yg sama.. Bila tanya je.. Berdesup cakap dh ada bukti kukuh"

      Dan 3 tahun juga najib tidak menyaman atau membuat inquiry terhadap mahkamah amerika, juga kami rakyat dah letih menunggu setiap hari selasa.

      "Pusing cakap..masih dlm siasatan.. Itu je la modal fitnah korang.. Siasat ape yg tak pernah habis ni.."

      Siasatan tidak pernah habis,saman sivil doj telah dilaksanakan,iaitu harta yg dicuri sudahpun dirampas dan masih lagi berjalan, antara harta yg dirampas adalah lukisan bernilai, apartmen mewah, kapalterbang...dan antara harta yg masih dicari doj adalah pink diamond bernilai lebih 100 juta. Dari kes sivil berpindah kepada kes jenayah bermakna mereka2 yg terlibat pasti akan didakwa, jika najib tidak bersalah? Kenapa najib hanya berdiam diri? Kenapa tidak jawab segala pertuduhan di lontarkan?

      "Kalau ahli kau ramai dn dh mendapat sokongan majoriti rakyat.."

      Terbaru DUN Pas kedah menjadi ahli ppbm.

      "Ahli terlalu ramai tp mesyuarat yg hadir cuma 12 org je???"

      Kah kah kah, macai ko dah buat kejutan letrik kat kepala ko ke belum? Apa kata ko pekena ketum dulu?



      Delete
    5. Cai bodoe 5.52..

      Kau bla bla bla menipu je.. Najib dituduh atau dh didakwa ? Ce bgtau kt court mana yg dakwa Najib? Ko bg contoh pun menunjukkn kebengapan kau la cai.. Ko ingat semua org bodoh mcm puak kau ke cai.. Tuduh je dh terbukti bersalah??? Klau betul dh ada bukti, apsal sampai sekarang Najib tak pernah didakwa??

      Apsal mesti saman cai? Tak jadi kudis la cai klau sekadar tuduhan dgn menggunakn MO1. Klau berani buat la tuduhan dgn nama Najib Abdul Razak. Nk letak nama Najib pun tak berani lg nk gebang tinggi. Puak bebal kau ni fitnah je. Klau aku bgtau kau yg Mahataik mmg songlap duit forex 30b.. Ko rasa dia boleh saman aku tak bila aku tak letak nama sebenarnya? Bodoe piang puak bingai ni.. Semua taik ko rembat dn hadam..

      Harta sape yg disita cai? Harta Najib ke? Ko fitnah lg... Apsal dia nk jawap tuduhan yg bukan @ takut utk diletakkn namanya?? Najib steady la cai, baik dia buat kerja PM dia utk Rakyat dr melayan fitnah jahat korang.. Kau nk sangat dia jawab ke cai?? Kau suruh puak kau paksa DOJ dakwa dulu.. Time tu baru kita tau kebenarannya.. Time tu, nak atau tak nak, dia mesti kena jawap.. Amacam cai??? To dh siri 2 DOJ auta kau ni cai..tp habuk pun takde.. Nk tunggu berapa siri lg baru boleh dakwa cai?

      Ek eleh.. ADUN PAS masuk puak kau pun kau nk terkinja kinja mcm dh menang world cup?? Heran ke cai bila pembangkang masuk pembangang??? Bodoe kau ni.. Takde kesan la cai.. Sokongan yg kau dpt tu ciput je tp nk sembang kencang.. Menipu je keja puak ni..

      Mana AGM korang??? Mesyuarat cawangan pun tak mampu nk buat.. Cacamarba la puak korang ni.. Makin haru biru aku tengok.. Armada pun tipu.. Serikandi Tipu.. Yg bodoe je masuk puak ko ni.

      Kah kah kah kah kah

      Gebang tinggi tp mesyuarat pun tak cukup kuota.. Parti yg digembar gemburkn nk perintah Malaysia tp mesyuarat 12 org dr 30 org yg sepatutnya hadir... Kah kah kah kah kah.. Parti kuat mengelamun dn syok sendiri... Pencacai yg bengap boleh le Tuan Macai tu kelentong..

      Ada bangkangan???

      Delete
    6. "Najib dituduh atau dh didakwa ?"

      Kedua dua tuduhan dan dakwaan tidak dijawab oleh najib.

      "Tuduh je dh terbukti bersalah?"

      Jika terdapat wajib najib sebagai PM membersihkan namanya dan rakyat malaysia yg turut terpalit.

      "Klau betul dh ada bukti, apsal sampai sekarang Najib tak pernah didakwa??"

      Kes sedang berjalan, mo1 seperti disahkan oleh rahman dahlan adalah najib razak.

      "Harta sape yg disita cai? Harta Najib ke?"

      Harta milik riza aziz, jho lo yg merupakan anak tiri dan proksi kepada najib dan rosmah.

      "Klau berani buat la tuduhan dgn nama Najib Abdul Razak"

      Atas sebab protokol dan diplomatik nama najib tidak boleh dihebahkan, tetapi najib boleh tampilkan dirinya untuk membersihkan imejnya.

      "Najib steady la cai,"

      Tidak pernah dalam sejarah, seorang PM mencarut dan menggunakan kata2 kesat, dari segi saikologinya ianya menunjukkan najib berada dalam cemas dan ketakutan, najib steady?


      "Kau suruh puak kau paksa DOJ dakwa dulu"

      Kertas pertuduhan sudah berada di dalam sistem perundangan amerika.

      "Time tu baru kita tau kebenarannya.. "

      Orang beriman mempunyai kesabaran yg tinggi, tak kan lari gunung dikejar.

      "Sokongan yg kau dpt tu ciput je tp nk sembang kencang."

      Lebih baik ppbm dan ph mendapat sokongan majoriti rakyat,berbanding melihat sekadar angka 3 juta ahli umno yg kebanyakannya sudah meninggalkan parti ini.

      "Mana AGM korang??"

      AGM ppbm bakal diadakan selepas masalah pengurusan diselesaikan, ianya perkara kecil yg sengaja di timbulkan oleh umno melihat kepada kekuatan dimiliki oleh ppbm.

      "Yg bodoe je masuk puak ko ni."

      Kebodohan rakyat adalah penentu kepada PRU nanti, jika habuan haram dan cash is king najib menjadi makanan rakyat, maka rakyat perlu bersedia menerima lebih banyak nasib buruk dan bala malapetaka.







      Delete
    7. Cai 7.54 tunjuk bengap lagi..

      Dakwa kt mana cai? (Bgtau kt court mana? Bila?)

      Kau jawap satu ni dulu... Aku nk tengok cmne kau berpusing ligat..

      Delete
    8. 11.48,

      Kedua dua tuduhan dan dakwaan tidak dijawab oleh najib.

      Jika terdapat tuduhan maka wajib najib sebagai PM membersihkan namanya dan rakyat malaysia yg turut terpalit.

      Jika najib hanya rakyat marhaen, maka rakyat tidak peduli.

      Delete
    9. Beruk Pakatan 2.42 berpusing lebih ligat membodoekn diri..

      Soalan 11.48 tu.. DAKWA KT MANA? (BGTAU KT COURT MANA? BILA?)

      Apsal tak jawap cai? Jelas dn nyata cai bengap kaki fitnah ni tak mampu jawap dn tak akn jawap..sebaliknya akn berpusing ligat membodoekn diri sebab NAJIB MEMANG TAK DIDAKWA PUN..

      Kah kah kah kah kah

      Mentaliti haprak..

      Sama sama kita lihat.. Cai Bengap 2.42 tu berpusing ligat dgn aksi sarkasnya tanpa dpt menjawap - Court mana yg dh dakwa Najib dn bila yg Najib telah didakwa.. Kita lihat sama sama temberang dn auta puak puak bengap kaki fitnah ni..

      Delete
    10. 3.54,

      Tuduhan dan dakwaan sudah disebut di mahkamah amerika oleh doj, di mana mo1 adalah penama tertuduh, mo1 pula sudah disahkan oleh rahman dahlan sebagai najib razak.

      Jika ianya fitnah maka najib wajib membersihkan dirinya kerana beliau adalah PM mewakili rakyat negara ini.

      Delete
    11. Kah kah kah kah kah

      Apsal pulak Rahman Dahlan yg kena sahkan? Apsal tak letak terus nama Najib??? Kelakar la skrip Beruk Pakatan ni nk menipu.. Tp kau bodoe la cai.. Tu pasal asyik kantoi je.. Keja kau menipu je la cai.. Mahkamah mane yg dakwa Najib ni cai?? Setakat lapuran DOJ tanpa menyebut nama Najib tu pun dh nmpak kebodoehan kau memuktamadkn yg Najib bersalah.. Apsal le kau ni tak pernah cerdik ye? Nama Najib tak disebut langsung tapi Najib dh bersalah dn mesti jawap?? Jawap kt sape cai? Apsal tak tunggu Najib jawap dn bela diri dia di mahkamah tu klau betul le temberang kau yg Najib dh didakwa???

      Kah kah kah kah kah

      Penipu oh penipu.. Kau sekor je yg terbodoe dgn mengatakn Najib dah didakwa dimahkamah Amerika.. Dh le dulu puak kau gebang yg Najib tak berani ke Amerika sebab akn ditangkap.. Tup tup Najib steady je kluar masuk US.. Cari modal lain la cai klau ye pun kemaruk nk rasa perintah Malaysia ni.. Fitnah ni akn bawa kau semakin jauh tersesat cai..

      Delete
    12. "Apsal pulak Rahman Dahlan yg kena sahkan?"

      Rahman dahlan adalah menteri di jabatan perdana menteri.

      "Setakat lapuran DOJ tanpa menyebut nama Najib..."

      Atas sebab protokal dan diplomatik nama najib tidak boleh disiarkan, ianya juga berkaitan hubungan antara negara,walaubagaimanapun doj sudah menamakan negara ini sebagai negara kleptokrat.

      "Apsal tak tunggu Najib jawap dn bela"

      Inilah masalahnya, najib telah mengaitkan rakyat dan negara, di cop pula sebagai negara kleptokrat.

      "mengatakn Najib dah didakwa dimahkamah Amerika."

      Memang sudah dituduh dan didakwa.

      "Tup tup Najib steady je kluar masuk US.."

      Dimana maruah, harga diri, nama baik malaysia yg di bina selama ini apabila najib pergi ke amerika semata mata nak memperkasakan ekonomi amerika? Di persidangan apec trump enggan bersemuka dengan najib, kesian najib, dipinggirkan oleh pemimpin negara lain...seolah olah najib dan malaysia adalah negara pariah.


      Delete
    13. "Fitnah ni akn bawa kau semakin jauh tersesat cai.."

      Tersenyum membaca ayat ini.....

      Delete
  11. Manyiak susah lo..
    bisatu ala laftar pun amino takuttt..
    Bisatu ala batal..pun amino takutt....

    Bisatu memang bisa lo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki

      Bisatu mmg silalu ala manyak shiok dili sendili. Kita kasi tengiok aja maa. Itu lalam bisatu manyak olang bolo maa. Waa.. Manyak syiok..

      Delete
    2. Apa kikiki? Dah3 pergi buat renjatan letrik tu...

      Delete
  12. Bila mau pililan laya..

    Ciakap tinggi pun ta la guna..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini atas punya olang manyak bolo arr..

      Allo macai.. Lu peligi tanya dulu sama itu lu punya Boss Munge.. Bila mau bikin mesyualat agong Cap Munge? Lu punya parti sulah tatak betol lg lu mau sibuk sibuk olang lain punya hak.. Lu kasi betol lalam parti lu dulu.. Pilihan laya lalam parti sendili pun lu takut mau bikin lg mau kecoh kecoh ka?

      Ciakap tak selupa bikin.. Bikin tak selupa ciakap punya olang lg mau ciakap tingi tingi.. Manyak bolo la lu..

      Delete
    2. Pemilihan PAU dah kena beku lebih 2 penggal da...

      Delete